Abi kasutatud ratta ostul ?
#1

mida vaadata kasutatud ratta ostmisel millele eriti peaks tähelepanu pöörama, et hiljem ei oleks suuri üllatusi? Nii vene päritolu toodangul kui ka välismaisel rattal.

Vasta
#2

Motolisti arhiiv pakub selliseid lahendusi. Äkki on abi

Mida vaadata kasutatud tsikli ostul:

Neeme:
Soovitusi kasutatud tsikli ostul. Loetleks need kohad, mis hiljem kulukad vahetada ja mida ostuhetkel kindlasti kontrollida ja uurida saab: Rehvid, kett koos ketiratastega, generaator, katkised plastosad, tuled, amordid. Nimistu läheb pikaks ja tegelikult on raske ja pikk jutt seletada, kuidas ja mida uurida. Sellest tundest saad veidi aimu, kui paar esimest korda pange paned :-)

Napalm:
Aga siiski enne kui pange paned vaata üle taga kiige puksid ja amordi puksid mida saad teha siis kui taga ratas on õhku tõstetud hargil või pukis üle sadula kummardudes ning käega kiiget ülesse tõestes. Kui see liigub niisama nii kui lambajalg on lood kehvad.
Sama on roolikannaga, ratas õhku ja väänama ette taha ja külgedel kui seal on mingi lõtk on lugu juba väga paha. Kõik simmerid, amortdid eest ja kas amordi torud on kuivad üldse.
Kas käiguvahetaja võlli simmer peab? Kas vända simmer peab!!! Selleks tuleb külje kaan maha võtta. Ratas peab olema jäik mitte vedel ega töllerdama.
Kas rattad jooksevad üldse kokku ühe joone peal. Kas amort liigub sujuvalt ja kas amordi torud on sirged. Kui amort käib jõnks jõnks on juba $$$$ lõhna tunda. Kas rattad ise on sirged või kaheksas.
Mootor ise on juba eraldi jutt ja pidurid muidugi, kui on kettad kas need on sirged (väga kallis osa) jne, jne.

Mella:
Inglisekeelne õpetus: http://www.clarity.net/~adam/buying-bike.html

Kui mina lasin teisel inimesel Saksamaalt KTM LC4 vaadata, saatsin sellise kontrollnimekirja:
0. Kas passis olevad raami (ja kui on, siis ka mootorinumbrid) vastavad raamil olevatele.
1. Kas raam on sirge. Tagant vaadates ei tohi rattad omavahel X olla. Samuti peavad rattad olema ühel joonel.
2. Rattad peavad olema ümmargused
3. lenks peab olema sirge.
4. Esimesed amorditorud peavad olema sirged.
5. Nii esi kui tagaamort peavad käima pehmelt, ilma kolksuta. Ka siis kui üles päris tõstad. Ka ei tohi olla nn. tühja kohta.
6. Pidur peab olema korralik. Piduriklotsidel ja kettal ei tohi olla suurt vahet. Kui on - klotsid kulunud - hinnast maha.
7. Rehvide kulumisaste. Uus rehv maksab palju ;(
8. Kogu elektrivärk, tuled jms peab töötama. Testriga mõõta, et oleks laadimine. Elektrivärk on VÄGA KALLIS!
9. Mootor ei tohi kusagil olla niiske (lasta mingi ühenduse kohalt, plokikaanest jms. läbi õli, vett jms.) Ka altpoolt peab olema mootor kuiv.
10. Amordi õlitihendid ei tohi lekkida. Ka altpoolt ei tohi amorditorud olla niisked
11. Kodarad peavad olema sirged.
12. Vaata piduriketta kulumist.
13. Tagakiige pukside kulumine - hargi peal tagaratas maast lahti ja siis proovid kõvasti külgsuunas loksutada - seal ei tohi ühtki prõksu olla.
14. Roolilaager. Esipidur põhja ja tõmbad-lükkad kõvasti. Roolilaagrist ei tohi loksu kostuda/tunda.
15. Spidokas ja tahhokas peavad töötama
16. Iste peab terve olema nii alt kui pealt. Ei tohi olla ära istutud.
17. Paak ei tohi lekkida.
18. piduri-sidurilink.
19. Mootor peab külmalt tõrgeteta käivituma ja ühtlaselt käima jääma. Sealt ei tohi kostuda kolinaid, krõbinaid, võõraid sahinaid, nukaketi kõlinat, klapitiksu. Ei külmalt ega soojalt, ei tühikäigul ega pöördes.
20. Ka soojalt peab kenasti käivituma.
21. Suitseda ei tohi ühelgi pöördel ei külmalt ega soojalt. Külmalt ei tohigi tegelikult pöördesse ajada.
21. Vändast peab ka käivituma.
22. Tagaistuja jalarauad ja käetoed peavad olemas olema.
23. Plastikul kukkumisjäljed langetavad hinda. Sumpsil kriimud - kukkunud. Kui kriimud on sügavad, pikad ja paralleelsed, siis on külili hoo pealt käinud. Lenksu otstes on mingid junnid - nende pealt on ka kukkumine hästi näha.
24. HArgi peal loksuta rattaid - kas laagrid on ok.
25. Kett peab olema ilma loksuta lülide vahel. Ketirattad peavad olema korraliku hambakujuga. Kui tagarattal võtad kõige tagumisest ketiosast kinni, siis ei tohi tõmmates tahapoole kett ketiratta pealt eemale tulla. Esimest ketiratast saad vast ka kuidagi vaadata.
26. Esiamordi toru peegelpinnal ei tohi olla kulumisjälgi ega kriime.
27. Kas sidur käib kergelt.
28. Akupinget ja geneka laadimist sa ei oska vist kontrollida. Muidu, töötava mootoriga keskmistel pööretel peab olema pinge akuklemmidel ca. 13.8 Volti. Kui on üle 14.5, siis on liihga palju, alla 13 on liiga vähe. Kui esituli põleb, siis tühikäigul võib tuli nats tumedamaks minna. Nagu autolgi.
29. Kas gaasid ei tule kusagilt sumpsi torude kõrvalt välja.
30. Kas käiguvahetushoob on sirge.
31. Kas on 2 peeglit ja kas on terved.
32. Suunakad peavad töötama kenasti.
33. Esituled peavad kõik ok olema (sellel masinal väga kallis jupp). Kas E tähistus on tuledel.
34. Kas radikas on terve.
35. Vaata, et sidur ei libiseks.
36. Vaata, et summuti poleks seest tühi.
Küsi, kas midagi lisaks kaasa ka tuleb (mingeid vidinaid), reisikohvrid vms. Kui tihti on tehtud õlivahetusi? Mis õliga sõidab? Kui tihti on reguleeritud klappe.


Head ostmist Wink


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne