Moskvitsh 408 mootor
#1

Juhtus niimoodi, et sain vähesõitnud 408 omanikuks ja ausõna oli ainult plaan, et panen originaalse klaaskupliga bensiinipumba tööle, mis oli vahetatud elektrilise vastu. Kuna üks asi viis teiseni, siis nüüdseks on mootor molekulidena laiali ja plokikaas üldse tegemises, sest enamasti saab paremaks, kui alguses oli ja klapid lekkisid korralikult. 
Mure vaevab rohkem kolvigrupiga. Kuna auto on mingil etapil pikemalt seisnud ja kahtlustan, et mootor on olnud kinni, siis on jäljed silindrites. Mootorit pole konserveeritud ja lihtsalt jäetud seisma.  Kriime ega muud pole, kuid on metalli värvimuutus. Ühe pädava isiku arvamusele tuginedes oleks mõistlik plokk lasta üle puurida pikema kasutusea huvides. Siit ka küsimus, et kas kellelgi on kogemust vene kolbide asendamisest/sobivusest tänapäevaste vastu? Kuna auto tootmise hetkest on niipalju muutunud, et raudne eesriie on langenud ja mädaneva kapitalismi toodang on vallutanud ka meie turu, siis kas on võimalik leida suht laiast valikust kolvid, mis sobiksid antud mootorisse? Hetkel silindri läbimõõt 76mm ja mis oluliselt ei muutu, siis kas on üldse teema midagi sellist üritada või leida lihtsalt kuskilt rem-kolvid koos rõngastega?
Vasta
#2

(29-07-2022, 11:07 AM)Külahull Kirjutas:  Kuna auto tootmise hetkest on niipalju muutunud, et raudne eesriie on langenud ja mädaneva kapitalismi toodang on vallutanud ka meie turu, siis kas on võimalik leida suht laiast valikust kolvid, mis sobiksid antud mootorisse? Hetkel silindri läbimõõt 76mm ja mis oluliselt ei muutu, siis kas on üldse teema midagi sellist üritada või leida lihtsalt kuskilt rem-kolvid koos rõngastega?
 Kui uusi/teisi kolbe/rõngaid tahta siis ise otsiks välja mõne kolvitootja kataloogi ning teeks selgeks mis on Mosse kolvi mõõt, kolvi silma mõõt ning silma nö kõrgus (silma kaugus kolvi ülemisest äärest. Peale seda kataloogi lappama ja võib õnneks minna. (Eriti kui on plaan plokki puurida ka, samas ma ei tea kui palju suurema kolvi saab 408le panna)

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#3

Stern100 võiks neid asju teada: https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=65579
Vasta
#4

Ega sellest 408 mootorist ju mingit ilget püssi ikka ei tule ju nagunii. Ma laidan maha selle lääne kolbidele ümber ehitamise mõtte, ei ole vaja oma elu keeruliseks ajada. Neid M 407/408 kolbe  on ju veel olemas küll ja veel, nii standard mõõdus kui ka mitmetes remontmõõtudes. Aeg ajalt on ikka pakkumisi olnud. Ja kui see niigi vähesõitnud mootor ja silindrid ilusad, vaid see kosmeetiline pinnavärvi muutus. Parem lao see mootor orginaal(mõõdus) kolbidega kokku ja naudi sõitu. See ju siiski hobisõiduk ja iga päev ju ei sõida. 
Sinu aja peab vastu küll!
Vasta
#5

Lase ära hoonida ja kulumist mõõta.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#6

Mul vedeleb üks viisakas 408 shortblock. Vaja jalust ära saada. Asub Tartus.
Vasta
#7

Eile sai nii mõnigi tund veedetud erinevaid kolbide katalooge sirvides, kuid päris sarnast pole. Üks Bmw kolb on silma mõõdult ja silma/lae kõrguselt sobib, kuid läbimõõt 80mm ja nii palju pole silindris liha, et puurida. Saab muidugi hülssida, kuid lõppsumma oleks selle mootorit arvestades kosmos. Seega tuleb hakata asja originaalsete juppidega renoveerima. 
Plokk käis muidu ka mõõtmises täna. Vändaga pole probleemi, kõik mahub mõõtevea piiresse, kuid silindriseinas on siiski viskamist, nii 2 sajandikku nendest jälgedest. Seega tuleb plokk puurida 0,25mm remontmõõtu. Kui kellelgi on 76,13 kolbe koos rõngastega, siis avatud pakkumistele.
Auto ise aastast 1968 ja läbisõiduga hetkeks 11490km. Seega keskmiseks päevaseks läbisõiduks tuleb natuke üle 1,7m..
Vasta
#8

Muide see 408 mootor on täiesti toimiv asi auto liigutamiseks ja olen omanud üht täiesti sõitvat isendit mis ei jäänud keskmisele 412 mootorile palju alla.
Oli keegi ta piruka peale pannud ja sellega sai kärutatud päris pikalt enne kui tuli suur võimsusejanu peale ja sai 412 mootor pandud.

Kui teoretiseerida praeguste teadmiste baasil uue mootori tegemisest siis kolvid ilmselt sobiks ka vene originaaltoode kuskilt garaazileiuna saaduna.
Rõngad küll on laiad suure takistusega ja kuluvad kiiremalt kui tänapäeval kombeks ning õlirõngas pole nii tõhus kui praegu teha osatakse kuid see pole ilmselt suur probleem.
Kindlasti tuleks kolvid ja kepsud kaalu ajada ja väntvõll tasakaalu.

Küll aga ma võteks kaanetöö tõsiselt ette ja tegeleks sisse ja väljalaske portimisega ning võtaks paar millimeetrit kaant maha sest 76 bensiini enam ei liigu.
Kindlasti nukkvõll ilusti kraadida paika ja võiks ta oma 1,4 liitriga täiesti sõidetav olla.

Et see kõik kestaks kauem kui nad omalajal kestsid oleks elementaarne paigaldada jämefiltri asemele miski töövõimelisem kas keeratav või sisene element ja peenfilter kas ära jätta või niisama ilupärast kapoti alla panna.

Siis võiks ta pikalt ja muretult sõita veel aastakümneid korralikuma 10W50 õliga.
Vasta
#9

Olles terve elu tegelenud mossede ja nende tuunimisega, siis julgen väita, et jäta järgi. Selle 408 tuunimine ei anna mitte essugi ja pööret tal väntvõll ka ei kannata- kohe pooleks. Mõõda silindri ja kolvi vaheline lõtk ära- kui see ok, siis värvi muutus ei sega. Äkki kannatab isegi hooniga üle lükata. Ja kui ei kannata siis puurimisse- neid kolbe ja rõngaid on igal pool miljonis eri mõõdus. Ka mul riiulis veel mõned kolvid, rõngad, saaled, kepsud, tõukurid ja vardad. Äkki isegi üks kunagi tuunitud mootor mis kohe koledat häält hakkas tegema.
Vasta
#10

(31-07-2022, 09:39 AM)2715 Kirjutas:  ...
Et see kõik kestaks kauem kui nad omalajal kestsid oleks elementaarne paigaldada jämefiltri asemele miski töövõimelisem kas keeratav või sisene element ja peenfilter kas ära jätta või niisama ilupärast kapoti alla panna.
...
Selle teostamiseks on hea variant VAZ 05/08 (madal Lada filter) õlifiltri adapter: http://gaz21.lv/en/oil-filter-adapter-1
Tuleb Lätist ilusasti Omniva postipakiga kohale minu kogemuse järgi.

Originaalse peenfiltri võib siis ka ära jätta kuna jämefiltri kontuur täidab nüüd mõlemat ülesannet. Minu autol oli eelmine omanik jätnud juba veneajal alles ainult jämefiltriga õlitussüsteemi ning õliradiaatori ja peenfiltri kontuuri kinni pannud (vt. lisatud pilt). Mootoril niimoodi tehes õlitusprobleeme ei tekkinud.


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Vasta
#11

Vaatasin ise ka mingid aastad tagasi Mahle kataloogi selle pilguga, et mida passiks 408 mootorisse panema. Ühtegi head varianti ma välja ei raalinud, kuna 408 kolvid on väga kõrged(compression height) Sellist kolbi naljalt enam uuematel autodel ei leia.
Variant on muidugi vahetada juba kepsud ka sobivas mõõdus pikemate vastu ja lihvida väntvõlli kepsukaelad kasutatava kepsu(saale) järgi ära. See avardab kolvivõimalusi olulisel määral.
Vasta
#12

Üks küsimus ploki kohta. Auto on veerenud välja 68a MZMA tehase väravast. No registreerimine on olnud 68 aasta lõpus vähemalt ja läks eksporti. Ilmselt forsseeritud variant, sest passis täitsa 60 jõudu. Plokk kannab järjekorranumbrit 408Э 175... ja teisel pool 408- koodi all on "Газ" tehase märk. On see selles mõttes normaalne, et teine tehas tegi mingil põhjusel mootoreid või eksporti minevaid mootoreid vms? 
Lammutasin ka AZLK mootorit numbriga 408Э 705... (ka eksport?) ja osad asjad on erinevad. Näiteks nookurid on klappidele MZMA mootoris selliste kübaratega ja AZLK mootoris on klappide/nookurite vahel seibid. Samad on ilmselt ka 412 mootoris. Mõned pisiasjad veel, nagu rihmaratas


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#13

МЗМА oli algusajal ГАЗ filiaal.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne