Wäga vana kolmerattaline
#1

Pole küll jagratas, aga äge käru ikkagi, mida foorumlastele näidata.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                               
Vasta
#2

Väga äge! Lugu ka palun!

Do'nt panic
Vasta
#3

See on tõesti vinge leid !
Lugu seal juures võiks olla veel huvitavam (kes kärutas, mis asjaoludel jne)
Aga suure tõenäosusega pole lugu alles, kuna kaasaegseid kes lugu mäletada võiks, pole enam olemas. Väljamõeldud lugu võib ka olla ilus aga tegelikult väärtusetu.
Vasta
#4

60-ndatel miskit analoogset nähtud. Ainult mingi hilisem väljalase. Rooli käepide on ainuke tuttav ese siin. Ja iste oli tookord teist pidi, jalad ikka juhtratta poole. Oli neid erineva kujundusega, küll ketiga vedu ja samamoodi hoovaga vedu. Ühe sõjainvaliidi nime isegi mäletan-Lxxxxxxx.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#5

Ega väga midagi lugu pole.Vast kuu aega tagasi tuli üks mees kokkuostu käru laenama.Kõneles, et väga vana maja läheb müüki, vaja vanaraud ära tuua.
Küsisin, et kas vanu jalgrattaid pole. Ütles, et rattaid pole, aga tsaariaegne inva käru on küll. Ma ei uskunud eriti, siiski palusin tal see ühes tükis kohale toimetada. Oligi, hea , et hakkasime rääkima. Ilmselt oleks enne vanarauda toomist puitosa minema pekstud. Nii et selles suhtes läks hästi. Kes sellega sõitis ei tea. Kahjuks inimesed jõudsid enne minnuga kohtumist kõik fotod, pildid ja postkaardid prükale viia. Täna kõnelein omanikuga, ütles, et pole kahjuks vanu fotoalbume ega midagi leidnud.Käisin ise ka puuduvat istme põhja sealt otsimas, aga polnud. Maja on tõesti vana, koguaeg arvasin, et seal kedagi ei elagi.Käru seisis kuival pööningul. Iseenesest on heas korras. Koidgi pole tooli kallal käinud. Kõik asjad liiguvad, roolgi keerab. Avarii on ta küll teinud, vasak velg ja juhtkang on kõverad.Iseenesest väga kvaliteetselt valmistatud. Enamus detaile värvitud, üksikud nikeldatud. Parem velg pole originaal.Otsisin mingeid markeeringuid või midagi. Rummude peal pole midagi kirjutatud. Ainuke on tooli alla pliiatsiga kirjutatud number 34. Selline värk
Vasta
#6

(16-08-2022, 21:26 PM)BALDHUR88 Kirjutas:  Küsisin, et kas vanu jalgrattaid pole. Ütles, et rattaid pole, aga tsaariaegne inva käru on küll. 

Veits umbropsu püüdena võib otsingusse sisse lüüa talu nime. Keegi peab olema seda tooli sihipäraselt kasutanud, on mingi šanss, et selleks on olnud sõjainvaliid. IMS osalejate nimekirjad on mingis ulatuses netist leitavad. Mõnikord tuleb talu nime järgi IMS osaleja vaste.
Vasta
#7

(17-08-2022, 09:57 AM)Envir Kirjutas:  
(16-08-2022, 21:26 PM)BALDHUR Kirjutas:  Ei ole talu, linnamaja
Vasta
#8

Vabandan aga veidi paremad pildid avapostis kõnetaksid ka asjasse mittepühendunuid millega täpsemalt on tegu. Ilus leid muidu!

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#9

OT. Täna nägin selle aparaadi kaasaegset analoogi. W/Bolt kuller oli vist jalga vigastanud, aga osava inimesena paaritanud klassikalise ratastooli ja elektritõukeratta. Ratastooli esirataste vahele oli pandud custom made kaubaaluse tükk, mis tõuksile toetus. Asi tundus toimivat ja inimene sai tööd teha.
Vasta
#10

(17-08-2022, 09:57 AM)Envir Kirjutas:  
(16-08-2022, 21:26 PM)BALDHUR88 Kirjutas:  Küsisin, et kas vanu jalgrattaid pole. Ütles, et rattaid pole, aga tsaariaegne inva käru on küll. 

Veits umbropsu püüdena võib otsingusse sisse lüüa talu nime. Keegi peab olema seda tooli sihipäraselt kasutanud, on mingi šanss, et selleks on olnud sõjainvaliid. IMS osalejate nimekirjad on mingis ulatuses netist leitavad. Mõnikord tuleb talu nime järgi IMS osaleja vaste.
See kolmerattaline on kindlalt ajastust enne Esimest maailmasõda.
Kuna Pärnu oli kuurort, kus oli muuhulgas ka mudaravi võimalus, siis oletatavalt on see sõiduk sellega seotud. Tollal olid sellised liikumisvahendid eakaks saanud ja jala raskelt käinud kõrgklassi esindajatele. Loodetavasti leiab ka selle sõiduki tootja ehk pikapeale üles. Ilus muuseumieksponaat saab temast muidugi.
Arvatavasti säilis ta tänu sellele, et on teinud tõsise avarii - lisaks kõverale veljele on ka üks juhtkang kõver ja ka põhiraami üks külg on veidi kõver. Aga need kõik vead annab parandada.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#11

Tsitaat:valdo

See kolmerattaline on kindlalt ajastust enne Esimest maailmasõda.



Kasutaksin heameelega võimalust targemaks saada. Algses postituses on pildid, kus on minu arvates peal keevisliited (punase ringiga ümbritsetud kohad). Vaevalt, et sepakeevitusega tegemist on. Wiki andmetel on aga nii gaas- kui ka kaarleek-keevitus 20. saj teema: leiutati 19. saj lõpus, aga levis laiemalt 20. saj maailmasõdade ajal. Kas võib teha siis järelduse, et kolmerattalise tootja oli eriti innovatiivne firma, kes "ajastus kindlalt enne Esimest maailmasõda" keevitamist kasutas?

   

   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne