Gaz 2410 zmz v8 1987
#1

Sai siis üks hommik mööda müügiportaale ringi kolatud ja jäi silma ,et selline huvitav Volga on müüki pandud.Peale kuulutuses oleva infoga tutvumist sai koheselt selgeks.et see asi ongi mul just puudu.Ei olnudki midagi muud kui masinale järgi minna ja nii ta mu õuele sattuski.
Tegemist 1987 aasta 24-10-ga millel zmz v8 mootor ja gazelli käigukast (5 käiku).Kuna kvaliteedile ehitades erilist rõhku pole pandud siis tuleb enamus asjadest üle käia.Üldises plaanis tahaks saada välimuse ja sisu 87 aasta 24-10-le vastavaks,kapotialuse ja elektrisüsteemi ära korrastada.Sealt edasi on plaan roolivõimendi lisada.

paar pilti ka

https://drive.google.com/file/d/1sb1sK6p...share_link

https://drive.google.com/file/d/1Ne0hG9N...share_link

https://drive.google.com/file/d/1dZ8ly3Z...share_link

https://drive.google.com/file/d/1k5AyTPb...share_link
Vasta
#2

...see raip ju k.bešnikute "dogonjalok.."  
Kas tuli nostalgia ja igatsus kallale...?   
Oli omas ajas räme pill küll!

loll on loll olla.
Vasta
#3

Mis birka peal kirjas on? N.ö. õige asja puhul peaks olema GAZ 2434. Aga nood olid kõik Tšaikalt pärit automaatkastiga, harilik Volga kast poleks sellisele võimsusele kuigi kaua vastu pidanud ja kahtlane, kas Gazelli 5-käigulinegi. Ehk on lihtsalt harilik 2410, millele GAZ-53 mootor peale tõstetud ja siis 5 käiguline manuaalkast ka? Selliseid asju omal ajal tehti, eriti Venemaal.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#4

Tegemist on ikka 2410-ga nagu teemapealkirjas märgitud on.Mootor mis hetkel aistevahele tõstetud pärineb veoauto poolelt.Gazelli käigukasti vastupidavus hetkel muret ei tekita kuna tegemist pole kihutamise autoga,hiljem asendub see tõenäoliselt automaadiga.Suurem vastupidavuse mure on tagasild mis juba praegu teeb päris hullu häält.
Vasta
#5

(08-05-2023, 05:29 AM)Mossemees Kirjutas:  Mis birka peal kirjas on? N.ö. õige asja puhul peaks olema GAZ 2434. Aga nood olid kõik Tšaikalt pärit automaatkastiga, harilik Volga kast poleks sellisele võimsusele kuigi kaua vastu pidanud ja kahtlane, kas Gazelli 5-käigulinegi. Ehk on lihtsalt harilik 2410, millele GAZ-53 mootor peale tõstetud ja siis 5 käiguline manuaalkast ka? Selliseid asju omal ajal tehti, eriti Venemaal.
Kindlasti pole see õige vaid mootor on vahetatud nagu ka esimeses postis kirjas on ilusti trükitähtedega.
Sellest igipõlisest jutust kuidas kohe peale mootorivahetust jääb kast nõrgaks ja pidurid ma ka aru ei saa.
See mootor on küll suur aga seda töömahult, kaalult ja kütusekulult aga mitte võimsuselt.
Ainus asi mis ülekannet suudab lõhkuda on raske hooratas ja sedagi siis kui hakata "kummi vilistama"
Kui sellist autot naudinguga tarbida ja sõita soliidselt siis on lihtsalt meeldiv sõita ja kõik asjad kestavad niipalju kui vaja.
Uaziku kast on Gazelli omast oluliselt kehvema jõutaluvusega aga ka need sõidavad edukalt.

Tegelikult mind huvitas rohkem et kui ta arvel on ja mootorivahetus ametlikult tehtud siis palju kandejõud jäi ja mitu inimest tohib vedada?
Kunagi tahtsime teha aga jäi just masside lõhkimineku taha mis oleks tähendanud kahte istekohta passis.
Mõtlesin teha isegi sellise mootori kaaluma minekuks kus on 4 kolbi-kepsu sees ja karteris liiter õli ning hooratas vaid pool vajalikust kuid ikka oleks lõhki läinud.
Roolivõimendi plaan ka oli aga täiesti seaduslikult midagi ümber ehitamata lisada juhtpea ja silinder et kõik oleks korrektne.
Praegu enam ei leia aga miskil USA autol oli kohe selline varras kus sihuke asi küljes ja isegi koonused sobisid.
Midagi taolist aga tal oli šarniir teistsugune.
Vasta
#6

(08-05-2023, 12:59 PM)2715 Kirjutas:  Tegelikult mind huvitas rohkem et kui ta arvel on ja mootorivahetus ametlikult tehtud siis palju kandejõud jäi ja mitu inimest tohib vedada?
 Kehtiv kandevõime ja istekohtade arv on mnt e-teeninduses näha.
Vasta
#7

(08-05-2023, 12:59 PM)2715 Kirjutas:  Mõtlesin teha isegi sellise mootori kaaluma minekuks kus on 4 kolbi-kepsu sees ja karteris liiter õli ning hooratas vaid pool vajalikust kuid ikka oleks lõhki läinud.

Tegelikult on ju sellele kerele sedasama mootorit ka tehases paigaldatud. See fakt teeb ilmselt paberimajanduse uue lõdvema ümberehituse normi järgi üsna hõlpsaks. Otsi seadused-määrused välja ja vaata üle!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#8

(08-05-2023, 14:37 PM)Marko Kirjutas:  
(08-05-2023, 12:59 PM)2715 Kirjutas:  Mõtlesin teha isegi sellise mootori kaaluma minekuks kus on 4 kolbi-kepsu sees ja karteris liiter õli ning hooratas vaid pool vajalikust kuid ikka oleks lõhki läinud.

Tegelikult on ju sellele kerele sedasama mootorit ka tehases paigaldatud. See fakt teeb ilmselt paberimajanduse uue lõdvema ümberehituse normi järgi üsna hõlpsaks. Otsi seadused-määrused välja ja vaata üle!
Ei ole päris nii.
Kui see plaan oli siis nemad võtavad selle konkreetse mudeli mida soov minna ümber ehitama andmed aluseks.
Antud juhul on tegu mudeliga 2410 millele pole topitud suuremat mootorit ja tuleb järgida tema numbreid.
Oleks ta näiteks 2424 siis on ta uus mudel.
Meil see toorik oli ka maru korralikult sisse määritud ja reaalne kaal oli üle ning tehes kõik õieti oleks tulemuseks olnud 3 istekohta.
Jõudsin juba piiluda ja siin on 4 kohta ametlikult aga meil oleks puudu jäänud.
Et mitte niisama arutleda asja üle mida ehk teema algataja ei soovi siis tagasillaks võiks vaadata Toyota Hiace või Hyundai H1 tagasilda.
Need võiks olla suht lähedase laiusega et saab velgedega jooksu õigeks ja silla nii alla et autot ei pea ära lõhkuma.
Lõpuks kui isu täis saab ja tahaks originaaliks teha piisab vanade asjade tagasi kruvimisest.
Vasta
#9

(08-05-2023, 14:37 PM)Marko Kirjutas:  
(08-05-2023, 12:59 PM)2715 Kirjutas:  Mõtlesin teha isegi sellise mootori kaaluma minekuks kus on 4 kolbi-kepsu sees ja karteris liiter õli ning hooratas vaid pool vajalikust kuid ikka oleks lõhki läinud.

Tegelikult on ju sellele kerele sedasama mootorit ka tehases paigaldatud. See fakt teeb ilmselt paberimajanduse uue lõdvema ümberehituse normi järgi üsna hõlpsaks. Otsi seadused-määrused välja ja vaata üle!

53 mootorit pole ühelegi Volgale paigaldatud.
Vasta
#10

(08-05-2023, 16:03 PM)zazik Kirjutas:  
(08-05-2023, 14:37 PM)Marko Kirjutas:  
(08-05-2023, 12:59 PM)2715 Kirjutas:  Mõtlesin teha isegi sellise mootori kaaluma minekuks kus on 4 kolbi-kepsu sees ja karteris liiter õli ning hooratas vaid pool vajalikust kuid ikka oleks lõhki läinud.

Tegelikult on ju sellele kerele sedasama mootorit ka tehases paigaldatud. See fakt teeb ilmselt paberimajanduse uue lõdvema ümberehituse normi järgi üsna hõlpsaks. Otsi seadused-määrused välja ja vaata üle!

53 mootorit pole ühelegi Volgale paigaldatud.

Milleks see postitus? Me kõik ju teame, et jutt forsseeritud modifikatsioonist.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#11

Gaz 2424 ja Gaz 2434 olid paigaldatud Gaz 13 mootorid, mingite erisustega. Tegelikult mootori nr. mõlemal variandil algas 2424........  2424 oli baasautoks Gaz 24 ja 2434 Gaz 2410.
Vasta
#12

(08-05-2023, 16:28 PM)Formika Kirjutas:  Gaz 2424 ja Gaz 2434 olid paigaldatud Gaz 13 mootorid, mingite erisustega. Tegelikult mootori nr. mõlemal variandil algas 2424........  2424 oli baasautoks Gaz 24 ja 2434 Gaz 2410.
Kui MNT andmeid vaadata siis sellel autol peaks peal olema litraasi järgi Tsaika mootor. Aga nagu teema algataja on maininud siis vahel hoopis veoka oma mis litraasilt 4,25 Juu siis on kaugelt naabrid või oma vahendajad suure mootori tuuri pannud.
Eino
Vasta
#13

Suht mõtetu on raisata oma närvirakke teemadel MNT ja muu jura.Teema tegin siia kuna on olnud vastava sisulist arutelu teemadel zmz v8 ja gaz 24 ... siin ta oma ilus ja koleduses Big Grin .Tegemist on hetkel ennekõike toorikuga millest tuleb teha endale sobiv asi.Poolfabrikaat nagu vanasti öeldi.
Hetkel kapotiall olevat seapesa vaadates tekib küsimusi ,et miks asjad on just nii lahendatud.Eriti kummaline on radiaatori lahendus võrreldes teiste samasuguste masinatega.Sama küsimus on ka generaatori kinnituse ja rihmapingutus süsteemiga(mis ei tööta reaalselt)
Vasta
#14

Geneka pinguti on tõesti "analooge mitte omav" Big Grin annab tulla. Jahutus elektri ventikatega vast seepärast et kui veepumba otsas oleks siis jääks vist kapotti kinni.
Vasta
#15

(08-05-2023, 21:48 PM)einota Kirjutas:  Geneka pinguti on tõesti "analooge mitte omav" Big Grin annab tulla. Jahutus elektri ventikatega vast seepärast et kui veepumba otsas oleks siis jääks vist kapotti kinni.
Geneka rihma sain ära pingutatud seibide lisamisega ploki ja kronsa vahele.See hetk kus rihm on maks. pinges ei lähe kapott kinni enam.Praeguses asendis on genekas vastu klapikambri kaant.Jahutusega on see imelik lugu,et teistel sarnastel masinatel on mahtunud mingi vene radikas orig. kohale ja lisaks veel meh. vent ka.Sellel autol mootorit rohkem tahapoole viia ei saa,leegitorud tulevad ettepoole (taganpoolt ei mahu läbi)
Vasta
#16

Tänast kaunist päeva sai tähistanud paari uue jupi hankimisega.Lisandusid vasak kroom peegel ja uus( krundi all) kapott.Nüüd vaja veel leida kõik muu puuduv..
Vasta
#17

Oli ka kunagi(enne Venemaa kallaletungi Ukrainale) mõte midagi sellist ehitada. Tagasilla osas jõudsin Jeep XJ Cherokeeni ehk Dana 35. Sellele on USA-st saada väga laia ülekannete valikuga reduktoreid(3,07:1...4,88:1) ja ka piiratud libisemisega diferentsiaale. Minu mäletamist mööda oli nõks laiem kui Volga enda sild ja seetõttu oleks vaja vastava ET-ga velgesid sinna, et koobastesse mahtuda. Poldivalem 5x114,3, seega valikut veidi rohkem kui Volga 5x139,7 osas.
Vasta
#18

Tall- lasnakoskis saadaval GAZ24 uued katus, lanzeronid vasak parem ja küljekarbi plekke. Kohapeal oma hambaga katsumiseks. 
Parimat h2rra.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#19

Suurima rõõmuga näeksin sihukese sõiduki teedele ilmumist. Sest eks ole ju GAZ-24 kõigiti umbes 70. aasta Usa kompaktauto sarnane, jõuallikas välja arvatud.
Vasta
#20

ärge nähke vaeva nende ümberehituste regamisega. Ükski noorem ülevaataja ei tea mis kuju ja mitme silindriga volga mootor on. ma käisin oma e28ga kus oli 4.4l v8 vahele visatud ka puhtal ülevaatusel sest nemad ei tea et ühtegi haid pole mitte kunagi v8ga tehtud... lihtsalt ise ei tasu liiga palju seletada ja teha nägu et midagi võiks valesti minna.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne