T16M hooldus
#1

Isa läks ootamatult manalateele ja mulle jäi päranduseks T16M, millega juba noore poisina ringi kärutasin. Tahan masinat elus hoida, aga pole täpset selgust, kuidas/mida/kui tihti hooldada. Mutrivõti püsib käes, keevitada oskan ka ning olen mitmeid mootorrattaid pulkadeks võtnud ja korda teinud. 

Olen siin-seal foorumites otsinud ja lugenud ning vihjeid nagu justkui leiab, aga täit pilti ette ei saa. Vene keelt nii palju ei räägi, et venekeelsest raamatust tarkuse kätte saaksin.

Oskab keegi järje peale aidata?
Vasta
#2

Leia kuskilt nõukaaegne raamat  "Ratastraktorid" ja seal on saska ehitus  läbi kirjutatud. Midagi on ka "III liigi traktoristi õpikus", aga vähe. Reguleerimisandmed on olemas T. Kirsi "Mehaaniku käsiraamatus".

Head pusimist, ei ole keeruline traktorike alustuseks.
Vasta
#3

Sama olukord nagu minulgi, peale Äia lahkumist.

Omast kogemusest võin öelda, et kui töötab siis ära parem näpi.

Kui ei tööta, küsi foorumist.

Kuid selleks, et midagi saada, pead ka vastu andma.
Näiteks vea kirjeldus ja pildimaterjal on alati suureks abiks kuna kõige parema vastuse annab õigesti küsitud küsimus.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#4

Otseselt midagi viga pole. Aga näiteks mootoriõli: koguse poolest on õli piisavalt, aga see on must nagu öö, ei tea, kas ja millal üldse vahetatud on. Et mootor kestaks (ja ka talvel paremini käima läheks), peaks ju kindla intervalli tagant õli vahetama?

Või kehtib siin päriselt ütles Vene tehnika kohta, et nagunii tilgub kuskilt õli läbi, vala lihtsalt peale kui vaja?
Vasta
#5

Neid õli teemasid on siin must miljon, niikaua kui õli surve näidik tõuseb, pole hullu.
Võid õli vahetada, aga peale käivitust on samasugune nagunii. Kui puhtaks tahad saada peaks paar korda läbi pesema ja siis lääne õli sisse, kestvust see oluliselt ei mõjuta, sa ei tee ju meeletut tööd aastas. Küll aga käivitumine kergeneb, kui külmalt voolav vedelik sees. Samas t16 peaks dekompressiooniga käivituma suhteliselt lihtsalt. Ja päris pakasega ta nagunii sul käima minema ei hakka, kui sisselaskesse mingit eesoojendit ei ehita.
Vasta
#6

Minu T16 on sisselaskes spiraal olemas.
Külmaga käivitamiseks on paigaldatud tänapäevane reduktoriga starter.
Ning abi on ka kui kõrval olevalt autolt krokodillidega voolu juurde võtan.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#7

Toivo Kirsi            ”Traktorite tehnohooldus”            Tln. ”Valgus”       1982

Содержание работ ТО СШ Т-16МГ, технические требования, средства и материалы
https://sinref.ru/000_uchebniki/05300_tr...ii/004.htm

Самоходное шасси Т-16, видеоинструкция по устройству трактора.
Смазка шасси                  34:15/36:30        https://youtu.be/B57-DTItgmQ
Vasta
#8

Seda vana mootorit sa õlivahetustega puhtaks ei pese. Enne saab raha otsa. Ja kui päevase töötamise järel õli värvi ei muuda siis pole sellel õlil pesuomadusi. Kurejook mitte õli.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#9

Selle raha eest tuleks muretseda karteri soojendus, elektri/gaasi/diisli või puukütte oma.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#10

Eks nende vene traktorite üks hädadest ongi see "kuni töötab ei näpi" suhtumine. Tegelikult tahaks need masinad hooldust küll. Klapid reguleerida, sidurikäppade vahed õigeks, õlitasemed kontrollida, tavotniplitesse tavott panna, kulunud gene rihm vahetada enne, kui see ribadeks lendab, pritsehetk paika, pragunenud voolikud asendada jne. Probleem võib olla selles, et masin on nii kulunud, et reguleerimine enam lõtkude tõttu võimalik pole. Sel juhul tuleb kas leppida "emase" masinaga või siis remontida. Iseasi kust remontimiseks kvaliteetset varuosa saab.

Tööd on kõik vanades veneaegsetes raamatutes kirjeldatud, üsna vabalt saadaval nii eesti kui vene keeles.
Vasta
#11

(29-11-2023, 10:55 AM)Mahno Kirjutas:  Eks nende vene traktorite üks hädadest ongi see "kuni töötab ei näpi" suhtumine. Tegelikult tahaks need masinad hooldust küll. Klapid reguleerida, sidurikäppade vahed õigeks, õlitasemed kontrollida, tavotniplitesse tavott panna, kulunud gene rihm vahetada enne, kui see ribadeks lendab, pritsehetk paika, pragunenud voolikud asendada jne. Probleem võib olla selles, et masin on nii kulunud, et reguleerimine enam lõtkude tõttu võimalik pole. Sel juhul tuleb kas leppida "emase" masinaga või siis remontida. Iseasi kust remontimiseks kvaliteetset varuosa saab.

Tööd on kõik vanades veneaegsetes raamatutes kirjeldatud, üsna vabalt saadaval nii eesti kui vene keeles.
See kõik on muidugi õige , aga

vene sara ainus pluss ongi see, et selle püsivad ülalpidamiskulud aiamaa harimisel on nulli lähedased. Kui hakata seal kõiki asju paradama, siis läheb enne issanda päike looja ja raha saab otsa. Teame kõik seda 52 teemat mida siin foorumis kajastatakse. Sellel lihtsalt ei ole mõtet. Kui katki läheb siis remondid. Õli võiks muidugi korra 5a vahel vahetada küll, kui teema alguse juurde lähme.
Vasta
#12

(27-11-2023, 23:37 PM)1mihkel Kirjutas:  Isa läks ootamatult manalateele ja mulle jäi päranduseks T16M, millega juba noore poisina ringi kärutasin. Tahan masinat elus hoida, aga pole täpset selgust, kuidas/mida/kui tihti hooldada. Mutrivõti püsib käes, keevitada oskan ka ning olen mitmeid mootorrattaid pulkadeks võtnud ja korda teinud. 

Olen siin-seal foorumites otsinud ja lugenud ning vihjeid nagu justkui leiab, aga täit pilti ette ei saa. Vene keelt nii palju ei räägi, et venekeelsest raamatust tarkuse kätte saaksin.

Oskab keegi järje peale aidata?
Minu kaastunne. Mis haakeriistad sul sellele traktorile on? Minu arust väga timm masin muruniitmiseks (kui kasutada kõhualust purustajat) ja lattvikatiga heinaniitmiseks. Väidavad et lattniidukiga heina niitmisel on hektari kulu 2l/ha Big Grin 
Õli vaheta muidugi ära mootoris ja hüdrosüsteemis. Võid julgelt panna hüdrosüsteemi ka mootoriõli. Mina valasin küll nö lääne õli sisse traktoritele. 15w40 ja ei ole täheldanud et midagi halvasti oleks. 100h vast ära töötanud ja peale pole pidanud valama.

Kui töötab siis kütusefiltreid ei soovita näppida, ainult niipalju et settepotid võid tühjaks lasta (sooja mootoriga praeguste ilmade juures). Siit foorumist nii palju kui lugenud olen on kogu aeg nendega probleeme. Pärast ei saa õhutihedaks.
Vasta
#13

Mina panin tuimalt Mannoli 15W40 õli sisse. Ei pesnud ma midagi, mõtlesin, et kui see vene fekaal kokku jookseb, siis viin vanarauda. Ei juhtunud midagi, õlisurve parem ja käivituse vahe nagu öö ja päev.
Vasta
#14

Siin olnud varasemast juttu küll sellest, kui läheb kaks käikku korraga sisse, aga kohe nagu õiget teemat ei leia. 
Masinaks T16MG ja eile nii juhtus, et tagurpidi käik jäi sisse ja automaatlselt panin ka esimese sisse. Pisut pusimist ja sai välja, aga mis jupid vahetust vajavad, et nii ei juhtuks.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#15

Saatsin privaatselt juhised. Lisan veel kõigile, et lihtne reegel vanade sassude ja põkade juhtimisel on selline:

Kui käiku välja võtate, laske korraks pedaal üles tulla, sellega lükkab kõik kahvlid omale kohale neutraali. Kui ise ei lähe, saab kangiga nõksutades kaasa aidata. Alles siis hakkate järgmist käiku lülitama. Sassuga ei saa rallitada nagu sixiga, et muudkui vahetad käike laks ja laks ja surute diagonaalis käike sisse.  Kohe kipub kulunud traktoril kaks käiku sisse minema.
Veel võib ära võtta sellisel traktoril millel käigud jupsivad kahvlivõllide otsakaane (d). Siis ei pea käigukangi koguaeg maha kakkuma. Saab väljast lükata võlle oma õigele kohale. T-25-l sai  sama asja tehtud. Kiirel ajal ajab asja ära, pärast saab tõsisemalt remondiga tegeleda kui isu ja aega.

T.
Vasta
#16

Mul oli ka just seda teemat vaja küsimiseks.
Sõbral T-16M, millel avastasin puuduva õlivarda - kust seda saab?
Puuduva õlivarda tõttu ei tea, mis karteris- millist uut õli lisada ja kui mitu liitrit?
Mõtlesin sõbrale külla minna nö koos vajaliku varustusega, muidu ehk jääbki masin seisma.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne