Elektrimootori hingeelu ehk "miks sa küll ei tee oma tööd?"
#1

Võiks küll juba elektrimootorite hingeeluga kursis olla, paraku aga ei ole. Põgus netiotsing samuti kerge vaevaga tarkust ei jaga.
Praegu on laual lihtne 1f pistik-käsitööriist, mis otsustas töölepingu üles öelda. Mootor käib uhke harjasädelusega ringi, aga pööre on pisike (st tööks ei kõlba) ja pürotehnilised efektid liigsed. Subjekt on mitte just roppu raha maksev ehk siis kergesti asendatav 800W DeWalti puurvasar. Oli muidu oma võimekuse-hinna ning kaitse-siduriga väga mugav riist ja kui elule turgutatud ei saa, hangin samasuguse uue.

Sisu inspekteerimise tulemid:
- harjaressurssi masinal veel on, rootori lamellid on viisakad.
- kaks staatorimähist, ühe takistus 2,0ohm, teisel 2,4ohm.
- rootoril nulltakistust või tühist ei leia, küll aga kõiguvad takistused (mõõtes korraga harja alla jäävaid lamelle) 2,5ohm ja 4,6ohm vahel
- rootori kõigi lamellide vahel on elektriline ühendus. See kõigub ja on vast 0,9 ja sama vastaslamellide vahelise maksimaalse 4,6ohm vahel
Takistused on mu lihtsa multimeetri hinnangud - väikseim skaala on 200ohm ja komakohti vaid üks: ei ole komakohtade vaates just parim mõõtepiirkond.

Maamehe loogika ütleb, et rootor pole parima tervise juures. Aga mis loogikaga sellised mootorid eeldatavalt mähitud on (st kas ja milline elektriline ühendus peaks eri rootorimähiste vahel olema) ja kui ühtlased on takistused tehasest?

Lisan paar mähisepilti. Lõhn on subjektidel "nagu oleks elektroonikast toss välja päästetud" Smile

Muidu see masin on oma kooste loogilisuse ja lahtivõtmise lihtsuse poolest väga ilus inseneritöö. Eriti arvestades, kui puhas seest oli - on teine aastatega ikka ka tööd teinud. Töölepingu ütles nt üles ca 130m2 silikaatvoodri eemaldamise lõpusirgel. Osatakse ka 21sajandil teha lihtsaid ja toimivaid asju!
Inglismannide kataloog annab ka juppe väga lahkesti


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#2

(14-08-2022, 22:03 PM)13piisab Kirjutas:  Maamehe loogika ütleb, et rootor pole parima tervise juures. Aga mis loogikaga sellised mootorid eeldatavalt mähitud on (st kas ja milline elektriline ühendus peaks eri rootorimähiste vahel olema) ja kui ühtlased on takistused tehasest?

Maamehe loogika töötab seekord. Erinevad mähised peavad olema üksteisest isoleeritud. Kui ei ole, siis nii juhtubki.
Staator näeb ka üsna vilets välja. Poereis ilmselt.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#3

Ma olen ka elu jooksul  neid kommutaatoreid päris palju läbi kärsatand ja ka täitsa huvitab, mis põhjusel mõni ropult vastu peab mitu paari harju, aga mõni üsna kiiresti hingusele läheb. Eks rootor hingusele läheb ikka selle äärmiselt ebaefektiivse harjadega kommuteerimismeetodi pärast. 
Rootor kipub tavaliselt pärast garantiiaja lõppu saba andma. Kui tal enam võimu ei ole, siis rootor tuksis ja läheb prahimäele. Vanasti vanamehed neid rootoreid mähkisid, nüüd mitte.
Uuemad akutööriistad on juba harjavabad püsimagnetrootori ja elektrooniliselt kommuteeritavate staatormähistega, eks see jõuab varsti ka vooluvõrgust toidet saavate masinateni, minu teada sellised veel ei ole või juba on.
Vasta
#4

(14-08-2022, 22:34 PM)jurkman Kirjutas:  Eks rootor hingusele läheb ikka selle äärmiselt ebaefektiivse harjadega kommuteerimismeetodi pärast. 
Rootor kipub tavaliselt pärast garantiiaja lõppu saba andma. 

Hallo!
Praegu tõesti lihtsalt kiusu pärast kirjutan - rumal jutt Võrru tagasi! Igas asjalikus teemas mingi suvaline kass hakkab oma pläma ajama...jne. Aga, Jurkman, kas ei olnud nii, et Leonid Iljitši ajal need rootorid ehk ankrud ei kippunud pärast - .. saba andma? Ja enne WW II tehtud elektrimasinad sama moodi, käivad veel tänasel päevalgi, kui on alles jäänud?
Moraal on, et justkui teaks asjast midagi, kirjutada ka tahaks (imselt), aga tegelikult tulemuseks on "suvaline kassi pask ja ila".
Selliste kommutaatoriga "universaalsete elektrimootoritega" käsitööriistade puhul on tõesti ainult 2 probleemi, kas lõpeb ankur (ehk siis rootor), näiteks Bosch riistadel, või siis staator, ehk pooluste mähised, näiteks Metabo. Lihtsalt mähiste traatide isolatsioon kulutatakse jahutusõhus leiduvate abrasiivosakeste poolt ära, viimaks lähevad naaberkeerdude paljaks ihutud traadid omavahel elektrilisse lühisesse ja ari saab otsa. Ise arvan, et see on sisse pprogrammeeritud, ei saa olla juhus, et ühe firma toodangul on nii, tise omal naa, aga muster on suhteliselt läbi näritav, kui natuke kokkupuudet on.
Aitab selle jama vastu, kui vahel riist laiali tõmmata ja vaadata, mis mootori laupühendustega ja staatorimähise otstega toimunud on, silmaga on mäha, kui isulatsioonlakk või mingi katteaine on ara kulunud, pange sinna mingit kanget lakki või epoksiidmöginat peale ja harjadega ebaeffektiivne kommuteerimismeetod kiristab kaugel eemal, lihtsalt hambaid! Tervitused ksf! Jurkmanile!
Vasta
#5

Enda rahustamiseks - eelnevas postituses on hulga kirjavigu, olen lohakas, tipin turbokiirelt paljude näppudega (kahe näpuga) ja lähen nii pöördesse, et ei vaevu trükitut üle lugema, paraku jällegi oma postitusi muuta ega kustutada ei oma õigust, ilmselt pole piisavalt teeneid ega panustust siia voorumisse -  versus kassi pask ja ila! (läbikäidud teema, tervitused moderaatorile)!
Vasta
#6

Lühiskeerdusid saab rootori mähiste väga väikese takistuse tõttu kindlaks teha suure mõõtepiirkonnaga ampermeetriga või vastava stendiga (mis teeb sisuliselt sama), millised aga kipuvad tänapäeval juba unustusehõlma vajunud olema.
Mähiste ühendusskeemid lehekülje lõpus ja muud asjalikku juttu:
https://elektrorostov.ru/et/elektrokompo...ic-motors/

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#7

(14-08-2022, 22:03 PM)13piisab Kirjutas:  Võiks küll juba elektrimootorite hingeeluga kursis olla, paraku aga ei ole. Põgus netiotsing samuti kerge vaevaga tarkust ei jaga.
Praegu on laual lihtne 1f pistik-käsitööriist, mis otsustas töölepingu üles öelda. Mootor käib uhke harjasädelusega ringi, aga pööre on pisike (st tööks ei kõlba) ja pürotehnilised efektid liigsed. Subjekt on mitte just roppu raha maksev ehk siis kergesti asendatav 800W DeWalti puurvasar. Oli muidu oma võimekuse-hinna ning kaitse-siduriga väga mugav riist ja kui elule turgutatud ei saa, hangin samasuguse uue.
/--/
Maamehe loogika ütleb, et rootor pole parima tervise juures. Aga mis loogikaga sellised mootorid eeldatavalt mähitud on (st kas ja milline elektriline ühendus peaks eri rootorimähiste vahel olema) ja kui ühtlased on takistused tehasest?
 Samal ajal poola pan taastab Parkside ehk täis vuffel relaka mähiseid: Big Grin

 DeWaldile võiks nii rootor kui ka mähis tellitav varuosa olla ja niisugust tööd ei peaks tegema.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#8

Tirisin omale koju ühe tõbise kompressori.
Käega keerates liigub mootor ilusti.
Juhtmete ühendamisel selgus tõsiasi, et mootor undab kohapeal ja ei edasi ega tagasi.
Prooviks võtsin ka teise, väiksema kompressori kondeka, kuid sellega samamoodi.

Mootori pinnalaotus on selline: 

[Pilt: Pilt.PNG]

Ühendus skeem:

[Pilt: IMG_20220822_002129.jpg]



Mähis ei tundu olevat kõrbenud, takistusi näitas erinevatel juhtmetel, katkestusi ega otseühendust korpusesse ei leidnud.

[Pilt: IMG_20220822_075703.jpg]


Laenuks võetud kondekal ei olnud olulisi parameetreid peale kirjutatud.


Tootja soovitab sellele, tõbisele patsiendile 30uf 450v kondekat.

Kas võib olla nii, et laenatud kondekas ei sobinud lihtsalt?
Või peaks täpsema testriga mähiseid mõõtma?

Pump näeb välja selline: 

Kompressori pump Bostitch GM192 (77754401) - Osta.ee


Ehk on kellegil selline üleliigne?

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#9

Uus kondekas andis 100L kompressorile uue elu. 
Nüüd töötab.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne