Vanatehnika Lustisõit 2024
#1

Vanatehnika Lustisõit alustab 20. hooaega. Esimest korda kogunesid Tallinna ja Harjumaa vanatehnikaharrastajad kuu kolmanda teisipäeva õhtul oma tehnikat näitama 17.05.2005 ning tookord oli kohal veidi üle kümne vana sõiduki. Nüüdseks on üritus kasvanud nii suureks, et on keeruline leida kogunemis- ning ekskursioonikohti.
 
20. hooaja teeme veel vanamoodi ja siis tuleb kaaluda formaadi muutmist. Võib-olla vajab üritus uueks hingamiseks ka uut korraldajat. 

Osavõtureeglid on samad:
1. Aeg - maist septembrini iga kuu kolmanda teisipäeva õhtu (21. mai 2024, 18. juuni 2024, 16. juuli 2024, 20. august 2024 ja 17. september 2024)
2. Koht -  kogunemiskoht Autosõit OÜ libedasõidurajal Karjääri tee 5, Männiku küla
3. Kellaaeg - kogunemine alates 18-st, ärasõit täpselt kell 19.30 
4. Osalev sõiduk - korraliku välimusega ning tehniliselt korras vana sõiduk, millel vanust vähemalt 35 aastat.

Iga vanatehnikahuviline on oodatud oma tehnikaga osalema ning teiste sõidukeid kaema. Eelregistreerimist ega osavõtutasu näitusel ei ole. Sõidu märgi koos sihtkohta jõudmise juhistega saab soetada kohapeal.

Ootan ikka ka abi, et leida põnev koht, kus ollakse valmis meid vastu võtma. Ärge kartke otse minuga ühendust võtta või ka foorumi kaudu vihjeid anda. Eriti tervitatav on abi sihtkohas kokkulepete sõlmimisel ja vastuvõtu korraldamisel. 
 
See on meie enda korraldatud üritus ning täpselt selline nagu ise panustada soovime. 

21. mail 2024 on sihtkoht Tallinna linnas. Ekskursiooniks on vajalik kaasa võtta isikut tõendav dokument, kuna osavõtjad registreeritakse.

Indrek Sirk
Vasta
#2

20. augustil toimub ka Balti keti näitus, kas need sündmused on ühendatud?
Vasta
#3

(03-05-2024, 10:05 AM)duracell Kirjutas:  20. augustil toimub ka Balti keti näitus, kas need sündmused on ühendatud?

Jah, 20. augusti õhtul on Lustisõit seotud Balti keti näitusega.
Vasta
#4
Photo 

indreksirk

võib olla, kui pakub huvi, tasuks kontakteeruda "Keila Model Flight Clubi*ga", ja kui nad nõus on- kohale tulla ja lennukit vaadata.

[Pilt: AF1QipMxYN2uJSzXCUp6kjpWMf7eNiEdLb5RrsIV...1360-h1020]

Olen selles põlvkonnas kus lapsed õues olid rohkem kui praegu autod.
Vasta
#5

21. mail on sihtkohas kohustuslik omada isikut tõendavat dokumenti ning seekord on eriti oluline, et nii sõidukid kui inimesed oleksid "tänavalegaalsed". 

Kogunemisel Männikul on ruumi laialt ning saab vajadusel ka endale sobival ajal varem lahkuda. Sihtkohas on aga parkimine sellisel viisil, et kui oled kohal, siis enne kõige esimese sõiduki lahkumist ei saa ka järgmised lahkuda. Seega, kui on soov lahkuda varem, siis tuleb hoiduda territooriumile sissesõidust ning parkida oma auto tänavale. See on reegliks ka järgnevatel sõitudel - kahetsusväärselt leidub igal sõidul mõni osaleja, kes sihtkohas parkimise ajal hakkab sealt vastassuunas ära sõitma või varem lahkumise tõttu ärritab nii enda kui teised üles. Kui ei ole soovi ürituse lõpuni kohal olla, siis tuleb kolonnist enne sihtkohta maha keerata ja mitte sõita lõpuni.  

Ja panen veel südamele - selle ürituse formaat on originaalile võimalikult lähedases seisukorras sõidukid vanusega vähemalt 35 aastat. Me austame kõiki teisi liiklejaid ja liiklusnõudeid. Oma vabaaja sõitu tehes anname pigem teistele teed ning takistame oma asjatoimetusi ajavaid inimesi võimalikult vähe. Rehvide põletamine, signaali andmine ning mootori pöörete kõrgeks ajamine ei ole selle kogunemise stiil. Oleme soliidsed oma ajalooliste autode ja mootorratastega ning pakume silmailu, mitte ei ärrita teisi inimesi. Kui need reeglid ei sobi, siis tuleb valida teine üritus.
Vasta
#6

21. mail 2024 külastasime Riigiprokuratuuri. Tänan osavõtjaid mõistva suhtumise ja korrektse käitumise eest. Selle maja uksed on üldiselt suletud. 

Ühtlasi tänan südamest Männikul enne lahkumist üleantud hinnalise kingi ja aukirja eest. Kuigi ma vahel kurdan, et võib-olla enam ei jaksa seda üritust vedada, siis kuu kolmanda teisipäeva päeval on sarnaselt paljude teistega mõnus ootusärevus sees ning südaööks saabub emotsiooniderohkele päevale pingelang. Kõige suurem väljakutse on leida teie suurepärasele seltskonnale põnevaid sihtkohti, kuna see on Vanatehnika Lustisõidu selgroog. Algne idee oligi selline, et ekskursioon peaks olema peibutuseks, et kaasa tuleksid ka abikaasad ja lapsed. Tundub, et see on õnnestunud. 

Igatahes lustisõit kestab edasi ning head ideed sihtkohtade leidmiseks on alati teretulnud. Veelgi enam abi kohapeal korraldamise abistamiseks. Vähemalt pooled viimaste aastate lustisõitude sihtkohad on tegelikult korraldatud kellegi poolt osavõtjate endi seast. 

Eile loeti Männikul kokku 136 autot ja 10 mootorratast. Sihtkohas arvestasin võõrustajatega kokkulepet tehes ca 100 inimesega, kuid registreerimislehtedel oli lõpuks 221 nime, sõidukeid jõudis sihtkohta ca 80. Mahtusime täpselt autode-mootorratastega hoovi ning kogu see kamp ka maja ringkäigule ning jätsime hea mulje.

Aitäh ja kohtumiseni 18.06.2024.

   

   
Vasta
#7

Väga äge ja vajalik üritus! Aitäh korraldamast!


Manustatud failid Pilt (pildid)
               
Vasta
#8

Aitäh! <3 
Auto sai nüüd 35 ja nii hea meel, et saan oma esimest hooaega osaleda! Cool
Vasta
#9

Indrek, veelkord suur tänu kahe kümnendi jooksul järjekindlalt vanatehnikuid kokku kutsumast ja lustisõite korraldamast. See on olnud siiras lust ja rõõm!
Jagan veidi fotosid tunnustamisest Männikul ja sihtpunktist ehk Riigiprokuratuurist. Jätkame lustimist! Smile

                                 
Vasta
#10

18. juunil 2024 on Vanatehnika Lusisõidu osavõtjad oodatud ekskursioonile Buslandi värskesse remonditöökotta Kose-Ristil. 

   

Sõidu marsruut on kavandatud mööda käänulisi ja maalilisemaid väiksemaid teid, mis kõik siiski kõvakattega. Püüame teisi liiklejaid võimalikult vähe segada. 

Pealvaatajate jaoks järgmised märksõnad (kõik kellaajad on esimese auto saabumise ajad, kolonnis on kuni 100 sõidukit):
19.45 - Tammemäe tankla Saku lähedal
19.55 - Kiili keskus
20.15 - Oru (mööda maanteed)
20.30 - Kose keskus

Sõidame järgmisel marsruudil:

   

Abilisi osalejate sujuvamaks juhtimiseks on vaja eelkõige lõigul Kolust Kuivajõeni. Tegemist ei ole liikluse reguleerimisega, vaid on lihtsalt vaja juhendada meie osalejaid, et mitte eksida pööretel. See on tegelikult lahe ülesanne, mille käigus saab rahulikult vaadata kogu kolonni möödumist ning viimase auto sabas jõuda ikka õigeks ajaks sihtkohta. Siit ka palve - kui tead, et oled viimane, siis anna sellest ka regulerijale teada, et ta ei peaks enam rohkem ootama. Samas suudab ka iga eksinu jõuda lõpuks Kose-Ristile, so vanale Tartu maanteele. Kohale jõuame ikka ning eksinud võib-olla isegi kiiremini, kuna saavad sõita kiiretel teedel.
Vasta
#11

(12-06-2024, 17:51 PM)indreksirk Kirjutas:  ...
Kuna mitmes kohas on pöörded tähistamata, siis palun osalejate abi teiste juhendamisel. Minimaalselt neljal ristmikul võiks olla keegi osaleja abistamas, ideaalis veel viiel ristmikul. ...

Palun lisada ristmike loetelu, et toetajad teaks suundudaSmile
Vasta
#12

Kohalikes teavituskanalites jagamiseks.

   
Vasta
#13

Hea kaartSmile

Pruun V126 seisab suunda näitamas Tammemäe viadukti parempöördel ja Oru/Tammiku vasakpöördelSmile
Vasta
#14

(12-06-2024, 17:51 PM)indreksirk Kirjutas:  Sõidu marsruut on kavandatud mööda käänulisi ja maalilisemaid väiksemaid teid, mis kõik siiski kõvakattega. Püüame teisi liiklejaid võimalikult vähe segada. 

Kiidan korraldustiimi!

See on midagi mis on väga tervitatav. On mida ise vaadata ja teistele näidata ning minu kogemus seniste erinevate sõitudega on see, et piirnevate alade rahvas on meeleldi tee äärde liikuvat näitust vaatama tulnud. Tihtipeale on kohal nii pisipere kui vaarvanemad.
Peterburi, Tartu, Pärnu ja Viljandi maanteel uhamisele ja transiitliiklusele jalgu jäämisele on sellised "B road" marsruudid igati mõistlik ja meeldiv alternatiiv. 
Isegi kasutan alati võimalusel vanatehnikaga sõites paralleelseid kõvakattega suundi (Saku-Kasemetsa-Kiisa-Hageri-Kuusiku-Kabala-Järvakandi-Kergu) Pärnu ja Viljandi suunal või (Purila-Juuru-Põlliku-Vahastu-Piiumetsa) Türi ja Paide suunas.

Korraks oli see infokiht [Teekate (üldine)] näha ka Tarktee.ee kaardirakenduses aga see mugavus keerati millegipärast kinni ja kui e-kirja saatsin, siis ei teadnud keegi enam vastata miks ja kas ning millal võiks taastada.
Täpsutuseks, et nüüd ei ole see enam Tarktees rõhutatud kiht vaid kaardi osa.

Igatahes, vanatehnika ja (vanad) tugimaanteed käivad kokku nagu sukk ja saabas!


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#15

Oli tore sõit!
Siin kaassõitja nägemus üritusest.

https://www.facebook.com/anu.allikvee.9
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne