MTZ kiirendi/aeglusti
#41

Enamus normaalse tootja jagureid saab ujuvasendi sellega: https://flexib.ee/toode/ujuv-sektsioon-l...atele-p80/
Vasta
#42

Kui N asemel oleks PB siis poleks midagi lisaks vaja.
Vasta
#43

(03-05-2023, 12:02 PM)2715 Kirjutas:  Ma üldjoontes võin kirjeldada selle krempli toimimist aga selle häälestus käib kütusekoguste baasil ja mingeid mõõte pole.
[Pilt: regulator-utn-5.jpg]
14 on jah käivitusrikasti vedru mis peaks suutma ületada startiva mootori pööretel regulaatori vastupanu ja peale käivitumist liigub see värk vastu korrektorit 5.
See korrektor on selline päästepakett, kus on puusse pandud regulaatori peavedru 3 jäikuse ja regulaatori vihtide 10 massikeskmetega.
Kui mootor lõhub töötada 2200 pöördega(52 mootori andmeid ei tea peast) siis ta hingab juba halvasti, silindris on õhku vähe ja põlemine halb ning et mitte tekitada päikesevarjutust ja raisata asjatut kütust surutakse korrektori vedru kokku ja kütuse etteanne väheneb umbes 6cm3.
Kui mootorit koormata tema maksimaalse väände piirkonda vahemikus 1300-1800 pööret suudab ta selle kütuse ära põletada ja seal on see korrektori pulk väljas ning suurendab kütusekogust.
Külmkäivituseks sobiva etteande saab ilma numbrita poldiga reguleerida.
Poldi 6 keeramisega pannakse paika maksimaalne kütusekogus ja üleval on minu pildil lihtsalt piirajapolt, mis ei lase hammaslatti rohkem tagasi kui kütuse andmise lõpetamiseks tarviline.
Uuemas versioonis pandi talle vedru otsa ja sellega saab muuta gaasi maha lastes ja pöörete langedes tühikäigule uuesti tööle hakkamise üleminek sujuvamaks ja vähendada mootori kalduvust "haukuma" hakata.
Kõiki neid asju on ka kodusel teel võimalik reguleerida vastavalt oma mootori võimetele ja soovile, aga see on kannatust nõudev tegevus kuid kui eelnev mõttega läbi lugeda täiesti jõukohane.
Esiteks mootor soojaks, siis kütusetorud lahti ja starterit andes vaadata kas see käivitusrikasti vedru hoiab hammaslatti rikastuse peal kui gaasihoob on tühikäigupöörete asendis.
Siis ülemine piirdekruvi keerata et tühikäigul toetaks peaaegu vastu vedru ja kui regulaator korrigeerib ta ka vedrut puutuks, mis summutab resonantse.
Siis veel alumine kruvi keerata nõnda, et järsult gaasi andes must suits jääks soovitud vahemikku ning kõige keerukam on korrektori häälestus.
Selleks on vaja leida mootorit parajalt koormav töö kus esineb kerge suitsemine aga mootor jõuaks ka maksimaalpööreteni.
Kui keskpööretel suitseb mõõdukalt aga pöörete tõustes suits järjest suureneb on vaja korrektori vedru kõvemaks keerata.

NB! ülemise vedruga piirdekruvi keeramisel sisse peab olema valmis, et pöörded võivad ootamatult tõusta üle lubatu ja saaks hammaslati käega tagasi tõmmata kui pöörded ei lange.

Esiteks mootor soojaks, siis kütusetorud lahti ja starterit andes vaadata kas see käivitusrikasti vedru hoiab hammaslatti rikastuse peal kui gaasihoob on tühikäigupöörete asendis.

Ilmad juba jahedamad ja maadlen ka käivitusprobleemidega. Traktor MTZ 82 aastast 1991.
Ülalpool toodud jutust saan hästi aru , kuidas see käivitusrikastus peaks toimima. Minu küsimus on see, et miks seda kontrolli peab tegema sooja mootoriga?
Vasta
#44

Starterile on sõbralikum ja miski ürgpaksu õliga need liigutused võtavad päris korraliku aja.
Otseselt ei pea sooja mootoriga tegema.
Vasta
#45

(24-10-2023, 10:52 AM)2715 Kirjutas:  Starterile on sõbralikum ja miski ürgpaksu õliga need liigutused võtavad päris korraliku aja.
Otseselt ei pea sooja mootoriga tegema.

No selge siis. Läheneme loominguliselt.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne