1939 Humber
#1

Niisiis...

On ehk kellelgi kõnealuse riistapuu kohta miskit ajaloojuttu jagada, enne, kui end olude sunnil ühe saare margiklubi liikmeks möllin. Aastanummer lubaks ehk isegi uuena meitemaalemüüki ja rooli paiknemine välistab seda üksjagu enam-vähemgi.

   

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#2

Humber oli Brittide Volga-laadne. Haruldane on aga pigem on see isend korralik hot-rodi toorik kui restaureerimist väärt asi. Pole ükski Humber olnud mingi unistuste auto, kuigi Hawkid ja SuperSniped näevad ilusad välja. 
Ja "pühaduse teotusena" võiks selle hoopis elektrifitseerida. Elektrifitseeritud resto-rodina võiks olla ka rahateenimsivahendina pikk elu ees - pulma-autoks! See oleks sovjetistatud britile natukenegui aadellikuse tagasi andmise moodi.
Vasta
#3

Elekter....nääh.
Originaali taastamist pole plaanis olnud, enamus ju puudu
Eks ta ott-root tule
Lihtsalt, et kuna tundub olema väga pikalt siin olnud, ehk kellelgi midagi huvitavat rääkida.
Mootor on tavaline 51 minuarust, ega muidugi sellest värgist palju jaga, mis ta veel vöiks olla.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#4

Eks ise ka elektri peale teen sama häält aga just vanade vähe sõitvate isendite puhul on see lahe. Mingi teleesaade oli ka kus vanakesi elektrifitseeriti. Ja tõldauto puhul tundub see eriti teemakohane. Ega me siin midagi paremat, kui juba USAs, Rootsis ja mõnes üksikus rodipaigas veel, teha ei suuda.  Seega võiks teha midagi teistmoodi. Kuna mu hot-rodi toorik on siiani samas konserveeritud seisus aga päris Tegijate rodimeeste valduses kus on ka Valiant (Berg, Joon ja Co) siis ise mõtleks täna ka selle rodi puhul pigem juba elektrile! Suvel linnas edevuse rahuldamiseks ja kruiisimiseks kõlbaks sinna sisse isegi imev või elektrismart. Midagi kangemat oleks juba ülihea. Idee on joonistatud kujulgi juba üle 20 aasta vana... 
[Pilt: bPkc9eS3IADY-bxPY3281EyZpK9ZH4G81FZKyk0u...authuser=0]
Vasta
#5

Kuumsõidu auto jaoks on tal liiga palju uksi.

Aga kui sellega tegeleda viitsiks, saaks vast isegi ägeda putuka. 
(Pika esiukseklaasiga läheb vist jamaks?)
Aga hulka vähem oleks neid tobedaid uksetihendeid vaja leiutada....

Pulma, ma ei usu, et keegi sellise tagaistmel enam naudiks. See aeg on möödas. Nad ei taha enam suuri Jaguaregi; täna vist abiellutakse pigem värskes autos. 
Või siis mingis 80ndate kaunitaris, ei tea.

Muu tehnika võib muidugi ükskõik, kust üle tõsta, peaasi, et oleks levinud ja odavate juppidega.
Vasta
#6

(07-12-2022, 18:01 PM)stihl Kirjutas:  Muu tehnika võib muidugi ükskõik, kust üle tõsta, peaasi, et oleks levinud ja odavate juppidega.

Legaalseid kilosid vatte on suur kuhi kaasa saadud poolkogemata. Või oligi just see otsuse tegemisel määrav?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#7

(07-12-2022, 18:15 PM)Marko Kirjutas:  
(07-12-2022, 18:01 PM)stihl Kirjutas:  Muu tehnika võib muidugi ükskõik, kust üle tõsta, peaasi, et oleks levinud ja odavate juppidega.

Legaalseid kilosid vatte on suur kuhi kaasa saadud poolkogemata. Või oligi just see otsuse tegemisel määrav?

Paberimajandus on jah üsna hea, kilod-vatid küll on tänapäeval vabad niikuinii.
Kasutuskölblikuks saab enivei teha vaid kopsiku, köik selle alla jääv on ehe porno. Nöuka ajal on ilmselgelt pörkutud erinevate objektidega, ja peale seda ka alati ilusti korda tehtud, liikuda pidi ju saama. Raami esiosa on nagu rästik erinevatest sirgestamistest, esisild on ilmselt hübriid gaz21 jms tehnika fragmentidest, käigukasti ei oska tuvastada ja tagasild on (vist) mitte nöuka päritolu, kuna ei käi keskelt pooleks. Eks kui kunagi päriselt midagi tegema hakkab, siis saab neid juppe siia identimiseks üles riputada, ehk on möni asi kellelgile peale kaalu vajalik.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#8

(07-12-2022, 18:01 PM)stihl Kirjutas:  Pulma, ma ei usu, et keegi sellise tagaistmel enam naudiks. See aeg on möödas. Nad ei taha enam suuri Jaguaregi; täna vist abiellutakse pigem värskes autos.
Võlusõnad: taaskasutus, elekter, roheline jne! Rolls ja Jag muidugi neid ei huvita. Rodistamine ei tähenda kahte ust, võib ka paljuukselisi rodistada aga enam-vähem kõik on ka ära tehtud.
Vasta
#9

Siht on umbes selline, et väljast võiks olla enamvähem tehasemoodi. Toas niisamuti. Elektriajam tuleb. Selline, mis flexplate-i ringiajab. Ühe 12 voldise akuga.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#10

Huvitav, kas nõukaajal tavakodanik omale GAZ-51 mootori kusagilt täiesti legaalsel teel üldse hankida sai? Veoautosid ju erakätes polnud, seega ei müüdud ka nende varuosi tavalistes autojuppide poodides. Idee poolest oleks võinud miilits taolise auto kinni pidada ja küsida: kuulge, kodanik, kust te selle mootori saite? Oleks ZIM-i mootor, siis oleks veel kuidagi mõistetav, kuna ZIM-i (ja järelikult ka selle varuosi) võis iga suvaline mats omale osta, kui vaid 40000 rutsi taskus oli Cool .

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#11

(08-12-2022, 23:33 PM)Mossemees Kirjutas:  Huvitav, kas nõukaajal tavakodanik omale GAZ-51 mootori kusagilt täiesti legaalsel teel üldse hankida sai? Veoautosid ju erakätes polnud, seega ei müüdud ka nende varuosi tavalistes autojuppide poodides.

Oma planeeritud eluea ületanud tehnika kanti ju maha. Mõnelt mahakantud masinalt võis vabalt mootori saada ka legaalselt. Samamoodi kippusid ju mahakantud "polutorkad" ümbersündima aiatraktoritena ja üsna arvestav hulk eraautosidki olid ettevõtete mahakantud autod.
Paljudel suurematel ettevõtetel olid ka varumootorid ja suuremad agregaadid olemas, et kapitaalremondi ootel või kapitaalremondis olevate mootorite asemel midagi masinatele peale tõsta.
Vasta
#12

Meie rallikas Gaz-51A oli arvel mälu järgi 1985 aastast. R6 mootorit oli võimalik osta nt Tondilt või võtta mõnelt laibalt aia äärest. Kapitali mootori saamisega ka nagu probleeme polnud. Isal oli vahepeal minu meelest kaks varumootorit pukis pluss BTR-i oma, mis jäi lõpuni ehitamata. Kolhoosist võisid osta endale samuti mootori. Ministrite autobaasist kanditi läbi kolhoosilao meie kanti varuosadena välja GAZ -13, mis tegelikult kunagi juppideks võetud polnud aga nii sai selle omanikuks kolhoos, kes selle eraisikule edasi müüs. Autobaas sellist kino teha ei saanud. Sama omanik eelnevalt sõitis valge Zimiga, mis oli ka eraomandis. Ehk, et R6 mootori saamine küll see aeg eriti raske ei olnud (80ndatel). Varasema aja kohta teab kindlasti keegi teine.
Vasta
#13

(08-12-2022, 23:33 PM)Mossemees Kirjutas:  Huvitav, kas nõukaajal tavakodanik omale GAZ-51 mootori kusagilt täiesti legaalsel teel üldse hankida sai? Veoautosid ju erakätes polnud, seega ei müüdud ka nende varuosi tavalistes autojuppide poodides. Idee poolest oleks võinud miilits taolise auto kinni pidada ja küsida: kuulge, kodanik, kust te selle mootori saite? Oleks ZIM-i mootor, siis oleks veel kuidagi mõistetav, kuna ZIM-i (ja järelikult ka selle varuosi) võis iga suvaline mats omale osta, kui vaid 40000 rutsi taskus oli Cool .

Kui maja ehitama hakkasin ostsin endisest Estonia kolhoosist omale 1987 aastal Gaz-51, siis polnud selleks küll mingit takistust. Sel ajal polnud vaja mootorit osta, igas ettevõttes kus olid masinad olid ka oma remonditöökojad kus sai praktiliselt viinaraha eest lasta endale teha kapitaalremonditud mootori või vahetati lihtsalt ringi selle vastu. Numbrirauad olid kõigil olemas, ainult nende viisnurgamärkidega oli tuuga, neid oli rajooni peale paar tükki ja neid siis laenutati üksteisele. Terve mootori hind oli 60-100 rutsi, muidugi mustalt.
Vasta
#14

Kui mehhanism, seade vms. maha kanti, siis võeti see arvele vanarauana ja vanaraud pidi minema riigile, aga eks seal oli ka mänguruumi ja vana mootori asemel sai riik vanad adrad.


Mõõdukas vaesus on parim restauraator.
Vasta
#15

51 mootorite saadavust ja muud sellega seonduvat nõukaaegset puudutav asiotaaž on küll tore aga sobiks ilmselt splittida. Sain minagi oma elu esimese autosõidu tehtud Tallinna Ehituskeraamika Tehasest mahakantud ja erakätesse müüdud Gaz 51 roolis. Heinamaal, mitte avalikul teel, kuna asja arvele poleks saanud. Aga see kõik ei haaku teema tekkepõhjuse, ehk 1939 aastakäigu Humberiga ega tema varasema ajalooga siinses maanurgas.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#16

Ka minu vastus ei haaku teema tekkepõhjusega, kuid targutada tahtsin siiski. Õigemini lihtsalt ühe suuna välja pakkuda.

Kõige lihtsam, kiirem ja ilmselt ka odavam oleks see masin teele panna bomb lowriderina. Kerekuju on sobiv, ajastu on sobiv, juba vahel olev mootor on sobiv (ridakuus on bomb'i defineeriv tehnika) ja ka praegune välimus on juba peaaegu "valmis", mõned ilutriibud ja bomb'ile sobivad aksessuaarid juurde ja on väga hea. Ok, tuginen muidugi pelgalt vaid sellele ühele pildile ja tegelikkuses võib seal vabalt olla ka palju roosteaukusid, kuid isegi sel juhul saab asja teha patinat alles jättes ja pole vaja ka kereviimistlusele palju raha kulutada.
Kerge madaldus (ei pea olema isegi palju, sest olenevalt sihitavast perioodist madaldati mõningail aegadel vaid väga vähe), veljed võivad jääda samaks ja neile peale näiteks Lancer-ilukilbid ja whitewall rehvid ja ongi olemas.


PS! Ksf Stihli väide, et hot rod'iks ei kõlbaks liigsete uste pärast, on paraku väärinfo, sest läbi aegade on ka moredoor rod'id alati olemas olnud. Jah, vähemuses, kuid ei saa öelda, et see oleks mingi takistus.



Üks illustreeriv pilt mitte liiga madalast bomb'ist:
[Pilt: Lowrider-Lifestyle-Part-4-37.jpg]


Lancer ilukilbid:
[Pilt: 57-lancer-blue-bb-large.png]


Näiteks Hollywood Flipper kilbid oleks ka väga sobiv lahendus:
[Pilt: hollywood-spinner-large.png]

Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne