TMZ T-200 TURIST
#1
Photo 

Tere

Plaan on elule äratada üks vana roller-ratas. Seinud minu käes päris kaua aga numbrimärk olemas ja tahakski saada niikaugele, et saaks ka ametlikult liikluses osaleda. Mootor käivitub aga lekib ja ega sisemist seisukorda väga ka ei tea. On olemas kaks lisamootorit ja plaan on nendest saada kokku üks.    

Soovin need mootorid pulkadeks võtta ja ära puhastada. Kahjuks ei saa kätte ühe mootori generaatori pealmist mähist. Olen tõmmitsaga korralikult pingutanud aga rohkem ei julge peale keerata, Kas selle eemaldamiseks võiks olla veel mõni hea nipp?
   
Vasta
#2

(08-05-2023, 21:50 PM)vilkuj Kirjutas:  Kas selle eemaldamiseks võiks olla veel mõni hea nipp?

Sinna läheb sisekeermega tõmmits.

Visuaalselt midagi sellist:


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Vasta
#3

(09-05-2023, 09:01 AM)Prii Kirjutas:  
(08-05-2023, 21:50 PM)vilkuj Kirjutas:  Kas selle eemaldamiseks võiks olla veel mõni hea nipp?

Sinna läheb sisekeermega tõmmits.

Visuaalselt midagi sellist:
Sama töö peaks ära tegema ka välimine aga kuidagi ei taha lahti tulla.
Võllil on see ka soon ja "kiil" kas see ei võib kudagi mahavõtmist takistada?
Vasta
#4

(09-05-2023, 22:21 PM)vilkuj Kirjutas:  Sama töö peaks ära tegema ka välimine aga kuidagi ei taha lahti tulla.
...

Ei tee "sama tööd", vaid painutab topsi kõweraks. Mida suurema jõuga tõmbad, seda hullemini. Ava keermest tõmbav mõjutab otseselt istupinda.
Vasta
#5

(10-05-2023, 12:08 PM)v6sa Kirjutas:  
(09-05-2023, 22:21 PM)vilkuj Kirjutas:  Sama töö peaks ära tegema ka välimine aga kuidagi ei taha lahti tulla.
...

Ei tee "sama tööd", vaid painutab topsi kõweraks. Mida suurema jõuga tõmbad, seda hullemini. Ava keermest tõmbav mõjutab otseselt istupinda.
Iga töö jaoks on loomulikult oma tööriist. Mõnikord õnnestub ka mittesobiva riistaga vajalik töö ära teha. Ma loodan, et ei mõju nüüd targutajana, kuid varasemas posituses on juttu vaid "pingutamisest". Kas vasaraga paar teravat lööki ikka tegid? Soovitavalt keskmise suruva poldipea pihta. Ainult tõmbejõuga need maha ei tule.
Vasta
#6

Nüüd küsimus, et millist õli mootorisse panna?
Kahetaktilise, käigukasti või ATF?
Vasta
#7

Märgsidurile sobilikku õli.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#8

Näiteks see https://www.motonet.ee/et/toode/593013/M...neraal-1-l
Vasta
#9

(23-05-2023, 22:16 PM)kiiresti2 Kirjutas:  Näiteks see https://www.motonet.ee/et/toode/593013/M...neraal-1-l

See on käigukasti õli. Seal mootoris peab see määrima ka väntvõlli ja satub ka silindritele.
Kas on ikka sobilik?

Ma otsisn nagu 2T ja märgsidurile sobivat õli aga ei leidnud. 4T omasid oli piisavalt.
Vaatasin, et on mingid vana mootri õlid aga nendel ei ole juttu sidurist. Eesti keelsetel lehtedel vähemalt.
Vasta
#10

(24-05-2023, 10:36 AM)vilkuj Kirjutas:  
(23-05-2023, 22:16 PM)kiiresti2 Kirjutas:  Näiteks see https://www.motonet.ee/et/toode/593013/M...neraal-1-l

See on käigukasti õli. Seal mootoris peab see määrima ka väntvõlli ja satub ka silindritele.
Kas on ikka sobilik?

Ma otsisn nagu 2T ja märgsidurile sobivat õli aga ei leidnud. 4T omasid oli piisavalt.
Vaatasin, et on mingid vana mootri õlid aga nendel ei ole juttu sidurist. Eesti keelsetel lehtedel vähemalt.

Paaki tavaline 2T motoõli bensuga segatuna - see määrib väntvõlli ja silindreid. Käimakasti sobib see Motul väga hästi - isegi kasutan IZ-il.
Vasta
#11

(24-05-2023, 10:36 AM)vilkuj Kirjutas:  
(23-05-2023, 22:16 PM)kiiresti2 Kirjutas:  Näiteks see https://www.motonet.ee/et/toode/593013/M...neraal-1-l

See on käigukasti õli. Seal mootoris peab see määrima ka väntvõlli ja satub ka silindritele.
Kas on ikka sobilik?

Ma otsisn nagu 2T ja märgsidurile sobivat õli aga ei leidnud. 4T omasid oli piisavalt.
Vaatasin, et on mingid vana mootri õlid aga nendel ei ole juttu sidurist. Eesti keelsetel lehtedel vähemalt.
Paistab, et just selle mootori ehitusest sul ülevaade puudub. Väntvõlli ennast ei pea määrima, kuid väntvõlli pöörlemisega seotud laagreid aga küll.
4T mootorratta käigukasti õlid märjale sidurile on sellele mootorile väga head. Selle õliga puutub kokku vähemalt üks väntvõllilaager... kuid hulganisti muid omavahel hõõrduvaid pindu nt käigukasti hammasrattad, puksid, vahetuse kahvlid jne. Lisaks sidurikettad.
Väntvõlli, kepsu ja kolvigrupi õlituse tagab küttesegu sees olev õli ehk 2T õli. Õlituse tulem on seotud bensiini ja õli segamise vahekorras ja loomulikult mootori korrasolekust.
Mina olen jäänud sissesõidetud mootorite osas (uue mootori sissesõit võiks olla raamatu järgi vähemalt esimesed 500km) Voshodi/kovrovi/minski mootorite juures 1:30 kanti Motul510(alternatiiv Motul scooter expert) + Bensiin B98, Jawa 360 isegi 1:35... 1:40 kohati.
Käigukasti Motul 7100 20w50. 
Üheks oluliseks teguriks on mul ka see, et käigukasti ja küttesegu õlide värv võiks erinev olla. Mul on siis küttesegus roheline ja käigukastis punane õli. Kui ratta alla tekib tilk, siis tean kus kohast see tulnud on. Roheline tilk jätab täitsa külmaks, külmaks jätab ka punane tilk aga vajab uurimist kus kohast see alguse sai. Punane loik.... see enam külmaks ei jäta.

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne