´66 Amazon ja ´80 G-wagen
#1

Kuna see vanade sõidukite huvi on kujunenud parajaks haiguseks ja endale enam kõik meelde ei jää, otsustasin teha siia väikse projektipäeviku. 
Antud teema peategelased on jõudnud läbi juhuse ja õnne minu kätte, ning kuna see kõik tõepoolest ongi ravimatu haigus, tunnen ma nendest oma elu ära elanud, roostes raharöövlitest ka päriselt rõõmu. 

 Esimeseks kangelaseks on meil 1966 aasta Volvo Amazon, tehasest väljunud valgena ilusa tumepunase sisuga. Tehasest väljunud 1.8 liitrisena kuid see on asendatud mingi hetk 2.0 liitrise B20 mootoriga. 1996 aastast kahjuks on jäänud Amazon kuhugi kuuri alla vedelema Soomes ja mingi hetk ringiga siia jõudnud. Siin samuti ei jõutud tema teedele tagasi aitamisega väga kaugele 

 [Pilt: 52073256139_d91a31bf11_b.jpg]

 Nii ma temaga talvel esimest korda kohtusin. Ma ei olnud kindel kas see oli armastus esimesest silmapilgust või oli asi selles eelmainitud haiguses? 
Mõni kuu möödus, lumi kadus ja sai autole lõpuks järgi mindud. 99% juhtudest on need autod kodust kõige kaugemas punktis, seekord samuti. 

 [Pilt: 52073030171_d1a50f7e85_c.jpg]

[Pilt: 52073507930_02b28dfd66_c.jpg]

 Autoga kaasa sain suhteliselt korraliku sisu, juhiistme katted tahavad vahetust kuid ülejäänud on minu jaoks väga ok. Roostevabad, üle pritsitud ja krunditud tiivad ja ülejäänud pudipadi. Tegemist on suhteliselt hästi säilinud kerega, midagi on siit sealt varem lapitud ka ja eks põhjaplekid lähevad kõik uued, samuti esitiiva alused kinnitusplekid mis Amazonidel tüüpiline roostekoht on, tiivakaared ja sisemised koopad tagant. Üllataval kombel on karbid tugevad. Plaan ei ole sellest nagunii mingisugust musta numbri kanditaati valmistada kuna need ei paku pinget, pigem tuleb selline ajastukohane natuke päevi näinud rinka pill - weberitega 2 liitrine porditud kaane ja kange nukaga jne. 

 Teema teisest tegelasest järgmises postituses.
Vasta
#2

1980 Mercedes G-wagen. 3 liitrine vabalthingav diisel. Täielik vastand Amazonist. Antud auto on 90te lõpus Eestisse tulnud ja viimased ca. 15 aastat seisnud hoovi nurgas, selle ajaga on kaduma läinud kahjuks tagant luugid ( antud autol käib 2 väikest "laudaust", mitte 1 suur ) ja istmed. Välja näeb ta hapu ja ega hapu ta ongi. Roostetab kõikidest G-Wageni tüüpkohtadest ja isuga. Veel ei ole kindel kas otsin sellele autole doonorkere või hakkab seda lappima poola x-kategooria varuosadega. Huvitaval kombel on raam väga hästi säilinud ja veel peaaegu et üleni värvi all ja sile. Mootor läks peale pikka seismist käima poolest matsust ja oma mullasest hauast sõitis ka iseseisvalt välja, pidurid ja sidur olid muidugi olematud. 

[Pilt: 52073031728_b32a40949d_c.jpg]

[Pilt: 52073029576_7ef58a56c3_c.jpg]

[Pilt: 52073031798_03666e260f_c.jpg]

[Pilt: 52073029781_f3b456a867_c.jpg]

 Samuti on kaduma läinud ajaga iluvõre ja tuleümbris, need õnneks tunduvad täitsa kättesaadavad veel. Õnneks kuna tegemist on üpriski lihtsa kujuga autoga ja varasem kogemus G-wageni plekitööga olemas, siis vajadusel saab ka sellest kerest asja, kuid kui kellegil peaks vedelema paremat kere siis oleks huvi kindlasti olemas, samuti tagaluugi ja üleüldse G- spetsiifiliste juppide vastu on huvi. 
 
 seniks päikest!
Vasta
#3

Tere, G on küll kadedust tekitav! Smile
Vasta
#4

Amazon sai küll koju toodud, kuid garaazi sisse saamiseks läks omajagu aega. Selle aja jooksul juhtus väike õnnetus mis rihtis nina kõvasti paigast ära.

 [Pilt: 52411369088_22cd857c6e_z.jpg]

Kuna tiivaalused plekid olid sellel amazonil mädad nagu ikka, siis midagi väga kõveraks ei väänanudki. Kapott ja ninaraam (taastamist vajav) sai uus leitud ja tiivad sain autot ostes kaasa, Rootsist said esimesed kereplekid tellitud ja nüüd vaikselt vaeva näinud, et neid külge aretada. 

[Pilt: 52410859326_7c62848178_z.jpg]

[Pilt: 52421731173_e0da087723_z.jpg]

[Pilt: 52421503764_3a932c41d7_z.jpg]

Tiiva ja kapoti vahed said enamvähem paika aetud ja sai esimene tiivaalune kokku keevitatud. 

[Pilt: 52421503254_198bde704f_z.jpg]

Järgmise nädala lõpuks on loodetavasti teiselt poolt sama töö tehtud ja saan uut mootorit vahele istutama hakata.
Vasta
#5

G-wagenil tagumised vedru ja amordikandurid kaa mädad? Neid kusjuures müüakse ja on vahetatavad. Suruõhumeisliga peab küljest raiuma ainult. Ja kui need 2 toru ka seal mädad on, mille vahele vedrukandur käib, siis soovitan teise toru sisse lüüa lihtsalt ja otsast vanaga kokku keevitada...
Vasta
#6
Exclamation 

Raami seisukord tuli selle auto puhul suure üllatusena, kõik omal kohal ja ilusti värvi all, arvatavasti on kas raami vahetatud või mingi hetk väga korralikult remonditud. Raami ja kere seisukord ei käi omavahel üldse kokku  Smile
Vasta
#7

Amazoniga töö vaikselt käib, mõlemalt poolt tiivaalused plekid ja muu sellega seonduv küljes. Esialgne plaan ehitada volvo enda B20st mingi käredam versioon sai ära unustatud, asendame selle SBC 283'ga, st. 4.6 liitrine, käigukast tuleb adapterflantsiga BMW oma.  Volvo kapotialune on küllaltki väike ja siit sealt vaja ruumi juurde teha, natuke tulemüüri modifitseerida ja mootorit tahapoole viia. Siiski esimene mootoriproov sai ära tehtud. 

 [Pilt: 52492036801_b6b9ed810b_z.jpg]

Kui adapterflants kunagi kohale jõuab, saan teha mootorikäpad ja kastitala ja siis edasi juba õige kardaanitunneli ja põhjaplekid. BMW käigukasti kasutan sellepärast, et neid on siitmaalt võtta ja tegemist võrldemisi väikse kastiga. Chevy enda käigukasti sidurikoda on meeletult suur ja pedaalidele jääks jube vähe ruumi.
Vasta
#8

Pikk paus vahel olnud kuid Volvoga töö jätkub vaikselt. Natuke sai värsket plekki külge keevitatud ja üldmulje kohe parem, juhi poolt sama töö teha ja käigukasti tunnel ka mingi maani uus teha ja võiks lugeda salongi osa keevitamise tehtuks. 

[Pilt: 53217509640_eecbea6b7e_c.jpg]

[Pilt: 53217002616_9255fd1190_c.jpg]

[Pilt: 53217392894_5102d89b1c_b.jpg]

Amazonile sai leitud erilaiused 14 tollised vanakooli Slot magid, esimesed 7 laiad ja tagumised 8. Mootori asjus sai plaane natuke ümber tehtud ja tuleb kasutusse siiski Volvo enda tehnika, B230.


Geelikule tõin lätist uue kere, sest see originaal kere pudeneb ise laiali juba.

[Pilt: 53240132976_75ed9f8c86_b.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne