Vanatehnika Lustisõit 2023
#41

Kaalumise pildid KB Autos: https://flic.kr/s/aHBqjARr5n
Kui on soovi, siis võib neid sealt vabalt eri suuruses alla laadida, jagada vms.
Vasta
#42

Indreku viimane postitus on asjakohane.
Siinkohal mõned üksikud nopped tähelepanu äratanud ja kaalu peal käinud autodest, mille reg.number galeriis identifitseeritav on. 
Vähem, kui 35 aastat vana: 5
Kehtiv ülevaatus puudub: 3
Reg.nr. ja auto mark/mudel registris ei ühti: 1
Registrist kustutatud: 1
Vasta
#43

KB Autos professionaalse fotograafi poolt tehtud fotod ja droonifotod on soovijatele allalaetavad siit. 

https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1rs6jLONzwbFYFAzsOrkmeCVuadsQjjkc 

Ootan endiselt sõidukite kaalumise tulemusi. 

Pilte vaadates selgus, et osa vanu autosid on parkinud ka värava taha ehk kokku jõudis sihtkohta ligi 100 vana auto ja mootorratta. Inimesed on nii erinevad - üks trügib oma selle ürituse jaoks liiga noore või lausa tehniliselt mittekorras autoga "esiritta" ning teine pargib musta numbriga masina tagasihoidlikult eemale.

   
Vasta
#44

Ma küll võtaks siinkohal küsida, et kas aastanumbrist sõltumata oli kolonnis mõni täiesti sobimatu auto? Mina justkui ei näinud.
Minule silma hakanutest ei vedanud nõutud vanust välja minu UNIC-Mosse, Joonase Peugeot, tumesinine Renault 5 ja mõned e3x BMW-d. Eelmisest kuust meenub lisaks eelpoolmainitutele üks w140mb ja muidugi Armeenlaste kättemaks, mis osales vaid Männiku kogunemisel. Oma Mosse sobivuse kohta ma hinnangut ei anna, kõigi teiste kohta julgen küll öelda, et sobisid üritusele imehästi, kuna tegu oli väga korralike autodega (v.a JerAZ, mis esindas tehnikaajaloo pahupoolt kogu oma eheduses).


Võibolla on mu jaoks mingid sobimatud autod või episoodid märkamata jäänud, aga ma küll ei mõista millist probleemi siin praegu lahendama on asutud.
Vasta
#45

Probleem on ilmselt ikkagi selles, et asi tikub youngtimerite peale üle minema. Vähe on 60-70-ndate pille. Pigem enamus 80-ndad. Ka vanusepiirang (või siis noorusepiirang) 35 a tikub meelest minema. Eelmises postituses mainitud MB w140 võtan kiviks enda kapsaaeda. Ei ole jõudnud veel MB w115 valmis. Aga ma ei ole trüginud ka näituseplatsile ja viimasest väljasõidust Rummu loobusin kuna mõni võib tõesti nina krimpsutama hakata. Kogu selle ettevõtmise tuum on ju päeva lõpuks ühine huvi vanatehnika vastu. Kui seda hakata igati piirama siis kaovad ka noored entusiastid arvuti taha. Kes see ikka jaksab ehitada ja osta 50 a vana klassikut olles ise äsja load saanud vms. Omalt poolt täna veel (taaskord) nõuetele vastavat masinat ette näidata ei ole siis näitan natuke värskemat klassikat, mis hakkab ka juba tänaval harvaks nähtuseks saama tänu tema keerukale ülalpidamisele tulenevalt tollasest elektroonikast.
Vasta
#46

Üle pika aja sain ise aega, et külastada kogunemist. Päev oli hea soe et Maantemuhu mootori temp seier saada põhja Smile Aga Teema juurde, siis ilmselt oli siin pinnuks silmas kõvasti klaasplastiga täiendatud punane Supra, mis vilistas nii turbot kui rehve. Mu 12 aastasele pojale kes alles avastas autod oma elus oli see nö. äge aga jah sellesse seltskonda mitte kuuluv, pigem neljapäeviti Ülemistesse. Poeg just päris minult, et kas järgmine kord võiksime minna RX-8-ga. Noh vot - tehnika mõttes haruldane aga 20 aastat vana auto näeb täitsa moodne veel välja Big Grin sest isegi Laitse Youngtimer ei aksepteerinud see aasta viimast Wankelit Toungue
Vasta
#47

Etteruttavalt: punase auto erinevate sõlmede abil tekitet vilisevad hääled olid konteksti sobimatud, platsilt väljasõidul tagarataste kiirest pöörlemisest põhjustatud meteoriitide sadu aga lausa kurjast. Küllap selgitati kohapeal või loetakse siit ja tehtakse järeldused ning enamgi veel. Kurjaks ärme lähe.

Punane auto ise aga pole teps mitte naabervabariigi autokuuris "parendatud" Supra nagu esmalt arvasid siin-, eel- ja muud kirjutajad ning ksf-idest vaatlejad kohapeal. Siinkirjutaja arvas, et "õõh, nääh, soomlane on Koenigut teind, rööts". 
A tegelt on Wektor Automobile und Design "teinud Koenigut", ja pea seitsmekümnes eksemplaris, kaubandusliku nimetusega Wektor Competition. 
Huvilised saavad guugeldada või lugeda kohe siit: http://www.speedhunters.com/2022/11/the-...ith-700hp/ 

Johann Bergmeier puhus jutuks olevate Testarossa-ilmeliste sõidukite tootmisele elu sisse Issandama Jumala aastal 1988. 
St, et mudeli vanuseks võiks arvata 35 aastat ja lugeda ühtlasi saatana väljunuks.

Vilisevaid hääli teind punane ise küll pärineb vististi aastast 1990. On netis piltidena olemas ka: 
https://www.reddit.com/r/regularcarrevie...estarossa/ 

PS. llmselt enamus ksf-id teavad neid asju, a kui ikkagist tekkis küsimus, et misse Kõõnig on, millest ksf Kadjakas muudki jobiseb: Koenig Specials on sihuke Saksa värkstuba, mis kaheksa- ja üheksakümnendatel tegi kõigist kättesattunud kaheukselistest autodest Testarossa. Ei löödud verest välja ka siis, kui töökotta sattus päris Testarossa- see muundati paukselt F40-ks. 
Link kah: https://en.wikipedia.org/wiki/Koenig_Specials
Vasta
#48

KB Auto saadab oma tervitused lustisõitjatele ning jagab videot. 

https://youtu.be/RCvTeRC_fso

Eelneva diskussiooni võib kokku võtta sellega, et lustisõidu raamid vajavad aeg-ajalt meeldetuletust, kuid mingit fundamentaalset probleemi ei olegi. Korraldajatel kui osalejatel on teatud ootused nii visuaalsele poolele kui käitumisnormidele. Püüame kõik üheskoos hoida seda mõnusat olemist, kus ollakse soliidsed ja osaletakse vähemalt 35 aastat vana sõidukiga, mis on võimalikult originaalne (või ka ajastukohase tuuninguga), esteetilise välimusega ja tehniliselt korras. 

Kui soovid osaleda sõidukiga, mis ei vasta neile kriteeriumidele, siis leia korraldaja ja lepi kokku, kas seekord või üldiselt võiksid alluda erandile.  

Kõva hääle ja suitsu tekitamiseks tuleb leida väljund mujal, see ei sobi Vanatehnika Lustisõidule. Sellel ühel õhtul peab suutma ennast ohjeldada. Üksikuid 35 aasta vanusepiirist veidi nooremaid või ka mitte päris originaaseid autosid ja mootorrattaid on ikka tolereeritud, kuid selle ürituse sihtgrupp on eelkõige vanemad ja võimalikult originaalilähedased sõidukid.
Vasta
#49

Tunnistan pattu, olen ka 4 aastat jutti liiga uue autoga lustimas käinud. Toomase tehtud statistika oli väga põnev ja lasin ka enamuse autode numbrid e-arkist läbi. Sellega seoses tekkis küsimus mustanumbri autode ülevaatuse kohta. Enamusel on ülevaatuse intervall 4 aastat, aga osadel on see kuni 12 aastat. Millest see tuleneb? Näiteks Indreku DKV A071 järgmine ülevaatus on aastal 2035 ja see Steyr A474 on ülevaatusega kuni 2034. Samas kui Chrysler A221 on saanud ülevaatuse 9-ks aastaks kuni aastani 2031?
Vasta
#50

(22-08-2023, 22:42 PM)Seiklusminister Kirjutas:  Tunnistan pattu, olen ka 4 aastat jutti liiga uue autoga lustimas käinud. Toomase tehtud statistika oli väga põnev ja lasin ka enamuse autode numbrid e-arkist läbi. Sellega seoses tekkis küsimus mustanumbri autode ülevaatuse kohta. Enamusel on ülevaatuse intervall 4 aastat, aga osadel on see kuni 12 aastat. Millest see tuleneb? Näiteks Indreku DKV A071 järgmine ülevaatus on aastal 2035 ja see Steyr A474 on ülevaatusega kuni 2034. Samas kui Chrysler A221 on saanud ülevaatuse 9-ks aastaks kuni aastani 2031?
Enamus vanasõidukitega seotud küsimusi peaks saama vastuse lehelt register.evkl.ee. 

https://register.evkl.ee/apex/f?p=888:401:7443569559130

Kui vanasõiduk on valmistatud 
enne 01.01.1973 JA vähemalt 70 aastat vana, siis tuleb korralisele ülevaatusele minna alles pärast vanasõidukiks tunnustamise akti kehtivuse lõppemist. Selline muudatus kehtib alates 01.01.2022 ning laieneb ka kõigile neile vanasõidukitele, mis on saanud tunnustuse varem ja ka neile, mis alles akti kehtivuse ajal saavad 70 aasta vanuseks. A221 sai vanasõidukina tunnustatud 2019. aastal ja tema akt kehtib kuni 2031. aastani. 
Vasta
#51

Tänud selgituste eest. Asi selge ja peaaegu klaar. Küsimus on veel Vanasõidukite registri teemast:

19.07.2023 väljastati akt nr 1166 sõidukile Mercedes-Benz 230, 1939, registreerimismärk A451. See auto on ju ka rohkem kui 70 aastat vana ja akt on üsna värske, aga ülevaatus ikkagi 4-ks aastaks?
Vasta
#52

(23-08-2023, 11:01 AM)Seiklusminister Kirjutas:  Tänud selgituste eest. Asi selge ja peaaegu klaar. Küsimus on veel Vanasõidukite registri teemast:

19.07.2023 väljastati akt nr 1166 sõidukile Mercedes-Benz 230, 1939, registreerimismärk A451. See auto on ju ka rohkem kui 70 aastat vana ja akt on üsna värske, aga ülevaatus ikkagi 4-ks aastaks?
See arutelu sobiks paremini vanasõidukite registri teemasse - õigusaktides on sätestatud selliselt nagu eelnevalt kirjutasin. Infotehnoloogiliselt ei ole liiklusregistris siiani suudetud seda nõuet automatiseerida ning seetõttu pannakse TÜV tähtaeg käsitsi. Mõnikord on arusaamatusi teadmatusest, mõnikord võtab see lihtsalt aega, et õiged andmed saaks registrisse.
Vasta
#53

(23-08-2023, 11:26 AM)indreksirk Kirjutas:  
(23-08-2023, 11:01 AM)Seiklusminister Kirjutas:  Tänud selgituste eest. Asi selge ja peaaegu klaar. Küsimus on veel Vanasõidukite registri teemast:

19.07.2023 väljastati akt nr 1166 sõidukile Mercedes-Benz 230, 1939, registreerimismärk A451. See auto on ju ka rohkem kui 70 aastat vana ja akt on üsna värske, aga ülevaatus ikkagi 4-ks aastaks?
See arutelu sobiks paremini vanasõidukite registri teemasse - õigusaktides on sätestatud selliselt nagu eelnevalt kirjutasin. Infotehnoloogiliselt ei ole liiklusregistris siiani suudetud seda nõuet automatiseerida ning seetõttu pannakse TÜV tähtaeg käsitsi. Mõnikord on arusaamatusi teadmatusest, mõnikord võtab see lihtsalt aega, et õiged andmed saaks registrisse.

Mul õnnestus hiljuti esimese laksuga TÜV saada isegi alla 1 aasta. Kuna vahetult enne akti sai TÜV tehtud, siis aktiga musta numbri järel käies anti uus teh pass, kus TÜV oli rehkendatud mitte aktist, vaid üks kuu varem läbitud ülevaatusest. Teenindaja oli küll teadlik, et nii ei peaks olema, aga arvuti muuta ei lase. Nädal hiljem helistati ja öeldi, et nüüd on arvutis korras, aga minu tehpassi jäi ikkagi vana, alla 1 aasta periood kirja. Kuni väljamaale ei lähe, siis ilmselt probleem ei ole, aga noh ... tont teab.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#54

Vanatehnika Lustisõit lõpetab 19. hooaja 19. septembril 2023. 

Seekord külastame Tallinna Linnatranspordi AS trollidepood.

   

   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne