MAZ, ZiS jt.
#1

Kunagi liikusid Eestimaa teedel sellised masinad, nagu MAZ 200, Zis 150, Zis 585, Zil 164 jne. Kas on kuskil mõni nimetatutest algsel kujul veel liikumas või on kõik juba sulatusahjudest läbi rännanud? Veel 90ndatel nägin Tallinnas ühte uuema seeria Uralzis-i liikumas, selle saatus on kahjuks samuti teadmata.
Kui keegi teab mõnda kohta, kus selliseid legendaarseid liikureid näha saab, oleksin siiralt infost huvitatud.
Vasta
#2

Steelrider Kirjutas:Kunagi liikusid Eestimaa teedel sellised masinad, nagu MAZ 200, Zis 150, Zis 585, Zil 164 jne. Kas on kuskil mõni nimetatutest algsel kujul veel liikumas või on kõik juba sulatusahjudest läbi rännanud? Veel 90ndatel nägin Tallinnas ühte uuema seeria Uralzis-i liikumas, selle saatus on kahjuks samuti teadmata.
Kui keegi teab mõnda kohta, kus selliseid legendaarseid liikureid näha saab, oleksin siiralt infost huvitatud.
See Uralzis kuulus Dünamo suusavabrikule,mis tast sai ei tea,nägin minagi teda viimati samal ajal.
Tallinna külje all on vähemasti üks 164 sadulveok,mis paistab majapidamises ka kasutuses olevat,haakes küll 51/52 konteineriveo haagis,millele ilmselt heina ja muu seesuguse veoks võrkseinad ümber ehitatud.Nägin seda autot ja haagist umbes kuu tagasi.Tallinna külje all on ka üks ZIS-150 baasil autokraana.Hoolimatta räsitud välimusest töövõimeline.
Kuskil peaks seisma ka MAZ-200 koos poolhaagisega,oli teine veel 96 aastal aktiivses kasutuses,nüüd pidi seisma aga aga lammutamisele ei minevat.On teisel küll mootor JAMZ-236,ilmselt küll hiljem paigaldatud,mitte sellise mootoriga tehasest väljunud modifikatsioon.Aga see nüüd juba minu arvamus.
Tartus on olemas ja 2003 käis ülevaatusel (seda nägin oma silmaga)200 Mazi 4x4 versioon,hüdrokraanaga,taga ühekordsed rattad .Seega mitte metsaveo versioon vaid selline mida NL-armees päris palju oli .Ja vene sõjaväelt ta vist 88 või 89 saadigi.Samas linnas on ka 200 baasil staabibuss.
Selles linnas oli ja haitus teadmatta suunas ZiS-151,mis seisis telefonimaja taga,oli avariijaam ja autona praktiliselt \"neitsilik\".Kuuldavasti vanarauda ei sattunud ,aga omanikku või asukohta ka ei ole kelleltki kuulnud.
Aga kindlasti leidub neid autosid Eestimaal,iseasi millises seisus.
Heade soovidega flanagan
Vasta
#3

MAZ-200 (tavavariant) oli viis aastat tagasi Kärdlas täiesti olemas.Paaril korral varem olen sellist ka sõitmas näinud (Läänemaal),võis olla sama masin.
Kuskil siinsamas foorumis oli juttu ka ühest tänavakoristus-ZIL-164st,asuvat see Harjumaal ja olevat komplektne.
Lisaks veel JJTS-i kodukal näha olevad tuletõrje ZIS-150 ja ZIL-164.
Vasta
#4

MAZ-200 kahetaktiline diisel tegi ikka väga mõnusat häält! Samad mootorid olid ka ATL vedukitel (roomikautodel), neid oli omal ajal Järva-Jaani Maakutsekoolis nr.31 päris palju.
Vasta
#5

Noid vanu kahetaktimootoriga MAZ autusi nägin tuttava õuel 2tk. üheksakümnendate alul. Kuskilt lennuväljalt enesele tassinud, pidi kahest ühe kokku ehitama. Seda küll ei tea kas need täna enam alles..., pole aastaid sinnakanti sattund.

loll on loll olla.
Vasta
#6

Liikuv Maz-200 on üks olemas Oisu Tuletõrjemuuseumis, Järva-Jaanis on üks sõitev Zis-150 porte ja Zil-164 tuletõrjeauto. Zis-150 tuletõrjeauto sõidukorras ei ole.

http://www.jjts.ee/autod.php
Vasta
#7

mrali Kirjutas:Kuskil siinsamas foorumis oli juttu ka ühest tänavakoristus-ZIL-164st,asuvat see Harjumaal ja olevat komplektne.
Lähemalt näha siin:
http://www.carrating.org/car.php?1947

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#8

Need kahetaktilised mootorid vist on lavassaare rabaraudteede standardvedurite TY6 peal.
Vasta
#9

Oskab keegi nende mootorite (nii diislite kui ka Zil-i reaskuuese) kohta midagi lähemalt rääkida? Kuskilt neti pealt lugesin, et see kahetaktiline diisel olla miski GMC 71 seeria mootori analoog.
Vasta
#10

Täna nägin jälle Lääne-Virumaal seismas ühte vana Zil või Ziz-i, seisab juba aastaid sama koha peal, õnneks küll katuse all aga mnt. pealt on täitsa näha.
Vasta
#11

Martti Kirjutas:Täna nägin jälle Lääne-Virumaal seismas ühte vana Zil või Ziz-i, seisab juba aastaid sama koha peal, õnneks küll katuse all aga mnt. pealt on täitsa näha.

Ega Rägavere lähedal pole? Seal lähikonnas seisab üks... asukoht U2U vajadusel.

Siis Järvamaal Mäeküla-Koigi läheduses tean ka üht... asukoht jälle U2U.

Nina/kabiini osas sarnaseid 157 on aga hulgim siinseal... nt Avinurmes nägin aastat 2 tagai üht nurkas seisus, sahhaari mootor välja paistmas... üks selline nurkakene vedeleb ka Koonga läheduses Pärnumaal. Asukohad jälle U2U.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#12

pppp Kirjutas:Oskab keegi nende mootorite (nii diislite kui ka Zil-i reaskuuese) kohta midagi lähemalt rääkida?

ZIS/ZILi reaskuuene ehk nn sahaari mootor on ZIS 5 mootori edasiarendus, strateegilised mõõdud samad. Anohhini raamatus on nii sellest kui ka diisel-kahetaktilisest MAZ \"härg\" 200 jõuallikast pikalt juttu.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#13

http://forum.automoto.ee/showthread.php?...5#pid31785

Seal olen ise kunagi kirjutanud,ühe Vene allika järgi on kahetaktiline JaMZ diisel tõesti GMC 4-71 koopia.
Vasta
#14

pppp Kirjutas:Oskab keegi nende mootorite (nii diislite kui ka Zil-i reaskuuese) kohta midagi lähemalt rääkida? Kuskilt neti pealt lugesin, et see kahetaktiline diisel olla miski GMC 71 seeria mootori analoog.
Soovitan Sulle kaht raamatut:
Anohhin \"Autode ehitus\"
Väga hea raamat muuseas,üliheade joonistega ja ehitus ja toimimiskirjeldustega.Kirjeldab mootoreid Zis-5;
Zis-120(150) ,Zis-121(151) ja JAaZ-204(Jaz&Maz-200) loomulikult ka kõiki teisi NL tollaseid mootoreid ja mudeleid.
Ülihea on ka U.Ivaski \"Autod\"
Kui vene keelt ka valdad siis päris korralikku infot saad \"Za ruljomist\"Vanad aastakäigud ju raamatukogudes olemas.
Head soovides,Flanagan
Vasta
#15

mrali Kirjutas:MAZ-200 (tavavariant) oli viis aastat tagasi Kärdlas täiesti olemas.
Jah oli,seisis \"polgu hoovil\" e. Hiiu Kaluri õuel kuid erastamiste ja aktsiate jagamise käigus sattus selliste omanike kätte kelle kindel soov ning tahtmine oli auto soome maha müüa,kas tehing ka õnnestus ma päris täpselt ei tea aga kadund see auto igatahes onSad

M 411 60.a.,M410 60.a.,M401 56.a.,M403 64.a.,
M 424 64.a.,M423 62.a.,GAZ M20 48.a.,Opel Kadett B 71.a.,
Vasta
#16

ints Kirjutas:
mrali Kirjutas:MAZ-200 (tavavariant) oli viis aastat tagasi Kärdlas täiesti olemas.
Jah oli,seisis \"polgu hoovil\" e. Hiiu Kaluri õuel kuid erastamiste ja aktsiate jagamise käigus sattus selliste omanike kätte kelle kindel soov ning tahtmine oli auto soome maha müüa,kas tehing ka õnnestus ma päris täpselt ei tea aga kadund see auto igatahes onSad

http://www.zone.ee/aandres22/110605/slid...P9108.html

Äkki on tegu sellesama masinaga,mis nüüd Maanteemuuseumi kollektsioonis??
Vasta
#17

Seda teemat võiks jätkata.
Nii palju tean mina:
Maanteemuuseumis siis mainitud MAZ 200:
http://www.zone.ee/aandres22/110605/slid...P9084.html
Seal veel R.Raju kogust Ural-Zis-5:
http://www.zone.ee/aandres22/110605/slid...P9068.html
GAZ MM:
http://www.zone.ee/aandres22/110605/slid...P9102.html
ZIL-MMZ-585:
http://www.zone.ee/aandres22/110605/slid...P9083.html
Samuti on R.Rajul oma garaažis MAZ 502:
http://www.unicweb.ee/modules/gallery/al..._jav_e_MAZ
üks samasugune on ka Rakveres ja üks veel kuskil Eestsis:
http://www.carrating.org/car.php?5414
Siis R.Rajul on veel Studebaker:
http://www.zone.ee/andres222/slides/IMGP8768.html
ja Ural Zis 355M:
http://www.unicweb.ee/modules/gallery/album01/Molotov
Üks samasugune on veel kuskil Lääne-Virumaal.
Vanasõidukite Suursõidul osales ZIL 164:
http://www.zone.ee/uunikumisoit/slides/IMG_3899.html
ja Zis 150:
http://www.zone.ee/uunikumisoit/slides/IMGP9846.html
Üks Zis 150 veel:
http://www.carrating.org/car.php?6514

Vasta
#18

zis 151 Pääskülas
http://www.zone.ee/fic/leiud_suvapildid/ alumine rida, vasak .

Vajad enda autost pilte ? Saame kokkuleppele ! Küsi varajasemaid töid.
Vasta
#19

andres22 Kirjutas:Vanasõidukite Suursõidul osales ZIL 164...

Minu meelest oli Suursõidu üks vahvamaid liikureid puugaasigeneraatoriga varustatud ja kogu trassi puitklotsidega läbi sõitnud Ural-ZIS 5 (1945), mis Lihulast pärit.

http://www.mois.ee/tmp/uralzis.jpg

Kuna olin ise Suursõidus osaleja, on minu pildikogu seal osalenud sõidukitest juhuslik ja hüplik. Hetkel on puugaasiga Ural-Zis 5 ühte järjekordsesse näitusepaika manööverdamas.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#20

[quote=mrali]
[Üks Maz 200 on rakvere ringteel- sealt kus tee üle raudtee läheb paistab- seisab ilusti katuse all
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne