Tuvastada vana veoauto raam. Kuuritagune leid
#1

Ehituse käigus tuli lammutatava honne seest/tagant välja selline tundmatu raam. Tundub, et tegu vene päritolu raamiga ei ole, mingisugune aimdus on olemas, aga et põnev oleks anname ka siia asja pureda.

Ahjaa, huvi korral on raam ka saadaval vanaraua kg hinna eest.

[Pilt: N1FIplL.jpg]

Rohkem pilte näeb siit: https://imgur.com/a/DUR7Tbi

Leiukohast mereni on ca 1km ja asukoht Tabasalu kant. Eluaeg seal elanud memme sõnul on see raam seal alati sellisel kujul olnud ja täpsemat infot anda ei osanud. Lähiajal planeeritakse/kaevatakse leiukohas maad ehk tuleb veel mingeid vidinaid välja.
Vasta
#2

Väga eriliste ja spetsiifiliste detailidega raam. Esimene mõte on kohe bussi alusvanker, sest roolisüsteem on eriline! Sel ei ole olnud roolikarp esisillast tagapool vaid eespool ja püstine! Sillatala tsentrisse kinnituv ühepikkuste õlgadega pendelhoob vihjaks vägagi ninata bussile? Sarnane lahendus on ju VW Bus Type1 sillal? 
Samamoodi on raam spetsiifilste juppidega ja eristub kõigist laialt levinutest omajagu. Esiosa oleks kui Opel Blitz aga edasi on täiesti teine.  Bussi teooriat kinnitaks ka "kahtlased"  U-klambrid, mis oleks nagu mingi puuraami shassiile kinnitamiseks olnud. 
Esisilla käändmik on ka eriline, muu ilma vanatehnikud võiks selle ju ära tunda? 

Mina pakun, et võiks otsida Eesti bussside ajaloost sest see tundub väga nn."bulldog"-bussi raamina. Ja neid polnud ju mei lpalju,. Volvod, Scania-Vabised, Morris Commerciali alused ja veel mõni harv isend. Enamus busse olid vanasti ikka veokaraamil ehk ninaga. Kõiki kokku pannes ja teades, et Volvo hakkas 1934 ehitama spetsiaalseid raame, esimene oli B1, siis ma suisa kahtlustaks midagi sellist! Velg, mis osaliselt tundub originaal olevat, on ka selle ajastu volvolik kui EAG pilte puurida. Äkki ongi legendaarne B1 raam?

Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta
#3

Volvo B10 ?
[Pilt: Dl7nU__VAAIVKJ5?format=jpg&name=4096x4096]
Vasta
#4

(15-06-2022, 10:28 AM)Raivo Kirjutas:  Volvo B10 ?
Midagi sellist jah! Kusjuures ma ei suutnud leida mitte ühte raami pilti ega joonist. Bussi teooriat võisk toetada ka see, et raam on peaaegu sirge. Isand Piibur võiks evida kolmandast Volvo originaalraamist, mis oli B14 kerede all, mingit pilti. Need erilised risttalad kuskohast kardaan läbi jookseb ja lühikese käiguga vedrustus - kõik on spetsiifiline ja bussile viitav. Aga kas järgmised raamid olid ka sarnaste stantsitud ruumiliste risttaladega? Lõpututest krusade raamidest mitte üks pole olnud isegi mitte sarnane ja neid pilte on ju veeb täis Wink Ja Blitzide busside raamide tagumised pooled olid torust risttaladega, kuigi esiosa on sama. edit: ahjah, üks siledaks kulunud rehv tundub ju ka pigem bussi rehvina? Ei tundu stalinistliku ajastu nõukogude rehvi moodi olevat?
Veel edit: Volvo poole kisub ka selle pildi pärast, kus veljed ja tagasilla veovõlli kinnitus tunduvad klappivat!

Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta
#5

Uskumatu! Kui see peaks tõele vastama, siis võib Kundast vanarauda kantud Volvo bussi peatükile, ehk siis esimese vabariigi busside saatuse lõpp, veel peatüki juurde kirjutada!
Vasta
#6

Raami osas ei oska praegu midagi lisada. Aga mis bulldog-busse puutub, siis 1940. aastaks oli meil neid rohkem kui 100 ehk üle 1/3 kõigist bussidest. Põhilised Scania-Vabis, Volvo, Büssing-NAG, REO. Aga ka Morris, Renault, Studebaker, Opel-Blitz(?).
Vasta
#7

(15-06-2022, 23:28 PM)manic Kirjutas:  Raami osas ei oska praegu midagi lisada. Aga mis bulldog-busse puutub, siis 1940. aastaks oli meil neid rohkem kui 100 ehk üle 1/3 kõigist bussidest. Põhilised Scania-Vabis, Volvo, Büssing-NAG, REO. Aga ka Morris, Renault, Studebaker, Opel-Blitz(?).
Nõus aga need olid enamuses hoopis teistlaadi velgedega! Üldse kogu veeermik oli neil oluliselt "jõulisem".

Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne