Mootori vahetus Jumzil
#1

Juhtus selline paha lugu, et õnnestus Jumz kopal(88 aasta väljalase) mootoriplokk lõhki külmetada ja tunneks huvi kas soolo mootor läheb kopale peale probleemideta, või on seal mingid selliseid nüansse mida ei saa lihtsalt vana masina pealt maha tõsta. Ma eeldaks, et õlipumba juures võb seal miskit erivevust olla?
Vasta
#2

Ei ole vahet. Tegu ju NSVL toodanguga..
Vasta
#3

Ja kasutajalt mlsluik saad kohe sobiva tüki!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#4

(31-03-2022, 20:42 PM)I.A Kirjutas:  Ei ole vahet. Tegu ju NSVL toodanguga..

No vaatame ja võib juhtuda jah, et tuleb spetsialistidega konsulteerida. Ei ole kunagi ühtegi Jumzi mootorit vahetanud ja tuleb täiesti põhiasjade uurimisest alustada. T40 on pooleks käinud küll, aga too vist veidi lihtsama ehitusega pill ka.
Vasta
#5

Юmzi ei pea tingimata poolitama vaid mootori saab ka niisama kätte kui teatud eeldused täidetud.
Vasta
#6

(01-04-2022, 19:00 PM)2715 Kirjutas:  Юmzi ei pea tingimata poolitama vaid mootori saab ka niisama kätte kui teatud eeldused täidetud.

Kõlab paljulubavalt. Kui mahti siis ehk paari sõnaga millisest otsast teda lahkama hakata ja mida peaks tähele panema, et mõnd rumalat viga mitte teha?
Vasta
#7

(07-04-2022, 08:48 AM)nõkapõka Kirjutas:  Kõlab paljulubavalt. Kui mahti siis ehk paari sõnaga millisest otsast teda lahkama hakata ja mida peaks tähele panema, et mõnd rumalat viga mitte teha?
Lühidalt siis on vaja radikas maha, torud-juhtmed-voolikud lahti ja siis kas lõigata esisilla kinnitusel nurk ära või murda rihmarattal kild välja ning võtta rihmaratas ära.
Järgmiseks korraks tuleb rihmarattal vända otsa minevat osa maha lõigata 2mm mahalõiketeraga nõnda, et kiil jääks veel rihmaratast kaasa vedama ja lõige ei jää tihendipinnale.
Paljudel on see ka juba tehtud sest näiteks ekskavaatoril poolraami ära võtta on juba väga tõsine vahekord ilma seda akti lihtsustava hõõrdumist vähendava aineta.
Vasta
#8

(07-04-2022, 11:41 AM)2715 Kirjutas:  
(07-04-2022, 08:48 AM)nõkapõka Kirjutas:  Kõlab paljulubavalt. Kui mahti siis ehk paari sõnaga millisest otsast teda lahkama hakata ja mida peaks tähele panema, et mõnd rumalat viga mitte teha?
Tsitaat:Lühidalt siis on vaja radikas maha, torud-juhtmed-voolikud lahti ja siis kas lõigata esisilla kinnitusel nurk ära või murda rihmarattal kild välja ning võtta rihmaratas ära.
Järgmiseks korraks tuleb rihmarattal vända otsa minevat osa maha lõigata 2mm mahalõiketeraga nõnda, et kiil jääks veel rihmaratast kaasa vedama ja lõige ei jää tihendipinnale.
Paljudel on see ka juba tehtud sest näiteks ekskavaatoril poolraami ära võtta on juba väga tõsine vahekord ilma seda akti lihtsustava hõõrdumist vähendava aineta.

Tänud, sellise protseduuri peale ei oleks osanud ise tullagi. Ehk siis lühidalt, probleem on rihmarattas ja see tuleb enne kätte saada kui mootorit liigutama hakata? Ilma rihmarattatta liigub mootor piisavalt etepoole, et välja tõsta aiste vahelt?
Vasta
#9

Just nii see tuleb aga üsna täpselt ning see ratas ilma eelnevate menetlusteta ära ei tule.
Vasta
#10

Mina lasin esisilla poolaraamide küljest lahti ja tõmbasin esisila ettepoole. Toestasin ära ja tõstsin mootorikraanaga mootori maha. Ja seda kõike ekskavaatori variandil. Ei olnud justkui liiga hirmus protseduur. Minu traktori teemas on selles tka pikemalt juttu + pildid. 
LINK: https://forum.automoto.ee/showthread.php...765&page=8

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#11

Sai siis üks 1990 soolo kone vanametalli minekust ära päästetud. Tuli saare peal ära käia ja isegi seal jutu järgi lõikavad toimivaid traktoreid metalliks nii, et silm ka ei pilgu praeguse metallihinna taustal  Sad  

Huvitaval komber mootoril tunnilugejat polnudki, äkitse uuematel polegi ette nähtud, aga kabiinis näitas 1600 tundi, ehk kestab veel.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#12

Kiidan korralike (loe: üledimensioneeritud) kettide ja seeklite kasutamise eest mootori tõstmisel. Räbaldunud koormarihmasid näeb liigagi tihti.
Vasta
#13

(11-04-2022, 08:13 AM)v6sa Kirjutas:  Kiidan korralike (loe: üledimensioneeritud) kettide ja seeklite kasutamise eest mootori tõstmisel. Räbaldunud koormarihmasid näeb liigagi tihti.
No tööinspektsiooniks juba läks, siis ma arvan, et see esimene kett on küll liiga käpa otsa peal.
Vasta
#14

(11-04-2022, 18:23 PM)huvi5 Kirjutas:  
(11-04-2022, 08:13 AM)v6sa Kirjutas:  Kiidan korralike (loe: üledimensioneeritud) kettide ja seeklite kasutamise eest mootori tõstmisel. Räbaldunud koormarihmasid näeb liigagi tihti.
No tööinspektsiooniks juba läks, siis ma arvan, et see esimene kett on küll liiga käpa otsa peal.

Big Grin

Nende joodetud kettide ja kinnitusseeklitega võib lehma karjatada. Tõstetöödeks pole tglt need üldsegi ette nähtud. Aga kui õigeid asju võtta polnud, siis selle mootorikese liigutamiseks käivad küll.
Vasta
#15

Kui väga hakkata tähte närima, siis lõpuks ei tohigi eu normide järgi midagi teha. Pole õiget tõstevahendeid ega ohutusraadiust jne. Lisaks mootor nii kui nii ei ole euro normidele vastavate heitmenormidega ja traktoriga  töötamine on samuti tervist kahjustav ja ebaergonoomilne. Teemast mööda aga vahel selline tunne on. Silmajärgi ripub mootor suht kindlalt.
Vasta
#16

(11-04-2022, 18:23 PM)huvi5 Kirjutas:  
(11-04-2022, 08:13 AM)v6sa Kirjutas:  Kiidan korralike (loe: üledimensioneeritud) kettide ja seeklite kasutamise eest mootori tõstmisel. Räbaldunud koormarihmasid näeb liigagi tihti.
No tööinspektsiooniks juba läks, siis ma arvan, et see esimene kett on küll liiga käpa otsa peal.

Miks niimoodi norida? Igav? Vaja järjekordne ettevõtlik tegelane foorumist minema peletada ilkumisega?

Pildil on ju näha, et esimest ketti hoiab seekel, mis on kahvli otsas olevast august läbi pandud.

Allapooletonnise asja tõstmiseks on ehituspoe seeklitest ja ketist küll ja veel.
Vasta
#17

Poolenisti läbikulunud narmendavast koormarihmast oleks ka küll olnud selle mootori jaoks...  Toungue

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#18

Kuramus, ja ma käisin eraldi ketti toomas poest nädalavahetusel, sest ei tahtnud koormarihmadega pornot teha. 8mm ketil oli "ohutu" kasutusraskus 320kg ja katkemisraskus 1200kg karbi peal ja no ega ma sinna mootri alla ei roninud ka Big Grin. t40 on nina sedasi lendus seda kone transportides, et anna aga olla.

Aga nüüd asja juurde, andke nõu kas oleks mõtet inspekteerida ära siduriketas kui juba maas on ja soovitatavalt lasta uued tööpinnad panna pidurimeistris? Ma saan aru, et kui ma siduri lahti päästan siis pärast tuleb hakata neid kettaid seal tsentreerim aja tolle jaoks vaja õiges mõõdus tööriista. Kellelgi siit foorumist pakkuda oleks laenuks kui asjaks läheb miski meelehea eest?
Vasta
#19

See "tööriist" ei ole väga keeruline (vana võlli ots). Parema puudumisel keri ühtlaselt isoleerpaela ümber tugilaagrisse istuva puit või metallkaika, kuni ta täpselt nuuti sobib.

Kuna tegemist on vene tehnikaga, siis ära korralikke detaile igaks juhuks uutega asendama hakka - võib juhtuda, et uued on fekaal.
Vasta
#20

(11-04-2022, 21:47 PM)v6sa Kirjutas:  Pildil on ju näha, et esimest ketti hoiab seekel, mis on kahvli otsas olevast august läbi pandud.

Allapooletonnise asja tõstmiseks on ehituspoe seeklitest ja ketist küll ja veel.
Tegelikult on selline seekli ja keti kasutamine nagu pildil kogu pornograafia ema.
Seekel ei ole külgsuunas koormamiseks.
Seeklist järgmine ketilüli on samuti koormuse mõttes värdasendis.
Põhimõtteliselt võib selle keti ja seekli koormustaluvuse korrutada koefitsendiga 0.midagimidagi ja ketti edaspidi lehma karjatamiseks kasutada.
Tead ju küll, mis vahendiga OT reegleid kirja pannakse 

(Telc riputab tihti erinevaid raskeid objekte inimeste peade kohale)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne