"Surm, maksud ja elektriauto"
#41

(16-08-2022, 12:40 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Elektriauto laadimisega ei ole midagi keerulist, nagu on tehtud soojuspumbast "tohutu tähtis luba vajav seade" kuigi ta on ju samalaadne seinapealne elektriradikas ja PVjms  maja/maa külge kinnituv ja vahelduvvooluga seotud on niigi kõik lubadega, siis asi see mistahes suurem akulaadija kui CTEK 5A kuulutada ka siis samalaadseks, registreerida ja läbi käsulaudade sellele külgu pookida kassiir-seade Wink Muudel laadijatel on see featuur juba sees ehk avalik masin väljastab ju Arve ja võtab kontolt raha, siis juba koos aktsiisiga. See kõik on miljon korda lihtsam kui e-auto enam-vähem sõitma saamine on olnud. No ja mis on õldse kõige labasem: "Kettaseade" laadimisele vahele! Miilits teepeal kontrollib ja kui oled jätnud maksud maksmata, lähed vangi. Ja MINGI sedalaadi asi raudselt tuleb ja nagu rekkamehed praegu, nii ka e-autohjuhid tulevikus ongi Suure Venna poolt kogu aeg jälgitavad. Ma isegi ei loo endale seda illusiooni ,et midag isellist ei tule. Ma lihtsalt loodan sellesk ajaks nii vana juba olla, et mul ongi lihtsalt "poohui". Või veedan viimaseid päevi mõnel parema kliimaga saarekesel kusagil kus polegi autot vaja...
 Tundub nii küll, kui eelpool olnud "Tallinn-Põlva tripp Imieviga" sai ära vaadatud siis tekkis küsimus: Miks on vaja mingeid äppe jne et oma autot laadida. OK ma saan aru et sulas ei saa maksta (vbolla auto rikub kuidagi laadija ära vmt) aga ka mitte tavalist kaardimakset ei saa teha. Sellise lahendusega oleks nõuka stiilis kaardi/talongi süsteemile minek ainult vormistamise küsimus. "Kodanik, teie limiit on selleks kuuks täis", teised tahavad ka sõita.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#42

Mis selle 4000 eurose hinnaga homme 100km hinnaks tuleb?
Vasta
#43

60 eurot. Muidugi akut tunniga täis ei saa, nii et praktikas proovida ei õnnestu.
Siiski jätkuvalt pakutakse praegu 7 aastase lepinguga  öist energiat 14 s KWH.
Universaalteenuse hind peaks kah sinnapoole tulema.
Vasta
#44

Mina ei põe selle hetkelise anomaalia tõttu samuti. Sõidud saab sõidetud ja akud laetud. Vajadusel mine torka elmo kapis saba seina 22senti kwh ja sõida palju tarvis.

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta
#45

"hobiautod" küsimuse taustaks - homme piikab ühel tunnil huvitavat elektrihinda. 4eur/kWh. Manuspildi EE äpis on koos KMga 4,8eur.
Roheenergiatega jõuame sinna, et tark tarbimine on mõistlik. St kus saab - et kütmised, aku laadimised jne mitte-ajakriitilised tegevused toimuks, kui energiat teises otsas juhtmesse topitakse. Meil on praegu muidugi börsi-hinnastamise loogika veel täiendava võimendajana, aga las tema olla - ehk saab selle loogika peagi uude defitsiidi-reaalsusesse paremini sobivaks.
Kunagine ettevõtja jaoks huvitav ja kohati ka miinusesse käinud bilansienergia (hind on suure volantiilsusega) on nt Energiasalve jms äriplaani aluseks. Kui kõik suudaksid tarbimist ajastada, kaoks see äri ära ning hind oleks stabiilne. Aga seda rohemaailmas ilmselt ei juhtu, niiet saagu energiasalved ja muid Norra moodi energiasalvestid - kuigi nad kasuteguri jne poolest puuriida nimelise insenertehnilise saavutusega konkureerida ei suuda Big Grin

sama küsitud küsimuse ettevõtlik variant on aga: kui palju suudab seisev elektriauto raha teenida, müües võrku tagasi energiat börsihinna 4eur/kWh puhul, kui 3h varem sai seda akusse talletada hinnaga 0,3eur/kWh?
...ning mitu km selle teenistuse eest sõita saab?
kõik on vaatenurga küsimus - üks näeb probleemi, teine näeb võimalust Wink

"Tegelane5" küsimuse (miks äpid ja kaardiga ei saa?) vastus peitub ilmselt pankade teenustasudes. Kes hetke-reaalsusega kursis, see täpsustab, aga juba mahupõhine komponent oli mõnd aega tagasi suurusjärgus 1%. Mõnedes riikides maksab selle kaardimakse puhul ostja ja seal on see 2..3%. Meil sellist kommet ei ole ja ostja ei näe, kui palju rahast läheb pangale. Tasuta see lõbu aga ei ole Wink


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#46

Keegi ka arvutas.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#47

Ilmselt peaks mingi ürituse tegema, et täna 17-18 rubilnik välja.
Iseenesest on see ikka täielik absurd, et mina koduse elektrigeneraatori kökatsiga suudan paremini toota kui suured ettevõtted.
Riigi (poliitikute) võime majandust suunata on täielik pullikaka selle taustal.
Vasta
#48

Tsitaat: Ja tütarlaps vastas röömsalt ja kindlalt, et EE on ju riigiettevõte ja see on ju meie kõigi virma ja see on ju ilgelt Faffva ja kasum tuleb meile kõigile, kui EE väikese kopika kusagilt teenib, pmstliselt on ju see kõik meie oma kontodele ja veskitele...
Seesama EE raiskas meie oma raha ja ostis kusagil Araabias ja USA-s midagi, et hakata põlevkivi või põlevkivist tootma. Kas just elektrit või õli või veel midagi väärtuslikku. Tundub, et vaikus pärast ebaõnnestunud tehinguid, keegi pole süüdi. Süüdi oleme mina, sina ja meie kõik selle riigifirma osanikud.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#49

(17-08-2022, 09:23 AM)Raivo Kirjutas:  Ilmselt peaks mingi ürituse tegema, et täna 17-18 rubilnik välja.
Iseenesest on see ikka täielik absurd, et mina koduse elektrigeneraatori kökatsiga suudan paremini toota kui suured ettevõtted.
Riigi (poliitikute) võime majandust suunata on täielik pullikaka selle taustal.
Põhimõtteliselt õige. Arenduses on targad lahendused, mis sellises olukorras lülitavad võrguga kooskõlas osa tarbimisest välja.
Valmis pole veel muidugi midagi.
Ja preemiaks on selle eest tasuta elekter järgnevaks X tunniks.
Miks mingi tööstustarbija vabatahtlikult raha eest võimsust ei piiranud, vajaks muidugi uurimist.
Konkurentsiamet hakkabki uurima:
https://www.err.ee/1608687628/konkurents...-pohjuseid
Vasta
#50

(17-08-2022, 09:23 AM)Raivo Kirjutas:  Ilmselt peaks mingi ürituse tegema, et täna 17-18 rubilnik välja.

Kell 18-19 ikkagi. Wink
NordPool avaldab hinnad kesk-euroopa ajavööndis.

https://www.elektrikell.ee/ näiteks teisendab ümber meie ajavööndisse ja lisab hinnale ka käibemaksu.
Vasta
#51

(17-08-2022, 09:23 AM)Raivo Kirjutas:  Iseenesest on see ikka täielik absurd, et mina koduse elektrigeneraatori kökatsiga suudan paremini toota kui suured ettevõtted.
Riigi (poliitikute) võime majandust suunata on täielik pullikaka selle taustal.

Trikk ei ole mitte selles, et kes millise genekaga odavamat särtsu toodab, aga trikk on ikkagi selles, kuidas "pörsil" see maha müüakse ja nagutekõikoletejubaarusaanud, saavad KÕIK elektrimüüjad sel hetkel seda hinda. Ja ega väga kedagi ei koti. Tõenäoliselt seda nelja tuhhise hinnaga tootjat olemas ei olegi, keegi lihtsalt lööb palli väravasse ja KÕIK tootjad võidavad selle mängu. Win-win olukord. Iga elektrivurr mis teedele lisandub liigutab seda olukorda muidugi ainult ühes suunas. Ja mõelge pisut selle peale miks valitsused ainult kompenseerivad üle euroopa miljarditega seda anomaaliat ja keegi ei vaevu väga sellele lüpsikule punni ette panema.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#52

(17-08-2022, 10:03 AM)olli Kirjutas:  
(17-08-2022, 09:23 AM)Raivo Kirjutas:  Ilmselt peaks mingi ürituse tegema, et täna 17-18 rubilnik välja.

Kell 18-19 ikkagi. Wink
NordPool avaldab hinnad kesk-euroopa ajavööndis.

https://www.elektrikell.ee/ näiteks teisendab ümber meie ajavööndisse ja lisab hinnale ka käibemaksu.

No joppenpuhh. Siin veel reservi kuidas inimesi tillitada küll ja veel. Pisike akt või muudatuse muudatus, et igal täiskuu järgse kuu neljapäeval juhul kui ei ole kaduneljapäev arvestame moskva aja järgi ja kui neljapäev langeb kokku kalapäevaga siis rehkendame jupiteri järgi. See on ju avalik tillitamine, kui isegi uudistes pannakse lõdvalt tunniga mööda. Kontrollida, kuidas ja kas üldse siin midagi päriselt ka rehkendatakse ja kui õieti ei ole küll keegi võimeline.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#53

Kahes viimases postis on pooltõdesid sellisel hulgal, et nende ümber lükkamiseks peaks sekretäri palkama Cool
Mõned väited
Elektri hind-Eestikeelne leht elektrihind.ee õige ajavöönd ja hind kenasti koos käibemaksuga.
Paljusid see tund üldse puudutas-palju on fix hinnal või endiselt kuu keskmisel börsihinnal, neile ei mõjunud see kuidagi.
Ca kahe nädala pärast poleks eilne hinnarekord samadel tingimustel võimalik. Võimsusi installeeritakse pidevalt.
https://www.err.ee/1608687376/paikesepar...ue-rekordi
Elektriautod sobivad imehästi sellise hinnaanomaalia kaotamiseks. Möönan konkreetne regulatsioon on hetkel puudu.
Leiaks veel, aga vast praegu aitab. Siiski üks väga hea artikkel ilmus värskelt. Ehk aitab veidi tekkinud olukorrast ja tulevikust selgust saada.
https://www.err.ee/1608688333/igor-krupe...-ees-ootab
Vasta
#54

(18-08-2022, 08:50 AM)raulex Kirjutas:  Kahes viimases postis on pooltõdesid sellisel hulgal, et nende ümber lükkamiseks peaks sekretäri palkama Cool
Mõned väited
Elektri hind-Eestikeelne leht elektrihind.ee õige ajavöönd ja hind kenasti koos käibemaksuga.
Paljusid see tund üldse puudutas-palju on fix hinnal või endiselt kuu keskmisel börsihinnal, neile ei mõjunud see kuidagi.
Ca kahe nädala pärast poleks eilne hinnarekord samadel tingimustel võimalik. 

Väga tubli. Kõige tublim on see väide, et see ei mõjuta justkui mitte kedagi, aga kõik maksavad rohkem. Minule isiklikult oli uudiseks, et Nordpuuli kell ei klapi eesti ajaga. Mai bääd. Palun tõstame nüüd käed üles, kes seda teadsid ? Ei näe kätemerd. Nojah, keda see mõjutab..( see oli nüüd iroonia).

Kui mul juhtub olema neli elektrijaama ja panen nad huugama täisvõimsusel, siis miks? Täna on jaama poolt vaadates kapitalistil asjad veel paremini kui kolm paneme hooldusesse ja ühe poole võimsusega tiksuma. Kulud maas ja tulu taevas. Mingit survet ei ole jaama tööle panna. Minister jah, ettevaatlikult mokaotsast mainis, et läbipaistvust võiks veits rohkem olla. Juba samm edasi. 

Mis puudutab ksf raulex viimast postituse rida, siis esmalt meenuvad koolitatud ministrite rahustavad (talvised) jutupunktid, et suvel lähevad hinnad alla. No ei läinud, hoopis üles läksid.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#55

(18-08-2022, 11:36 AM)spitfire Kirjutas:  Väga tubli. Kõige tublim on see väide, et see ei mõjuta justkui mitte kedagi, aga kõik maksavad rohkem. 
...

Kuidas saab börsihinna kõikumine mõjutada fikshinnaga elektriostjat?

Nii hariv on lugeda ja kuulata hala elektribörsi kahjulikkuse teemal. Et aastaid seesama börs elektri hinna sigaodava hoidis ja ainult lollid fikslepingut maksid, on kõigil äkki meelest läinud...

Rõhutus: minu jutt käib ELEKTRI hinnast. Maksud, aktsiisid ja toetused, ehk kogu riigiräkiti lisatav 2/3 ei puutu hetkel asjasse.
Vasta
#56

Nordpoolil hindade lehel paremal üleval nurgas.
Kus kohas peaks info olema, et veel paremini näha oleks?
All hours are in CET/CEST. Last update: [b]Today 12:45 CET/CEST[/b]
Nutitelefonis sama, info ajavööndist (CET) tuleb hinna lehele.
Oli see talvine majandusminister nagu oli, aga infot peatselt algavast täiemahulisest sõjast Euroopas polnud tal kindlasti.
Seega mõnus on poliitikuid süüdistada ,aga hetkel see ei päde.
Natuke ka eletkriauto teemas arutatud kaitseväe veokite ja üldse sõja kohta.
Suured ja võimsad on nad küll, aga mitmes vastutulev auto (mitte Siili ajal muidugi) on kaitseväe veok?
Ukrainas on neid rohkem, aga proportsioonina samapalju.
Lõhkeaine plahvatamise CO2 jalajälg tonni kohta, vast tsipa suurem kui muud kütused. Seda siis rahu/õppuste ajal.
Sõda muude kahjudena on muidugi hoomamatu, aga ka protestid sõja vastu ületavad kümneid/sadu kordi kliimaproteste.
Vasta
#57

(18-08-2022, 11:53 AM)v6sa Kirjutas:  
(18-08-2022, 11:36 AM)spitfire Kirjutas:  Väga tubli. Kõige tublim on see väide, et see ei mõjuta justkui mitte kedagi, aga kõik maksavad rohkem. 
...

Kuidas saab börsihinna kõikumine mõjutada fikshinnaga elektriostjat?

Nii hariv on lugeda ja kuulata hala elektribörsi kahjulikkuse teemal. Et aastaid seesama börs elektri hinna sigaodava hoidis ja ainult lollid fikslepingut maksid, on kõigil äkki meelest läinud...

Rõhutus: minu jutt käib ELEKTRI hinnast. Maksud, aktsiisid ja toetused, ehk kogu riigiräkiti lisatav 2/3 ei puutu hetkel asjasse.
herr v6sa, ole nüüd hea ja pritsi selle justnimelt börsist põhjustatud sigaodavuse kohta arvulisi fakte. Võib-olla sul ongi õigus, aga noh... ma ise olen saamatu, sul on asi paremini käpas.
Vasta
#58

Ega see vedelkütusega oma maja elektritarbimise leevendamine võib vägagi teemaks talvel olla neil kes ei saanud õigel ajal fixhinda paika! Mul õnnestus detsembris 2021 oktoobri lõpuni 2024 fixida keskmine 21 senti/kWh kõigi "naha ja karvadega" ehk äramakstava arve põhine ja ma väga ei põe. Ehk praegu veel 26 kuud aega ettevalmistuda... Aga mingid elektrisauna omaniklud jms, kel on kohati megasuured vatid vajalikud, neil võib tõesti isiklik "abimasin" õuel odavam tulla. Sa ju ei küta sauna ega tarbi palju sooja pesuvett öösel või varahommikul, pigem ikka siis kui need ajuvabad hinnad on. Diiselgeneka kütusekulu on 0,2-0,25kg/kWh ehk siis 0,25-0,3 l/kWh, nii seda arvutatakse. 10kW genekas kulutab siis kuni 3 liitrit tunnis. Maksavad nad muidugi palju, 4K€ ja üles, kui head tahta. Aga see teeb tänase 1,8 posti liitrihinnaga 5.40€ ehk 54 senti/kWh koos maksudega mis olevat praegu selline tavaline fix-hinna pakkumine lõpphinnana sest 27-28 senti on vaid elekter ja ilma kõigeta. 16-19 senti saad tähtajalise ja trahvihoiatusega Wink  See 10kW on täpselt selline elektrikeris+saunaboiler. 

Ütleme odavama otsa 6kW diiselgenekad maksavad 1,5K€, mis on juba "söödav" raha. 2-eurose liitrihinnaga 6X0,3X2= kuni 3.60€/h. Lisame aastase geneka amortisatsioooni nulli, aastas on 8760 tundi ehk kulu on 17 senti tunnis. Kokku ümardades 3.80 ja kirvega 4 eurot. Odava elektriauto suvalises metsas laadimine, näiteks Springi laed sisse 24kWh ja siis maksaks paagitäis ~250kildi jaoks ~16 eurot, ei olegi üldse loll mõte!  Kulu on sama, kui sõidaks otse diisliga sest 8 toobiga 250 kilti on väga hea pisikese diisli tulemus. 

Teh.andmed annavad Springile 3,7 kW 16A Wallboxiga laadimine 0-100% 8t30min. Arvutame uuesti ja ärme ümarda kirvega ning võtame täpse geneka hinna 1355€ aluseks Wink 3,7X0,25X1,8= 1,67€/h. Lisame amortisatsiooni 16 senti tunnis, korda 8,5 ja praegu oleks siis akutäie hind 1,67+0,16X8,5= 15,55€ ehk ikka sama kui "kirvega" arvutades. 
Teistpidi läbi eeldatava läbisõidu saab ju ka arvutada. Ümardame aasta keskmiseks kuluks 15kWh@100km ja sõidame palju, 10000 aastaga. See teeb siis 1500 kWh vaja aastaga laadida ehk 400 tundi genekale tööd. Kirvearvutus oleks siis 4X400+1500=3100€ ehk 31 senti/km kütusekulu. Täppisarvutus praegu 1,67X400+1355=2168€ ehk 21,7 senti kilomeeter. See on täpselt samapalju, mis ma maksan praegu lihtsalt elektri kilovati eest. 
400 tundi võiks iga genekas suuta toimida? Kus on viga? See on ju absurd. Lahja aga täpselt optimeeritud diiselgenekaga saab kilovati hinna ajuvabalt väikeseks teha! Täisteenusrent 400€/kuu Springile ja just see läbisõidupiirang ka, sisse paned 1000€. 4800+2200=7000/10000 ja kuni 70 senti kilomeeter iseenda tagumendi elektrifitseeritud vedu omaenda diiselgenekaga odavaima pikemalt sõitva suutva tulitera e-autokesega. Saad diisli "vasakult" või "sinise" või käibeka jagugi odavamalt, muutub kõik veel kardinaalsemalt. Seinast ja laadimisjaamast laadimine jääb ju ka. Rahulikult võib e-autoga metsas elada. Ainult käru ja kola ei saa vedada. Jäägiga tavaliisingusse ja number on veel teine. 

Töökoda-buss. Niigi on genekas peal, see muudkui põriseb ja e-kaubik sõidab. No on ju ajuvabadus! Seda siis bussi topelt hinna eest.
Bold Drive elektrikas praegu 0,14+0,19 senti ehk 33 senti kilomeeter 60km/h sõites, reaalsus linnas koos seismistega üle 40 sendi. Kui parkimise probleeme ei ole oma peamistel tabmisteekondadel, siis hakkab oma väike elektriauto igatepidi ära tasuma, seda siis isegi diisliga elektrit tootes Big Grin  
Aga nendel, kel on PV-paneelid ja tagasimüügiga börsihinnad, neil hakkab lisaks akupakile oma diiselgenekas vägagi jumekas paistma! Mis on ju veel suurem ajuvabadus! Et toodad diisliga "rohe"elektrit sest ega võrk ju aru saa, kuskohast särts tuleb. Ja selle eest makstakse veel ropult peale... sest tänane keskmine börsihind on 68 senti maksudeta! Ülalpool arvutades ja 3,7kW elektriautosse panemise asemel võrku müües oleks kulu 45 senti maksudega. Makse, eelkõige käibekat "optimeerides" teenid 30 senti puhast kilovatilt, ööpäevaga 3,7X0,3X24=26.64€. 

Nüüd on küsimus, MILLAL diiselgenekad kodudes keelustatakse või räigelt maksustatakse???  Cool
Vasta
#59

(18-08-2022, 11:53 AM)v6sa Kirjutas:  
(18-08-2022, 11:36 AM)spitfire Kirjutas:  Väga tubli. Kõige tublim on see väide, et see ei mõjuta justkui mitte kedagi, aga kõik maksavad rohkem. 
...

Kuidas saab börsihinna kõikumine mõjutada fikshinnaga elektriostjat?

Ma usun, et sa tegelikult saad ju aru, et sinu tänane fiks hind ei saa olema igavesti sama. Lihtsustatult öeldes tänane pörsi hind mõjutab homset fiks hinda. See põhineb ikkagi rehkendusel, kus elektrimüüja miinuspoolele ei jää. See rong sõidab paraku ainult ühes suunas.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#60

(18-08-2022, 12:02 PM)raulex Kirjutas:  Nordpoolil hindade lehel paremal üleval nurgas.
Kus kohas peaks info olema, et veel paremini näha oleks?
All hours are in CET/CEST. Last update: [b]Today 12:45 CET/CEST[/b]
Nutitelefonis sama, info ajavööndist (CET) tuleb hinna lehele.

See CET/CEST ei ütle mulle mitte midagi, ükskõik kui hästi ma teda näen. Kui olen  Nordpuuli lehel valinud EE siis ma eeldan, et on kodune kellaaeg. Aga nüüd siis tean, et ei ole.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne