4 x 4 Volga
#21

Zenkevitsch-i video sellest masinast.

Vasta
#22

(05-04-2022, 22:44 PM)krossifänn Kirjutas:  Zenkevitsch-i video sellest masinast.
Huvitav, kas videos nähtav auto on originaal või koopia? Igatahes restaureerimisel on vähemalt üks väga labane viga tehtud - 1974. aasta autole on paigaldatud hilisema variandi tagatuled. Originaalis peaks need olema kolmeosalise klaasiga ja ilma reflektorita, sestap ka reflektorid tagapõllel. Naljaka vahemärkusena, kes on tähelepanelikult vaadanud filmi "Keskea rõõmud", on ilmselt märganud, et Tõnu A-76 tarbival hallil Volgal on olukord vastupidi Big Grin .

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#23

(07-04-2022, 22:12 PM)Mossemees Kirjutas:  
(05-04-2022, 22:44 PM)krossifänn Kirjutas:  Zenkevitsch-i video sellest masinast.
Huvitav, kas videos nähtav auto on originaal või koopia? Igatahes restaureerimisel on vähemalt üks väga labane viga tehtud - 1974. aasta autole on paigaldatud hilisema variandi tagatuled. Originaalis peaks need olema kolmeosalise klaasiga ja ilma reflektorita, sestap ka reflektorid tagapõllel. Naljaka vahemärkusena, kes on tähelepanelikult vaadanud filmi "Keskea rõõmud", on ilmselt märganud, et Tõnu A-76 tarbival hallil Volgal on olukord vastupidi Big Grin .
 See auto on originaal ja juba hulga aastaid tagasi renoveeritud. Asub see muuseumis nimega Garaz Osobova Znazenija, ei oskagi seda täpselt Eesti keelde panna. Sinna ei õnnestunud seda vaatama minna. Isend, mida mina vaatamas käisin asub Moskva Tehnikamuuseumis ja on Petekas, liikumisvõimetu isend, mille rooli saab keerata ainult 20 kraadi paremale ja vasakule. Samuti kasutati GAZ 69 vahekasti, UAZ oma asemel. Proovisõidul tabas autot ka kohutav vibratsioon. Mingi probleem oli ka esisillaga. On see ju Volga ja UAZ ristsugutis. Selle tegemine oleks küllalt suur väljakutse. Õnneks meil oli originaalne esisild olemas.
Vasta
#24

Ukraina põhjaosa on orkidest puhastatud aga sõja mõjud annavad ennast tunda. Avatud on ainult toidupoed ja apteegid. Mõni ehitusmaterjalide kauplus ka. Lihtsalt pole tööjõudu, kuna mehed rindel ja naised maapaos. Tagasi minna ka ei julgeta. Sealse ülemuse naine sai Tallinki laevale tööle, palk 3 x suurem kui Ukrainas, ainult mehe pärast muretseb. Ukrainas töö tasapisi käib. Ainult eelpool mainitud probleemid materjalide, värvide osas. Samuti on kadunud vanade autode ja nende osade turg. 
 Ühel tuttaval Harkovi lähedal, kellel oli ka 12 autost koosnev kollektsioon (Pobedad, Volgad, ZIM, 13 ja 14 Tshaika) olid orgid kõik autod pihta pannud. Kõik autod olid laaditud veomasinatele ja Venemaale viidud. Eelnevalt olid autod tühjendatud koormast, (tühjad ja täis mürskude kastid, padrunite kastid ja muu varustus) olid jäetud vahetuskaubaks. Eks selle vahetuskauba tulemusel nii mõnigi ork pidi eluga maksma. Aga pikk jutt - s... jutt. Endiselt, kui keegi märkab kõrvalekaldeid originaalsusest, teavitage aga julgesti.
   
   
   
   
   
   
Vasta
#25

Lagi sai ka paika. Põhja ka natuke.
   
   
   
   
Vasta
#26

Millise väljalaske aastaga on doonorkere, mille peale auto üles ehitatakse? Hetkel juba külgelaotud osad on küll Volga omad, kuid ei sobi nagu üldse aastatega 1973/74, on tunduvalt hilisemast aastakäigust.
Vasta
#27

(30-04-2022, 16:48 PM)taruvaras Kirjutas:  Millise väljalaske aastaga on doonorkere, mille peale auto üles ehitatakse? Hetkel juba külgelaotud osad on küll Volga omad, kuid ei sobi nagu üldse aastatega 1973/74, on tunduvalt hilisemast aastakäigust.
Milliseid osasid sa mõtled? Probleem muidugi selles nagu eelnevaltki mainitud, polnud ju minu auto. Vägesid juhtis idanaaber ja seal sellist "peensust" taga ei aeta.
Vasta
#28

Eelkõige jäi silma rohkete pistikotstega juhtmestik, mis eeldab osutiga spidoploki panekut. Lintspidoga kaasneval juhtmestikul on minu mälu järgi pistikotstega ühendused vaid kojameeste lüliti taga. Peale selle on armatuuri alaosas pehme kattega riba, mis ilmus alles aastaid hiljem. Samuti on juhtimisseadmete nupud uuemat tüüpi.  Armatuuri plekk oli 73. aastal kere värvi, seega siin peaks ka roheline olema. Ühtlasi peaksid rohelised olema A ja B piilari sisemised katteplekid, see on hetkel juba ennetav teave. Armatuur ise peaks hiljem olema ehitud lintspidoplokiga, hõbedaselt säbrulisete sätendadavate kroomitud paneelidega. Ka pardatsoki kaane (halli tooni, nagu spidoplokkki) hingede mehanism oli alguseotsa volgadel teise lahendusega ja keerukam, kui juba selle pehmendusega alaservaga armatuuridel.
Tiibadel olid augud suunatuledele, mida tõesti olema ei peaks. Küll peaks olema augud tiiva kirjakestele, mida aga ei olnud.
Esipõll on uuem, seal on 4 kandilist auku, vanal on kaks. Välimised augud tekkisid alles periooodil, kui Volgale hakati standardis udulaternaid monteerima, montaažiavad, kust kaudu ka ühlasi uduka juhe jõuab juhtmestikuni. Silmaga ei erista, kuid kui on uus põll, võib olla numbri alus laiem varasemast. Numbrialuse kõrvale teine teisele poole kinnituvad stange ja põlle vahelised väikesed kroomkihvakesed. Ka stange ise peaks olema ilma uduka avadeta ilma suurte puhriteta, kuid väikeste kihvakeste kinnitusvõimalusega. Esistangesi on läbi aegade vähemalt 4 erinevat, tagastange keskosi tean kolme erinevat. Väga varajastel esistangedel kinnitusid kihvad stange alaosale kumbki kahe 6mm poldi abil, hiljem neid lihtsustati ja kumbki kinnitus vaid ühe 8 mm poldi abil. Teine ots põlle alaserva külge kinnitub pikkade 5mm kruvipeaga poltide abil.
Vasta
#29

(30-04-2022, 21:35 PM)taruvaras Kirjutas:  Eelkõige jäi silma rohkete pistikotstega juhtmestik, mis eeldab osutiga spidoploki panekut. Lintspidoga kaasneval juhtmestikul on minu mälu järgi pistikotstega ühendused vaid kojameeste lüliti taga. Peale selle on armatuuri alaosas pehme kattega riba, mis ilmus alles aastaid hiljem. Samuti on juhtimisseadmete nupud uuemat tüüpi.  Armatuuri plekk oli 73. aastal kere värvi, seega siin peaks ka roheline olema. Ühtlasi peaksid rohelised olema A ja B piilari sisemised katteplekid, see on hetkel juba ennetav teave. Armatuur ise peaks hiljem olema ehitud lintspidoplokiga, hõbedaselt säbrulisete sätendadavate kroomitud paneelidega. Ka pardatsoki kaane (halli tooni, nagu spidoplokkki) hingede mehanism oli alguseotsa volgadel teise lahendusega ja keerukam, kui juba selle pehmendusega alaservaga armatuuridel.
Tiibadel olid augud suunatuledele, mida tõesti olema ei peaks. Küll peaks olema augud tiiva kirjakestele, mida aga ei olnud.
Esipõll on uuem, seal on 4 kandilist auku, vanal on kaks. Välimised augud tekkisid alles periooodil, kui Volgale hakati standardis udulaternaid monteerima, montaažiavad, kust kaudu ka ühlasi uduka juhe jõuab juhtmestikuni. Silmaga ei erista, kuid kui on uus põll, võib olla numbri alus laiem varasemast. Numbrialuse kõrvale teine teisele poole kinnituvad stange ja põlle vahelised väikesed kroomkihvakesed. Ka stange ise peaks olema ilma uduka avadeta ilma suurte puhriteta, kuid väikeste kihvakeste kinnitusvõimalusega. Esistangesi on läbi aegade vähemalt 4 erinevat, tagastange keskosi tean kolme erinevat. Väga varajastel esistangedel kinnitusid kihvad stange alaosale kumbki kahe 6mm poldi abil, hiljem neid lihtsustati ja kumbki kinnitus vaid ühe 8 mm poldi abil. Teine ots põlle alaserva külge kinnitub pikkade 5mm kruvipeaga poltide abil.
 Vot mis tähendab, kui ise algusest peale vägesid ei juhi. Kõik läheb valesti. Tõenäoliselt jäävadki enamus asju parandamata. Ei saa kõike ümber ka ehitama hakata. Läheb kalliks. Poritiibadel olevad suunatule augud otsustasin likvideerida. See juba kallis lõbu. Võibolla 5 aasta pärast idanaaber tahab oma autot ikkagi kätte saada. Juba praegu on inflatsioon sellest autost 20% ära hammustanud ja kui see asi niimoodi jätkub (mis on väga tõenäoline), siis viie aasta pärast on praegusest euro ostujõust järel 50 senti kui sedagi.
Vasta
#30

"Juba praegu on inflatsioon sellest autost 20% ära hammustanud ja kui see asi niimoodi jätkub (mis on väga tõenäoline), siis viie aasta pärast on praegusest euro ostujõust järel 50 senti kui sedagi."

Ega siis inflatsioon produkti ei hammusta, ikka mingil suvalisel ajahetkel temast makstavat ekvivalenti. Seda enam on mõistlik neid ekvivalente investeerida asjanduse õigekstegemisse, kuna asja tegelik väärtus leivapätsides või savitaldrikutes või puulusikates on aja möödudes nutma mitteajav.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#31

Väga palju eriarvamusi. Väidetakse, et lintspidomeeter oli autodel kuni 1972 a lõpuni. 1973 a mindi üle tavaspidole. 
Kus on tõde???
Vasta
#32

Mitmed allikad ütlevad, et muudeti 1975. aasta algusest (ja volga.ee on päris korraliku ja kontrollitud sisuga):
https://volga.ee/modules.php?name=Conten...page&pid=6
https://gaz24.ru/c117592/?page_id=2026
Vasta
#33

(05-05-2022, 13:56 PM)bom Kirjutas:  ... volga.ee on päris korraliku ja kontrollitud sisuga...
Ohvtopik -- Ühe pisiasja märkasin: seal öeldakse, et 24 sai laiem kui 21, kuid mõlemad olid 1800 mm.
Vasta
#34

(05-05-2022, 23:09 PM)olevtoom Kirjutas:  
(05-05-2022, 13:56 PM)bom Kirjutas:  ... volga.ee on päris korraliku ja kontrollitud sisuga...
Ohvtopik -- Ühe pisiasja märkasin: seal öeldakse, et 24 sai laiem kui 21, kuid mõlemad olid 1800 mm.
Seal oli vist mõeldud salongi sisemist laiust.
Vasta
#35

Tasapisi toimub olemasolevate ja eelnevalt valmis olnud osadega komplekteerimine. Probleem sildade värvimisega, sest Kiievis paljud ettevõtted seisavad ja pole värve ja materjale saada. Aga olukord tasapisi normaliseerub. Tükil ajal pole Kiievisse ka rakette lastud. Paistab, et seltsimeestel suure kihk omakeelseid Ukrainas hävitada. Need linnad mis momendil kannatavad olid ju suurelt jaolt venekeelsed. Aga eks piltidelt näha, mis tehtud. Pilt ju parem kui tuhat sõna.
   
   
   
Vasta
#36

Poistel Ukrainas käed jalad tööd täis. Tööjõuga ka raske, enam kui miljon meest mobiliseeritud ja käib kõva väljaõpe. Langenuid ja haavatuid ka omajagu. Nüüd said veel ka riikliku tellimuse. Üle Euroopa aetakse taga kastikaid ja need vaja enamasti üle värvida ja kastidesse ehitatakse vastavalt vajadusele igasuguseid konstruktsioone. Kasutatakse neid autosid mobiilsete gruppide tarbeks, kes mööda põllu või metsaääri hiilivad vaenlase külje alla, lasevad paar tanki või soomukit taevasse ja siis kaovad. Ühe sellise auto eluiga pidi küllalt lühike olema. Vahel poisid pidid ahneks minema ja ühe koha peal liialt kaua passima. Aga Volga jaoks on ka vähe aega jäänud. Mõni pilt ka arengust.
   
   
   
Vasta
#37

Seoses teistsuguse kardaani tunneliga, mis on tingitud vahekasti paigaldusest ja ka esiistmed on natuke laiema asetusega ei sünni tagaistme originaalne põrandamatt sellele mudelile. Muidugi ei ole kusagilt sellist tarkpead võtta, kes ütleks mis seal siis tegelikult oli. Muidugi polnud seltsimeestel kahju sm. Breznevi heaolu nimel ka selle mõne auto tarbeks spetsiaalseid kummi matte toota. Eks tuleb midagi välja mõelda. Kindlasti ta originaalne ei saa aga pole ka neid, kes ütleksid, et pole originaalne.
Vasta
#38

Salong enam-vähem koos. Lintspidomeetrit pole õnnestunud saada. Ei taha ka eriti hinda lõhki ajada, sest mine tea äkki ühel päeval tuleb omanik Venemaalt ja nõuab oma autot tagasi. Ütleb, et hind on hind ja jagele siis temaga. Inflatsioon sellest euro lepalehest selle aja peale niikuinii vähemalt 30% ära söönud. Muidugi on võimalus ta lihtsalt kukele saata.
   
   
   
Vasta
#39

osta.ee on hetkel lintspidomeeter oksjonil https://www.osta.ee/gaz-24-spidomeeter-175926167.html
Vasta
#40

Vähegi asisemald kodumaisel vanatehnikalaadal on vähemalt üks lintspido esindatud...

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne