Pidurisadulate taastamine
#1

Pole küll teab-mis klassika, aga 2005a Hyundai Tucson (esimesed) pidurisadulad tahaksid üle käimist. Plaan vahetada kolb/ tihendid(d)/ tolmukatted ja anda viisakam välimus.
Millega neid kodus kõige paremini (roostest) puhtaks saab (liivapritsi võimalust pole), kas on mõtet fosforhappega möllama hakata?
Ja mis värv seal kõige paremini peal püsib ja kas ainult värvist piisab või on ka mingi spets krunt vajalik?
PS Kui keegi teab paremat kohta sellele teemale, siis palun tõstke õigesse kohta  Smile
EDIT: Kas need asjad ära ei sula seal peal?
https://youtu.be/tG1hDSkXEKA
https://youtu.be/Y-XUwYYtxiY
Vasta
#2

Akulaadija ja elektrolüüs. Foorumis oli isegi teema selle kohta.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#3

https://www.autodoc.ee/auto-osad/piduris.../tucson-jm

Sellise raha eest pole vast mõtet mängida selle puhastamise ja värvimisega.
Vasta
#4

(25-04-2022, 15:15 PM)urmet48 Kirjutas:  https://www.autodoc.ee/auto-osad/piduris.../tucson-jm

Sellise raha eest pole vast mõtet mängida selle puhastamise ja värvimisega.
See ettevõtmine pole mitte viletsuse vaid toreduse pärast plaani võetud :-) Uus (esimene)sadul maksab jah ~40€
Selle galvaanilise eemaldamise kohta leidis otsing selle teema @Walter:
Rooste eemaldus (galvaaniliselt; juttu ka happest) (automoto.ee) aga ma veel mõtlen, kas hakkan elektriga mässama. Leotamine/ pintsel/ terashari tundub kuidagi lihtsam ja äkki ka kiirem variant.
Esialgne plaan oli ühe nädalavahetusega piirduda ja see eeldab, et L õhtuks peab uus värv peal olema  Big Grin
Vasta
#5

tucson pole ilmselt masin millega näitusele minnakse.mina olen pannud drelli otsa terasharja ja sellest täitsa piisab.peale tavaline veljevärv ja lakk sinna otsa.koos laki kuivamisega läheb sadula peale max 15 min.
Vasta
#6

Ma puhastasin terasharjaga suure sodi maha , pesin survepesuri veejoaga , mootori välispesu ainega pintseldasin kokku ja veelkord survepesuri veejoaga said puhtad küll aga värvimisega läks nukralt - lasin aerosoolvärvi peale , kõik kuivas kenasti 24 h ja monteerisin siis kolvid ja mansetid + tolmukaitsed kohale ja pidurivedelik  DOT4 tegi pidurisadulad värvist ideaalselt puhtaks , muidu tegevusena mõnus nokitsemine , edu !
Vasta
#7

Enda autol on just käsil ka pidurite uuendus . Kunagi 10 a tagasi tõmbasin tavalise hõbedase hammerite värvigaüle ja siiani on see seal peal küll kohati maha tulema hakanud. Nüüd lükkasin traat harjaga üle ja brake cleaneriga üle ja seekord läks punane hammerite peale . Ühel golfil sai ka tehtud liivapritsis puhtaks ja aerosool krunt ja värvid +lakk ja no värv pole 2 nädalaga ka ära kuivanud seal peal .
Vasta
#8

Just tegin mõned päevad tagasi 1983. aastast hooldamata pidurisadulaid, mis kinni kippusid kiiluma. Ma piirdusin viimistlusel lihtsalt sellega, et traatkettaga ja abrassiivpadajaga suurem roostesodi maha, brake cleaneriga ja suruõhuga puhtaks-kuivaks ning mingi Würthi roostemuundur peale. Sellega tuli sadulatele ca poole tunniga paks, tugev must kiht peale. Näevad täitsa viisakad välja, eks näis, kas ka kestavad või selle kihi all hakkab jälle elu käima.
Vasta
#9

Pintsis Hammerite otse peale ja kestab veel 5a. Tõenäoliselt rohkem...
Vasta
#10

Nädalavahetusel sai siis üks pool üle käidud. Karvase ketta ja relakaga maksimaalselt saast pealt maha ja siis ~3x 85% fosforhappe lahusega üle käidud.
Tükilise rooste pidi haamri/meisli otsaga ikkagi mehhaaniliselt lahti "peksma" :-)
Kuna ajagraafik oli ette antud (L õhtuks peab olema värvitud), siis päris puhta metallini kõike ikkagi puhtaks ei saanud, aga olen enam-vähem rahul tulemusega. Pilte ei teinud.
Värskendatud sadulaga läks autole külge ka uus pidurivoolik, aga vana eemaldamisel sai piduritoru natuke liiga palju liigutamist ja hakkas lekkima  Toungue   ehk siis "vana auto rõõmudel" lõppu ei paista  Big Grin
Teise poolega võiks järgmine kord minna lihtsamalt - seal on toru (koos voolikuga) juba asendatud  Rolleyes
EDIT: Peale läks see värv: https://automaailm.ee/rust-stop-ral9006-...151-868344
Vasta
#11

(09-05-2022, 10:42 AM)maaks Kirjutas:  ... 85% fosforhappe lahusega üle käidud. ...
??? üle paarikümne % on ikka mõttetu, oluline on mitte hapet korduvalt peale määrida vaid kohe pärast ärakuivamist niisutada ...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne