T-16 Iseliikuv šassii (196x) algaja küsimused
#1

Tere! Sain omale esimese traktori. Võtan plaaniks paari aasta vältel lüüa aparaat läikima ja teha mootorile kapremont. Kuna aga olen traktorikauge inime, siis palun teilt soovitusi-suunitlusi. Esimesed asjad oleks:
T16 esikast. Kus kohast leida, mis võiks olla okei summa maksta selle eest? (Kuldsebörsi kuulutus üks on aga müüja ei ole nõus ütlema mis hinnaga ta asja müüb...)
Mootori kapremondi jupid. Kus kohast tellida? Või on saadaval ka kuskil komplektne (uus) mootor?
Rehvid. Kõik 4 vajavad uuendamist kuna on pragulised. Miski mõistlik variant saada mittepragulisi kasvõi kasutatud rehve? Uued tagumised ma vaatasin maksavad üsna kaunilt.

Hetkel asi sõidab ja töötab. Käima läheb külmalt eetriga üsna pikalt aga see-eest kui mootor soe on siis käivitub üsna kärmelt. Pilt võetud netist


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Vasta
#2

(19-04-2022, 10:37 AM)rastrophuck Kirjutas:  Tere! Sain omale esimese traktori. Võtan plaaniks paari aasta vältel lüüa aparaat läikima ja teha mootorile kapremont. Kuna aga olen traktorikauge inime, siis palun teilt soovitusi-suunitlusi. Esimesed asjad oleks:
T16 esikast. Kus kohast leida, mis võiks olla okei summa maksta selle eest? (Kuldsebörsi kuulutus üks on aga müüja ei ole nõus ütlema mis hinnaga ta asja müüb...)
Mootori kapremondi jupid. Kus kohast tellida? Või on saadaval ka kuskil komplektne (uus) mootor?
Rehvid. Kõik 4 vajavad uuendamist kuna on pragulised. Miski mõistlik variant saada mittepragulisi kasvõi kasutatud rehve? Uued tagumised ma vaatasin maksavad üsna kaunilt.

Hetkel asi sõidab ja töötab. Käima läheb külmalt eetriga üsna pikalt aga see-eest kui mootor soe on siis käivitub üsna kärmelt. Pilt võetud netist

Esimene küsimus võiks vast olla see, et kas ta peab lihtsalt ilus ja läikiv asi saama, või sa taotled ka mingit originaalsust oma aastakäigu kohta? Originaalsuse korral vast peaks alustama kirjanduse otsimisest, milline ta üldse olema peab, sest kõik "kuueteistkümned" ei ole samad.
Vasta
#3

Originaalsust vast taodelda siin pole põhjust. Sain kaasa 1965a välja antud raamatu "Iseliikuv sassii T-16" ja seda sirvides on mul aparaadil päris palju teistmoodi, ilmselt isetegevuse tõttu - tuled on puudu, mingid kangid on puudu või teistes kohtades, kütuse ülevool läheb plastkankusse, mootoril mingid sõlmed on väga imelikult lahendatud jne. Jah, kõike saaks taastada originaaliks aga kas on üldse mõtet. Pigem kaldun sinnapoole, et võtta see ette mis hetkel on ja teha töökindlamaks ja vahvamaks.
Seega, ilus ja läikiv ja korralikult käivituv asi vast oleks esimene eesmärk.
Vasta
#4

Ilus ja läikiv.... Rolleyes


Hakatuseks loe läbi siinse jaotuse T-16 teemad. Seejärel soeta raamat "Ratastraktorid". Ning kui miskit jääb arusaamatuks, siis küsi uuesti.

Mootori osas kehtib kõik, mida T-25 kohta on öeldud. Seda küll eeldusel, et mootor on D-21, mille generaator ja ventilaator eraldi. Vanema mootori kohta on ksf! Talupoeg Taluja veidi kirjutanud enne äraajamist.

Varuosade kohta on põhjapanevalt kirjutanud austet ksf! unimüts ja 2715. Kohustuslik lugemine! Äärmiselt kasulik on ka ksf! muska71 kirjutised mõttega läbi lugeda.

Rehvid - Kuldne Börs või Urb Grupp. Kui põllutöid suures mahus ei plaani, siis miskine Tyrex vms. India toode ajab täitsa asja ära. Odavad kasutatud asjad on pigem seismiseks, kui ise asja ei jaga. Ette pane mõne maasturi 205R16 ja saab hea küll. Laiema jaoks tuleb hakata vaheseibe või uusi velgi treima.

Kast on defitsiit - neist tehti palju kärusid. Ütleks isegi, et oskajalt uus õiges mõõdus tuhande eest tellida tuleb odavam, kui netist mitmesaja eest risu osta ja siis sellest hakata ehitama. Ostast ja KB-st saab 500.- eest lääne pisikallajate kaste. See originaalne kast on niikuinii ikaldus kuubis.
Vasta
#5

Kas on mõtet või mitte, pead sina ütlema meile. Ma oletan, et traktor on üks kõige lihtsamaid restaureerimisprojekte üldse, mis võimalik.

Kas sa tahad sellest masinast töölooma/abimeest majapidamisse?  Kui jah, siis öeldi juba kõik ära. Ainult arvesta, et tagarippsüsteem on seda tüüpi masinal kergelt emane, jõuvõtuvõlli taha niisama lihtsalt ei saa, kast on laadimiseks kõrgel jms ebamugavused. Kui see kõik ei heiduta, siis jõudu tööle!
Vasta
#6

Olles ühe 16-ne ehitanud, võin öelda niipalju, et rehvid on kõige lihtsamini leitavad. Esirehv 6.00x16 paar maksis 150 EUR, tagarehv 9,5x32 paar läks maksma 340 EUR. Pildil paistab sul vanatüübi mootor. Poest sellele ei leia väga midagi. Sama kehtib ka käigukastiga. Kui mõnel talumehel riiulis on olemas varuosi ja on nõus müüma, siis on lootust originaal pada uuendada. Kast on pigem selline teema, et olemasoleva järgi lase uus teha. Neid mis müüakse, ei sünni kohe kasutada, vaid vajavad kaa kohendamist.
Vasta
#7

Mina küll ei lugenud välja vajadust mootorit hakata lammutama. Miinuskraadidel või külmaga ongi nende käivitamine keerulisem. Mina lasen külmaga karteri alla pandud elektripliidiga õli esmalt soojaks ja siis lasen ilma kompressioonita mootril joosta. Kasutan harva oma majapidamistööde tarbeks.
Vasta
#8

Alla 0 kraadi tahab siiski juba küünalt või fööni saada,siis paugupill,eetri jätaks üldse mängust välja.
Vasta
#9

Ma alustaks sellest, et paneks siia pildid konkreetsest masinast.

Teiseks: Uute varuosade olemasolu 16-te maailmas algab mudelist 16M. Enne seda liigub uusi detaile vaid vanarauaplatsi kontekstis (kui välja arvata hilisemate versioonidega M ja MG identsed detailid).

Ka kasutatud varuosi on pigem napilt saada, kui just ei õnnestu mõnda laipa kõrvalt juurde hankida.

Mootor on vanal mudelil D-16, mudelist 16M alates D-21. Varuosi kapitaalremondi jaoks leiab eelkõige viimasele.

Potipõllumajandusega tegelemiseks vana 16 sobib, suurema põllu harimiseks tuleb minimaalselt alustada Bellast.

Kaasfoorumlane Talupoeg Taluja on kahtlemata lähipiirkonna üks pädevamaid teadjaid vanade 16-te maailmas. Tasub temaga kontakteeruda.

Käivitamisel on oluline hea aku ja hea starter. Veel eriti hea on, kui õnnestub Venemaalt hankida sobiv reduktorstarter. Praeguses maailmas pole siiski tegu just kõige lihtsama ülesandega.

Eeter aga võtab mootorist viimase. 

A

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#10

(20-04-2022, 14:07 PM)Aspelund Kirjutas:  ...

Käivitamisel on oluline hea aku ja hea starter. Veel eriti hea on, kui õnnestub Venemaalt hankida sobiv reduktorstarter. ...

Kõige muuga nõustun, aga D-21 reduktorstarterid on meil vabamüügis täitsa olemas. Kasvõi siin: https://www.pmkaubamaja.ee/et/pollumajan...2-8kw.html

EDIT: täpsutus starteri kohta lisatud.
Vasta
#11

Ma ei ole päris kindel, kas mootorite D-16 ja D-21 starterid on vahetatavad. Esimene oli minu mäletamist mööda pigem Gaz-51 starteriga sama tõugu, kuigi DT-20 starterile sarnaselt võimsam kui veoauto oma.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#12

Ei ole vahetatavad. Hilistel D-16 peal käib sama starter, mis GAZ-51 peal (on sellele normaalset asendust üldse?), varastel suisa ZIS-150 oma.

Allikas: TT
Vasta
#13

Juhuse tahtel ilmus fotokaamera ette just üks ст-204, mida tehases T-16 mootori ringiajamiseks kasutati.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne