Taas veidi vanu fotosid
#1

Taas mõned vanad fotod, korjatud vanadelt negatiividelt.

http://www.automoto.ee/gallery/Muud-pildid

Vanade võidusõidupiltide tegemise kohta ei tea. Oskan vaid eeldada, et tegu 30-ndatega.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#2

Need võidusõidu omad on tõesti kuskilt 30 aastatest.Mul on raamat Mootorisport, sääl on midagi sarnast nagu siingi.Kas need enamus trammi pilte on tehtud Balti jaamas,ja pääle sõda?Tundub olevat palju vene mundreid ja see taamal paistev maja on väga sarnane vanale jaamahoonele.See Viru väljaku pilt on aga tõeline ajalugu.Mul on ka midagi sarnast aga puuduvad oskused ja võimalus neid siia üles panna.
Vasta
#3

Veidi nostalgilisi pilte trammidest:
http://www.hot.ee/tallinnatramm/old.html
Vasta
#4

Ühel pildil on veoauto, kas tegemist on Gaz MM-ga?
Vasta
#5

Jah, Gaz MM.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#6

Kui keegi juhtus vaatama laulupeo tule teekonda siis seal oli näha et seda saatis ka Gaz MM aga SL Õhtuleht kirjutas et tegemist oli Gaz AA-ga. Kes oskab öelda millega siis ikkagi tegu oli, esimesed poritiivad oli sellised kandilised, järlikult peaks olema Gaz MM mitte Gaz AA.
Vasta
#7

Martti Kirjutas:Kui keegi juhtus vaatama laulupeo tule teekonda siis seal oli näha et seda saatis ka Gaz MM aga SL Õhtuleht kirjutas et tegemist oli Gaz AA-ga. Kes oskab öelda millega siis ikkagi tegu oli, esimesed poritiivad oli sellised kandilised, järlikult peaks olema Gaz MM mitte Gaz AA.

Jah vaatasin, ise ei saanud ka aru millega tegu.

kodanik \"Muuseumipapa\" oli ka oma masinatega seal teekonnal platsis.
Vasta
#8

Martti Kirjutas:Kui keegi juhtus vaatama laulupeo tule teekonda siis seal oli näha et seda saatis ka Gaz MM aga SL Õhtuleht kirjutas et tegemist oli Gaz AA-ga. Kes oskab öelda millega siis ikkagi tegu oli, esimesed poritiivad oli sellised kandilised, järlikult peaks olema Gaz MM mitte Gaz AA.

Rahvasuu on ikka GAZ MM-e (ilma esipiduriteta, kandiliste poritiibadega) AAdeks ehk \"aiai\"-deks kutsunud. Lihtsalt sõja ajal (ja ka pärast seda väikeses mahus) ei viitsitud autot täies mahus ja keerukuses enam toota. Sõja ajal, muide, oli ka esitulesid üks ja kast käis vaid tagant lahti - need \"ratsid\" muudeti peale sõda taas tagasi, kuid esipidureid ja poritiibu mitte.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#9

Tundub, et nüüd võib anda nendele vanadele võidusõidupiltidele ka juurde aja ja nimed.

Tegu peaks olema Eesti Moto-Klubi Pärnu osakonna poolt 14.augustil 1938.aastal Sauga mõisa - Audru ringteel peetud \"Üleriikliku mootorrataste kiiruse võistlusega\".

Inimesed nendel piltidel:

6. Th. Hakkaja, TWN
[Pilt: untitled11.jpg]

9. Ed. Johanson, BSA
[Pilt: untitled19.jpg]

20. Leop. Ratas, DKW
26. Ihse, New Imperial
[Pilt: untitled16.jpg]

21. H. Muru, AJS
[Pilt: untitled15.jpg]

Minu käes hetkel oleva võistluse kava järgi peaks pilt, kus koos numbrid 20 ja 26, olema tehtud esimese ja neljanda ringi vahel, sest siis sõitsid mainitud masinad koos. Seejärel nr. 26 katkestas.

Tolles ajast pärit ajaleheväljalõige kirjutab:

Ed. Johanson võitis Pärnu kiirussõidu

Pühapäeval peeti Pärnus üleriigilised mootorrataste kiirendusvõistlused Sauga-Audru 2650-m ringteel, kus oli kolm järsku kurvi. Osavõtjaid oli 15. Võistluste üldvõitjaks tuli senioride klassis startinud Ed. Johanson, kes 20 ringi - 53 km kattis ajaga 44.05, saavutades keskmiseks tunnikiiruseks 72 km. Senioride klassis kõik teised sõitjad katkestasid masinarikete tõttu! Junioride klassis olid võitjad: kuni 125 ksm masinatele - L.Seeman, masinal Willers, 8.ringi ajaga 21.57,0 ja keskmine tunnikiirus 58 km; A.Klassis - 1. E. Pärtelpoeg (Pärnu) masinal DKW, 15 ringi ajaga 36.15,0 ja keskmine tunnikiirus 65,8 km; 2. A.Ring (Pärnu) masinal DKW, kiirus 63 km; 2. L.Ratas (Pärnu) DKW, kiirus 61 km. B-klassis - 1. A.Kiibits (Pärnu) keskmine kiirus 67 km; 2. H.Muna (Tartu) kiirus 58 km; 3. P.Jüring-Jürgeson 56,8 km. C-klassis - 1. T.Hakkaja (Viljandi) kiirus 68,4 km; 2. A.Eelma (Pärnu) 64,8; 3. H.Muru (Pärnu) 64 km.

Asp
uuriv

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#10

PETSS Kirjutas:Kas need enamus trammi pilte on tehtud Balti jaamas,ja pääle sõda?Tundub olevat palju vene mundreid ja see taamal paistev maja on väga sarnane vanale jaamahoonele.See Viru väljaku pilt on aga tõeline ajalugu.Mul on ka midagi sarnast aga puuduvad oskused ja võimalus neid siia üles panna.
Trammid on jah Balti jaamas, aasta on tõenäoliselt 1951, eeldusel, et kõik pildid on umbes samast ajast. Ühel pildil on seal kõrvuti bensiinitramm ja uus elektritramm. Selliseid vaguneid ehitati 7 tükki, kõik 1951.a., numbrid 34-40. Ja see bensiinivagun on seesama unikaalne 126, mis ehitati 1946.a. maha põlenud vaguni 61 raamile ja mis kuni 1980-ndateni oli T3 numbri all olemas.

Viru väljaku pilt on kah 1950 või 1951. ENSV 10. aastapäevaks (21.7.1950) said kõik trammid uue oranzi värvi tumedamat värvi numbriga. See värv kestis aasta või kaks, kui kõik taas üle värviti, nüüd juba puna-valgeks. Tagavagun sel pildil on 119 või 120, endine bensiinimootorvagun 64 või 65 - kah haruldane juhtumSmile

Kui on midagi sarnast, siis andke teada!! Skaneerime ja riputame üles!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne