Eesti Auto-Klubi 1924a embleem
#21

(22-04-2024, 20:34 PM)gruppen Kirjutas:  Siis ei pea neid nimesid vanematelt sugulastelt enam uurima hakkama, vaid võib neile öelda minu kirjutatud nimed. 

Foto taustal on keskvangla, ehk rahvakeeli Patarei, Lennusadama poolne osa. "Merekindlus" oli selleks hetkeks juba järgmiseks peaaegu sajaks aastaks unustustehõlma vajunud. Foto on võetud siis 1936.aastal, sest esireas vasakult kolmandal on 1936.a vorm seljas Smile
Tänud info eest!

Kust Te info Karl Martini kohta leidsite? Mõtlen sünniaega ja vanemaid. Ehk leiaks sealt ka täpsemat infot tema autojuhina töötamise perioodist.
Vasta
#22

Tegemist on 1944.a nn. suure põgenemise käigus Eestist lahkunute andmebaasiga (tööversioon, s.t. täieneb ja täpsustub jooksvalt). Seal tema varasema töö kohta ei ole midagi.

Karl Martini kirje on siin: https://wwii-refugees.ee/otsing/?q=0000369568

Aga kui sealt nüüd edasi minna ja kasutada AIS-is juba perenimevariant Märtins, siis jõuab selle säilikuni:

https://ais.ra.ee/et/description-unit/vi...0700251047

Mida ma omakorda soovitan vaadata. Või siis teeme nii, et ma lähen homme ja vaatan selle üle ja annan teada, mis ametikoha peal ta oli ning kas tegemist kindlasti sama Karl Martiniga Smile
Vasta
#23

Karl Martini (end. Märtins) teenistuskiri on digitaliseeritud. Selle järgi töötas Riigikantselei motorist-mehhaanikuna. 
https://ais.ra.ee/et/description-unit/vi...0700251047
   
   
Vasta
#24

(22-04-2024, 21:28 PM)gruppen Kirjutas:  Tegemist on 1944.a nn. suure põgenemise käigus Eestist lahkunute andmebaasiga (tööversioon, s.t. täieneb ja täpsustub jooksvalt). Seal tema varasema töö kohta ei ole midagi.

Karl Martini kirje on siin: https://wwii-refugees.ee/otsing/?q=0000369568

Aga kui sealt nüüd edasi minna ja kasutada AIS-is juba perenimevariant Märtins, siis jõuab selle säilikuni:

https://ais.ra.ee/et/description-unit/vi...0700251047

Mida ma omakorda soovitan vaadata. Või siis teeme nii, et ma lähen homme ja vaatan selle üle ja annan teada, mis ametikoha peal ta oli ning kas tegemist kindlasti sama Karl Martiniga Smile
Aitäh info eest! Ma ei teadnudki, et on selliseid arhiivi variante tavalise inimese kohta info leidmisel. Kui see Teile tüli ei tee - homme üle vaadata, siis oleksin väga tänulik  Smile

Olen täielik võhik meie esivanemate ajaloos - kas keegi teab, mis munder see K.Martini seljas grupipildil on? Kas see võib-olla millegi lõpetamine?
Vasta
#25

Ksf! Pelle pani juba säilinud sisust eelnevasse postitusse pildi. Ei ole tarvis arhiivi kohapeale jalutadagi. Ajateenistuse info on sealsamas dokumendis nähtav.
Vasta
#26

(22-04-2024, 22:59 PM)wolfik Kirjutas:  Olen täielik võhik meie esivanemate ajaloos - kas keegi teab, mis munder see K.Martini seljas grupipildil on? Kas see võib-olla millegi lõpetamine?

Ilmselt mitte lõpetamine. Vorm on 1926 - 36, kandiga/lintäärisega pagunid olid õppepataljoni kasvandike, allohvitserikooli jms reameeste ja allohvitseride tunnus, pildil on reamehed ja kapralid (need 1 vinkliga pagunil).
Vasta
#27

(23-04-2024, 00:23 AM)kass Kirjutas:  
(22-04-2024, 22:59 PM)wolfik Kirjutas:  Olen täielik võhik meie esivanemate ajaloos - kas keegi teab, mis munder see K.Martini seljas grupipildil on? Kas see võib-olla millegi lõpetamine?

Ilmselt mitte lõpetamine. Vorm (pagunid)  on üleajateenijate 1926 - 36, fotol reamehed ja kapralid ja 2 ohvitseri, kes on mingis muus vormis, mis ka nagu ei ole juba 1936 aasta vorm...

Siin on veel paar pilti Karl Martinist ja küllap need nööbidki on tema mingilt riietuselt? 

Kas keegi teab, kust võiks leida vanade auto numbrite registri? Kelle auto ja mis marki võis olla sõiduk nr-ga A-2187?


Manustatud failid Pilt (pildid)
       
Vasta
#28

Tere!
Keegi pole mind parandanud, parandan siis ise - kandiga/paeläärisega pagunid olid õppepataljoni kasvandike, allohvitserikoolide ja nagu näha, ka lennukooli lõpetanute (kas ka õppeperioodil, vist mitte?) pagunitel, mitte üleajateenijatel nagu tähtsalt väitsin. Seega võiks see grupipilt olla tehud peale lõpetamist, lõpetamisel või ka enne lõpetamist?
Ka olen kippunud rääkima 1924 - 36 aasta vormist, tegelikult muutus 1924 aasta vorm 1926-ndal, seega on siin teemas jutt 1926 - 36 aasta vormist. Viimasel portreefotol on Karl juba 1936 -nda aasta vormis.
Nööbifotol on üks nööp teemast väljas, mereasjandusega seotud tsaariaegne nöps.
Vanade autode registrit, kui sellist ei ole vist olemas, mingeid andmeid mõnedel isikutel on, aga nad ei kipu nendega esinema.
Katsu fotolt ikkagi selle Chevroleti numbrit aimata.
Vasta
#29

(23-04-2024, 19:35 PM)kass Kirjutas:  ... Seega võiks see grupipilt olla tehud peale lõpetamist, lõpetamisel või ka enne lõpetamist?...
Mingi tähtsa sündmuse puhul on see pilt tehtud kindlasti, kõigil noorhärradel on käes mingi väike karbike, osadel ka paberid. Said lõpetamise puhul mingi märgi? ja parimad veel aukirja kah? või said aukraadi tunnused, mida veel külge pole pandud.
Vasta
#30

(23-04-2024, 22:41 PM)honkomees Kirjutas:  
(23-04-2024, 19:35 PM)kass Kirjutas:  ... Seega võiks see grupipilt olla tehud peale lõpetamist, lõpetamisel või ka enne lõpetamist?...
Mingi tähtsa sündmuse puhul on see pilt tehtud kindlasti, kõigil noorhärradel on käes mingi väike karbike, osadel ka paberid. Said lõpetamise puhul mingi märgi? ja parimad veel aukirja kah? või said aukraadi tunnused, mida veel külge pole pandud.

Tere!
Asi kisub teemaväliseks nagu foorumi hea tava nõuab ...  aga seda grupipilti ei oska paika panna. Karl lõpetas Lennukooli 30.04.1935. Nagu ksf! Gruppen tähelepanu juhtis, 2 ohvitseri on pildil juba uue, 1936 -nda malli vormis, mille määruse President kinnitas 22.01.36, reamehed/kapralid on 1926 aasta vormis, no seda võidi kanda veel ka 1936, see on selge. Aga millal hakati ikkagi uut, 1936 -nda aasta vormi kandma?
Pildil on meestel erinevad karbid näpus, osadel ei ole neid näha, osadel pole pabereid näpus (näha), esirea ohvel on mingi sangaga kristallnõu näpuotsas, tagumisel ohvel ka justkui mingi nänn (kingitused lõpetanutelt?) või mingisugused võistluste auhinnad?
Auastmetunnuseid need motoristid lõpetamisel (juurde) ei saanud, märgi võisid saada (36-nda aasta vormis fotol on Karlil mingi märk rinnas?), kahjuks ei saa aru, mis trafaretid portreefotodel Karlil kraepeal on.
Aga ikkagi see 36 - nda aasta vorm ohvedel pildi peal? 01.06.35 määrati Karl juba Riigikantselei motorist - mehaanikuks ja pärast seda tal nagu sellises seltskonnas sellisesse kohta ghupifotole  asja poleks olnud?
Vasta
#31

Nii-nii. Konsulteerides endast targemaga tuleb m.h iseendale tuhka pähe raputada, sest pildil on 1936.a vormi sarnane vorm aga see pole 1936.a vorm vaid hoopis 1934.a lennuväe vorm. Nemad olevat avatud kraega "inglise tüüpi" vormi kasutusele võtnud siis. Ehk, et see grupifoto on tehtud selle järgi siis alates 1934.a, mis sobitub ülejäänud infoga juba palju loogilisemalt kokku. 

Ma jalutan pärast arhiivi ja vaatan, ega selle senituvastamata A-2187 kohta sealt midagi välja ei vupsa. Harju/Tallinna kohta pole neid nii vaadanud, Läänemaa kohta küll.

Täiendus: esmapilgul ei leidnud A-2187 kohta midagi. Võib-olla peab AIS-is rohkem kaevama, võib-olla muidugi on andmete mittetäieliku leitavuse põhjuskes 1944.a pommitamine. Võimalusi on erinevaid. Harjumaa osas saaks küll andmebaasi tekitada reg.nr-itest-masinatest-omanikest aga samas, kellel seda pidevalt vaja oleks. Saksa okupatsiooni aegset andmestikku ja kartoteegikaarte on samuti olemas.
Vasta
#32

(24-04-2024, 11:17 AM)gruppen Kirjutas:  Nii-nii. Konsulteerides endast targemaga tuleb m.h iseendale tuhka pähe raputada, sest pildil on 1936.a vormi sarnane vorm aga see pole 1936.a vorm vaid hoopis 1934.a lennuväe vorm. Nemad olevat avatud kraega "inglise tüüpi" vormi kasutusele võtnud siis. Ehk, et see grupifoto on tehtud selle järgi siis alates 1934.a, mis sobitub ülejäänud infoga juba palju loogilisemalt kokku. 

Ma jalutan pärast arhiivi ja vaatan, ega selle senituvastamata A-2187 kohta sealt midagi välja ei vupsa. Harju/Tallinna kohta pole neid nii vaadanud, Läänemaa kohta küll.

Täiendus: esmapilgul ei leidnud A-2187 kohta midagi. Võib-olla peab AIS-is rohkem kaevama, võib-olla muidugi on andmete mittetäieliku leitavuse põhjuskes 1944.a pommitamine. Võimalusi on erinevaid. Harjumaa osas saaks küll andmebaasi tekitada reg.nr-itest-masinatest-omanikest aga samas, kellel seda pidevalt vaja oleks. Saksa okupatsiooni aegset andmestikku ja kartoteegikaarte on samuti olemas.
Suur tänu, et vaatasid ja aega kulutasid Smile ega neid andmeid vist kõiki enam ei leiagi...
Meenus veel vanaisa jutt nagu oleks Karl Martin peale Konstantin Pätsi ära viimist töötanud ka lühemat aega Voldemar Johannes Tellingu autojuhina, aga selle info õigsuses ei saa kindel olla (tundub kuidagi raskesti usutav, et ta jäeti autojuhiks) ja vaevalt sellegi kohta infot leidub, mis auto nr-ga Telling sõitis.
Vasta
#33

Karl ja tema pruut Alide Vilhemine Meiusi esitasid 1940. aastal Kaarli koguduses abiellumissooviavalduse ja Geni andmetel ka Alide perenimeks Martin sai.
   

Veel 1987 aastal oli Kanada eestlaste häälekandjas ilmunud jõulutervitusele "Kaasmaalastele üle maailma" alla kirjutanud ka Karl Martin abikaasaga:
https://newspapers.lib.sfu.ca/cc-ve-32/page-6
Vasta
#34

(24-04-2024, 20:53 PM)wolfik Kirjutas:  ......
Meenus veel vanaisa jutt nagu oleks Karl Martin peale Konstantin Pätsi ära viimist töötanud ka lühemat aega Voldemar Johannes Tellingu autojuhina, aga selle info õigsuses ei saa kindel olla (tundub kuidagi raskesti usutav, et ta jäeti autojuhiks) ja vaevalt sellegi kohta infot leidub, mis auto nr-ga Telling sõitis.

Tere!
Karl võis vabalt aastakese Tellingu autojuht olla. Ega päevapealt muudatusi ei hakatud tegema, ohvitserid ja kaitsevägi teenisid üldjuhl edasi, Pätsi ja Laidoneri ka kohe vangimajja ei pandud, vaid hoiti suhteliselt mugavates oludes Venemaal kinni. Elu läks edasi, autojuhte polnud tollal ka eriti palju, miks mitte kasutada endisi spetsialiste uue võimu hüvanguks. Ma ei oska öelda, kuidas oli "kodanluse" sõidukite rekvireerimisega, kui kiirelt sellega hakati tegelema. Iseenesest mingi loogika oleks, et Tellingule eraldati mõni viisakam rekvireeritud auto (ikkagi ENSV Ülemnõukogu Presiidiumi sekretär), mis vabalt võis olla kellegi endise Autoklubi liikme masin ja Karlil tuli klubi märk maha kruttida ja vb ta igaks juhuks kirjutas märgi taha auto numbri (või endise reg. numbri). Seda siis juhul, kui endise Riigikantselei autodest ei piisanud uutele võimuritele.
Aga ikkagi see foto Karlist Chevroleti kõrval, mis ajal ja kelle auto? Kas enne 1940-nda juunipööret ja Chevrolet oli Riigikantselei või hilisema Presidendi Kantselei masin (1938 moodustatud Presidendi kantselei koosseisus oli muuhulgas vanemautojuht, autojuht, Oru lossi ala autojuht ja motorist - elektrik ning 2 motoristi abi). Või on tegu peale juunipööret tehtud fotoga juba uue võimu ja uue autoga? Või mingi kolmas variant? Aga paistab nii, et Karl oli peale Kaitseväe teenistuse ja kooli lõpetamise alates 1935 suvest kuni 1941 suveni? (või vähemalt kuni uue võimu kehtestamiseni ja natuke veel edasi) riigiteenistuja ja mingi suvalise eraauto kõrvale mingisugune vormimüts peas tal eriti asja poleks olnud? 
Mis müts ikkagi Karlil peas on, kas originaalfotolt ei ole mütsimärgist aru saada, kasvõi selgemad kontuurid?
Vasta
#35

Asjalikumad võivad proovida fotograafilt saadud .PSD failist regnumbrit tuletada  

Mütsi kujust  saab vähendamata pildilt ehk veidi paremini aimu
Vasta
#36

Proovisin, tulemus - 0.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Pilt (pildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#37

Ma natuke pusisin Gimpi ja kanalitega. Aga aimamisest paremat ei suutnud. Ehk alljärgnev on arvamus, mitte teadmine.

Aimata on täht A, sellele järgneb üsna kindlalt  number 2, siis on arusaamatu säbru (1 või 7), sellele järgneb 3 või 5 ja viimast ei oska millekski pidada. Mis võiks mingi loogika järgi olla  siis 0.
Vasta
#38

(26-04-2024, 14:56 PM)v6sa Kirjutas:  Ma natuke pusisin Gimpi ja kanalitega. Aga aimamisest paremat ei suutnud. Ehk alljärgnev on arvamus, mitte teadmine.

Aimata on täht A, sellele järgneb üsna kindlalt  number 2, siis on arusaamatu säbru (1 või 7), sellele järgneb 3 või 5 ja viimast ei oska millekski pidada. Mis võiks mingi loogika järgi olla  siis 0.
Mul on tehtud fotost olemas originaal negatiiv klaasitükil. Ise ma arvutis pilte töödelda ei oska, aga äkki keegi oskaks soovitada, kuhu fotostuudiosse või mujale võiksin Tallinnas originaali viia, et saaks välja lugeda auto numbri ja infot mütsil oleva märgi kohta? Tänud ette!
Vasta
#39

(26-04-2024, 16:05 PM)wolfik Kirjutas:  .... infot mütsil oleva märgi kohta? Tänud ette!

Tere!
Olid tollal mitmesugused ühingud, näiteks Eestimaa Autojuhtide ja Mototehnikute Ühing jms, EAÜ (väidetahalt Eesti Autojuhtude Ühing?)
vb on mütsil midagi sellist

   

Sellest 36 aasta Chevroletist ... oletades, et see auto võib olla seotud EAK märgiga, siis 1938 aastal oli EAK liikmetel väidetavalt 8 Chevroleti ja need saab kokku lugeda, vähemalt üks on Tartust/Jõgevalt, siis see Aleksander Martini A-36, samas on kirjas, et E. Puhkil, kes vist müüs ka Chevroleti autosid on 1934 aasta nimekirjas Chevrolet nr A-36 (G) , vist ajutine garaaži nr vms, 1938 aasta nimekirjas lihtsalt Chevrolet ilma reg. nr-ta.
1939 klubiga liitunute hulgas Chevroleti omanikke mainitud ei ole, kas 1940 enam liitujaid oli, ei tea. Muidugi võib olla andmetes vigu ja puudujääke....
Vasta
#40

(26-04-2024, 16:05 PM)wolfik Kirjutas:  ...
Mul on tehtud fotost olemas originaal negatiiv klaasitükil. Ise ma arvutis pilte töödelda ei oska, aga äkki keegi oskaks soovitada, kuhu fotostuudiosse või mujale võiksin Tallinnas originaali viia, et saaks välja lugeda auto numbri ja infot mütsil oleva märgi kohta? Tänud ette!
pääliina kohta on mul raske soovitada, äkki filmiarhiiviga ühendust võtta? Tehniline võimekus on neil kindlasti olemas, kas ka soov tegelda?

P.S. Ise olen meie muuseumis skaneerinud klaasnegatiive ja 95% on tegu ülihea kvaliteedi-teravusega fotodega, lihtsalt imestama paneb võrreldes nt nõuka aja fotodega.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne