"Surm, maksud ja elektriauto"
#81

(22-08-2022, 20:49 PM)olevtoom Kirjutas:  ...
Ma olen siin lõimes esinevate elektripropagandistidega igati nõus, et fossiilkütustele tuleb kähku aseaine leida. KUID: see aseaine peab olema sama stabiilne ja usaldatav ...
Tuumakütus ei saa olemuslikult olla sama usaldatav kui fossiilne kütus, temast tulenevad riskid jäävad alati liig suurteks ... selle asemel peaks arendama odavatel fossiilkütustel (a la põlevkivi, pruunsüsi jms prahtkütus + taastuv kütus elik võsa, põhk jms) energeetikat ning ARENDAMA SELLE FOSSIILENERGEETIKA PUHASTAMIST, st nii saaste kui CO emissiooni kinnipüüdmist ja ärakasutamist, mitte loodusesse paiskamist.

P.S. Ehkki inimkond on andnud tõsise panuse maailma saastamisse siis suures plaanis jääb kogu inimtegevuse mõju planeedi looduskeskkonna muutmisele ikka kõvasti alla loomulikele looduslikele protsessidele nagu nt vulkaaniline tegevus, päike jne Dinosaurused surid välja ilma inimese abita ... järelikult ei suuda meie tegevus ka suures plaanis midagi muuta ja võime edasi kasutada põlevkivi ning üritada seda tegevust muuta võimalikult vähemsaastavaks.
Vasta
#82

Sellega on see jama, et president, ei nüüdne ega ka eelmine EI VASTUTA mitte millegi eest. Vähe sellest, see on valdkond, kus ma väga kahtlen kas riigikogus ÜLEÜLDSE on kedagi kes seda teemat valdab. Ja siis tulevadki mängu HUVIGRUPID, kes paremini lobistab.
 
Ja keegi ei ole veel vastanud minu poolt püstitatud lihtsale küsimusele: kes on eestis nordpuuli turuosaline? Igaks juhuks lisan, et see on koht kus asjale tekib hind mida SIIN makstakse.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#83

Eestis ei ole mitte kellelgi Nordpooli aktsiaid/osalust.
https://arhiiv.err.ee/vaata/esimene-stuu...ame-series
Vasta
#84

(22-08-2022, 20:10 PM)raulex Kirjutas:  käisin Paldiskis vaatamas LNG tankerite vastuvõtmiseks vajaliku kai ehitamist. Kui oleksime rajanud selle taristu viie või kümne aasta eest, siis poleks meie piirkonnas nii suurt muret.
Muidugi võib lõpmatuseni kaduvat Narva vanarauda tankist vanade elektrijaamadeni taga nutta. Elu sellest paremaks ei lähe.

Kui LNG ja gilda gaas hakkas areenile ujuma, lasi väike vova gaasi hinna alla, et euroopal rumalad mõtted ruttu peast ära läheksid ja tasuvus rehnutid punases oleksid. Sama on kahjuks ka selle põlevkiviga. Ma ei oleks eks peaminister Partsi ettepanekusse neid katlaid siin veel podisema panna väga üleolev. Tänane katel ei ole ka päris sama mis 70-aastat tagasi projekteeritud. Aga selleks, et see juhtuks on vaja suuremat raputust.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#85

(22-08-2022, 22:05 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Eestis ei ole mitte kellelgi Nordpooli aktsiaid/osalust.
https://arhiiv.err.ee/vaata/esimene-stuu...ame-series

Sellel lingil ütleb Sandor Liive, 1:00 minutil, et nordpuuli hinnalagi on 3000 euri, see jutt on lidistatud dets 2021, kuna keegi selle peale ei köhinud, siis eeldan et see ei olnud keelevääratus kuna see number käib mitu korda jutust läbi. Täna me teame, et lagi on mitte 3 vaid juba on kohendatud 4 tuhhi peale, mis teha inflatsioon...

Tore on teada, et eestis ei ole ÜHTEGI nordpuuli turuosalist. Ütleme siis otse välja, et eestis ei ole kellelgi ligipääsu pörsile ja müüakse puugile ning ostetakse puugilt? ehk siis moodsas keeles "turuosaliselt" ? Palun parandage.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#86

Tuuma+tuul+päike on enamiku riikide strateegia. Kellel võimalik siis hüdro ka.
Tuule ja päikese saame kiiresti püsti. 
Tuumajaama valmimiseni peavad need Narva katlad ka vastu, kui enamvähem ainult talviti töötavad. Koostootmisjaamad on ka talviti toeks.
Juurde pole põlevkivijaamu küll vaja ehitada.
Vasta
#87

(22-08-2022, 22:51 PM)raulex Kirjutas:  Tuumajaama valmimiseni peavad need Narva katlad ka vastu, kui enamvähem ainult talviti töötavad. Koostootmisjaamad on ka talviti toeks.
Juurde pole põlevkivijaamu küll vaja ehitada.

Väidetavalt on meil präegu kõik olemasolevad jaamad töös, (v.a. need mis on hoolduses). Ei ole talv, usu mind. Arved jah on samad kui talvel.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#88

(22-08-2022, 21:58 PM)spitfire Kirjutas:  ...
 
Ja keegi ei ole veel vastanud minu poolt püstitatud lihtsale küsimusele: kes on eestis nordpuuli turuosaline? Igaks juhuks lisan, et see on koht kus asjale tekib hind mida SIIN makstakse.

Turuosalised on Eesti Energia suurima genereerijana ja Elering kohaliku süsteemihaldurina (https://elering.ee/elektrituru-kasiraama...e-ulevaade). Nende kahe kaudu on iga tarbija (ja ka mikrotootja) osaline börsil. Või mida sa tegelikult üritad küsida?

Kui otsid seda konkreetset inimest, keda avalikult tühistada (vanasti peksti lihtsalt läbi), siis seda ei ole. EDIT: "Nõuandvas kogus" (oluline täpsustus ühe ksf! arvates...) on Eestit esindamas Eero Sirendi (https://www.nordpoolgroup.com/en/About-u...ory-board/), aga arvestades ta pankuritausta, siis ilmselt ei saaks ta isegi aru Su pahameelest: börs ju toimibSmile

Kas mõni koostootmisjaam ka piisavalt suur on, et otse NP süsteemi pakkumisi teha, ei ole au teada.

NP omanikuks on "näotu raha": Euronext (66%) ja TSO Holding (34%) (https://www.nordpoolgroup.com/en/About-us/organisation/).

Arvestades, et meil on rammus teravatt tootmist, siis praegu palju reservi ilmselt pole: https://dashboard.elering.ee/et/system/with-plan/production-consumption?interval=minute&period=days&start=2022-08-22T21:00:00.000Z&end=2022-08-23T20:59:59.999Z
Vasta
#89

(17-08-2022, 22:11 PM)spitfire Kirjutas:  Kontrollida, kuidas ja kas üldse siin midagi päriselt ka rehkendatakse ja kui õieti ei ole küll keegi võimeline.

Jama jutt. Kõige lihtsam on elering.ee (mitte elektrilevi) oma tarbimise kohta CSV fail salvestada ja seejärel näiteks https://hr-john.github.io/elektrilevi/arve.html kalulaatorisse pista et näha kas tulemused klapivad arvel esitatuga. Kes Eleringi lehel olevaid mõõtmistulemusi ei usalda, siis võin kinnitada, et mu enda voolumõõtja (n.ö "smart meter", täiesti sõltumatu EE-st) järgi tunnipõhiselt arvestatud tulemus läheb kuu lõikes mõne eurosendi täpsuselt kokku EE poolt esitatava arvega.
Vasta
#90

(23-08-2022, 09:00 AM)v6sa Kirjutas:  
(22-08-2022, 21:58 PM)spitfire Kirjutas:  ...
 
Ja keegi ei ole veel vastanud minu poolt püstitatud lihtsale küsimusele: kes on eestis nordpuuli turuosaline? Igaks juhuks lisan, et see on koht kus asjale tekib hind mida SIIN makstakse.

Turuosalised on Eesti Energia suurima genereerijana ja Elering kohaliku süsteemihaldurina (https://elering.ee/elektrituru-kasiraama...e-ulevaade). Nende kahe kaudu on iga tarbija (ja ka mikrotootja) osaline börsil. Või mida sa tegelikult üritad küsida?

Kui otsid seda konkreetset inimest, keda avalikult tühistada (vanasti peksti lihtsalt läbi), siis seda ei ole. Nõukogus on Eestit esindamas Eero Sirendi (https://www.nordpoolgroup.com/en/About-u...ory-board/), aga arvestades ta pankuritausta, siis ilmselt ei saaks ta isegi aru Su pahameelest: börs ju toimibSmile

Kahjuks selles postituses õigeid vastuseid ei olnud.  Eero Sirendi on kõigest NÕUANDEKOGU liige (mitte segi ajada nõukoguga), ehk siis kõnetoru nordpuuli ja kliendi vahel. Ja see ametikoht kõlab jah justkui sõnumitooja. 

Eestis ei ole täna ühtegi nordpuuli turuosalist, ehk siis ei ole kellelgi eestist mingit ülevaadet seal toimuva üle. Ja see ei kõla hästi.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#91

Kesasi on Sinu arvates turuosaline?
Vasta
#92

(23-08-2022, 16:09 PM)v6sa Kirjutas:  Kesasi on Sinu arvates turuosaline?
See on termin, mis on seadusesse sisse kirjutatud. Ära küsi millisesse.
Nordpuuli sisteemis kaupleb 360 turuosalist 20 Euroopa riigist ja sealhulgas Eestist null.
Sellele viimasele hinna anomaaliale siiski kusagil reageeriti aga siiski mitte näilisest vabast tahtest, vaid see on seadusesse (ära küsi millisesse) sisse kirjutatud, nad lihtsalt peavad reageerima. Kas see mingit tulemust annab, ei usu, võimalik et kohendavad hinnalage.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#93

(23-08-2022, 16:29 PM)spitfire Kirjutas:  
(23-08-2022, 16:09 PM)v6sa Kirjutas:  Kesasi on Sinu arvates turuosaline?
See on termin, mis on seadusesse sisse kirjutatud. Ära küsi millisesse.
Nordpuuli sisteemis kaupleb 360 turuosalist 20 Euroopa riigist ja sealhulgas Eestist null.
...

Ole hea ja selgita oma väite tausta õpihimulisele rumalale, kuivõrd Sul tundub olema raskestileitavat infot... Elektrituru seaduses on mõeldakse turuosalise all iga elektriturul osalejat: https://www.riigiteataja.ee/akt/118052022012?leiaKehtiv .

NP liikmete nimistus on ports eestimaiseid ettevõtteid: https://www.nordpoolgroup.com/en/trading...embership/ . Sealhulgas Elering ja Elektrilevi ja Eesti Energia.

Nimeliselt on välja toodud turuhaldurid, Baltikum on taas kokku pandud ja seda haldab Ingrid Arus : https://www.nordpoolgroup.com/en/trading...lithuania/
Vasta
#94

Selle turuosaliseroppuse võtab kõige paremini kokku intervjuu tädiga, kes kõnealust skeemi Baltikumis pööritab:

Kui palju on Nord Pooli süsteemis tootjaid?

Nord Pooli süsteemides kaupleb 360 turuosalist 20 Euroopa riigist. Siin on tootjad, suurtarbijad, agregaatorid, bilansihaldurid, jne. Millest müüdavat energiat toodetakse, selle kohta meil andmed puuduvad. Igas riigis toodetud elektrienergia kütuste kohta võib leida infot ENTSO-E Transparency Platformilt.

https://investor.postimees.ee/7586826/el...1541304676

Särav saast ja demagoogia õpikunäide - tädilt küsiti tootjate arvu ja vastus tuli võtmes: "Aga batka Mahnol oli kana!" Eelnev iseloomustab kogu selle kuritegeliku skeemi olemust. Masohhistidele rangelt soovituslik intervjuu. 

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#95

(23-08-2022, 16:57 PM)v6sa Kirjutas:  
(23-08-2022, 16:29 PM)spitfire Kirjutas:  
(23-08-2022, 16:09 PM)v6sa Kirjutas:  Kesasi on Sinu arvates turuosaline?
See on termin, mis on seadusesse sisse kirjutatud. Ära küsi millisesse.
Nordpuuli sisteemis kaupleb 360 turuosalist 20 Euroopa riigist ja sealhulgas Eestist null.
...

Ole hea ja selgita oma väite tausta õpihimulisele rumalale, kuivõrd Sul tundub olema raskestileitavat infot... Elektrituru seaduses on mõeldakse turuosalise all iga elektriturul osalejat: https://www.riigiteataja.ee/akt/118052022012?leiaKehtiv .

NP liikmete nimistus on ports eestimaiseid ettevõtteid: https://www.nordpoolgroup.com/en/trading...embership/ . Sealhulgas Elering ja Elektrilevi ja Eesti Energia.

Nimeliselt on välja toodud turuhaldurid, Baltikum on taas kokku pandud ja seda haldab Ingrid Arus : https://www.nordpoolgroup.com/en/trading...lithuania/

Elering rääkis enne suurte poistega ühe laua taha saamist: See tagab osalemise otsustusprotsessis, kus käsitletakse Balti riikide elektriturgude arengut mõjutavaid küsimusi. Kes jaksab pikemalt lugeda. Mõni nädal hiljem müüdi see (nn turuosalise) koht laua taga Norrakatele maha, taustaks aeti batka Mahno kana juttu. Jälle kellelgi lai naeratus näol. Biiig bisness, biig mani. 
Selle ÜHE anomaalse tunniga lüpsti eestist suurusjärgus 1-3 milli. Tuimalt. Legaalselt. Ja kui ma olen õigesti aru saanud (ma siiralt loodan et mitte) siis selline anomaalia võimaldab tõsta seda hinnalage veel. Keegi ei ole vastu vaielnud, et veel eelmine aasta oli lagi kolm tuhhi ja täna on neli. Ainult "käivitatakse kompensatsiooni mehhanisme", aga keegi ei julge "kätt masinasse" pista, et see jama lõpeks. 

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#96

Üks tore väljavõte Nordpuuli sisteemi Konkurentsiamati analüüsist:

Tarbimata elekter planeeritud kujul ja pakkumisena omab elektriturul täpselt sama kaalu kui tootmisvõimsuse pakkumine, aga seda ainult juhul kui vastav pakkumine esitatakse turule ja saab osaleda turu hinna kujunemises. Kui tarbimist vähendada turu väliselt, omab vähendamine ainult energiasäästu konkreetsele tarbijale, kuid pole võimeline mõjutama börsil kujunevat hinda.

Ehk siis maakeeli, kui härra ei plaani homme kohvi keeta ja sellest planeeritud kujul elektriturule pakkumisena teada annab, omab see kaalu turu hinna kujunemises, aga kui härra jätab planeerimata kujul kohvi keetmata, siis on tegemist lihtlabase energiasäästuga, mis pörssi ja hinda ei mõjuta. Imeline.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#97

(22-08-2022, 22:21 PM)spitfire Kirjutas:  
(22-08-2022, 22:05 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Eestis ei ole mitte kellelgi Nordpooli aktsiaid/osalust.
https://arhiiv.err.ee/vaata/esimene-stuu...ame-series

Sellel lingil ütleb Sandor Liive, 1:00 minutil, et nordpuuli hinnalagi on 3000 euri, see jutt on lidistatud dets 2021, kuna keegi selle peale ei köhinud, siis eeldan et see ei olnud keelevääratus kuna see number käib mitu korda jutust läbi. Täna me teame, et lagi on mitte 3 vaid juba on kohendatud 4 tuhhi peale, mis teha inflatsioon...

Tore on teada, et eestis ei ole ÜHTEGI nordpuuli turuosalist. Ütleme siis otse välja, et eestis ei ole kellelgi ligipääsu pörsile ja müüakse puugile ning ostetakse puugilt? ehk siis moodsas keeles "turuosaliselt" ? Palun parandage.

Kas mitte ei olnud sellist reeglit, et kui ühel hetkel saadakse hinnalagi kätte siis tõuseb see 1000 võrra edasi.
Peale selle mainitud 3000 tõusis 4000 peale ja nüüd siis uus on 5000. Need siis kontrollimata meenutused.
Vasta
#98

(24-08-2022, 00:40 AM)spitfire Kirjutas:  ...

Ehk siis maakeeli, kui härra ei plaani homme kohvi keeta ja sellest planeeritud kujul elektriturule pakkumisena teada annab, omab see kaalu turu hinna kujunemises, aga kui härra jätab planeerimata kujul kohvi keetmata, siis on tegemist lihtlabase energiasäästuga, mis pörssi ja hinda ei mõjuta. Imeline.

2012 aasta uudises räägitakse plaanist soetada osalus börsil. Ehk saada börssi jooksutava juriidilise keha (ja seega seal pöörleva raha) omanike ringi.

Aga kuidas saab mitte planeeritud kulutamatajätmine mõjutada homset hinda täna, kui keegi sellest ei tea? Analoogselt ei mõjuta hüpoteetiliselt täna kell 9 õhku lendav Auvere katel täna kell 9 kehtivat elektrihinda, kuna eile kella üheks seda sündmust kirja saanud ei ole. Siinkohal palun mitte segi ajada faktiga, et Auvere õhkuelndamise järel näeme Eleringi kriisiplaani ulatust, kuna elektrit kõigile enam labaselt ei jätku.

Ma ei suuda ette kujutada säärast elektribörsi, mis suudaks toimida reaalajas. A mul ongi kehv kujutlusvõime.

Mis on ksf! Spitfire ettepanek? Lahkume börsilt ja moodustame oma energiasaare?
Vasta
#99

See pole ju börs Smile
Vasta

(24-08-2022, 08:21 AM)vant Kirjutas:  See pole ju börs Smile

Mis see siis on?

Börs pole kunagi inimese huvides, vaid ja ainult omanikele raha teenimiseks. Börsil mängijad kaotavad alati, kõik võidud on ajutise iseloomuga.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne