Audi A6 pidurdusjõud erinevad
#1

Mure järgnev. Käisin oma 97.aasta Audi A6 C4-ga ÜV tegemas ja kukkus läbi piduritestis. Auto kaldub kõrvale. Esimeste piduritega on enamvähem korras, vasakpoolne pidurdusjõud 3,2 kN ja parem 2,9 kN, erinevus 10%. Taga on aga vasakpoolne ainult 0,9 kN ja parem 2,0 kN, vahe 55%. Lubatud on  30%.
Tagumistele piduritele peale vaadates selgus, et kuigi parem pool pidurdab paremini, siis seal on klotsid kui ka ketas tugevalt kulunud. Samal ajal vasakul poolel näevad klotsid ja ketas välja peaaegu et tutikad. Ehk siis järelikult ei toimi töösilinder korralikult? Võtsin selle süsteemi vasakul pool lahti ka ning puhastasin/määrisin liugtapid ära (tavotiga, hiljem foorumist lugesin et tegin vea, aga päris kuivalt ei oleks tahtnud neid nkn kokku panna).
Lekkeid tähele ei pannud ning pidurivedeliku anumas on ka tase kontrolli all (pole ise juurde lisanud kordagi 9 kuu jooksul mil ma seda autot omanud olen ning tase on MAX lähedal).
Võibolla on mu küsimus suunatud rohkem klaaskuuliennustajatele kuid siiski ootan teie ettepanekuid.
Mainin igaks juhuks et ei soovi remonditöökotta viia, kuna olen huvitatud ise asjade tegemisest.

J.
Vasta
#2

Et ühel pool on tutikad klotsid ja ketas, tähendab seda, et need pole veel sisse töötanud. Üldiselt pole veel kuulnud, et keegi vahetaks ainult ühe poole asju pidurite puhul, ikka mölemad pooled korraga. No hea küll, täna läks kiireks, üks pool aga siis kindlasti homme ka teine pool. Mitte üle-ülehomme. Vähe usutav, et pidurivoolikus on sisemine kiht lahti tulnud ja takistab vedeliku liikumist. Silindris ei saa üldse sellist viga tekkida, et pidurid nii suurelt erineksid.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#3

(31-05-2022, 21:47 PM)izplaneta Kirjutas:  Mure järgnev. Käisin oma 97.aasta Audi A6 C4-ga ÜV tegemas ja kukkus läbi piduritestis. Auto kaldub kõrvale. Esimeste piduritega on enamvähem korras, vasakpoolne pidurdusjõud 3,2 kN ja parem 2,9 kN, erinevus 10%. Taga on aga vasakpoolne ainult 0,9 kN ja parem 2,0 kN, vahe 55%. Lubatud on  30%.
Tagumistele piduritele peale vaadates selgus, et kuigi parem pool pidurdab paremini, siis seal on klotsid kui ka ketas tugevalt kulunud. Samal ajal vasakul poolel on klotsid ja ketas peaaegu et tutikad. Ehk siis järelikult ei toimi töösilinder korralikult? Võtsin selle süsteemi vasakul pool lahti ka ning puhastasin/määrisin liugtapid ära (tavotiga, hiljem foorumist lugesin et tegin vea, aga päris kuivalt ei oleks tahtnud neid nkn kokku panna).
Lekkeid tähele ei pannud ning pidurivedeliku anumas on ka tase kontrolli all (pole ise juurde lisanud kordagi 9 kuu jooksul mil ma seda autot omanud olen ning tase on MAX lähedal).
Võibolla on mu küsimus suunatud rohkem klaaskuuliennustajatele kuid siiski ootan teie ettepanekuid.
Mainin igaks juhuks et ei soovi remonditöökotta viia, kuna olen huvitatud ise asjade tegemisest.

J.
Eeldaks, et ülevaataja märkis ka õieti vasaku ja parema. On varemgi olnud vaja vahetada vale külje juppe. Kus poolt vaadates parem sul on?
Vasta
#4

(31-05-2022, 21:54 PM)aavu Kirjutas:  Et ühel pool on tutikad klotsid ja ketas, tähendab seda, et need pole veel sisse töötanud. Üldiselt pole veel kuulnud, et keegi vahetaks ainult ühe poole asju pidurite puhul, ikka mölemad pooled korraga. No hea küll, täna läks kiireks, üks pool aga siis kindlasti homme ka teine pool. Mitte üle-ülehomme.
Ei pruugi. Mul täpselt sama seis oli transporteriga.
Vasta
#5

(31-05-2022, 21:54 PM)aavu Kirjutas:  Et ühel pool on tutikad klotsid ja ketas, tähendab seda, et need pole veel sisse töötanud. Üldiselt pole veel kuulnud, et keegi vahetaks ainult ühe poole asju pidurite puhul, ikka mölemad pooled korraga. No hea küll, täna läks kiireks, üks pool aga siis kindlasti homme ka teine pool. Mitte üle-ülehomme. Vähe usutav, et pidurivoolikus on sisemine kiht lahti tulnud ja takistab vedeliku liikumist. Silindris ei saa üldse sellist viga tekkida, et pidurid nii suurelt erineksid.

Neid kettaid / klotse pole vähemalt viimase 9 kuu jooksul keegi veel vahetanud. Ning jah, ma arvan et eelmine omanik vahetas ka ikka ära mõlemal poolel korraga need kui ta selle töö teostas.

(31-05-2022, 21:55 PM)Inri Kirjutas:  Eeldaks, et ülevaataja märkis ka õieti vasaku ja parema. On varemgi olnud vaja vahetada vale külje juppe. Kus poolt vaadates parem sul on?

Sõidusuunas, ehk siis vasak juhipoolne ja parem kundepoolne.
Vasta
#6

Pidurijõuregulaatorit ei tohiks antud isendil eksisteerida. Ega piduri toru lapik juhtu olema? Muidugi siis pigem kipub pidur peale jääma, sama ka voolikuga kui seest kiht lahti siis kipub anomaaliaid esinema. Jah sedasi pooli vaadatakse, aga mõningased ülevaatajad seda ei tea.
Vasta
#7

Elementaarne asi-kas kolb liigub sadulas nii nagu peab?

IZ-56 61a,IZ-ju2k 71a,Dnepr MT-9 74a
Vasta
#8

Ma nii poolenisti ohvtopikuna märgin, et rubriik on "Klassikalise auto ekspluateerimine".
Vasta
#9

2022 - 1997 = 25 aastat
Youngtimeriks igal juhul kvalifitseeruks juba.
Vasta
#10

Vaevalt, et sul seal mingi toru seest umbes on või toru lapik. Ise välistaks selle. Mul üks 2004 A6 kodus millega olen juba 400 000 läbi veeretanud ja ääremärkusena võiks märkida, et pidurid on neil suht nõrk koht aga samas odav remontida. Tagumine ketas ja klots hakkab 27 eurist pihta ja lõpeb mingi 50-60 eurtsiga ratas. 
Selle põlvkonna Audidel hakkab käsipiduri ajam aastatega kinni jääma ja kogu komplekti tööd takistama. Remondile ei allu. Tööle ei hakka. Odavam silinder täis laksuga maksab 48 rubla. 
Mine võta poest uus jooks klotse kettaid ja uued silindrid. Vaata, et ketas ja klots oleks komplektis. Kettaid on erineva paksusega ja klotsid vastavalt ka kas õhemad või paksemad. Kui valid mõlemad paksud kõrvatad kettad kohe kõveraks.
Võta kõik lahti ja terasharja või isegi viiliga lihvi rooste maha vasemäärdega liugpinnad kokku ja korja kokku tagasi. NB!!! Kolvid keera sisse mitte ära ürita suruda. 
Enne ülevaatust sõida ja treeni nõks kettaid. Päris tutikas ketas ei taha ka pidada. Kui juba kettale tulevad klotsi jäljed peale mine TÜV-i ja usu, kässariga viskab juba rullide pealt minema.

Lisaks veel, et kuigi odavam silinder maksab olematut raha võta veits tegijama firma silinder. Need Audi odavama otsa B varuosa silindrid kipuvad uuest peast andma erinevaid pidurdusjõude. Tutikatega on stendilt tagasi tuldud.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#11

Endal sama kärakas igapäevaliikurina. Ning piduritega probleeme pole. On küll olnud käsipiduri pidurdusjõus erinevusi, kuid vahetasin trossid käsipidurihoovast sadulani välja ja ravis haavad. 

Kui sul ikkagi ühel poolel pole vähemalt 9 kuud juppe vahetatud ja need kulumata, siis seal su viga ongi. Minu kogemuses on kaks asja. Vaheta ära kolb ja tihendid (mälu järgi mingi kümnekas, ehk siis imeodav). Ja samamoodi need liugtapid/liugpoldid või mis nende nimi on. Nende pesad ikkagi ajas korrodeeruvad ära ja sodi täis - vaheta ka seal tihendid ja puhasta pesad ja viska sisse uued tapid. Määri ohtralt ja ma ei usu väga sellesse, et teed midagi tavotiga ja siis on kohe viga majas. Peaasi, et määrib ja laseb liikuda. 

Siin ei saa muud viga olla, et asjad lihtsalt ei liigu normaalselt.
Vasta
#12

Kunagi oli selline viga piduril, et üks esiratas hakkas enne teist pidurdama, andis jubedalt tunda. Pärast pikka otsingut oli süüdlane pidurivoolikut hoidev klamber, oli roostetama hakanud ja voolikut kokku surunud. Kruvikaga klamber rohkem laiali ja probleem lahendatud. Lihtsalt mõtteks, äkki ka see võimalus, taga pidur ei anna ka niipalju tundma et aru saaks.
Vasta
#13

Ma oma rav-il sain küll täitsa kinnised liugtapid ilusti liikuma.Ostsin küll uued,et vahetada,aga nagu lääne tehnikal ikka ei tea keegi mis sul seal all tegelikult on...uued olid lihtsalt jämedamad ja sisse ei läinud...Auto laiali ja niisama kokku panna ka ei viitsinud ja tegin korda.Pidurid ise stendi poolest head olnud kogu aeg,aga võrreldes teise autoga olid kehvad siiski,mullu sügistalv tegin vedeliku vahetuse ja sai taas ka reaalselt hääks.
Vasta
#14

Kes siin eespool mainis, et Vag'l tagapidurid kehvad. Ma arvasin sama, iga 1-2a tagant pidin näppima, kuna hakkas peale jääma või ei taha liikuda. Viimane kord toppisin selle trossi kinnitushoova taga oleva võlli tihendi (see lehter) esise ja taguse paksult määret täis ning nüüd pole 3 aastat enam probleeme olnud, töötab ja toimib väga hästi. Määre hoiab niiskuse ja vee võllist eemal. Liugureid värskendan uue määrdega ~2 aasta tagant.

Teemaalgatajale - kui tagapiduritega jama, siis kõige lihtsam remontkomplektid osta ja korraga mõlemad pooled üle käia. Komplekt on piisavalt odav ja vagi mehel kvalifitseerub täitsa tavalise hoolduse alla. Ühtlasi saad veenduda, et trossid ja vedelikud liiguvad. Midagi suuremat ja keerulisemat ei tohiks olla.

Kui käsipidurihoova võll on kergelt roostes ja originaal 10x1mm o rõngas enam ei pea, siis saab alati 9x1 asemele panna. Minul peab nii juba 4-5 aastat.
Vasta
#15

Tere.

Sõitsin A6 C4´jaga mitu aastat ning päris mitusadatuhat km.
Remontisin alati ise - lihtne auto ja lihtne teha/hooldada.
Tagumisi pidureid sai teha mitmeid kordi ning tähelepanukohti mitmeid:
1) alati korralikult ning õige määrdega korralikult määrida - kelgud puhtad hoida ning  NB! mitte ülearu määret panna
2) lahti võttes alati uued jupid sisse - need on odavad ning hoiab pärast aega kokku
3) NB! remontkomplektis võivad olla käsipiduri hoova O-rõngad originaalist väiksema mõõduga ning jääb lekkima(aitab suvaline varuosapood õiget O-rõnga mõõtu teades.
4) Piduriklotside nn raam peab olema ilma klotsidest jäetud nõgusate kohtadeta - pinnad peavad olema sirged.
5) käsipidurit peab ikka kasutama rohkem, kui paar korda aastas Smile 

Punkt 4 on selline koht, mis tihti jääb tähelepanuta ning põhjustab palju arusaamatuid probleeme. Paar korda olen hädapäraselt nõhusused täis keevitanud ning siledaks lihvinud ning täiesti toimib(alati pole varuosa kohe saada, kuid liikuda on vaja).
See on tavaline probleem, kui sõidetakse vähe või auto on kaua seisnud või lihtsalt pole seda detaili kaua vahetatud ning sellele tähelepanu pööratud.

Ats
Vasta
#16

(02-06-2022, 10:55 AM)ats97 Kirjutas:  4) Piduriklotside nn raam peab olema ilma klotsidest jäetud nõgusate kohtadeta - pinnad peavad olema sirged.

Punkt 4 on selline koht, mis tihti jääb tähelepanuta ning põhjustab palju arusaamatuid probleeme. Paar korda olen hädapäraselt nõhusused täis keevitanud ning siledaks lihvinud ning täiesti toimib(alati pole varuosa kohe saada, kuid liikuda on vaja).
See on tavaline probleem, kui sõidetakse vähe või auto on kaua seisnud või lihtsalt pole seda detaili kaua vahetatud ning sellele tähelepanu pööratud.

Ats
Audit ei tea kuid Golfil on klotsidel ja raamil plekid vahel ning seepärast probleemivaba. Kindel et Audil ka seal plekid ei käi?

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#17

(01-06-2022, 15:51 PM)AnatoliJermakov Kirjutas:  Endal sama kärakas igapäevaliikurina. Ning piduritega probleeme pole. On küll olnud käsipiduri pidurdusjõus erinevusi, kuid vahetasin trossid käsipidurihoovast sadulani välja ja ravis haavad. 

Kui sul ikkagi ühel poolel pole vähemalt 9 kuud juppe vahetatud ja need kulumata, siis seal su viga ongi. Minu kogemuses on kaks asja. Vaheta ära kolb ja tihendid (mälu järgi mingi kümnekas, ehk siis imeodav). Ja samamoodi need liugtapid/liugpoldid või mis nende nimi on. Nende pesad ikkagi ajas korrodeeruvad ära ja sodi täis - vaheta ka seal tihendid ja puhasta pesad ja viska sisse uued tapid. Määri ohtralt ja ma ei usu väga sellesse, et teed midagi tavotiga ja siis on kohe viga majas. Peaasi, et määrib ja laseb liikuda. 

Siin ei saa muud viga olla, et asjad lihtsalt ei liigu normaalselt.
Ei saa liugpolte määrida suvalise tavotiga,paakub ära seal ja hakkab takistama hoopis.

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.5297816
Vasta
#18

(02-06-2022, 12:08 PM)Walter Kirjutas:  
(02-06-2022, 10:55 AM)ats97 Kirjutas:  4) Piduriklotside nn raam peab olema ilma klotsidest jäetud nõgusate kohtadeta - pinnad peavad olema sirged.

Punkt 4 on selline koht, mis tihti jääb tähelepanuta ning põhjustab palju arusaamatuid probleeme. Paar korda olen hädapäraselt nõhusused täis keevitanud ning siledaks lihvinud ning täiesti toimib(alati pole varuosa kohe saada, kuid liikuda on vaja).
See on tavaline probleem, kui sõidetakse vähe või auto on kaua seisnud või lihtsalt pole seda detaili kaua vahetatud ning sellele tähelepanu pööratud.

Ats
Audit ei tea kuid Golfil on klotsidel ja raamil plekid vahel ning seepärast probleemivaba. Kindel et Audil ka seal plekid ei käi?
Ei käinud - sealt see häda tulebki.
Vasta
#19

Kogusin mõtteid, vaagisin erinevaid variante ja jõudsin järeldusele, et tuleb taha kõik uued piduri osad panna. Nii läksid tutikad kettad, klotsid, liugtapid (mis said mõnusalt sisse määritud spets piduritavotiga) ja suppordi remondikomplektide abil said ka kõik tihendid sisse uued. Hind Forssis sooduskoodiga kuskil 80 eurot. Suppordiga oli muidugi korralik jändamine seoses stopperseibiga, mis hoidis käsipidurimehanismi omal kohal, see oli päris sügaval. Igatahes kõik kasutatud ja muud pinnad roostest korralikult puhtaks, jupid kokku ja külge ning süsteemi õhutamine õnnestus ka hästi.
Lõpp hea, kõik hea, tänaseks on auto ilusti ülevaatusega ja pidurid olevat väga head olnud (kahjuks ei küsinud neid pidurijõude, oleks olnud huvitav võrdlusmoment eelmise korraga).
Tänud vastajatele!
Vasta
#20

Liugtappe ei tohi liiga mõnusalt määrida.
Määret liiga palju siis ei liigu ta seal vabalt.
Kui määret näpuotsatäie paned siis käib kergelt.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne