[poolita] Kas ostaksid endale elektriauto?
#1

(02-03-2024, 09:51 AM)alfredo Kirjutas:  Ilmselgelt on kasutatud vanema Tesla mudeli ostmine ajuvaba tegevus ja seda on Muski poolt palgatud insenerid proovinud klientidele juba pikemat aega tõestada. Samas leidub igasugu kangekaelu, kes nii lihtsalt alla ei anna. Seega, kui sul on vanem S või X, mine tee oma rimakas korda, enne kui lõbusal eurotripil kuskil middle of nowhere kallist maanteeabi ootama pead.

Tesla Suure Mootoriühiku taasleiutamine
...
See vastupidavuse probleem, et ühe mootoriga saab loodetud "vanakooli" 500 000 km asemel tänapäeval sõita ainult 200 000 km enne kapitaalremonti ei ole ainult elektriautode ja Teslade probleem. Samamoodi Tesla kaasaegsed (2010+) bensiiniautod oma 1.0 ja 1.2 turbolaaduriga mootoritega (nt. VW, Ford) võivad omada maksimaalset läbisõitu ca. 100-150 000 km ringis enne kapitaalremondi vajadust. Üks selline mootor olevat näiteks Fordi 1.0 EcoBoost, mis võib vajada 100 000 ringis kapitaalremonti juhul kui autot on näiteks kasutatud tehasepoolt ettenähtud 30 000 km õlivahetusvälpade ja LongLife õlidega. Nendega võrreldes on ka nt. 1992. aasta Audi 80, mille 2.0 bensiinimootor on nüüdseks 300 000+ km sõitnud ning millele saab vajadusel suvalist odavõli peale valada, ilus vanakooli mälestus uskumatust vastupidavusest.

Ja eks maailmapildis ole need 200 000+ läbisõidu probleemid rohkem selline Ida-Euroopa ja vaesemate riikide probleem. Keskmine Tesla klient vaevalt, et ühe ja sama autoga kogu elu ja 500 000 km sõita plaanib. Pigem ikka 3-5 aastat pärast esimese Tesla ostu omakorda uus ja moodsam auto liisingusse kuna vana on niikuinii moraalselt vananenud ja "palju sõitnud". Muidugi leidub igal pool maailmas veidrikke (sh. siinkirjutaja), kes nt. 20 aastat vana autoga tahavad 500 000+ km sõita, aga mida rohkem arenenud riikide elukvaliteedi poole liikuda, siis seda vähemaks jääb ka suhtarvuliselt "selliste veidrate hobidega" tegelevaid inimesi.
Vasta
#2

(02-03-2024, 12:06 PM)mossepower Kirjutas:  /---/
Nendega võrreldes on ka nt. 1992. aasta Audi 80, mille 2.0 benisiinimootor on nüüdseks 300 000+ km sõitnud ning millele saab vajadusel suvalist odavõli peale valada, ilus vanakooli mälestus uskumatust vastupidavusest.
 Kui praegu kallataksegi kõige odavamat 10W40t peale, siis isegi need on sellele mootorile paremad kui praegused "vesiõlid". 5w30 õli oli lubatud sellele mootorile peale valamiseks hädatapuna, või talviseks kasutamiseks kõrgeid pöördeid vältides. Kuna 90 alguses veel 5w40 õli ei olnud (või maksis see ka Audi omaniku jaoks liiga palju)
 Ka see mootor oleks 5w30 30 0000 välbaga kasutades 200 tuhande pealt õhtal.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#3

5w30 õlidega sõitnud viimased 20a ,vahetusvälp on 30000 loomulikult palju.Aga,õlitootjad ja autotootjad on tihedas koostöös.Tuleb panna seda õli ,mis tehas ette näeb,mitte "paremat"õli.Õlidel on erinevad manused sees,baasõli on üks asi,lisandid loevad.Mis tähendab "vesiõli".Vedel? Ju on siis vaja sellist õli mootoritele.See õli teema on üldiselt igas tehnika foorumis hull vaidlemine.Mootorsaagide seguõlidel on mäekõrgune vahe.On mootorid ,mis on põlemata jääke täis ja teised läigivad seest,nagu oleks eile kokku pandud.

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.5297816
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne