Kükloop ja Morgunovka
#1

Tuli tahtmine pisut nalja kah teha ja otsustasin endise kom. impeeriumi pisikeste värd-autodega tegeleda. Tulevikus kindlasti vaatamisväärsused ja eks omajagu haruldased ka. Eelkõige kehtib see Kükloobi kohta. Selle seeria viimane auto mind nii väga ei huvita aga kui keegi kunagi pakub, siis normaalse hinna eest võiks ta ju rivi peal seista. Aga alustan Kükloobist. Välja peaks ta nägema selline:
   
Tegelikult mul on ainult sellest nn autost ainult remonditud originaal mootor aga ühel minu tuttaval vedeleb küünis kõik ülejäänud. Aga mootorit tal pole. Samas on paberid olemas. Nii me siis kiikame üksteise poole, kes esimesena alla annab. Momendi seis igatahes 1:1. 
 Morgunovka siis peaks olema selline:
   
   
Heino Korb komplekteerib mulle ühte isendit. Lubas täiskomplektsena üle anda lähipäevil. Muidugi kõik tuleb uuesti laiali lammutada ja vuntsi lüüa Mootori pidi küll ära remontima. Eks seda hakkangi siin lähiajal kajastama. Momendil näeb välja selline:
   
   
   
   
See siis sissejuhatus uuele teemale.
Vasta
#2

Mul oli kunagi neid kükloobi ja morgunovka jäänuseid õige mitu. Läksid kõik Pärnu, kahtlustan, et Raivo Hannuse kätte, ei ole kindel. Kükloobi originaalmootor on raske juhus, minul seda leida ei õnnestunud.
Vasta
#3

Niisama infoks ütlen, et polnud need invakärud sugugi mitte venelaste vaimusünnitis. Inglastel oli midagi sarnast:
[Pilt: 1200px-Invacar_model_70_glasgow.JPG]

https://en.wikipedia.org/wiki/Invacar

Aga soovin edu uute projektidega tegelemisel!

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#4

Klükoobi asemel peaks ikka kükloop olema. ei oska pealkirja parandada.
Vasta
#5

Selline oli siis Kükloobi mootori taastamine.
   
   
   
   
   
   
Mootor kahtlemata (125 cm3) väga nõrk selle aparaadi kohta. See elukas, mis siin Rõuge valla lõunatipus pesitseb kuulus kunagi ühele Luutsniku sõjainvaliidile. Olen noorena seda elukat oma silmaga liikumas näinud. Sai sellega oma jagu nalja. Nimelt käis mees sellega vahel koos naisega Rõuge poes. Poest koju minnes saadeti naine jala ürgoru lõunapoolse perve peale ootama. Vennike ise sõitis paarsada meetrit Võru poole, võttis hoo üles ja põrutas siis mäkke üles. Vahel kuri saatus tahtis, et Krabi poolt tuli mõni auto ja vennike pidi hoo maha võtma ja polnud enam võimu Viitina poole keerata. Egas muud midagi, ots ümber ja Võru poole tagasi ja uus katse. Külameestel nalja nabani.
Vasta
#6

Seda mõtlesin isegi, et isand Formikal on väike näpukas tekkinud, aga pealkirja saad parandada nii, et valid esimeses postituses "muuda" ja sealt "täielik muutmine" (mitte "kiire").
Vasta
#7

(13-03-2023, 20:00 PM)Aare R. Kirjutas:  Seda mõtlesin isegi, et isand Formikal on väike näpukas tekkinud, aga pealkirja saad parandada nii, et valid esimeses postituses "muuda" ja sealt "täielik muutmine" (mitte "kiire").
Tänud.
Vasta
#8

Ehk meistrimehel mootoriremontijal säilisid ka selle mootori küljekaante originaalsed kruvid? 
Praegused DIN/ISO standardi kruvid küll ilusad, läikivad ja tugevad, aga selle masina juurde ei kuulu need kuidagi. 
Seal peaks olema ikka sellised natuke ellipsis ja ekstsentrilise peaga ning veidi roostes kruvid, mis oleks oodatavad nõukogude autotööstuse absoluutselt põhjamudalt.
Maha keeratud nukkidega kruvipead lisaks omakorda autentsust, kuna tegu pole ka just kõige töökindlama asjaga maailmas.
Muidu ehk jääbki tulevastele põlvedel mulje, et kallis anastaja-rahvas tootiski ainult poleeritud ja ideaalsete küljejoontega maailma vastupidavamaid autosid.
Vasta
#9

Edu. Soovitan kohe ringi vaadata kolmerattalise invajalgratta ning Kievljani kolmerattalise invamootorratta poole. Kui juba lasid end sellest teemast nakatada, siis varem või hiljem jõuad ka nendeni. 

   

   

Eestimaal on olemas üks sõitev S1L (näha saab MOMU-s). Formika esimese postituse pildil olev invakäru S1L on Selide kollektsioonis ning on ka sõiduvõimeline (allpool üks pilt samas masinast liikuvas olekus). Erinevas staadiumis projekte on mitmeid. On ka üks originaalvärvis säilinud isend, mis küll halbade hoiutingimuste ja kehva valmistamiskvaliteedi tõttu vajab põhjaplekkide vahetust. Täiesti komplektne ning isegi esimene kollane registreerimismärk küljes. Omanik on väljendanud valmisolekut müümiseks, kuid hind on huviliste jaoks olnud kõrge. 

   

Ja lihtsalt iseloomustamiseks mõned pildid Eestimaal olnud/olevatest kükloopidest ja nende jäänustest. Kunagi sai infot kogutud, kuna meie peres on selline masin olnud juba 25 aastat. Viimased 15 aastat ei ole aktiivselt selle teemaga tegelenud, kuigi aeg-ajalt on ikka käivitatud. 

   

   

   

   

   

   

SMZ S-3A ja S-3A-M ehk nn "morgunovkasid" on 3 tükki musta numbri saanud. Ma soovitaksin autentsuse huvides valida register.evkl.ee lehelt selle mudeli iseloomustamiseks mõne kodumaise sõiduki pildi. Kõige paremini on õnnestunud A268, mis asub Põlvamaal - https://register.evkl.ee/apex/f?p=888:30...DUK_ID:289

Sellel näitusepildil oleval "morgunovkal" on ilmselt S3D ehk uuema kandilise invakäru sillad, tagumiste ääretulede klaasid peavad olema punased, peegel on oluliselt kaasaegsem (pandi, mis parasjagu Moskvitsi toodangust saada oli), esimesed kaitserauad peavad olema kroomitud ning esimese numbri alus on paigaldatud tagurpidi. Istmetest nähaoleval osal puudub ülemine metalltoru - võib-olla on istmed õiged, aga polster on pandud ka üle käepideme. Miski häirib ka esitulede juures - neid oli sõltuvalt valmistamisajast vähemalt kaks erinevat tüüpi tõenäoliselt samal ajal valmistatavate traktoritulede valikust.
Vasta
#10

Paldiskist Keila poole on üks tundmatu kolmerattaline elukas hoone katusel. Kas ka invasõiduk? Mis marki?


Manustatud failid Pilt (pildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#11

Parem klõps pildil ja otsi kujutist Googlist....https://en.wikipedia.org/wiki/Casalini
Reostame teemat tegelikult.
Vasta
#12

(14-03-2023, 21:06 PM)aavu Kirjutas:  Paldiskist Keila poole on üks tundmatu kolmerattaline elukas hoone katusel. Kas ka invasõiduk? Mis marki?

Oleks nagu Casalini Sulky.
Vasta
#13

(14-03-2023, 11:50 AM)indreksirk Kirjutas:  Edu. Soovitan kohe ringi vaadata kolmerattalise invajalgratta ning Kievljani kolmerattalise invamootorratta poole. Kui juba lasid end sellest teemast nakatada, siis varem või hiljem jõuad ka nendeni. 
 Vabandan, kui teemast kõrvale läheb, aga selle esimese eluka saab minult, veljed vist on jalutama läinud, aga muidu tundub komplektne.
Vasta
#14

Morgunovka sai laiali poodetud ja ega midagi head seal pole. Aeg on teinud oma töö ja taastamist palju. Kui kere liivapritsist tagasi üks kord jõuab, siis võib esimese infarkti üle elada. Eks tuleb juppe ükshaaval taastama, värvima hakata. Kummidetailid ka kõik õhtal.
   
   
   
   
   
Vasta
#15

Jätkub Morgunovka molekulideks lahti võtmine. Allpool on pilt amortidest, kas kellelgi on aimu, mis masina küljest need pärit on.
   
   
   
   
   
   
Vasta
#16

Pakun amortideks piruka mosse, alumised puksi silmad tugevdustega. 
Parimat  h2rra.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#17

Esimesel ja teisel pildil olevad tagasilla osad nagu muraveil.
Vasta
#18

Silma järgi pakuks et amordid on Zaz-965 eesmised, kuid tootekood peaks olema seal haljaks nühitud kohal.
Vasta
#19

Kataloog annab koodiks СЗА-2905006 elik tegu anaal-ooge mitteomava tootega. 

Ka selle kandilise invaka juures, mida paar aastat tagasi tegime, oli terve rida selliseid jubinaid, mis ei osutunudki muude vene masinate juurest pärinevateks.
Austet ksf Formika võib kataloogist ise järele kaeda.
Vasta
#20

(30-05-2023, 14:38 PM)honkomees Kirjutas:  Kataloog annab koodiks СЗА-2905006 elik tegu anaal-ooge mitteomava tootega. 

Ka selle kandilise invaka juures, mida paar aastat tagasi tegime, oli terve rida selliseid jubinaid, mis ei osutunudki muude vene masinate juurest pärinevateks.
Austet ksf Formika võib kataloogist ise järele kaeda.
Selge, tänan.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne