Probleem JUMZ-i hüdraulikaga.
#1

Jumz-il kipub suurema kändude, kivide ja kõvema savi kangutamisega(palju rapsimist) 100-se pumba survetoru purunema. Vibreerib ja siis lööb torule prao sisse või lööb pumba juurest flantsi o-rõnga puruks(noole liigutamise silindri sektsioonil on ka jagaja juurest mitu korda o-rõngas otsa lõppenud). Pumba küljes olevat flants/toru juppi olen juba vist 3 korda keevitanud ja nüüd lõi prao sinna külge mineva toru otsa sisse... Flantsi oli ka juba varem keevitatud ehk ilmselt tekkis see probleem juba eelmisel omanikul. Huvi pärast panin ka 100-se pumba toidetavale jagajale ühele sektsioonile kella vahele ja see näitas survet umbes 140 bari kanti. Võibolla vähetähtis aga lisaks olen veel tähele pannud, et üks kang sellel jagajal jääb vahepeal natuke töö asendisse kinni ja peab ise neutraali lükkama.

Mõned pildid: https://i.imgur.com/Srgctn3.jpeg https://i.imgur.com/JQSdK19.jpeg https://i.imgur.com/ImNtIxP.jpeg

Masin ise EO-6002, 1993 aasta, SMD mootoriga, 32-ne pump mootori küljes, 100-ne külje peal. 

Milles võib probleem olla?
Vasta
#2

Kui tõesti on suurim surve 140 bar? Soovitaks veel mõõta. Kui see siiski paika peab siis tuleks näppida jagaja surveklappi ja sättida surve suuremaks. Ma kahtlustan, et need keevitused ei jäägi pidama, kuisiis võiks proovida joota. Vibratsioon on ka seal üsna tugev. Katsu uus toru saada, või pane otse voolik pumba flantsi külge. Voolik kannatab ka sisemisi hüdrolööke paremini. See miks flantsi O rõnga ära lööb on ilmselt seotud sellega, et pinnad ei ole ehk korralikult sirged või rõngas ei sobi täpselt pesasse.
Vasta
#3

Kui ma kunagi Jumzi sain, lõi ka pidevalt o rõnga ära,nii kui koormust sai. Aitas see, kui selle kahe poldiga kinnitatava osa sirgeks ajasin, peale seda kannatab vabalt üle käppade nina püsti tõmmata. Kui keevitus ei pea, pane voolik vahele, saab vibrast lahti. Keevitus ise peab piisavalt, mul pooled voolikud suvalised, millele sobiv ots külge keevitatud.
Vasta
#4

(07-07-2024, 18:13 PM)ronny25 Kirjutas:  Kui ma kunagi Jumzi sain, lõi ka pidevalt o rõnga ära,nii kui koormust sai. Aitas see, kui selle kahe poldiga kinnitatava osa sirgeks ajasin, peale seda kannatab vabalt üle käppade nina püsti tõmmata. Kui keevitus ei pea, pane voolik vahele, saab vibrast lahti. Keevitus ise peab piisavalt, mul pooled voolikud suvalised, millele sobiv ots külge keevitatud.

Peab täpsustama, olen ise ka piisavalt keevitanud hüdro stutse ja torusid, et väita, et keevitus peab. Aga keevisliitel ja teisel on vahe. Nõuab teatud vilumust ja elektroodiga õhukeseseinalist toru pidama saada on keeruline, vähemalt mulle. Mig'iga õnnestub paremini.
Vasta
#5

Mul lõi T-40 pumbast jagajasse mineva toru mõra sisse piki toru. Jootsin kinni ja aitas mingiks ajas ja siis juhtus kõik uuesti aga natuke edasi. Peale kolmandat remonti panin uue tänapäevase toru 2mm seinapaksusega. Õnneks pole rohkem lagunenud. Järeldan, et mingid torud ongi praak.
Vasta
#6

No  hüdrotoru ei ole mingi sääreluu, et panen lahase peale ja kuu aja pärast jälle korras, katsu ettekujutada, mis selles torus toimub, pidev rõhkude muutumine, lõpuks metall väsib, väsib ka sealt, kus pragu ei ole. Olen kunagi mõned aastad sellisega tööd teinud ja näinud erinevaid torude parandamisi, pikad praod kauaks pidama ei jäänud ja õige keevitaja sama toru kolmandat korda ette ei võtnud. Muide kõikse paremini jäid pidama elektroodiga kinni lastud praod, oli üks vana ametis, kellele pidid kriidiga prao alguse ka lõppu ette märkima, muidu ei näinud ise ja siis lasi ühe jutiga kinni. Traadi keevitus ei olnud meie kanti siis veel jõudnud. Ülejäänud mehed sussitasid gaasipitsiga, pidas ka mingi aja.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#7

Teen siis otsad ringi ja panen tollise vooliku(peaks vist suuruse poolest paras olema, originaal torul otsa stutsi sise mõõt 18mm). Ats+hapnik on mul olemas aga siiani olen MIG-iga kõik hüdro torud ja stutsid keevitatud saanud.

Pumba flantsi osa jätan esialgu sama, ehk võtab voolik sealt vibratsiooni vähemaks ja ei lähe enam puru. Flantsi ots ise selline: https://i.imgur.com/AXMdqPB.jpeg läheb otsaga pumba auku sisse, oma silma järgi tundub suht kahtlane lahendus, peab flantsi paigaldamisel käega otse hoidma ja polte võrdselt pingutama, muidu võib kõveralt jääda. (Esimeses postituses oleval pildil on näha, et flants on viltu aga tegelikult on flantsi treitud osa/tööpind niimoodi pumbaga paralleelne). Hea meelega viskaks selle flantsi minema ja paneks sellise mis tihendab vastu pumba korpust nagu russil aga see alumiiniumist NS-100 flants mida poes müüakse on nii suur, et selle paigaldamiseks tuleks hakata raami lõikuma. Teine võimalus on lasta terasest uus flants teha aga las ta praegu olla... 

See kahe poldiga julla jagaja torul mille o-rõngas pidevalt puruneb võib tõesti kõver olla kuna seal on polte natuke raske käega sisse keerata kuigi keermed on korras. Vana jagaja sai masinaga kaasa, ja seal vist olid need flantsid küljes, vaatan äkki on seal parem ja saab flantsi ära vahetada.

Rõhku võin veel igaksjuhuks üle mõõta kui kokku tagasi panen aga ei tea kas seda tõsta on mõtet? Pole õrna aimugi mis see rõhk olema peab. Venekeelne internet ütleb, et vanematel Jumpsidel on kopaosa 100 bar-i ja mõnes kohas kirjutab, et uuematel on 140 bar-i(nagu mina mõõtes sain). NS-100 pump ise on 160 bar-ine. Minu masin on miski uuemat tüüpi kopaga, masti tõste silinder masti sees, noole liigutamiseks üks silinder masti peal mitte kaks nagu EO-2621-el.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne