Sobiv auto sõiduauto treilerit (2000 kg) vedama.
#1

Palun vihjeid auto kohta, mis võib vedada 2000 kg sõiduauto treilerit. Tõsist töölooma mõtlen. B, C ja E kategooria olemas.
1. TOYOTA DYNA 150 (100).
Vasta
#2

1 seeria Ford Galaxy, Seat Alhambra või Kolkswagen Sharan.
Lisaks 2000kg piduritega haagisele on ka salongi võimalik panna 1800mm pikkuseid ja 1000mm laiuseid asju. 
Hinnad alates 500eur.
Küttekulu 5-6L sajale.

Head lisad nagu istmesoojendused, soojendusega esiklaas, käetoed. Kuudile pääseb ligi ka külgedelt.

Kaubaveoks palju parem kui Berlingo vms... kuubik.
Automaksu puhul ei liigitu pakiautode alla.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#3

Küsimus on eelkõige võimsuses. Et normaalselt sõita, peab veduril vähemalt 100kW olema. OK, lepime Eesti olematu valiku juures 90'ga Wink Kõik need 60 ja 70 ja 80 kW kaubikud võib suures piires ära unustada. Jälle värskelt meelde tuletatud fakt oli 110kW Vitoga, mis SÕIDAB täiskoormas ja raske haagisega ka Inimese kombel. VAGi 96kW on ka täitsa sõidetav aga alla selle on vaid kerghaagisele sobilik. Aga peaaegu parim võimalik on muidugi vana hea V6 150kW Wink Ideaalist puudu vast kepikast aga muus osas super. See kõlab aga päris asjana Wink Chipitult 140kW on hea ja Prantsusmaalt ka üldiselt roostevaba(m). 
Lihtsamatest markidest on selline hea vedur ehk PSA 120kW mootoriga kaubikukesed. 
Kui aga Dyna ehk siis madel, miks mitte selline N1 119kW. Kaubikud ongi enamuses 2000 kg v.a. Iveco kes on enamasti 3200/3500kg. Sel on aga muid hädasid. 
Kuna ma olen nende kõigi lahjade erimitega ka sõitnud, siis vahe on röögatu! Lahjad on ikka puhtalt tiheasustuses kuni 70 km/h sõitmiseks pakikullerite autod. Sama käib mistahes maasturite ja sõidukate kohta täpselt samamoodi. Näiteks selline jõuetus, mis maanteel vastutuulega seisma jääb, kogemus! Linnas ajab asja ära ja kõrge kuut on töökoda-kuudina abiks. Sedasorti asjadest tasub eemale hoida igasuguse haagiseveo kontekstis.
Vasta
#4

(29-10-2023, 16:22 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Palun vihjeid auto kohta, mis võib vedada 2000 kg sõiduauto treilerit. Tõsist töölooma mõtlen. B, C ja E kategooria olemas.
1. TOYOTA DYNA 150 (100).

Sedasi saad kole pika nimekirja.

Ehk kitsendad, mis peaks olema või mida ei tohiks olla.

Enamus linnamaastureid ja suuremaid universaale võib polutorka (kahe tonni sisse mahub pool tonni haagist ja poolteist koormat) järgi võtta. Aga neid vist pole mõtet pakkuda?

Tagavedustega pead arvestama, et koormaga haagisega muretuks liikumiseks peaks ka vedukil koormat olema. Muidu võib liiga huvitavaks minna. Big Grin
Vasta
#5

(29-10-2023, 18:56 PM)v6sa Kirjutas:  
(29-10-2023, 16:22 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Palun vihjeid auto kohta, mis võib vedada 2000 kg sõiduauto treilerit. Tõsist töölooma mõtlen. B, C ja E kategooria olemas.
1. TOYOTA DYNA 150 (100).

Ehk kitsendad, mis peaks olema või mida ei tohiks olla.
...
Tagavedustega pead arvestama, et koormaga haagisega muretuks liikumiseks peaks ka vedukil koormat olema. Muidu võib liiga huvitavaks minna. Big Grin

Huvitavuse vältimiseks on paljuvedu Big Grin Kuna kitsendusi pole, siis "mägedesse minemata" on selline 128kW 4-motion Tegija kui puhtalt haagiseveost ja mingistki ruumikusest lähtuda! "Mägedes olles" aga mägedest toodud 4matic, kus haagis on suisa 2500kg (ARKis andmed olemas)! Aga tahaks chippimist.

Edit: kuna on viimane post, siis muudame. Lisame ühe väga põneva paljuveduse "kaubiku" mis tundub olevat päris kompu just käruveo kontekstis! Värskelt toodud Hollandi kaubik ML270 baasil! Kui miski on supermõnus 3500kilo haagise vedur, siis selline ML. Eriti sellise hinna eest! Ja valukoht elik roolipump ja latt olla vahetatud. See teeb omalgi hinge haigeks Wink
Vasta
#6

Pole varem huvi tundnud, aga mu uue awd RAV-i passis on lubatud piduritega haagis 2000kg, samas täismass ainult 2105kg.
EDIT: Arusaamatud on need lubatud haagise massid, Tucson awd täismassiga 2140kg tohib vedada 1600kg, Avensis täismassiga 2000kg aga 1500kg.
Vasta
#7

Haagise massid ei tule ainult auto täismassist.
Selle määrab tootja ja seal on osaline ka käigukast ja pidurid jms.
Vasta
#8

(30-10-2023, 12:33 PM)MeelisV Kirjutas:  Haagise massid ei tule ainult auto täismassist.
Selle määrab tootja ja seal on osaline ka käigukast ja pidurid jms.

Just. Lisaks kartus et lõhutakse ära ja hakkab üks garantiijama pihta. Samas on osadel autodel ,mis niisamagi sõita ei suuda, tohutud haagised lubatud. Eelkõige mullilaadsed a'la Mitsu Grandis diisel jms. Samas tuntud jõulised elukad on olematute haagistega. Sestap ongi 2 tonn ietegeliku kaalu jaoks peaaegu ainus mõistlik valik pisem kaubik või maasturilaadne. Jah, mõned suuremate diislitega E-klassi sõiduMersud on ka 2100kg aga üldjoontes on 2 tonni sõiduautodele unistus. Isegi vanad diisliga X5'ed on 2300 kg  Toungue 
Mis pidureid puudutab, siis suured haagised ju pidurdavad ise aga 4 X ketaspidur võiks veduril ikka olla! Ja jälle muutub valik ahtamaks...
Vasta
#9

Mõni C4 (vähemalt C4 kerega S6 V8) kerega audi omab ka 2000+kg treileri vedamise võimekust. Ma ei tea küll diislite või väiksemate bensukate kohta. Minu enda S4 C4 R5 motorga on passis 1700kg.
Vasta
#10

(30-10-2023, 12:33 PM)MeelisV Kirjutas:  Haagise massid ei tule ainult auto täismassist.
Selle määrab tootja ja seal on osaline ka käigukast ja pidurid jms.
Ma ei arvanudki, et selle keegi teine määrab kui et tootja  Smile  Lihtsalt arusaamatu on, mida nad aluseks võtavad. Kui nüüd RAV välja jätta, siis tundus loogika olma max käru = tühimass ...
PS Kõikidel mu autodel on käigukast ja pidurid - selles osas ei ole mingeid erinevussi  Big Grin
Vasta
#11

(30-10-2023, 14:37 PM)maaks Kirjutas:  
(30-10-2023, 12:33 PM)MeelisV Kirjutas:  Haagise massid ei tule ainult auto täismassist.
Selle määrab tootja ja seal on osaline ka käigukast ja pidurid jms.
Ma ei arvanudki, et selle keegi teine määrab kui et tootja  Smile  Lihtsalt arusaamatu on, mida nad aluseks võtavad. Kui nüüd RAV välja jätta, siis tundus loogika olma max käru = tühimass ...
PS Kõikidel mu autodel on käigukast ja pidurid - selles osas ei ole mingeid erinevussi  Big Grin


Et mida nad aluseks võtavad?   Näiteks MB ML-il on tehasekonksuga number 3000 kg aga järelpaigaldus esinduses 2700 kg. Kõik samad detailid.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#12

(30-10-2023, 14:33 PM)laplander Kirjutas:  Mõni C4 (vähemalt C4 kerega S6 V8) kerega audi omab ka 2000+kg treileri vedamise võimekust. Ma ei tea küll diislite või väiksemate bensukate kohta. Minu enda S4 C4 R5 motorga on passis 1700kg.
Mõni harv erim on  selline, pigem on Rootsi masinad arusaamatult pisikeste haagistega, eriti paljuveolised! XC90 on ju kõigest 2250kg ja XC70'd veel kõvasti vähem! Lubatud 2 tonni, mida vedur autorongi kogumassis 4+tonni ka legaalselt ja reaaalselt maanteel vedada suudab, polegi liiga lihtne ülesanne leida.
Kasvõi sellised asjad, nagu Avensis. Sellisega olen ise tavahaagist vedanud ja sellel jääb jõudu naabrile ka AGA passis on ajuvabaduse puiestee numbrid 500/1300kg! Ega see pole parem, 170kW paljuvedu jaksab aga ei lubata. Ka mersudel peab alati vaatama passi sest lahjematel on alal 2 tonni, näiteks see 125kW on 1900kg. Ehk enam-vähem moodsal E-Mersul on kuni 130 kW 1,9 ja üle selle 2,1 tonni ja see on kindlasti põhjusega Wink Aga rohkem ei lubata ka 200kW puhul Wink  Vanemal punnsilmal oli 125kW ka 2100kg aga neid ju peaagu et pole alles. Kunagi üks hää tuttav ka otsis samadel tingimustel, et ei taha ei kaubabussi ega maasturit kuid suurt suvilat ja kaatrit peab saama vedada. Lõpuks jäigi 4matic uuem punnsilm et ikka slipilt ka paadi välja saaks ja lumistes mägedes tigumajaga liigelda.  Samamoodi on läbikäidud tee 3500 haagis, siis jääbki vaid Iveco või maasturid/kastikad ja sealgi mitte kõik vaid vähesed!  Mõne 3000 kg käruga kaubiku leiab, VAGil 130kW Crafter ja TGE ning PSAl 121kW bussid, Mersu on õnnetu 2 tonni sõltumata katlast. Renault on vahepeal oma 2500 kiloga. Mis on aga VAGi häda - autorongi mass 6 tonni ehk emb kumb peab poole tonni jagu kergem olema...ehk siis -500 kilo kaubaga pooltühja bussiga võid vedada. Sõber ongi just nende müügi "ülemus" ja see on probleem! Kuna miilitsad armastavad kaaluda, ongi pupu...
Vasta
#13

(30-10-2023, 14:37 PM)maaks Kirjutas:  
(30-10-2023, 12:33 PM)MeelisV Kirjutas:  Haagise massid ei tule ainult auto täismassist.
Selle määrab tootja ja seal on osaline ka käigukast ja pidurid jms.
Ma ei arvanudki, et selle keegi teine määrab kui et tootja  Smile  Lihtsalt arusaamatu on, mida nad aluseks võtavad. Kui nüüd RAV välja jätta, siis tundus loogika olma max käru = tühimass ...
PS Kõikidel mu autodel on käigukast ja pidurid - selles osas ei ole mingeid erinevussi  Big Grin

Kahel sama margi ja mudeli autol võib olla juba tehasest tellitud nn. Haagise pakett. Suuremad pidurid ja nt. Kastiõli jahuti.
Ja kui seda ei ole tellitud siis määrabki selle võimekuse nt. Käigukasti suutlikus sellega hakkama saada. Ja ärge vaadake meie lameda maa pealt asju sest mujal on see mätas palju mägisem ja seal on asi hoopis teine. Kas saad koormaga mäkke või enne kuristiku pidama.
Vasta
#14

Kui rääkida tõsistest tööloomadest, siis ega koormaveos ükski toodud aparaatidest esimese postituse dynale vastu ei saa. Veoauto on veoauto. Rauast raam, valatud sild, koorem tuleb veorataste peale. Iseasi kui on vaja rohkem istekohti või suuremat mugavust.
Vasta
#15

2000 kg treileri vedamiseks väga erilist töölooma vaja ei ole, minu tutvusringkonnas kasutatakse selleks näiteks e39 530d ja uuemat Volvo V90-t.
Vasta
#16

Loe esimeses postituses ülesandepüstitust. Küsiti ju töölooma.
Vasta
#17

(30-10-2023, 18:13 PM)Mahno Kirjutas:  Kui rääkida tõsistest tööloomadest, siis ega koormaveos ükski toodud aparaatidest esimese postituse dynale vastu ei saa. Veoauto on veoauto. Rauast raam, valatud sild, koorem tuleb veorataste peale. Iseasi kui on vaja rohkem istekohti või suuremat mugavust.
Me just sel põhjusel tõimegi Ungari hulgimüüja platsilt topeltkabiiniga pika teljevahega topeltrattaga Dyna, et kodumaised puhvetid polnud sellist nõus müüma, kuigi asjad tulid Portugalist samalt vooluliinilt.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#18

Eks see ülesandepüstitus lubab tõesti fantaasial lendu minna. Ise olen kahe-kolmetonniseid koormaid vedanud 2.gen VW Sharaniga (85kw diisel), 4.gen RAV-4ga ja Isuzu D-maxiga. Lisaks mingid suvalised kaasaegsed rendikaubikud. Kõige parema hinna-kvaliteedi suhte on andnud Sharan ja see on ka rendikaubikuid kõrvale jättes kõige mugavam ning mitmekülgsema kasutusega olnud. Kui Sharan, RAV4 ja D-Max maksaksid sama palju, siis valiksin ikkagi Sharani.
 Rendikaubikutega olen sõitnud nii, et kaubaruum on täis ja haagis kuskil tonn-poolteist ja üldiselt pole samuti midagi nuriseda, kuid asjal on oma hinnalipik.

Kui vihjena kasutada Dyna, siis tuttav kasutab Mitsubishi Canteri igivana versiooni, mis on sobitatud küll B-kategooria kastikaks, kuid evib siiski oskust kanda turjal keskmise suurusega saunamajakese palkide enamust ja samal ajal vedada kerghaagisel järel sellesama saunamajakese vähemust. Kuppelmaastikul. Tööd selle Canteriga tehakse, kuluefektiivne on ka aga tundub, et mugavusest võib puudu jääda.

Mis puudutab autode võimekust haagiseid vedada sõltub konkreetse mudeli versiooni ja variandi tüübikinnituses olevatest andmetest ja tehnilistest lahendustest- juba on siin mainitud õliradikaid ja pidureid. Iga Pajero ja iga Sigar kõiki maailma tonne ei vea.

Chipitud masinaga väga palju tööd teha ei saa. Enda kogemus oli selline, et lahkus chipitud töömasinal kõigepealt tahmafilter, siis turbo, siis sidur ja siis taaskord sidur. Seda umbes pooleteise aasta jooksul.
Vasta
#19

(30-10-2023, 21:48 PM)Mahno Kirjutas:  Loe esimeses postituses ülesandepüstitust. Küsiti ju töölooma.




6.7 mootoriga ram.
Vasta
#20

Tööloom = et selle peale annaks ehitada platvormi, kasvõi paari kolme mootorratta vedamiseks (või väikese sõiduauto).
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne