iz 56 aastast 58
#1

Tere!
Aparaat sõidab,(käigukastiga mingi jama, käigud poovod kinni(neljas) ja kahvel kõõrub kusagile vastu?).
Plaanis on asi ära reustareerida, või midagi sinnapoole.

Puudu on:
akukarbi kaan,
orginaalsed ilu/kaitse plekid esihargi küljest, kuhu käib esituli(vaja ilma suunatule aukudeta).
tagumine iste,
üks sumbuti,tahaks panna sellist nagu planeta1-l,(teine olemas), käimalöömis vända poolne on muidu orginaal, aga halvas seisukorras, pealegi on nende ainus erinevus sõeltes.
Korralikud leegitorud,arvatavasti tuleb olemasolevad ülevärvida...

Kas orginaalis on neid tehtud ka selliste porikatega nagu on planeta1 kuni planeta kolmeni?
Tagu pidur käib trossiga?
Kuhu kinnitub orginalis relee? ja kas tal pidurituli ka on?

Varsti saab pildid ka!
Vasta
#2

minuteada on planeta esiporikaid pandud massiliselt 56\'le ise, tehases neid vist ülge ei kruvitud, kuigi olen kuulnud jutte, et viimased 56\'d said samasuguse esiporika.. keegi ehk teab täpsemalt õelda. tagupidur käib ikka liigendiga. relee kinnitub taguporika ja õhufiltri vahele sadula alla. mitte nagu minul oli, et pidurihoovapoolsesse küljekarpi...

edu!

Pots ja postivahe.


Vasta
#3

minu 56 endine omanik väitis ka et mul on originaal porikas ees,kuigi see oli sama mis plan1-l ja mul raam ju 56 oma .. nii et ehk tõesti tuli ka plan1 porikaga välja neid
Vasta
#4

Minul on relee plastik kaanega.
Vasta
#5

iz350 Kirjutas:Vanematel IZ-56-el oli tagumine pidur tõesti trossiga.
Esimese Planeta sumpad ei ole tegelikult samasugused,kui 58-aasta IZ-56-etel.58-aasta sumpad olid pikema leegikaga ja sumpad ise olid sellised lühikesed,peenikesed ning kroomitud,ärakäivate tagumiste otsadega(muide,mul sõbral on selliste sumpadega 58-aasta IZ-56 ja nendel sumpadel on väga ilus(selline madal)hääl).
Vanematel 56-etel oli relee(mis asub esimese sadula all)mitte plasmassist kaanega,vaid hoopis plekist kaanega.
Pidurituli oli juba esimestel IZ-56-etel olemas.

Tõenäoliselt oman sarnast. 1957 väljalase, 5 aasta tagusel pildil näeb välja päris hea.
pilt

Tagapidur trossiga, seetõttu ka erinev piduripedaal, plekist relee karp esimese sadula all, küljekarbid olid väikse võtmega, mitte plekitükiga, leegikad pikad summid lühemad kui uutel, porikas käis hargiga kaasas, spido ajam mootorist, ratta rummu välisläbimõõt on erinev (kilp ei sobi uuemale veljele) ja need kuradima triipude arvud küljekarpidel ning veljekilpidel oli kah erinev uuematest. tulelüliti oli oli kandiline peaaegu nagu ülemineku jawal, spido ja genekas nagu IZ49-l, pooled poldid mõõdus 7mm jne.
tagatelje ja hammasratta kopsiku mutrid, ülemine lõualuu, sumpsi otsad nikeldatud.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#6

http://www.hot.ee/sadalamc/
Kas sellel kõge tagumisel iz-l on tagu pidurid trossiga, releekaan plastikust, leegitorud lühikesed, spidomeetri peale on märgitud 120km/h,tagumise telje muter on kroomitud ja tagurpidi vindiga(koos ketikaitse mutriga)
Vasta
#7

see tagamine pole päris minu ning arvan, et pidur on traadiga ning leegikad lühikesed, relee plastikust muud ei tea.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#8

Minu iz vastab sellistele tunnustele:ees selline porikas nagu planetadel(nagu sellel rohelisel seal),pidurid trossiga, releekaan plastikust, leegitorud lühikesed, spidomeetri peale on märgitud 120km/h,tagumise telje muter on kroomitud ja tagurpidi vindiga(koos ketikaitse mutriga).
.
Vasta
#9

iz350 Kirjutas:Samasugune see vanem IZ-56 versioon ongi.
Lisaks eelpool mainitule veel eriti pika malmist sisselaskekollektori ja teistsugused alumiiniumist karpa/õhupuhasti katted.

Lisan veel, et käsikäigukang on pikem, pisut painutatud ning ka nikeldatud (valm. terasest).

Samas kui kellelgi on eelpool nimetatud ja kirjeldatud iz 56 va.57-58 korralikke sumpse, ülemist lõualuud, tagatelje mutrit, käigukangi, tervete lukkudega küljekarpe või ainult lukke siis andke endast märku.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#10

Mul oli ka see suure spidomeetriga tuli ees,aga tulekosu oli vist m-i oma,sest süüte ja neutraali tuled olid teist moodi, ja esitulepirn on üldse mingit ime moodi(äkki panonia oma?)
Vasta
#11

lööb tagasi Kirjutas:Mul oli ka see suure spidomeetriga tuli ees,aga tulekosu oli vist m-i oma,sest süüte ja neutraali tuled olid teist moodi, ja esitulepirn on üldse mingit ime moodi(äkki panonia oma?)

IZ-l peaksid süüte ja neutrali lambid olema süüteluku küljes, sellised vahvad pirnid, üleni plekkkestas ainult pealt avatud.
Esitule pirni kolme needi taha käib veel teine sokkel ümber (vedru abil)? mul selline.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#12

tere!
Soetasin vahepeal veel ühe iz56(kobedam kui eelmine). Sellel uuemal on ainult küljekarpidel 3 triipu asemel 7, kahe või kolme triibu asemel ilukilpidel on 4 ja tagu pidurid on ka hoovastikuga.

Küsimus siis selles, et kui tahan siklit taastada(võibolla ka musta numbrit), kas pean siis uued küljekarbid ja ilukilbib otsima? Ometigi on ta juba vabrikust niiviisi tulnud.

Teine küsimus tekkis sussklapi ning ka lingi asukohast(kas vasakul või paremal).

Kolmas: kui tahan kodarad uuesti tsinkida, siis pean nad ära võtma, aga kas jalgratta poes viitsitakse rummu ja pöida omavahel kodaratega ühendada?

Kõige viimane küsimus on triipude kohta: kas rohelisel(heledamal) on hõbedased või punased triipud ning äkki teab keegi kogemata ka värvikoodi.


Olen juba ette tänulik kui keegi oskaks vastata,(paha ei tee ka mõni täiesti orginaal pilt)
Vasta
#13

lööb tagasi Kirjutas:Küsimus siis selles, et kui tahan siklit taastada(võibolla ka musta numbrit), kas pean siis uued küljekarbid ja ilukilbib otsima? Ometigi on ta juba vabrikust niiviisi tulnud.

Kui on musta numbri soov, siis pead ratta viima originaalseisu. Ehk siis kui on tegemist kahe eri välimusega karpidega, siis pead esmalt uurima, millal ja millistele neid külge pandi. Kui see sõltus väljalaskeaastast, mudeli eripärast vms, siis pead loomulikult panema algupärased. Kui pandi kahte karbimalli paralleelselt (Vene ajal juhtus palju ka seda, nt olenevalt laoseisust), siis vast võid jätta kumma iganes. Nii et - esmalt uurimistöö.

Igatahes - minu soovitus on musta numbri taotlemisel teha võimalikult palju uurimistööd. Kui numbrit hakkad taotlema, pead Sina suutma ekspertidele tõestada, et sel aastal ja sel mudelil olid sellised detailid.

lööb tagasi Kirjutas:Teine küsimus tekkis sussklapi ning ka lingi asukohast(kas vasakul või paremal).

Niipalju kui ma tean, on IŽidel sussklapi hoop ikka vasakul ja suunatud (erinevalt siduri omast) allapoole. Vähemalt 350-l, 49-l ja Jupiteril on nii.

lööb tagasi Kirjutas:Kolmas: kui tahan kodarad uuesti tsinkida, siis pean nad ära võtma, aga kas jalgratta poes viitsitakse rummu ja pöida omavahel kodaratega ühendada?

Loomulikult pead lahti võtma! Soovitan esmalt panna need likku MoS2 eraldusõliga ja siis läheneda neile nädala-kahe pärast korraliku (kvaliteetse) kodaravõtmega (mille soovitan muretseda). Ja enne lahtivõtmist joonistada üles / jätta meelde kodarate sissepanekuskeem kui just mingi näidis-ratas Sul terveks ei jää. Ja kodarate tsinkimisel lase keermeosa kinni katta, muidu niplid sinna otsa enam ei hakka! Tsingi korral on alternatiiviks ka kodarakeerme lõikaja hankimine ja keerme ülekeeramine - kroomi korral seda alternatiivi ei ole, sest kõva metallina nürib kroom keermelõikaja tööorgani kiiresti erinevalt tsingist...

Mis kokkuladumist puudutab, siis võid seda teha nii ise kui leida keegi, kes on seda varem teinud ja nõus seda taas tegema! Loodetavasti on selliseid kodanikke foorumiski (minu ajaressurss on kahjuks väga piiratud, võibolla olen nõus ainult mingi defitsiitse detaili vastu seda tööd tegema).

Jalgrattatöökodade osas pead küsima - võib juhtuda, et neil on reguleerimispingid, kodaravõtmed jms ainult jalgrataste jaoks või nad ei viitsi ka seda tööd ette võtta. Ja ka sisseladumise nipid on veidi teised - jalgrattakodaraid annab vajadusel sissepanekul ka veidi painutada, mootorratta omi mitte.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#14

lööb tagasi Kirjutas:... esitulepirn on üldse mingit ime moodi(äkki panonia oma?)

Kas pirn käib reflektorile kolme tihvtiga eestpoolt (klaasi poolt) külge? Kui jah, siis see on vanem Vene mall... kasutatud ca 1950te keskpaigani enamikel N.Liidu autodel/mootorratastel.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne