Raamin. ja täht
#1

Tere

Kas keegi suudab siinsetest viidata/suunata/esitada vene mootorrataste raaminr ja tootmisaastat perioodi?
IZ osas vist on klaar ja neid andmeid on liikunud.

ZID tehase toodang? Vaevalt selles tehases see numeratsioon nagu tuulelipp oli (numbri lööja krabas iga kuu suvalise raua ning hakkas lajatama), pigem aruandluse mõistes ikka loogika taga.

Ehk siis kirillitsa täht + 4 numbrit
Tähed olid vist alates K125

Arvan, kindlalt ei ütle, et iga ratta mudeli tootmisega alustati tähestiku algusest ja lisati 4 numbrit, numbrite täitumisel tuli järgmine täht. Seega vist tootmisaasta ainult ei päde... või oli tootmisaasta ikkagi mängus - kuigi siis tekkinuks võimalus raami nr kordusteks.
Lisaks võib ka mängus olla raami värv... Beež (K175, K58), rohekas/sinine (K175, K58), kohati oli ka punast (K175, K55), Must (K175, K55, K58), tumedam sinine ja tumedam roheline ehk ka, kuid pigem 125 ja peale 60ndat K175-d

Nüüd kui paralleelselt oli tootmises kaks sarnase raamiga masinat nt K175 ja K58, siis kas ka seal olid raami nr mõlemal eraldi? Sama raami põhimõtet kasutati kuni Voshod 3M välja - jah alates K175 A versioonist tuli raamile ette tugevdused... kuid kas ka tähestiku arvestus muutus...? Alates 1962a (1961 minig aeg?). ei toodetud enam paralleelselt K58 e. 125cc masinat ning jätkati ühe tootega.

Mul on 1958a. K58, millel täht "Ы" ja siis 55xx
Tähestiku mõistes asetseb see täiesti lõpus...

Mul on kaks K175 raami (esimese otsa omad, ehk millel küljekarpide plekid ja esiporkas veel siledad e. ilma valtsideda - võiks positsioneerida 58 aastasse või isegi nõks varasemad.
Ühe raami nr algus on "И 08XX" ja teine "Е"

Ka varasematel K125, K125M, K55-tel on tähestik ilusti olemas

Kui tehas väitis, et tootmisvõimsus oli ~10 000 ratast aastas (see saavutati 1958..60, siis selleks pidi kasutatama vähemalt kahte tähte koos ~4 kohalise kombinatsiooniga
Kirillitsa tähetsiku järjestus on ju lihtne: А, Б, В, Г, Д, Е, Ё, Ж, З, И, Й, К, Л, М, Н, О, П, Р, С, Т, У, Ф, Х, Ц, Ч, Ш, Щ, Ъ, Ы, Ь, Э, Ю, Я.

1947: K125 raami nr ?1XXX
1948: K125 raami nr: A9XXX
1951: K125 raami nr 104XXX <- arvan, et on "Ю" selleks täheks, kuid kirjana paistab 1 ja 0
1952: K125M raami nr A9XXX 
1953 K125M tunnustatud sõidukil täht puudub, kuid on 4 nr <-Pigem on jäetud aktis märkimata
1954 K125M samuti täht puudub kuid on 4 nr <- pigem on jäetud aktis märkimata
1954 K125M on täht olemas K 6XXX

1956a K55 raami nr E 9XXX E Täht, mis on eespool K-d, seega aastate asi ei päde, pigem on seotud raami disainiga. K125 ja K125M on ühel ja samal raamil, K55 raam muutus. K55 hakati seeriatootmisesse laskma 1955 aastal, seega võiks ju arvate, et eelneval aastal on olnud ka teised tähed kasutusel
1956 K55 raami nr E 8XXX
1956 K55 raami nr A 1XXX <- see on huvitav nr, sest loogika järgi ei tahaks seda 56 aastasse paigutada... võiks olla pigem 55aasta masin või hakati K55 tootma nii aasta lõpus, et teise tuhande algus platseerus 56 aastasse.

Samas alustati ka K175 tootmist 1956 aastal ja raam erines K55-st. Kuigi ma ei ole kohanud väga varajaste K175 numbreid. Siinsed tunnustatud K175 hakkavad 1958 aastast. Lisaks omab sarnast raami ka K58 - väikeste erisustega, kuid põhiraami olemus sama. Seega võiks arvata, et ka tähed olid kas järjestikku või eraldati tähtede piirkond... nt eespool on K175 ja keskelt hakkasid K58 nr... kuid see on oletus...

1958 K175, on J 7XXX, selle tõlke osas jään hätta, sest kas vene täht on "Й" või "Ю"
1958 K58 raami nr Ы 55xx <- see on minu ratas, millel ka birka küljes. 
1959 K58 raami nr on Bxxxx, arvata on, et ja  "Б"  siis 4 nr, kuid täht on kuidagi alguses... mis tähendaks, et minig ring on täis saanud. Nüüd kui see masin jäi 59a. lõppus, siis 60a masinatega täht isegi haakuks aga 61a, omaga jääb küsitavaks
1959 K175 on millegipärast täht jäänud märkimata ning on 5 kohaline numbri kombinatsioon 15847
1960 K175 on samuti täht jäänud märkimata kuid 4 kohaline number  
1960 K175  on raami nr "B46X" või kirillitsa "Б",  teisel 1960a K175, mis vanasõidukina tunnustatud, pole tähte mainitud
1961 K175 raami nr B02xx - et  kas ongi vene V või "Б", samas on nad suhteliselt järjestikku... ja ei tule kohe kuidagi loogikat sinna taha. vaevalt, et 59-61 on toodetud terve tähestiku ja 4 numbri kombinatsiooni jagu rattaid. Ehk seda "B" tähte on kuidagi tihedalt ja erinevates suht lähestikku aastates

Sellest lähtuvalt ongi mu küsimus - ehk suudab keegi suunata alginfole, kuna kui tehas tootis ühte rattamudelit oleks asi isegi arusaadav aga korraga kahte mudelit tootes läheb asi nihkesse.
Kuna suuremas koguses raami nr datat käepärast pole, siis kui viidet tootmisele (s.h. raami numeratsiooni loogikale) ka ei leia, hakkan seda numeratsiooni koguma - ehk siis tuleb mingis osas loogika välja. Numeratsiooni loogikat saab koguda ainult originaal birka/numbriplaadi järgi.

  

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#2

Vanasõidukite registri link, mis annab kohe ette kõik tunnustatud ZID mootorrattad:
https://register.evkl.ee/apex/f?p=888:8:...RRATAS,ZID
Aasta järgi järjestamine tuleb ise lisada (klikk "Aasta" peal ja üles-nool)
Vasta
#3

(27-03-2024, 13:30 PM)Andres_T Kirjutas:  Vanasõidukite registri link, mis annab kohe ette kõik tunnustatud ZID mootorrattad:
https://register.evkl.ee/apex/f?p=888:8:...RRATAS,ZID
Aasta järgi järjestamine tuleb ise lisada (klikk "Aasta" peal ja üles-nool)

Jah.... kui minu linke vaatad, siis see on mul juba läbi käidud ning olen toonud siia kokkuvõtte vanasõidukite registri põhjal ZID toodangust (neid pole seal nüüd teab mis palju, pigem üksikud)
väga palju on Eestis masinaid, mis seal pole, nende kohta võiks infot koguda. Pilt birkast oleks väga ok. Saan aru, et birka nr enne registreerimsit ei soovita avaldada, sest neid nr saab  ära kasutada aga katke viimased kolm nr kinni (minul viimast kolme vaja pole no kahte...)

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne