Niva karburaator
#1

1980a Nivas selline karburaator. Mis võiks olla mudel, et infot otsida? Sellel on birka paraku eemadlatud/kadunud.

[Pilt: Xl2WLyx.jpg]
[Pilt: lhlkrYn.jpg]
[Pilt: LVhbHJh.jpg]

Karburaator sai osandatud ning kanalid läbi puhutud. Uued tihendid jms. Magnetklapp töötab. Häda on nüüd selles, et käib ta ainult toorega. Isegi sooja mootoriga muidu kooleb tühikäigul maha. Muidu käib hästi, gaasi andes kõik tip top. Tühikäigu kruvi olen kruttinud, suurt midagi sellest ei muutu. Muid reguelerimise kohti sellel ju ei ole? Milles võib küsimus olla?

Varuosadena sain kaasa ka sellise karpa. Selline on mu vanal Nival. Mis nende kahe isendi sisuline vahe on? St kas üks parem kui teine?
[Pilt: TwSsqYD.jpg]

Otsisin netist mingit kollektiivset info kogu lada erinevate karburaatorite tüüpide kohta. Paraku inglise/eesti keeles midagi taolist ei leidnud. Kui keegi oskab ming sellise informatsiooni lähemale aidata, olen tänulik! Smile

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta
#2

Esimene on klassikaline 06 karpa, teine on 07 karpa, tüüp "Ozon"
Ise eelistaks esimest.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta
#3

(13-03-2022, 22:55 PM)ratsoup Kirjutas:  ...
Magnetklapp töötab. Häda on nüüd selles, et käib ta ainult toorega. Isegi sooja mootoriga muidu kooleb tühikäigul maha. Muidu käib hästi, gaasi andes kõik tip top. Tühikäigu kruvi olen kruttinud, suurt midagi sellest ei muutu.
...

Kas auto küljes ka klapp klõpsub süüte sisselülimisel?

Kas klapi kontrollimisel oli näha, et nõel liigub? Ega klapi pesas pole miskine jama ees?

Kui tühikäiku ei ole ja tühikäigu reguleerimine ei mõju, siis vaataks uuesti kõnealust klappi.

See karburaator peaks igas ladaraamatus sees olema.
Vasta
#4

Nende kahe karpa sisuline vahe on selles, et "Osoonil" on teise lõõri avanemine vaakumiga, vanematel aga mehaaniline. Mehaanilist kutsub venekeelne Internet muide veel siiamaani "Weberiks" tema kunagise päritolu tõttu. Venekeelset infot on nende kohta tegelikult lademes, näiteks see tegelane on neid üksipulgi lahanud.
Ujuki tase on normis?
Vasta
#5

Ühinen ksf v6sa arvamusega, see pagana klapp võib igasugu põnevaid trikke teha.

P.S. ühe mazda karpaga jamasin mitu kuud enne kui juhuslikult järjekordsel lahtivõtmisel avastasin näppude vahel (sõrmedega) parandatava defekti, nimelt vedrukese pingutamine taastas stabiilse el. ühenduse klapis. Samas tavalisel kontrollimisel kõik klapis klõpsus ja liikus ...
Vasta
#6

Klapp klõpsub kui juhe taha panna. St ka siis kui süüdet keerata. Klappi ennast ma pole taibanud lahti võtta. Eeldan, et seda nõela peaks selle sees kontrollima? Mul oli käepärast kaks kasutatud klappi veel, mis plõksuvad. Paraku testimiseks asendada ei saa, sest karburaatoril on magnetklapi keermed vigastada saanud. Selle tulemusel õnnestub edukalt sisse keerata ainult seda klappi, mis seal juba sees oli. Teisi lihtsalt ei õnnestu keermesse keerata, käivad ringi ja ei haaku keere. Klapi pesa sai korraliku loputuse ja läbi puhumise ennist.

Ujuki taset pole mõõtnud. Praegu puhastades painutasin natuke peale, sest enne tihendite vahetust käivitades ujutas korralikult ühe kohati. (See võis olla muidugi ka nõelklapi teema)

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta
#7

Klapi otsas on tühjakäigu düüs mida klapis olev nõel sulgeb. Ilmselt mingi mollusk ees.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta
#8

Kusagilt võib imeda ka lisaõhku, näiteks karpa ja kollektori vahelt. Ja segu jääb lahjaks. Selle karpa puhul ei oska öelda, aga mõnel juhul poltide liiga suure jõuga pingutamise tõttu ei pruugi kontaktpinnad enam täiesti sirged olla ja pelgalt tihendi vahetamine enam ei päästa.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#9

(14-03-2022, 17:47 PM)spitfire Kirjutas:  Kusagilt võib imeda ka lisaõhku, näiteks karpa ja kollektori vahelt. Ja segu jääb lahjaks. Selle karpa puhul ei oska öelda, aga mõnel juhul poltide liiga suure jõuga pingutamise tõttu ei pruugi kontaktpinnad enam täiesti sirged olla ja pelgalt tihendi vahetamine enam ei päästa.

Variant on võimalik, aga siis peaks see mõju olema ka kiirendusel. Esimeses postituses aga väidetakse, et muud režiimid töötavad hästi.

"vene Weberi" saab kenasti kõveraks lolli jõuga. Sad
Vasta
#10

Kõver tald on nendel tüüp"viga" tõepoolest, aga see oleks siis ka piltidel näha. Antud juhul tundub "enam-vähem" sirge Big Grin Kõveraks tõmmatakse just see karpa keskmise osa õhuke tald siibrite ploki peal.
Vasta
#11

(14-03-2022, 18:43 PM)stretch Kirjutas:  Kõver tald on nendel tüüp"viga" tõepoolest, aga see oleks siis ka piltidel näha. Antud juhul tundub "enam-vähem" sirge Big Grin Kõveraks tõmmatakse just see karpa keskmise osa õhuke tald siibrite ploki peal.

Ülevalt teisel pildil minu silmale veits kahtlane tundub.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#12

Ja ongi kõver, ära sa ütle... Isegi esimesel pildil piki lühemat külge on natuke näha, kui lähemalt uurida. Olen muidugi ka hullemaid "banaane" näinud, seepärast tunduski kaugelt vaadates "peaaegu sirge"Smile
Vasta
#13

Magnetklapp unustage ära. See avaneb käivitamisel ja sulgub süüte väljalülitamisel. Tühikäik käib läbi nõelkruvi, mille pesas on väike kummist rõngastihend. Olen iseselle tihendi puruks keeranud ja otsinud viga, sest kummitük oli kanali ummistanud. Soovitan luubiga sinna nõelkruvi kanalisse piiluda.
Vasta
#14

Tegin magnetklapile inspektsiooni. Ütleme nii, et otsmine auk oli pool umbes. Kuna sel hetkel suruõhku käepärast polnud, vahetasin otsa varu klapi otsaga ära. Eks nv rohkem aega, saab soojaks ajada ja timmida.

Karbussi põhi natuke kõver jah. Aga mis sa teed ära. Ega selle võileib-tihendi keskmine klots ju samuti selle järgi natuke paindunud, ning seda ma kindlasti ei soovitaks vahetada. Uued papid ümber peaks pidama küll. Tundub igatahes mõistlik ja tihe. Samad sümptomid olid enne karbussi puhastust ka, seega seal see asi nüüd küll ei ole.

Igatahes tänan soovituste eest. Kaasfoorumlased isegi aitasid mind vastava kirjandusega ning nüüd on kohe hea targemana reguleerima hakata. Cool

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta
#15

(15-03-2022, 19:58 PM)MTJ juhataja Kirjutas:  Magnetklapp unustage ära. See avaneb käivitamisel ja sulgub süüte väljalülitamisel. ...
ja kui see magnetklapi nõel on nö süüde väljas asendis, mis siis? (nagu mul oli) Kas tühikäigul käib või ainult kiirenduspumbaga?
Vasta
#16

(15-03-2022, 19:58 PM)MTJ juhataja Kirjutas:  Magnetklapp unustage ära. See avaneb käivitamisel ja sulgub süüte väljalülitamisel.
...

Aga kui klõpsust hoolimata ei avane kanal? Minul läbielatud, nõela all oli mingi sademega kanal umbes. Tükk aega andis nuputada, kuhu Škoda tühikäik seismisega kadus.

Vihje tühikäigukruvi all elunevale tihendile on küll väga kohane.
Vasta
#17

(15-03-2022, 21:54 PM)ratsoup Kirjutas:  Karbussi põhi natuke kõver jah. Aga mis sa teed ära. Ega selle võileib-tihendi keskmine klots ju samuti selle järgi natuke paindunud, ning seda ma kindlasti ei soovitaks vahetada. Uued papid ümber peaks pidama küll. Tundub igatahes mõistlik ja tihe. Samad sümptomid olid enne karbussi puhastust ka, seega seal see asi nüüd küll ei ole.

Kui karpa on nähtavalt kõver ja asi ise maksab sama palju kui püksinööp, siis mina küll aru ei saa miks peaks selle tagasi sobitamisega vaeva nägema.
Kui mootor sureb tühikäigul välja, siis see ei tähenda üheselt seda, et ta ei saa benssu kätte, vaid tähendab seda, et tühikäigu režiimis on segu vale. Kas see lisa õhk imetakse läbi kulunud võlli ava või teisest lõõrist, või karpa talla alt, ei oma tähtsust. See kogus bena mis on vajalik tühikäigul tööks on nii väike, et vähenegi lisaõhk muudab segu lahjaks. Kui korpus on juba kõver ei pruugi ka võllid liikuda nii nagu nad peaks. Võib mõjutada ka vaakumi, mis jälle omakorda mõjutab jagaja tööd jne jne 

Kõvera karpaga tasub jamada ainult siis kui tõesti uut võtta pole või peab selle eest  neeru andma.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#18

(16-03-2022, 00:33 AM)spitfire Kirjutas:  ...

Kõvera karpaga tasub jamada ainult siis kui tõesti uut võtta pole või peab selle eest  neeru andma.

Üldiselt nõus, aga kas saab vaakumilekkega karburaator töötada nii, et rikutud on ainult tühikäik ja muud režiimid mitte?
Vasta
#19

Kui töötava mootoriga pihustada "brake cleanerit" või külmkäivitus eetrit karburaatori ühenduskohtadele siis on lekked kohe näha. Pöörded tõusevad.

Kui suuremat investeeringut teha ei soovi siis mökerda tihendid ja lekkekohad hermeetikuga üle ja võiks loota, et lekked kaovad.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#20

(16-03-2022, 08:18 AM)v6sa Kirjutas:  
(16-03-2022, 00:33 AM)spitfire Kirjutas:  ...

Kõvera karpaga tasub jamada ainult siis kui tõesti uut võtta pole või peab selle eest  neeru andma.

Üldiselt nõus, aga kas saab vaakumilekkega karburaator töötada nii, et rikutud on ainult tühikäik ja muud režiimid mitte?


Tuttav teema. Kusjuures saab. Kuna tühikäigul on küttesegu kogused nii minimaalsed , et siin mängib rolli iga gramm. Siibrid on praktiliselt kinni ja hõrendus tekkib just allapoole siibreid ning hõredast kohast jala juures satub soovimatu õhukogus segama protsessi. Kiirendust võib ka segada kõver jalg aga kui tahma üles saad siis on lõõrid lahti ja jala vahelt olevast pilust enam eei imeta lisaõhku ehk õigemini ei jätku jõudu nii peenest kohast õhku imeda.
Vanasti sai sinna alla pandud Karu Aabitsa kaanest tehtud paks ja pehme  tihend. Päästis mõneks ajaks.

Aquila captas non muscas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne