M400 presentkatusega
#21

Vaadake tagaplaanil on näha \"topeltkatusega\" mosset, kas see on ka varem olnud cabrio. Tegelt paisatab seal isegi kaks neid. http://aurina.fotoplenka.ru/album5830/fo...8.htm#foto
Vasta
#22

Martti Kirjutas:Vaadake tagaplaanil on näha \"topeltkatusega\" mosset, kas see on ka varem olnud cabrio. Tegelt paisatab seal isegi kaks neid. http://aurina.fotoplenka.ru/album5830/fo...8.htm#foto
Need on mõlemad cabriod ,\"topeltkatused\" lihtsalt kaitseks peale tõstetud!

M 411 60.a.,M410 60.a.,M401 56.a.,M403 64.a.,
M 424 64.a.,M423 62.a.,GAZ M20 48.a.,Opel Kadett B 71.a.,
Vasta
#23

s-teet Kirjutas:kuna Almasid keegi enam igapäevaliikurina niikuinii ei tarvita ja garaazist lükatakse vanakesed välja ainult suvel, siis on lahtise katusega variant vägagi praktiline ja mõnus.
Kuna vähemalt piltide järgi on see eksemplar altpoolt üsna nutuses seisus, oleks ilmselt mõistlik lõigata kogu ülaosa maha ja mõni almaomanik, kes laepolstriga hädas, võib terve katuse ära vahetada Smile
Loomulikult peaks enne mõne keretööde spetsi käest küsima, kuskohast lõigata tuleks.

Ei olnud Alma Mossede ega ka Pobide kabrio-variandid tehtud nii, et vaid ülaosa erinev! Kogu kere (eriti salongiosa kandevkere osa) oli tugevam, kuna kandevkatust ei olnud ning akende ülaosas jooksev \"talastik\" asendas tugevuse osas seda vaid osaliselt.

Pigem tuleks kabrio-Alma kõrvale hankida korralik \"tavaline\" tugev sedaani kere doonoriks ning vaadata, mida ja kuhu ja kuidas saab keredetaile/sõlmi asendada. Osasid (plekke) kindlasti saab, karpide/talastike osas ei ole see enam aga kindel.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#24

Kui asi ikka väga huvitab, võin mõõdulindiga väikese katse korraldada. Omal seisab sedaan 400 kodus ja ühel tuttaval cabrio variant. Võin siis olulisi kohti mõõdistada ja võrrelda. See võtab ainult väheke aega, meie elukohtade vahe on pea 60km.
Terv.Jaanus
Vasta
#25

To: Jaanus

Seda võixid kyll teha kui tükki küljest ära ei võta! Siis on paljuski selgus!
Kas Saaxid ka cabrio variandist pilte kuskile ylesse panna?!

kõps

Ostan M-410 või M-72. Või vahetan mingi kama vastu.
Vasta
#26

Seda mõõdistamist kaugvõrdlemise teel ma kardan, et ei ole nii kerge korraldada. Olen surmkindel, et väljapaistvad osad (kereplekkide kuju, mõõtmed jms) on identsed. Mis on erinevat, peitub vast suures osas auto all - mingi tala/karp on suurema ristlõikega, kusagil on (tugevam) nurgatugevdus, piilarite kinnitus põhjale on veidi erinev (tugevam), kusagil on osa asju paksemast terasest, mõned karbid on paksemaseinalsed jne jne... Kui juba mõõtmiseks läheb, siis aitavad siin vaid kere täpsed detailjoonised. Need on ühed äraütlemata keerulised ja mahukad asjad teha, kuigi põhimõtteliselt on neid võimalik küll koostada.

Ilma selliste joonisteta saab ka hakkama, aga vaid siis, kui on kaks isendit põhi nähtavale keeratuna kõrvuti pandud. Nt taastatav kabrio ja doonorkere, kust on selgelt näha sarnasused ja erisused. Et siis saaks mõned läbiroostetanud detailid lõigita doonori küljest ja keevitada kabrio külge. Ja ülejäänud (kabriole ainuomased) liigroostetanud detailid valmistada lehtterasest valtsimise/lõikamise/keevitamise teel ise.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#27

Kuidas siis selle autoga jääb. Vaatasin et oled uusi pilte teinud. Kas üks pool kerest on äravajunud, paistab et üksed ei lähe päris kinni. Paistis veel et sisustusest pole ka eriti midagi alles aga esisild on siiski all. kas oli alles ka tagasild?
Vasta
#28

Pole vajunud. lihtsalt hinged on kurdima roostes ja pole mõtet neid kinni vägistada. Tagasild on alles (isegi koos ratastega). Kõige nutusem on esiistmete juures jalgealused - neist pole suurt midagi järgi. Sad Sad Sad Sad
Mis autost saand on? Panin käpa peale, sain omanikuga ilusti kaubale.

tervitades,

kõps

Ostan M-410 või M-72. Või vahetan mingi kama vastu.
Vasta
#29

Kas nüüd siis saanud auto ka kindla katuse alla või kus sa üldse hoiad oma tehnikat. Ega ometi õues? kuidas sellel cabriol oli säilinud tagumiste istmete kandis olev põrand? Minu Gaz 21-l oli ka varem olnud vist põhi täitsa läbi aga see oli vahetatud väga suurete tahvlite kaupa. Ma loodan et tänu sellele pole kere paigast ära läinud, eile alustasin põhja puhastmist, täna sain krundi peale.
Vasta
#30

Ei ole krt veel jõudnt ära tuua!
Autosid oian loomulikult igal pool.

kõps

Ostan M-410 või M-72. Või vahetan mingi kama vastu.
Vasta
#31

Liame siis siia veel ühe . On teine seisnud kuuriall aga on temakesega tehtud ka veidi porri. Loodame saada ta endisesse olekusse.
Vasta
#32

Vot kus on huvitav vana teema üles tulnud, ise poleks osanud otsida. Huvitav sellepärast, et mu isal oli ka kunagi presentkatusega M400. Ehk saab ajaloo kokku lappida või uus omanik pilte 60ndatest.

Niipalju kui tean (olen sündinud 1961), oli meie pere auto ajalugu järgmine. Väljalaskeaasta 1949, siis oli Pärnu kandis kohalikul miilitsal (kelle perekonnanimi oli Tark) kasutada. Seal olnud paar aastat, kuni kerge ninaavarii tehti. Sellest alates meie peres kuni 70ndate alguses jäi väetiks ning seisma ja lõpuks maha müüdi. Müüdi Viljandisse Valuoja kaldal järsult alla minevale tänavale, olin viimisel kaasas. Hinnaks oli mingid 700 või 800 rubla, millest minu teada tänaseni peaks pool saada olema... Must number oli vist 04-85 ЭСА, kollane on ka kunagi olnud, piltidelt on näha.

Tunnused: roheline, mitte selline leheroheline, aga veidi sinaka poole roheline. 60ndate keskel sai uue dermatiinist katuse, mis oli heledam pruun. Tagaaken pleksiklaasist. Üldiselt oli täisoriginaal, ainult pobi suunatuled olid installitud ja originaalsete kojameeste asemel või lisaks oli vähemalt juhikohal esiklaasi ülemises raamis selline rippuv kojamees, tuleb ГАЗiku pealt tuttav. Originaalid ei töötanud, nupp armatuuris oli alles. Iseloomulik detail - suunatulede lülija oli kinnitatud esitulede lülija alla mustale vineerist tahvlikesele, ja vist olid indikaatorlambid (selline vene klassika) kahel pool lülijat. Ja kunagi (oletan 60ndate lõppu) vajusid tagavedru kinnitus läbi põranda, mille hr. Virgo Mitt Tallinnas Hõbekuuse tänavas ära keevitas.

Peaks olema äratuntav kirjeldus. Kui keegi midagi selle auto saatusest teab, oleks huvitav kunagi infot vahetada.

Aga miilitsa sm. Targa kohta räägiti järgmine jutt. Olla ta auto peatanud ja tutvustanud, et ta on Tark. Juht oli hetke mõelnud, öelnud et ega ta ka loll pole ja edasi sõitnud.
Vasta
#33

Väravamehaanik Kirjutas:tugevdused põhja all
Täpsemalt öeldes tugevdusprofiilkarp on tal tagaistme all. LIsaks on tugevdused esiuste postide üla- ja alaosas.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#34

Kas kellelgi on andmeid, kus saaks näha M400-420a presentkatust või selle jooniseid?
Vasta
#35

vana teema aga tekkis huvi et mis sellest kabrio mossest siis nüüdseks saanud on ?
ja kas ei ole veel keegi teinud alma mosse klubi? võiks ju olla selline asi.liituks heameelegaSmile
Vasta
#36

Igasugused "Almad", "Selmad" jms. võivad enda kogunemisenurgakese vabalt näiteks Mosseklubi lehele teha. Ma arvan, et see "sümbioos" oleks mõlemale osapoolele huvitav või kasulik.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne