JUMZ esisild pööramisel künnab.
#21

(10-08-2022, 13:01 PM)v6sa Kirjutas:  
(09-08-2022, 19:58 PM)Daff Kirjutas:  ...

"Seni kuni masinal on all sild mis on mõeldud ederpidi sõiduks ta ei hakka kunagi tagurdades puhtalt pöörama",
 Võlusõna on järeljooks.
Kui keerata sild teisipidi alla on tagurpidi sõites  pööramine nagu peab.

Kuidas on jäiga ja nõuetekohaste lõtkudega silla puhul võimalik, et ühte pidi puhtalt veerev ratas teistpidi veeredes äkki libisema hakkab?


Ise ma nii kõva mehhaaniker ei ole, et sellistesse teemadesse rohujuure tasandile laskuda aga teiste juttu olen kõva kommenteerima. 

Tüüp ehitab peedikombaine saksas. Venemaalt pärit mingi taseme insener.
Kõik pidi kinni olema selles mõnes millimeetris mis käändtelg on altpoolt ette nihutatud. 
Näiteks sellistel masinatel  mis pidevalt mõlemas suunas sõidavad jäetakse üldse ära igasugused külgkalded ja järeljooksud, et rehv igatpidi sõites täistallaga vastu maad oleks.
Tont seda teab kuidas asi tegelikult on?

Aquila captas non muscas.
Vasta
#22

Tegelikult sõltubki konkreetsest rakendusest.

Peedikombaini puhul on esiteks täiesti ükskõik, kui suurt jõudu on vaja ratta pööramiseks, kuna seda teeb hüdraulika ja teiseks pole vaja silla kaalu ega mõõtmeid eriti optimeerida, kuivõrd ruumi onSmile

Liikumiskiirus on ka madal ja seega pole stabiilsus suurel kiirusel üldse teemaks.

Ehk tema jutus on oma iva täitsa olemas aga väide, et "pole võimalik" ei päde.  Küll on väga asjakohane väide, et paljudel juhtudel pole lihtsalt otstarbekas ajada maksimaalse pöördenurga korral ideaalseks veeremist, vaid leppidagi kerge kraapimisega. Keda häirib, küll see ümber ehitabSmile
Vasta
#23

Loen ja imestan, mul 79a jumz, ma pole peale määrimise esisillas mitte midagi näppinud ja arvatavasti pole seda ka 30a jooksul tehtud. Sõidab nagu sõiduauto ja hoovipeal manööverdades pole mingit kündmist.
Vasta
#24

Idee kohaselt peaks olema kokkujooks nii esimesel, kui ka tagumisel juhtsillal, see ei puutu paraku teemasse. Ma ei tea, kas ma olen midagi valesti teinud või mitte, ma enda tehtud elukal ei saa mitte kuidagi esisilda lohisema, samas on pöörderaadius hea (pole kahjuks mõõtnud). Pigem lohisevad tagumised või õigemini küll libisevad ja koorivad rohukamara maha. Kui rattad välja keerata ja natuke pöördeid anda, siis seisab esiots päris ühe koha peal ja tagumine keerutab ringi. Juhtsilla ja rooliõlakute kõikvõimalikud nurgad on kõik natuke ideaalist mööda. Ainus puudus on peale kurvi rooli otseks tõmbamine, tuleb ikka käsitsi teha, ilmselt põhjuseks roolidosaator.

Jumsi häda võib olla valesti reguleeritud paralleelvardad, sest tal need ju erineva pikkusega. Kui rattad on otse, siis peab ka keskmine õlak olema täiesti otse.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne