Uran-452
#1

Tervist!

Otsisin aastaid uazi millele lumesahk paigaldada ja ühel kinnistul lund tõugata talvel. Lõpuks siis leidsin ühe rondi kodu ligidalt....

[Pilt: 20251010-170906.jpg]
[Pilt: 20251010-170919.jpg]
[Pilt: 20251010-171117.jpg]
[Pilt: 20251010-171119.jpg]

Väidetavalt oli masin olnud kiirabi oma. Kongi seinalt leidsin pirka kus oli kirjas тип уран
Googeldasin, sest arvasin et see tähistas mõnda põnevat aparaati mis kongis asetses. Aga tuli välja et tegu on hoopis kunagise lennujuhtimis uazikuga....

[Pilt: 20251026-212711.jpg]
[Pilt: 20251026-213128.jpg]
[Pilt: 20251026-213143.jpg]
[Pilt: 20251026-213204.jpg]
[Pilt: 20251026-213221.jpg]
[Pilt: 20251026-213231.jpg]
[Pilt: 20251026-213235.jpg]

[Pilt: URAN452-9.jpg]

Igaljuhul huvitav aparaat. Väidetavalt tehti neid paarisaja ringis. Oskab keegi veel miskit rääkida nendest. Mis temaga edasi teha? Plaan oli rulliga ära värvida.
Vasta
#2

(26-10-2025, 23:20 PM)Taaviw126 Kirjutas:  ...

Otsisin aastaid uazi millele lumesahk paigaldada ja ühel kinnistul lund tõugata talvel. ... Mis temaga edasi teha? ...

Sa ise kujutad ette, kuidas selle roolivõimendita ja olematu väljavaatega pätsikesega lund tõugata on? Minimaalselt rooliliigendite määrimine ja külmal pinnal mingitki pidamist omavad rehvid, et talvel liikuma pääseda. Originaalid on sigalibedad külmaga.

See alajaotus on juba loetud UAZ kohta: https://forum.4x4.ee/viewforum.php?f=13 ?

Jõudlust parandavaid muudatusi pigem vältida - tagasild on õrnake.
Vasta
#3

Kahtlematta on temaga halb lund lükata. Aga parem kui labidaga, sest mul on pikk sissesõidu tee. Ta peaks umbes 2-3 aastaga ennast tagasi teenima, kui ma vaatan summat mida teenuse tellimisel maksin. Pluss veel see et koos lumega võidakse ka muru ära lükata kui pole tuttav plats.

Selline oli minu mõtteprotsess. Pole välistatud et peale esimest lumelükkamist, viin ta ise kaalule.

Mingit tuuningut polnud plaanis teha. Ainult rulliga üle värvida, sahk ette, ketid rehvidele, ja paar liivakotti kuuti.
Vasta
#4

Tsitaat:Jõudlust parandavaid muudatusi pigem vältida - tagasild on õrnake.
Kinnitan, 1972-3 aastate kogemus. Difri laagripesa purunemine.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#5

(27-10-2025, 10:22 AM)aavu Kirjutas:  
Tsitaat:Jõudlust parandavaid muudatusi pigem vältida - tagasild on õrnake.
Kinnitan, 1972-3 aastate kogemus. Difri laagripesa purunemine.

Ka minul on tagasild korra järgi andnud, teadmata põhjustel.

Samas tekkis mul küsimus seoses ühe küttepuude väljaveo ideega - kui suurt MT rehvi (originaalveljel) need uaziku sillad jm pulgad kannatavad ilma sihikult keegi mülkasse lõhkuma suundumata?
Vasta
#6

Tavaliselt kasutatakse 31x10,5, minul on veidi väiksemad 235/75, mis tollides on u. 29x9,25, uputamas ja lõhkumas ei ole käinud aga igasugu maatööd, puuveod ja (väga)raske käru vedamised on üle elanud. Küll lõhkus korraliku rehviga aeglustiga nelikuga murul manööverdamine vahekasti hammasratta ära. Hammas tuli õlivahetusega välja ja nüüd käib tõks-tõks-tõks aeglustit kasutades. 

Kui on plaan UAZiga talvell tegutseda siis kindlasti sillaõlid ära vahetada. Veneõliga pidi Võrust startides Haanja poole Kasaritsa tõusul käiku alla vahetama, tänapäevasega ei pidanud  Big Grin
Vasta
#7

Kuskilt jäi meelde et 31 tollised mudakad lähevad alla. Aga samas oli ka jutt et võib vedru vastu hakata käima. Niiet tahab vb veljele flantsi vahele vms. Ise pole proovinud ja ei oska
Vasta
#8

(27-10-2025, 12:40 PM)Taaviw126 Kirjutas:  Kuskilt jäi meelde et 31 tollised mudakad lähevad alla. Aga samas oli ka jutt et võib vedru vastu hakata käima. Niiet tahab vb veljele flantsi vahele vms. Ise pole proovinud ja ei oska

Mul 31x10,5 all kastiga versioonil. Dotz Dakar velgedel, sest muud polnud parajasti võtta, ET ei oska öelda.
Välja pööratud ratastega ja diagonaalis koormusega võtab esimestesse koobastesse kinni. Ettevaatlikult majandades ja seda vältides saab ilusti hakkama. Pöördepiirajad nii, et ees ei käiks vastu vedru, taga pole probleemi. Täitsa saab metsas puude vahel manööverdatud ilma suuremate negatiivsete emotsioonideta.
Vasta
#9

(27-10-2025, 08:52 AM)Taaviw126 Kirjutas:  Kahtlematta on temaga halb lund lükata. Aga parem kui labidaga, sest mul on pikk sissesõidu tee. ...
Mingit tuuningut polnud plaanis teha. Ainult rulliga üle värvida, sahk ette, ketid rehvidele, ja paar liivakotti kuuti.

Kui sahk on juba olemas, siis on iseasi. Peamine häda on roolivõimenduse puudumise tõttu täiesti masendav manööverdamise kangus. Otse ilmselt trügib küll, kui kilot 300 kongis  on.

Bensumootori kapriisid veel lisaks. Igavesti vastikus urruaugus on see mootorSad Kuniks toimib, kõlbab kasutada, Kütust ju müüakse. Kuigi seda ikka kulub...

Kütusepaagi asemel kasuta midagi väiksemat, kus puhas kütus kiiremini vahetub. Minu Krooksul on 20-kiitirine kanister, milles olevast 15 l jätkub umbes tunniks maastikul.
 
Esiklaasile pane mõni suurem arvutiventilaator puhuma. Muidu jäädki soolalapiga nühkima. Soojaks see kuut enne lääne soojenduse installeerimist ei läheSad

Originaalsed kitsekeeled ei pea ka ketiga miskit, kui pole just jääkett naastudega.
Vasta
#10

Eks kogemusi on erinevaid, aga minu mälestustest läks nii kastikas kui tendiga variant soojaks küll, tendi puhul muidugi puhus vahedest jälle külma sisse ka omajagu. Lääne soojendust seal kindlasti polnud, maksimum võis tollal olla ziguli radikas.

Sirge tee peal ehk kannatab selle roolivõimutuse ära, kui palju manööverdama peab, siis mina ilma võimuta ei mängiks Smile
Vasta
#11

(27-10-2025, 08:52 AM)Taaviw126 Kirjutas:  Kahtlematta on temaga halb lund lükata. Aga parem kui labidaga, sest mul on pikk sissesõidu tee. Ta peaks umbes 2-3 aastaga ennast tagasi teenima, kui ma vaatan summat mida teenuse tellimisel maksin. Pluss veel see et koos lumega võidakse ka muru ära lükata kui pole tuttav plats.

Selline oli minu mõtteprotsess. Pole välistatud et peale esimest lumelükkamist, viin ta ise kaalule.

Mingit tuuningut polnud plaanis teha. Ainult rulliga üle värvida, sahk ette, ketid rehvidele, ja paar liivakotti kuuti.
Miks vald/linn ei lükka,tee eraomandis?

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.Saagide ja võsalõikajate remont/hooldus.5297816
Vasta
#12

See on mul jah oma sissesõidutee. Venemaal panevad nad mingeid elektrilisi roolivõime peale? Mootor läheb natuke värskem peale. Igasugu jagajad ja muud abimehhanismid lähevad uued. Need on siin juba enne uazi valmis korjatud. Mootorit muidu ehk ei vahetaks aga vana mootor on kinni jooksnud...

Vb teab keegi öelda miks sellel mootoril 421 kood on? Samas ei tundu umz-421.

[Pilt: 20251025-153919.jpg]
[Pilt: 20251025-153929.jpg]
[Pilt: 20251025-153852.jpg]
[Pilt: 20251025-153900.jpg]

Siin video rooli võimendist. Äkki olid mingite väikeste japside pealt saadud?...

https://youtube.com/shorts/xYO3uTtGOpc?s...9FLkSYIzjp
Vasta
#13

Siin T16 teemas on arutatud elektrilise roolivõimenduse asja:

https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=67524

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#14

(27-10-2025, 21:45 PM)Taaviw126 Kirjutas:  ...
Vb teab keegi öelda miks sellel mootoril 421 kood on? Samas ei tundu umz-421.
...

Väidetavalt on erinevused plokis sisemised. Plokikaanes on rohkem erinevust. Pakuks, et algne mootor lasti lõhki külmuda ja siis sebiti vahetusplokk, mis sai uuemalt. Kui see konkreetne buss just pole toodetud peale 1993, kui mootori UMZ-421 tootmine väidetavalt algas.

 Mootori vahetus on siis rõõmus ettevõtmine...  Big Grin  

Krooksule oli plaan paigaldada W124 hüdrovõimendiga roolikarp. Aga kuivõrd originaalmootor keeldub lõplikult suremast, siis senimaani väänan hambaid krigistades barankat edasi. 

Elektriline võimendus on parem lahendus, sest ei vaja hüdropumpa. Viidatud T-25l on see peal ja veel mõni on aretamisel.

Soojaksminemist mõjutab suuresti kasutamise aeg. Tunde töötav mootor kütab ilmselgelt kuudi soojaks isegi selle alamõõdulise soojendusradika ja mannetu ventilaatoriga.
Vasta
#15

"Kuudi" või salongi aitas kiiremini soojaks saada mootorikatte avamine mõne sentimeetri võrra , see eeldab muidugi lekkevaba mootorit ja ega see aparaat  , kui nelivedu sees eriti pöörata ei taha ning kui lumekuhi kõhu all , siis istub kinni , aga sõita sai .
Vasta
#16

Kiire vastus enamikele.
Lükkan juba 10+ aastat Uaz kastikaga lund. Täiesti teostatav.
Rehv 31x10,5 mahub alla kuid originaal veljega käib ühelt poolt vastu roolivarrast. Mul all Suzuki valukad ja probleemi pole.
Kuna kastikal/bussil pole vedrud kiigega on saha aiste kinnitus tehtud otse karprauast stangele raami otste kohale.
Tagasilda pole kunagi pidanud vahetama kuigi aastaid käisin ka uputamas.
https://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=16323&start=90
Siin on pikem jutt.
Helistada võib ka kui küsimusi.
Vasta
#17

Kuidas see lükkamine sul võimalik on?
Ma proovisin ka erinevaid variante, kuidas lund lükata.
Kastiga UAZ oli kõige ebaõnnestunum variant.
See ei liikunud isegi ilma sahata, rääkimata lumelükkamisest. Big Grin
Ostsin küll alla mingid hüpermudarehvid jms. Juu see oli ka üks viga, pitsalõikurid oleks ehk rohkem haaret omanud. Rolleyes
Vasta
#18

(29-10-2025, 07:53 AM)pannkook Kirjutas:  Kuidas see lükkamine sul võimalik on?
Ma proovisin ka erinevaid variante, kuidas lund lükata.
Kastiga UAZ oli kõige ebaõnnestunum variant.
See ei liikunud isegi ilma sahata, rääkimata lumelükkamisest. Big Grin
Ostsin küll alla mingid hüpermudarehvid jms. Juu see oli ka üks viga, pitsalõikurid oleks ehk rohkem haaret omanud. Rolleyes

Lund pole küll lükanud aga edasi liikus kastiga uazik täitsa normaalselt, st ette 10+ aastaga ei jäänud kordagi lumme kinni ja seda ilma lisaraskuseta kastis. Kuna sildadest põhjani on veel "do i bolshe" ruumi siis põhjale kinni ei jää ja edasi tagasi nõksutades pääseb alati liikuma. Vat nende vene "kärnadega" rehvidega oli küll võimalik end sisse kaevata aga tavalise rehviga said alati liikuma. Ainult 2 korda pidin kutsuma abi, kuna tekkis nõksutades ümbermineku oht kallakutel, ära vajus ...
Vasta
#19

Vana mootori tõstsin välja. Tuli läbi kabiini välja tänapäevase mootoritõstukiga. Lähenesin siis kõrvalistuja poolt. Sama poole esiratas tuli kaa eemaldada. Olgu öeldud et mootoritõstukiga komplektis olev kett tuleb vahelt välja jätta. Nool peab peaaegu vastu õlikorki olema et ta ilusti välja tuleks...

[Pilt: 20251030-175912.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne