ГАЗ 53
#1

Sai eile ostetud selline veoauto. Seda oli vaja hetkel rohkem selle pärast et saaks maalt küttepuud linna(koju) tuua. Auto on ideaalses korras ja sõita oli sellega lausa rõõm( ma kaardilugeja), kuid pärast 200km läks p....se tuimaks, eks see olegi siis sellega sõitmise piir(mugavuse piir). Alguses oli olnud kütuseveoks aga hiljem kui autokool ostis selle õppesõiduks ehitati ümber porteks. Raami küljes on olemas veel teinegi kardaani pukk(raam). Sõitnud on u.100000km ja on läbinud ühe kap.remondi. Aga mootor paistab olevat alumiinium plokiga, on selline asi võimalik, peaks ikka olema malmplokk? Pildid: GAZ 53
Vasta
#2

Gaz 53 ongi alumiinium plokk. Seal kaks Volga mootorit ühe vända külge aretatud.
Hea soe tunne sellises korras autot vaadata. Sai kunagi analoogsega pikka lainet sõidetud. 200km pole mitte selle autoga sõidu piir. Eks see arjumise asi.
Isegi peata venelane (nii kutsuti kvaliteedi märki) alles küljes.
Vasta
#3

Mnjaa! Pidin isegi muretsema 53A, aga on asi veidi soiku jäänud.
Nostalgia. Smile
Vasta
#4

Sa võiks oma volgad ka sama tooni lasta, nagu pesakond oleks.
Ma ei saanud täpselt aru selle lisakardaani funktsioonist, mille jaoks?
Vasta
#5

motamees Kirjutas:200km pole mitte selle autoga sõidu piir. Eks see arjumise asi.
mnjah, aga manööverdades on küll päris tõsine vahend ülakeha treenimiseks. Roolivõimu ju pole. Samas huvitav: gaz 66 on sama mootoriga vist? Aga Sidepati omad liikusid kui loomad (muidugi 2.käik oli neil sünkroniseerimata) ning mu mäletamist mööda oli neil ikka roolivõim. Või oli põhjuseks nende tootmisaasta - \'94?
ise olen vaid kord 53 rooli peos hoidnud - ning selle masina gabariitide tunnetamisega oli tõsiseid raskusi. Isegi esiotsa asukohast polnud eriti aimu. Pöörderaadius oli kah juuuube suur. Niiet jah, sinna rooli ikka julget meest vajaBig Grin Erinevalt näiteks zil131 ning gaz66, mis mulle täitsa sõiduautod tundusid - a eks see kah harjumuse asi, tol ajal liikusin ju ise volgamootor-furgooniga, mil polnud isegi pidurivõimu...

\"nothing beats V8 sound\" - kõigil kaheksasilindristel on ilus \"jaal\"

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#6

66-l on 53 mootor jah,kuigi Vene spravotšnikud annavad selle tähiseks ZMZ-66.Ja roolivõim oli neil minu teada kah algusest peale (samas ntx zahharile ilmus see alles tootmise päris lõpustaadiumis)
53 rooli olen paaril korral isegi keeranud ning-kõigega sain hakkama.... Big Grin Kõige harjumatum ehk see sünkrota 2.käik ning esimeselt teisele vahetamine.



13piisab Kirjutas:
motamees Kirjutas:200km pole mitte selle autoga sõidu piir. Eks see arjumise asi.
mnjah, aga manööverdades on küll päris tõsine vahend ülakeha treenimiseks. Roolivõimu ju pole. Samas huvitav: gaz 66 on sama mootoriga vist? Aga Sidepati omad liikusid kui loomad (muidugi 2.käik oli neil sünkroniseerimata) ning mu mäletamist mööda oli neil ikka roolivõim. Või oli põhjuseks nende tootmisaasta - \'94?
ise olen vaid kord 53 rooli peos hoidnud - ning selle masina gabariitide tunnetamisega oli tõsiseid raskusi. Isegi esiotsa asukohast polnud eriti aimu. Pöörderaadius oli kah juuuube suur. Niiet jah, sinna rooli ikka julget meest vajaBig Grin Erinevalt näiteks zil131 ning gaz66, mis mulle täitsa sõiduautod tundusid - a eks see kah harjumuse asi, tol ajal liikusin ju ise volgamootor-furgooniga, mil polnud isegi pidurivõimu...

\"nothing beats V8 sound\" - kõigil kaheksasilindristel on ilus \"jaal\"
Vasta
#7

robi Kirjutas:Sa võiks oma volgad ka sama tooni lasta, nagu pesakond oleks.
Ma ei saanud täpselt aru selle lisakardaani funktsioonist, mille jaoks?
Teine kardaan arvatavasti oli vajalik kütuse pumbale(oli enne kütuseveok). Volgad värvin järgmiselt: Gaz 21-Valge ja Gaz 22-Beez.
Vasta
#8

13piisab Kirjutas:Aga Sidepati omad liikusid kui loomad
\"nothing beats V8 sound\" - kõigil kaheksasilindristel on ilus \"jaal\"
Soolo 53 liikus tühjalt ka ikka mehiselt. Tallinnas foori alt minnes sai tihti ka Ladadele ära tehtud. Enamuse ajast sai muidugi käruga sõidetud. Kui võrrelda 66-ga siis 53 parem minek veel. 66 kole palju asju all rohkem vedada. Talvel on eriti raske külmalt liikuma saada. Veoauto hüpoidõli (kasutati 66 transmissioonides) on ju nii paks. Võibolla tänapäeval kasutatakse vedelamaid õlisid.
Vasta
#9

Endalgi oli selline veel eelamisel aastal maja ehitusel abiks. Suurim katsumus oli talvel sõita, võttis ikka selja märjaks ilma salongi soojendusetagi Smile
Vasta
#10

Lätis pidid olema paljud 53d ja Zilid tehtud gaasi küttele. Kokkuhoid pidi päris mehine olema. Millegipärast meil seda pole suudetud ja seetõttu seoses ülisuure küttekuluga enamik rauda roostetab põõsastes.

Toungue kõps

Ostan M-410 või M-72. Või vahetan mingi kama vastu.
Vasta
#11

Siin siis pilt ühest Zilist millel on Gaasi pütt all.
Vasta
#12

Üllatav oli veel see et sellel Zilil on peal ülevattuse kleeps- 2004!!!
Vasta
#13

Nädalavahetusel sain ka proovida GAZ 53-l rooli keerata, tõmmet on mootoril küll mõnusalt. Aga natuke kisub paremale, asfaldi peal selgus et kokkujooks on natuke vale ja kulutab hirmsasti rehve. Ida-Virumaalt sõitisme isaga Tallinnas 9,5 tundi. Põhjus oli selles et kumm läks katki ja mutrid lahti ei tulnud. Lõpuks sai 3,5m toruga lahti 5 muttrit kuuest. Siis tuli linnast abi ja saime ratta vahetatud aga oh häda varuratta rehvis oli rõhku 0,1 atmosfääri. Esimese bensiini jaamani kus oli võimalik kumme pumbata oli 20 km. Kuna katki läks tagumine kumm siis hakkasis need kokku hõõruma ja kuumenesid kuni u.70 kraadini. Selleks heteks oli 20 km-st sõidetud alles 10km.
Pealegi hakkas varurattast välja tulema vett, ei tea küll miks aga igatahes see ei jahutanud rehvi maha. Kaasas oleva veega sai jahutatud rehvi normaal temp.-ni. Siis sõitsime edasi kuni Jägala jõe sillani, selleks hetkekls oli jälle rehv tuli kuum ja tuli jõest vett tuua. Järgmine peatus oli juba bensiini jaam ja siis sai kummid täis. Üks stiilinäide kabiini laest ja üks pilt rehvi jahutamisest. http://www.automoto.ee/gallery/album01/pildid_046 Ja veel üks küsimus: kuidas läheb see laelamp põlema, igatahes lülitit kuskil näha pole?
Vasta
#14

Laetule lüliti on tal originaalis vasakulpool roolisammast armatuuri all..
Vasta
#15

kõps Kirjutas:Lätis pidid olema paljud 53d ja Zilid tehtud gaasi küttele. Kokkuhoid pidi päris mehine olema. Millegipärast meil seda pole suudetud ja seetõttu seoses ülisuure küttekuluga enamik rauda roostetab põõsastes.

Toungue kõps
Liikus meilgi tegelikult üsna palju gaasiküttel autosid.Vene aja lõpul näiteks.Oli GAZ-e(Side baasil Tallinnas,kindlasti ka teistel)oli ka Zille.Teisalt arvan,et see raud vedeleks ikkagi põõsas hoolimatta gaasiküttest.Asja määrab siiski auto moraalselt vananenud konstruktsioon ja tõsiasi,et veonduses pole teda tegelikult õieti millekski kasutada.
Nüüd 53-A st üldisemalt.Polnud sellel roolil häda midagi.Roolisüsteemi tuli vaid hooldada,st. määrida.ja seda üsnagi tihti Minek oli sel autol kah tolle aja kohta ülihea.
Pole näinud sahhari millel oleks olnud roolivõim.Küll olid tootmises 130 modifikatsioonid millel olid R6 mootorid,need olid küll roolivõimuga.
Lugupidamisega Flanagan
Vasta
#16

Zahharist rääkides,olen kuulnud,et lõpuaegade omadel (tehti neid kuni 1991.aastani) oli siiski GAZ-66 omast aretatud roolivõim.
Vasta
#17

Nädalavahetusel andis bensiinipump otsad, juhtus see maakohast tulles küttepuukoormaga. Sõidetud oli alles 20 km kui äkki mootoril enam jõudu ei olnud, käiku allapoole vahetades asi ei parannud ja jäime seisma. Algul oli arvamus et kuna bensiini pumba hoob mis käib vastu nukkvõlli on terve, et nukkvõlli on katki läinud, hiljem selgus hoopis et bensiinipump ise ära väsinud. Käega pumbates töötas, isa pumpas bensiini karburaatorisse ja sai jälle sõita paarsada meetrit.

Kuidagi moodi saime edasi sõita 2km(ühe korraga) kui jälle jõud kadus. Käisin kähku metsas vaatamas ega midagi vajalikku ei vedele millega saaks edasisõitu pikendada. Õnnestus leida 2 mootorratta velge, millel keskosad puudu aga mõned kodarad olid küljes, ühe võtsin kaasa. Natuke eemal vedesid mingid autojupid ja seal oli ka jahutusradika ventilaatori kinnituskonstruktioon(elektriline ventilaator). sealt küljest sain mingi juhtmete \"kõri\" mille ka kaasa võtsin. Selle ajaga oli isa bensiini jälle üles pumbanud, seejärel auto ringi keerata(õnnestus jätta risti üle mnt seisma ka veel) ja sai alustada tagasisõitu maakohta.

See toimus nii et bensiinipumba külge isa pani selle kodara mille ma leidsin ja selle külge nööri, mida mina sõiduajal pidevalt tõmbasin ja tagasi lasin et bensiini karburaatorisse saada. Ju selline tegevus pumbale ei meeldinud ja ta jättis meid seisma täpselt Ida-ja Lääne-Virumaa piiril. Enam ei andnud käsitsi pumpamine mingit tulemus. Isa helistas naabrile kelle isal oli varem olnud Gaz 53, et äkki on veel olemas pumpa, mida hädasti vaja oleks. Tuli välja et pärast mõningat otsimist õnnestus tal leida Gaz 52 pump mille ülemine osa sobib Gaz 53 pumbale peale.

Sugulased kes parasjagu seal samas olid tõid pumba meile tee peale ära ja osad jupid vahetatud saigi sõita, algul proovisõit 1km ja seejärel jälle Tallinna poole. Sõita sai ainult 14 km kui seegi pump otsad andis. Olime jõudnud Tallinn-Narva mnt-le täpsemalt Sämile, seal hakkas mootor jukerdama täpselt silla peal ja esimelt teelt keerasime mnt pealt ära. Samas kohas seisime järgmised umbes 70 minutit. Lõpuks läksin korjasin tee äärest tühje plastikpudeleid et täita bensiiniga ja anda vabavool karburaatorisse. Saime ringi pööratud ja sõita umbes 500m kui jälle jõud kadus, et üle silla saada pidin pudelit pigistama et bensiin ikka liiguks. Kõik selle tõttu et pudelisse oli jäänud tegemata õhuauk ja tõmbas kohe vaakumisse. Õnneks oli akudrell ja puurid kaasas ja õhuauk tehtud sai jätkata sõitu.

Kõik kurvid sai võtta \"hästi peenelt\", st. võimalikult kõrge käiguga, ka üks peaaegu tagasipöörde kurv sai 4-ndaga läbitud. Ühe pudelitäiega(1,5l kuna ei saanud täitsa täis panna 2l pudelit) sai sõita keskmiselt 6km, külmamootoriga kõigest 5km. Täita sai pudelit kordi 4, st et üldiselt kütusekulu L/100km pole üldse suur, umbes 22liitrit. Et tekitada vabavooli karburaatorisse tuli pudel paigutada sellest kõrgemale, kuna voolikuks sai kasutada seda \"kõri\" mille olin enne metsast leidnud, tänu sellele sai pudeli paigaldada peegli konstruktsioonide vahele ja käega sai kinni hoida. Kippus aga lekkima see auk korgis kus oli voolik viidud pudelisse, seetõttu käisin ja otsisin tee äärest veel tihendeid korgi alla. Lõpuks jõudisme kohale ja käsi oli ikka meeletult külm, kuna väljas oli 0-lähedane temp. ja sõitsime natuke üle 30km ning ma hoidsin käega pudelit kinni, mis asus väljaspool kabiini. Eelnevalt olin just terve päeva puid lõhkunud ja liiges oli niigi valus, valutas veel 2päeva hiljemgi.
Ida-ja Lääne-Virumaa piiril õnnestus lausa kaks korda üsna pikalt seista ja selle ajaga jalgida rongiliiklust mis toimub seal eriti tihedalt, umbes iga 15minuti tagant läheb rong. Ja sel ajal kui seisime suunaga Tallinna poole läks mooda seesama buss millest ka varem olen pilte teinud. Ja kõike näeti piltide pealt.
Tekst tuli ikka jube pikk, aga nii see oli.

Mida järeldada: Edaspidi käime maal kahe autoga ja bensiinipump on alati kaasas.

EDIT: pildid tulevad hiljem kuna galerii ei tööta millegi pärast...

Pildid nähtavad siin: GAZ 53 remont
Vasta
#18

Jaa, leidlikud mehed igatahes!
Vasta
#19

Päris uhke lugu jah. Aga mul tuli mõni päev ennem meelde, hää kui nüüd teema üles võeti. Tahtsin Martti käest pärida, kuipalju sihukese auto liikluskindlustus maksab kah?

loll on loll olla.
Vasta
#20

Kindlustuse kohta saan küsida alles homme, sest isa läks täna õhtul maale bensiinipumpa vahetama ja seejärel autot koju tooma. Meenus veel selline asi et mingil hetkel oli mõte kapot maha võtta et saaks sõiduajal poritiival istuda ja bensiini otse karburaatorisse valada, õnneks mõtteks see jäigi...
Kuna eile ei tahtnud galerii kuidagi pilte vastu võtta aga täna juba õnnestus kõik vajalik üles saada, siis nüüd need ka ilmuvad(pildid on kronoloogilses järjestuses). Paluks piltidega postitust mitte tsiteerida, sest see kisub teema mõõtmed otseses mõttes laiali!
[Pilt: auto_kaputt_034.sized.jpg]
[Pilt: auto_kaputt_045.sized.jpg]
[Pilt: auto_kaputt_052.sized.jpg]
[Pilt: auto_kaputt_053.sized.jpg]
[Pilt: auto_kaputt_058.sized.jpg]
[Pilt: auto_kaputt_003.sized.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne