Kolmekordne sissetoomise vahe Nysade ja Zukide vahel tundub üsna reaalne olevat kui võrrelda minu ja Landy toodud arve...
Kuid
sellel lehel,mis küll kahjuks vaid poola keeles paistab olevat päris palju infi ja pilte Zukide (ja ka muude Poola markide) kohta.
Mudel A06 oli ehk kõige levinum Zuk ehk lihtne kaubik,madelveok oli A11 (sel 70-hj mootor S21,Pobi mootoriga madel oli A09).A07-nn towos (ehk lisaistmetega,kuni 7-kohaline kaubik),samas topiti ka paljudesse A06-tesse teine istmerida juurde.A08-ei tea ja A13-sama lugu.Pobeda mootoriga esimene Zuk oli A03 ning A14-tuletõrjeauto pumba ja (vist) väikese veepaagiga.10-kohaline mikrobuss oli tootmises kah,mudelinumber sel A18 ning topeltkabiiniga madelil A16.
Zukide tootmine algas aastal 1958 Lublini tehases,kus oli enne juba tehtud \"molotove\" ning toodeti neid kuni 1993.aastani,mil ilmus selle järglane Lublin (vahepeal Daewoo nime all ka Eestis müüdud).Müüdi neid peale VMN-i maade ka veel näiteks Kreekasse,Egiptusesse,Nigeeriasse,Iraani ja mujale sõbralikematesse riikidesse.Parimad tootmisarvud (perioodis kuni 1970.aastate keskpaigani) ulatusid 30000 autoni.
Siin lehel veel Zukil baseerunud mini-sadul,eemalt vaadates täielik Renault Magnumi kloon...
Nysade tootmine hakkas Tšehhi piiri lähedal Nysa linnakeses samuti 1957 ning toodeti neid kuni 1994.aasta alguseni kokku üle 380000.Aastased tootmisarvud olid aga vähemad kui Zukidel,parim aasta vist 1978 mil tehasest väljus 18200 masinat.Eksporditi samas neid mõnel aastal 75 protsendi ringis.Müüdi neid esmalt samuti VMN-i maadesse,aga ka ntx Soome,Norrasse ja Türki.
Eestis tuntuim Nysa,521/522 debüteeris aastal 1968 Poznani messil ja läks seeriasse 1969,variantideks kaubik,buss,nn towos,kiirabiauto ning oli vähemalt algul saadaval kahe mootoriga (50 ja 70 hj),hiljem jäi järgi üksnes 70-hobuseline S21.Toodetigi seda kuni 1994.aastani.Kaubik kandis vist kogu aeg indeksit 521,522 tekkis bussivariandile indeksiks aastal 1972 (521 ja 522 bussid erinesid istekohtade arvu poolest).
Tundub,et Eestisse veetigi kõige enam Zuk A06 kaubikuid ja Nysa 522 busse,Nysa kaubik või Zuki madel oli juba märksa haruldasem nähtus.
Landy Kirjutas:mrali Kirjutas:Huvitav,palju üleüldse Zuke ja Nysasid üleüldse veel ARK-is arvel on ja palju neid N.ajal Eestisse veeti?
Üks suvine linnuke laulis mulle, et ühekskümnendate lõpul olla Zuke (Mudelid A06, 07, 08, 11, 13 koos almmodifiktsioonidega)olnud arvel ca 170 ja Nysa\'sid (mudelid 522 ja 521 eri modifiktsioonidega)üle viisaja kahekümne.