Vaz 2121 1980a - Krokodill Gena
#21

(05-04-2024, 11:33 AM)Jesper Kirjutas:  See tihend peabki selline olema ...

Ahaa. Näed, jälle sain targemaks.

Vaheplaat tuleb teha tõesti. Eks elu näitab kas ise meisterdades või ehk on lihtsam teha šabloon ning lasta kellelgi teha kes omab paremat tehnikaparki. Mis sellise vaheplaadi paksus võiks olla?

Üks suurem ettevõtmine on veel. Karter tuleb 100% ümber teha, sest Niva differ jääb ette. Niva karteril on sügavam ots ees pool, bemmil taga. Ja see kuramus on veel alumiiniumist ka. Rolleyes

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta
#22

Ma ausalt öeldes neis neljaraudsetes bemmides orienteerun halvasti, aga kas E34 518 on sama mootor? Sellel peaks karter teistpidi olema: https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar...Id=11_0159

Iseküsimus muidugi ilmselt on, kust muuseumist see tänapäeval välja tõmmatakse, kui suuremamootorilisi vast ikka liigub, siis "võrri" juppe ei taha ju keegi.
Vasta
#23

Tere !Sa pead õlipumbale- võtturile ka lahenduse leidma ,seal sügavamas otsas peaks ju õlivõttur asuma .
Vasta
#24

(05-04-2024, 12:53 PM)Jesper Kirjutas:  Ma ausalt öeldes neis neljaraudsetes bemmides orienteerun halvasti, aga kas E34 518 on sama mootor? Sellel peaks karter teistpidi olema: https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar...Id=11_0159

Iseküsimus muidugi ilmselt on, kust muuseumist see tänapäeval välja tõmmatakse, kui suuremamootorilisi vast ikka liigub, siis "võrri" juppe ei taha ju keegi.

Oo, see on küll tore üllatus. Sama mootor jah: M40B18/M43B18, vastavalt siis 83 ja 85kw. Ja loogiline ka, sest e34 oli olemas ka neliveolisena. Peab hakkama uurima, ehk kellelgi kuuri all leidub. Rolleyes

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta
#25

Igaks juhuks oleks vast nutikas olemasoleva mootori kapremondile kässarit tõmmata, kuni kindlalt töötav komplekt koos - vähemalt 6-lasuliste puhul olid ploki valandid küll samad, aga mingid augud olid kolmesel keermestatud ja viiesel keermestamata (või vastupidi), windage tray tuli mingil põhjusel ära jätta jms pisierinevused. Kuna suht tõenäoline on, et karterit leides on seal ka ülejäänud kupatus küljes, siis äkki oleks targem juba see ära kapremontida.
Vasta
#26

(05-04-2024, 19:04 PM)Jesper Kirjutas:  Igaks juhuks oleks vast nutikas olemasoleva mootori kapremondile kässarit tõmmata, kuni kindlalt töötav komplekt koos - vähemalt 6-lasuliste puhul olid ploki valandid küll samad, aga mingid augud olid kolmesel keermestatud ja viiesel keermestamata (või vastupidi), windage tray tuli mingil põhjusel ära jätta jms pisierinevused. Kuna suht tõenäoline on, et karterit leides on seal ka ülejäänud kupatus küljes, siis äkki oleks targem juba see ära kapremontida.
4-veolisena oli E34 ainult 525iX
Vasta
#27

E30 M40B1X oli ka ees asetseva karteriga. Bmwfansi järgi vähemalt karteritihend klapib M43-ga, seega võiks ka karter alla sobida. Vedeleb sisuliselt iga nurga peal neid mootoreid kuna vahetatakse R6 vastu.
Vasta
#28

Ma ei ole sellest karteri kuju traagikast kunagi aru saanud, karter on mootori küljes ju üks kõige lihtsam detail, asi see siis uus teha? Kui Villisele Vanette mootorit paigaldasin siis sellel oli ka originaalis kahe osaline, ülemine alumiiniumist ja alumine terasplekist, lisaks veel oli mootor u. 15 kraadi küllili keeratud. Kruvisin originaalkarteri flantsi külge terasplaadi, puurisin kinnitusavad läbi originaalkarteri kinnitusavade, joonistasin kuju ka peale ja oli kinnitusflants olemas, vastavalt diffrile sai vann ka külge tehtud. Kuna karterikaitse jaoks ruumi olnud siis sai igaksjuhuks 5mm rihvelplaadist 2in1 karter ja kaitse tehtud  Smile
Vasta
#29

Lisaks karterile ka õlivõtt vaja ümber teha. See käib ju ka süvendi põhjast.

Halvemal juhul ka õlivarras vaja ringi tõsta. Genal vast ei ole vaja.
Vasta
#30

Karterit ikka veel leidnud ei ole. Kui kellelgi on selles osas mõtteid siis need on teretulnud!

Vahepeal käis BMW mootor ära tõukuris. Kusjuures 300k läbisõidu juures silindrite puurimisest pääsesime. Hooniti, töödeldi pinnad, tehti klapipesad uuevääriliseks ja puhastati. Eks siis kui ilmad jälle koledamad saab selle kokku panna. Selle suve fookuseks on keretööde lõpetamine kui vähegi jõuab.

Sai natuke garaažis ka tegutsetud.
[Pilt: z6g21Mm.jpeg]
[Pilt: vBSYrqW.jpeg]

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta
#31

Kui suures osas see sild karterile ette jääb?

Mingil määral saaks seda probleemi lahendada mootori käppade ja kere tõstega.
Vedru taldrikud ringi keevitada.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#32

(11-06-2024, 16:41 PM)tõnn Kirjutas:  Kui suures osas see sild karterile ette jääb?

Mingil määral saaks seda probleemi lahendada mootori käppade ja kere tõstega.
Vedru taldrikud ringi keevitada.

Täpseid mõõtmisi pole veel tehtud, sest BMW mootor vajab veel kokkupanekut. Küll aga on Niva 06 mootori karter diffri kohalt ca 10cm "kõrgemaks" tehtud. Loomulikult hetkel võrdleme apelsine õuntega. Aga ma väga ei taha uskuda, et see BMW mootor sarnase kubatuuri juures nõnda palju alt poolt õhem on. Smile Sellel madalam ots Niva 06 mootorist vastupidisel pool difri kohal.
Sinu pakutud lahendused tunduvad pigem keerulisem tee. Kui seda mootorit tõsta tuleb ju ka käigukasti asendiga miskit ette võtta.

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta
#33

(06-04-2024, 22:23 PM)t4rio Kirjutas:  E30 M40B1X oli ka ees asetseva karteriga. Bmwfansi järgi vähemalt karteritihend klapib M43-ga, seega võiks ka karter alla sobida. Vedeleb sisuliselt iga nurga peal neid mootoreid kuna vahetatakse R6 vastu.

Kas see soovitus on kontrollitud?

Karteripõhja modimine on igal juhul parem lahendus, kui hakata kandevkerega linnamaasturis käiguosa uuesti projekteerima.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne