Motobuss Ford Transiti baasil
#21

Transiti põhja all on palju vaba ruumi. 
Võiksid teha põrandasse 10cm pesa motika esiratta jaoks.
Siis saaksid ratta kindlamalt paika, isegi avarii puhul ei lenda ratas minema.
Kõrguse poolest ka võidaksid.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#22

Mõtlesin ka selle peale, aga kuna sai ilma hakkama, siis ei hakanud tegema. Ega see mingi meeldiv töö ei ole ja siledat põrandat on palju kergem koristada.
Vasta
#23

(10-04-2024, 21:28 PM)Jesper Kirjutas:  Kui buss kodus, siis kõigepealt aevastasin rattakoobastes paar auku kinni (üldiselt on kere üllatavalt heas korras, paari augu plommimine on Fordi puhul nagu Teslal laadimine) ning edasi läks kohe kibedaks mõõtmiseks ja kalkuleerimiseks - kuigi mingi udune ettekujutus mul juba oli, kuidas seal kongis asju paigutada, siis reaalne mõõtmine annab teistsuguse tunde ja ausalt öeldes ega ma väga neid virtuaalseid õhulosse ehitada ei viitsinud ka.




Teisel pildil on siis ilmekalt kujutatud planeerimist CAD-i ehk cardboard aided design abil Smile

Suht kiiresti sai selgeks, et kuigi teoreetiliselt mahun ma koos võidusõidukiga üksteise kohale ära, siis eriti mugav kummaski ruumis toimetamine olema ei saa - endurokas näeb kaugelt vaadates pisike välja, aga kõrgust on sellel ikka oma poolteist meetrit, samas bussi sisekõrgus on 195cm ning 40cm pilus magamine ilmselt just liiga mugav olema ei saa, isegi kui ma suudaks välja mõelda mingi nipi, kuidas sinna lae alla end üldse paika vinnata. Käisin mõõdulindiga ringi, mõtlesin igasugu mõtteid, korraks käis kett maha, kuni saabus päästev idee - rihmadega kinni tõmmatult läheb tsikkel ju madalamaks, seega saaks voodile ruumi juurde, kui ainult kuidagi ta sinna paika saaks. Ja vastupidi, kui voodis kedagi ei ole, siis ei võta madrats ise üldsegi ruumi - voodi tuleb teha üles-alla liigutatavaks Smile

Pärast vaimuselguse saabumist läks kibekiireks juppide tellimiseks, voodiplatvormi XY-tasapinnal fikseerimiseks saabusid lineaarlaagrid (nende pikkus on varuga, sellest hiljem) ning kuna ennast tundes ei viitsi ma eal mingeid klapitavaid või muidu ümberkonfigureeritavaid lahendusi pidevalt käsitsi liigutada, siis ka lineaarmootorid selle üles-alla liigutamiseks. Mõlema tarnijaks Vevor, kui kellelgi peaks vaja minema.



Suure ähmiga unustasin mootoritest tookord üldse pilti teha, aga natuke allpool on neid näha.

Seejärel läks kibekiireks keevitamiseks, kõigepealt voodiraam ise:



Siis postid bussi nelja nurka ning raam laagritega kinni:



Lõpuks mootorid külge:





Sedasi piltidena kokku võttes tundub lihtsa asjana, aga tegelikult sai nalja muidugi palju, põhimõtteliselt läksid sinna 3 nädala vabad õhtud. Kõigepealt postide bussi sees paika loodimine, see kuut tundub silmale küll kandiline, aga reaalselt pole seal ühtegi täisnurka mitte kuskil, seega lõpuks tuli lihtsalt otsustada, mis on sirge ja mis ei ole ning kõik 4 nurka ühtemoodi teha. Siis laagrite postide külge paigaldus võttis aega, igasugu flantse ja kronsasid pidi tootma 8 ja 16 kaupa, voodiraam vajas veidi modifitseerimist ning lõpuks õnnestus esimese hooga mootorid ka valele poole posti panna, nii et nad poole tee peal küljeseina kinni jooksid. Kuskil poolepeal kaotasin ära ka topeltlaagripukid voodi jalgade küljes, ega neid tegelikult polnudki vaja, lihtsalt mõtlesin et kui nad seal juba on, siis proovin, äkki on hea. Aga ei olnud, minu oskustega ei saa seda kupatust nii täisnurkseks, et kuskilt pooma ei hakkaks, nelja laagripukiga jookseb vabalt.

Käigukatsetused möödusid igatahes edukalt, umbes minutiga suristab end ühest asendist teise. Algne plaan oli küll veidi kiiremad mootorid tellida, aga Hiina uusaasta või ma ei tea mille tõttu ei tahtnud keegi neid mulle välja saata, seega panin need, mida sain. Kuna laagrirööbaste pikkus on varuga, siis saab tulevikus kasutada ka pikema käiguga mootoreid (hetkel 500mm), et nendel reisidel, kus tsikkel koju jääb, veelgi mugavamalt voodisse pääseda, aga see detail on sügavalt homsevarnas ja ei tea, kas üldse kunagi teostub.

Igatahes käesolevaga on jutt jõudnud tänasesse päeva, järgmine alamprojekt saab ilmselt olema põranda ehitus. Plaane on palju, "exceli tabel" ajab üle ääre, aga neid on tegelikult üsna mõttetu kirja panna, sest senise tegevuse käigus omandatud kogemuse kohaselt jõuab iga plaan enne 7 korda muutuda, kui metall teisega kokku sulama hakkab. Aga üritaks teha võimalikult ilusa ja funktsionaalse asja olemasolevate oskuste (ja Aliexpressi kaubavaliku) piires, hoidudes igasugu keskmise "krossibussi" ja "vanlife" agrost, nagu mistraga kaetud seinad ning saunalaudadest laed jms. Ning teisest küljest raha kulutamisega mitte liiga jaburaks minna, hetkel panin paika, et modifitseerimise eelarve võiks olla umbes sama, mis bussi enda hind, näis.

Esimene võistlus on 26.04, niiet mingil kujul see buss sinna tol päeval välja sõidab, täpne komplektsus on veel lahtine Smile
kui ma esimest korda seda teemat vaatasin hakkas mul peas kõpitsema selline skeem ei osanud väga paika panna mõõte kuna ei tea su ratta mõõtmeid, aga ma ei tule siia targutama vaid jagan oma ideid kuidas oleksin ise lahendanud.[Pilt: automoto-ford-transit-skeem.jpg]
ma oleks teinud voodi laeva stiilis ehk hingede peal ja oleks saanud üles tõsta seina peale kui ei kasuta ja sinna alla saaks teha ka mingi lauakese söömise jaoks jne.  Smile

vanust 14, aga jagan tehnikat küll !
Vasta
#24

Jah, selline mängimine on tuttav, nii need asjad algavad Smile

Kesta reaalsed mõõdud on siin:

   

Tsikkel on 2300mm pikk, 1500mm kõrge (ärge seda numbrit 350 EXCF passist otsige, mul on lenks rallireidi kola täis), 800mm laiune.
Vasta
#25

Võib-olla on juba sellest räägitud, aga miks seda motikat ei võiks kaldu asendisse paigaldada, nii et üles voodi jaoks piisavalt ruumi jääks? Voodi mõistagi reguleeritava kõrgusega.
Vasta
#26

(12-04-2024, 09:26 AM)Peeter2 Kirjutas:  Võib-olla on juba sellest räägitud, aga miks seda motikat ei võiks kaldu asendisse paigaldada, nii et üles voodi jaoks piisavalt ruumi jääks? Voodi mõistagi reguleeritava kõrgusega.

Mida sa mõtled kaldu ajamisel?
Huvitaval kombel kuni ~40 kraadine kalle ei alanda ratta vertikaalset kõrgust - no saab jätta samaks (st ei suurene), kui lenksu keerata kaldele vastas suunas (kallutad vasakule ja ratta suuna keerad paremale). Samas väheneb oluliselt ratta transportimise stabiilsus.
Kõik on seotud lenksu laiusega.
   
Ma ei tea küll täpseid mõõte konkreetsest rattas, kuid pikem kaatet on kuskil 1200mm juures, arvestades, et istmekõrgus standardis on 960mm. Hüpotenuus ehk ratta alumise keskteljest lenksu otsani lisandub veel ~ 80mm

Ratast küllili transportimisel on vedelike liikumine nendesse kohtadesse, kuhu pole teda vaja, garanteeritud + jällegi ratta kättesaamine + ratta enda tervis.

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#27

Eks see on kindlasti võimalik, aga tundub keeruline lahendus - raske kinnitada, raske sisse ajada ja kätte saada jne. Anoh igasugu asju on maailmas tehtud, Advrideris üks dude pakkis enduroka tüdruksõbra Priusesse, sest noh, kui inimene tahab võidu sõita, siis...

   

https://advrider.com/f/threads/racing-th...c.1443171/

Mulle meeldib mõelda, et olen küll napakas, aga äkki siiski mitte nii napakas... Big Grin
Vasta
#28

Kõige valutum ja tulemuslikum mootorratta kõrguse alandamne on rataste eemaldamine... sealt tuleb oma ~300mm.

Mõtte edasiarendus:
teed liugraami bussi, kus on püstised kohad ratta võllidega samades paikades - võtad esiratta alt ja kinnitad rattavõlliga amortidest liugraami külge, seejärel tagaratas alt ning samamoodi rattavõlliga liugraami pessa kinni. Siis lükkad ratta liugraamiga bussi.
Ketikohapeale teed liugraamile väikese vanni, kus kett saab vedeleda.
Nüüd üksinda majandamine rataste altvõtmisel ja liugraamile kinnitamisel tuleb lihtsalt läbi mõelda, et ratas selle toimingu ajal stabiilne oleks.

Võidad kinnitustes (igasuguste õnnetustesse sattumisel on ratas väga kindlalt kinni, vajadusel saab ka lihtsasti rihmadega toetada, et amorte väänama ei hakkaks) ja kõrguses.

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#29

Selles suhtes, ma igaks juhuks täpsustan, kuna vbl ei ole see kõiki postitusi järjest läbi lugemata hoomatav - probleem ratta mahtumisega on tegelikult juba lahendatud, tulemus ongi piltidel. Aga muidugi võib igasugu ideid välja pakkuda, vahel on nii, et kuigi mingi idee otseselt käiku ei lähe, areneb mõnest detailist või infokillust välja omaette lahendus millelegi muule, või siis on see kellelegi teisele kasulik.

Mis puudutab ratta lammutamist, siis mulle on see totaalselt vastukarva, pmst ma ei taha ühepäevastel võistlustel üldse ühtegi mutrit keerata kunagi, põhimõte on, et täpselt sellisena, nagu võidusõiduk neljapäeva õhtul bussi veereb, ta ka pühapäeva pärastlõunal sealt tagasi välja tuleb, pluss muidugi pori jms kaasavara Smile Mitmepäevastel muidugi tuleb vahepeal õli vahetada jms hooldust teha. Aga eks igaühele oma, küllap on ka inimesi, kelle jaoks see rataste ära võtmise lahendus vastuvõetav on.

Mis puudutab õnnetusse sattumist, siis see on natuke (või tegelt isegi palju) pastakast välja imetud probleem - kui keskmine pürjel näiteks Ikeast diivani ostab, Boldi rendikaubikusse upitab ja kiirteele keerab, siis vaevalt seal niigi jämedad rihmad ja põranda külge polditud stopper kasutuses on, nagu mul. Hea kui üldse mingi rihm kuhugi pannakse. Sama mingite kulleritega jms. Või noh kui sellest videos olevast leiutisest rääkida, siis kahe mõistlike mõõtudega püstise põranda külge polditud ruuttoru purustamine on lakke vaadates ikka oma paari suurusjärgu võrra rohkem summutatud džaule kui see tõukekas isegi oma mootori jõul kunagi koguda suudab. Tsikkel on küll mõõtudelt suur, aga kaalub umbes 100kg.
Vasta
#30

Tsitaat:Mis puudutab õnnetusse sattumist, siis see on natuke (või tegelt isegi palju) pastakast välja imetud probleem
Õnnetusi juhtub õnneks harva, aga täiesti välistada ei saa kunagi.

Sellepärast tulebki teha kõik endast olenev, et tagajärjed oleks võimalikult leebed.
Ikeast ostetud diivan ei lenda sul läbi vaheseina, küll võib seda teha tööriista kast või kasvõi 20L bensiinikanister. Kineetilist energiat ei maksa alahinnata! Hea kui kõik vähegi raskemad esemed on oma hoidikutes või rihmakesega kinni (küllalt on juhuseid, kus poekotist lendu läinud ost või kinnitamata tulekustuti on õnnetusse sattuja kolba purustanud)
Vasta
#31

Üle- ja alahindamiseks puudub vajadus, sest selliseid asju on võimalik arvutada, kasvõi lihtsalt suurusjärke hinnates. Ütleme lihtsuse mõttes, et tulekustuti tabab 1mm paksust plekki selliselt, et tabamuse ümbermõõt on 10cm. Terase tõmbetugevus (? ma ei tea hästi neid eestikeelseid termineid, ultimate yield strength) on margiti erinev, anoh lakke vaadates võtame et mul on mingi eriti vilets ja odav hiina sai seal, ehk 350MPa. Tulemuseks on see, et vaheseina augu stantsimiseks peab tulekustuti avaldama jõudu 35kN, ehk siis kilose kustuti puhul tähendab see kiirendust ~3500G, pluss veel muidugi peab talle pärast seda ettevõtmist veel piisavalt võhma alles jääma, et mu (suhteliselt puise ja kõva) pea kallal midagi korda saata.

Kontekstiks, pöidlareeglina arvestatakse millegi autoõnnetuses terveks jääma projekteerimisel 100-200G suuruse kiirendusega. Ma arvan, et magan täna rahulikult ja unes tapjakustutit ei näe Smile
Vasta
#32

(11-04-2024, 10:08 AM)Jesper Kirjutas:  Mu plaan on Armaflexiga seinad üle käia, teoreetiliselt mingi 20-25mm kiht peaks juba suht kõva efekti andma, praktikas muidugi veel ei tea. Hetkel ei suuda otsustada, kas sinna alla natuke müramatti ka panna või "käib kah" ja pole tarvis. Tõenäoliselt käib kah, aga samas hiljem on raske parandada, kui ei käi...
Armaflex on muidugi ebameeldivalt kallis materjal. Analoog NMC Insul natuke soodsam, aga siiski ~23€/m2
Vasta
#33

(12-04-2024, 09:59 AM)Jesper Kirjutas:  Eks see on kindlasti võimalik, aga tundub keeruline lahendus - raske kinnitada, raske sisse ajada ja kätte saada jne.  Advrideris üks dude pakkis enduroka tüdruksõbra Priusesse, sest noh, kui inimene tahab võidu sõita, siis...
Kui tahet on. (omaenda Picasso )


[Pilt: IMG-20220201-144021.jpg]

Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne