Projekt: Tamrock Commando 100
#1

On läbi aastate tulnud ette tulnud igasuguseid erinevaid töid ja tegemisi, eriti väikeste ja madalate tunnelite jaoks läheb vaja vastavaid masinaid kuhu suuremad pillid ei mahu. Selleks otstarbeks on vana sajane commando nagu loodud. Mootoreid on läbi küpsetatud mitmeid, orginaali polegi ise näinud, oli peal perkins 107. Neid isiklikult olen vahetanud 2tk, ega kõrged pöörded ja täiskoormus tapavad need kiirelt, pealegi sunnikud ajavad vingu mida võiks ka  40a vanustelt mootoritelt oodata. Nüüd oli üle 3a masin laos vedelenud kui järk taas selle uuniku kätte jõudis, et uutele väljakutsetele vastu astuda tuli pähe veidi asjalikum katel vahele pista, ja mis sobiks veel paremini kui mersu 2.3TD, 40hp asemele 100hp. Sama sinise Vito mootor mille elu ka siin foorumis kajastatud sai. 

Olen nüüd mõned päevad nokitsenud selle kallal aegamööda, mootorile sidurikorvi asemele tuli siis plaat teha kuhu kinnitub rihmaseib kompressori tarbeks ja hüdrupumba kaasavedamiseks kublung. 

Roolivõimu ja kliimapump läksid küljest minema, rihma panin lühema ja sinna sobis 1740 pikkusega berlingo 6 soonega rihm. Eks nokitsemist jagub aga ei midagi erilist. Vaatame mis saab.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#2

                       

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#3

Midagi täitsa teistsugustSmile

Võib-olla keegi veel ei tea, millise atribuudiga tegu:
Vasta
#4

Mootorile sai hooratta karter loodud kuhu otsa kinnitub nüüd hüdropump ja millest saab kompressor rihmaga veo.

               

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#5

Mootori patju pole üleliigseid kellegil mida saaks kasutada selle projekti juures. Orginaal kinnituse vahe 70mm aga võin need maha lõigata ja uued teha.. Ise mõtlesin golf vms tagasilla kinnituste peale aga pole neid enam vanaraua hunnikus mul...

           

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#6

Umbes nii...

   

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#7

Vahepeal tuleb millegi mõistlikuga ka tegeleda vanaraua elustamise kõrvalt ja üleüldiselt näeb minu tööpäev tavaliselt välja siis selline. Siin siis vähe värskem puur.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#8


'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#9

Vahepeal uuristatud omajagu auke uuemate pillidega
https://vm.tiktok.com/ZMF8oD2Av/

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#10

Teisipäeval puurisin Commando 120ga


'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#11

Vahepeal seegi masin unustuste hõlma vajunud,  aga homme om plaan minna ja proovipuurimine teha selle saunaga...


Täna sai lastud vähe aega tühjalt laulda

       


'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#12

Põrra-põrra



       

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#13


'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#14

Sai see nädal siis puuritud omajagu, ega väga midagi lisada polegi. Peale sai Fordi traktori radikas mille puudus tuulekoda. Elektrivent sai otse radika külge, sellest jäi väheks otseloomulikult. Plekist tuulekoda tegi asja paremaks. Eks vastavalt vajadusele täiustab. Mootorile katted jne. Tuled sai aditast, marki ei mäleta. Mootori pöörded puurides 3000 juures. Hüdropump võiks suurem olla, aga käib see ka.

Reedel panin kahe masinaga siis korraga, lakke puurisin Tamrock Commandoga ja seina mahtus Scorpioniga puurima.

   


'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#15

Kas need asjad oskavad omapäi toimetada, et saab stereona lasta?
Vasta
#16

(04-12-2022, 00:25 AM)v6sa Kirjutas:  Kas need asjad oskavad omapäi toimetada, et saab stereona lasta?

Uuematega on lihtne jah, arvutist keerad augu pikkuse paika ja toimetab ise, kui auk valmis jääb tühikäigule, siis puldist sätid poomi uue koha peale ja kordub kõik. 
Sel vanal commandol otseloomulikult mingit automaatikat pole ja kõik mehaaniline, aga puurib suht aeglaselt ning vahepeal saab teise masinaga majandada. 
Mersu mootorist lasti vahepeal dzinn välja, sai kuuma ja nüüd kaan maas lihvimises. Eks mõnipäev paneb kokku tagasi.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#17

Hei. Kellegil 638 Vito 2.3 TD 72kw mootorile plokikaant oleks pakkuda. Sellel vanal Commando puurmasinal läks pehmelt öeldes kõveraks kuumaga.... 1.5mm.... ???

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#18

(08-02-2023, 11:20 AM)mlsluik Kirjutas:  Hei. Kellegil 638 Vito 2.3 TD 72kw mootorile plokikaant oleks pakkuda. Sellel vanal Commando puurmasinal läks pehmelt öeldes kõveraks kuumaga.... 1.5mm.... ???
Saab kasutada NA kaant Ja ka põlemiskambreid saab turboka oma kautada kui vabalthingava kaanel augud milli võrra üle puurida. Nukkvõll pidi ka vabalthingaval parem olema.
Vasta
#19

(10-02-2023, 01:04 AM)The Lawbreaker Kirjutas:  Saab kasutada NA kaant ...Nukkvõll pidi ka vabalthingaval parem olema.

Mis mõttes parem?

Kõrgem tõus, varasem avanemine, hilisem sulgumine?
Vasta
#20

Commandol endiselt kaan puudu, kui aus siis väga pole otsinud ka...


Selle eest aga uuemad liigikaslased saavad kõv vatti...

       

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne