Ühepütasel kaks küünalt
#1

Kuna mul ajas Voshod 2 mootoril sutsklapi vahelt õli välja ja sõidu ajal määris see nii tsikli parema külje kui ka püksid ära, asendasin sutsklapi küünlaga. Kui sõber seda nägi,arvas ta, et miks siis mitte juba panna see küünal ka sädet andma. Tema mingil vanal Planeta mootoril pidi olema selline süsteem, et on üks süütepool, kuid kõrgepingejuhtmel on mingi selline pisike jupats vahel, kust edasi läheb juba kaks juhet-üks ühte, teine teise küünlasse.
Kuna ise tunnen end elektriküsimustes lollina, ei tea mida sellest arvata.
Kas see on Planetadel juba originaalis?
Sõber igatahes väitis, et tal vist vanaisa aretas selle süsteemi ja jõudu tuli ropalt juurde.
Mida sellest kahe küünla kompunnist siis arvata?

1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Vasta
#2

planeetal on originaalis 1 küünal
Vasta
#3

Ei anna see sädeme kaheks tegemine mingit jõudu juurde. Hea ikka, kui üks korralik säde olemas. Ideaalne, kui see silindri keskel asetseb. Auku võid küünlaga sellegipoolest täita. Kui kasutuses oleval küünlal juhtub puru elektroodi vahele kinni jääma, siis saad kasutada varuküünalt piibu ümbertõstmisega. Küünla tahmamisel ja märjaks löömisel pole sest abi. Siis mõlemad küünlad rikkes.
Vasta
#4

see vahedetailiga variant on küll väga põnev. elektri seisukohast läheb säde sinna kus takistus väiksem.

samas olen ära proovinud teise ning 100% töötava variandi.
Arendasin iz 56-le peale 6v dnepri/urali süütepooli. Asjaga kursis olevatele inimestele kindlasti meenub, et dnepritel/uralitel annab süütepool sädet mõlemasse pütti korraga (ühes pütis lõpeb sel ajal väljalasketakt, mistõttu säde \"kurja\" ei tee).
See süütepool mahub ilusti iz-i paagi alla ning voolutarve ei ole kah vist väga erinev.

Plussid:
Ühepütane iz hakkas stabiilsemalt tööle. Kui 1 küünlaga aegajalt ikka tekkis mõni vahelejätmine, siis 2 küünlaga seda muret enam ei olnud.

Miinused:
Süütepoolile tuleb ümber aretada veekindel kest, mis toetaks küünlajuhtmeid ning mis tagaks ka ülelöögi kaitsete edasise töö.
Vajab teistmoodi klambrit, millega raami külge kinnitada.
Lõpeks sai sellest jurakast siiber ning panin vana hea iz pooli tagasi.




Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#5

Minuarust on \"tänapäeva\" endurodel, millel on kusagil 650cc ja üksainus pütt, ka 2 süüteküünalt.
Vasta
#6

isandpauk Kirjutas:[Asjaga kursis olevatele inimestele kindlasti meenub, et dnepritel/uralitel annab süütepool sädet mõlemasse pütti korraga

Lõpeks sai sellest jurakast siiber ning panin vana hea iz pooli tagasi.
Lisakssinu mainitud eripärale olen ka kursis teise faktiga. Nimelt ei tööta pea ükski nimetatud süütepoolidest 100% korrektselt. Käivitusraskused ja ebstabiilne töö nende viga. Ilmselt ka minu poolt välja toodud vigade tõttu sai sellest jurakast (algselt nimetatud süütepooliks) lõpuks villand. Perfektselt töötavat asja pealt ära ei visata, kui ta juba sinna aretatud on.

Endurodel kaks süütepooli ja küünalt töökindluse tõstmiseks. Kui mitu süütepooli ja küünalt annaks märgatavat effekti, siis kasutaks sellist kombinatsiooni pea kõik auto- ja motofirmad. Paraku aga mitte.
Vasta
#7

Hmm lugesin kommentaare-aga peapointi kahe sytekyynla kasutamisex ei tulnud-see on klyttesegu võimalikult yhtlane syytamine-see tähendab et masinatel millel on lai ja lame põlemiskamber kasutatakse kahte syytekyynalt et syydata kyttesegu silindris võimalikult yhtlaselt igaltpoolt-asi siis töötab suuremahuliste mootorite juures või keeruka põlemiskambriga silindritel. Katsetada võib kuigi enamasti selline kombinatsioon pole praktiline. Eeltoodud võimalus et kui yx kyynal lakkab töötamast siis piip ymber tõsta-ei tööta. sest ilma sädemetta kyynal tahmub ära ja siis ei pruugi töötada. sussklapi asemele kyynal keerata on lihtne kuigi mitte kõige praktilisem-värske kyttesegu mis silindrisse imetakse ei levi yhtlaselt ymber kahe kyynla(elektroodid ikka tekitavad keeriseid. Mootori töö seisukohalt olex asjalikum muretseda sellesse auku sobiv punn ja seee sinan keermeliimiga kinni keerata ja silindripea sisepind siledax ajada.... muidugi töömahukam aga kundlam tulemus

Ostan Mini juppe!
Vasta
#8

mina isiklikult olen seda kahe küünla süsteemi juba paar aastat kasutanud, on ikka abiks küll tagavara küünal, ja ei tahma ta midagi nii ruttu.
Vasta
#9

Minul oli iz56 sussklapi asemel ka süüteküünal, ja kui ma ta peale paarikuust sõitu lahti keerasin oli kõik paksult tahmand(täis põlemisjääke), umbes 1mm.Kusjuures selle aja jooksul oli töötav süüteküünal ideaalses korras(ma ei pidanud teda kordagi maha keerama).Selle küünla mis oli sussklapi kõrval, keerasin ainult huvipärast lahti.
Vasta
#10

jah see on jama jutt et teine küünal puhtana \"säilib\"...läeb kiiresti si**aseks ja ei anna seda piipu midagi kohe ümber tõsta ja edasi sõita...
Vasta
#11

ei pole mitte jamajutt. mina kasutan seda. kui ikka 1mm tahma juba peal, siis tuleb mootor korda teha.


lõhkuja Kirjutas:jah see on jama jutt et teine küünal puhtana \"säilib\"...läeb kiiresti si**aseks ja ei anna seda piipu midagi kohe ümber tõsta ja edasi sõita...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne