Kombainid Eestis

Kuna tegemist on Nivaga, siis pole see ilmselt mingi eriline nähtus Cool , kui rääkida üldiselt mootoritest, siis normaalne nähtus see kindlasti ei ole. Jõudu lihtsalt pole, laseb pöörded põhjas, et kuidagigi põld koristada. Päris piinlik oleks sellist videot üldse üles panna Toungue

John Deere 952 täna koristamas
   
Vasta

Ma arvan et sellel nival on lihtsalt õhupuhasti mustunud ja siis kütuse ebatäieliku põlemise tagajärjel kaob mootoril jõud ning hakkab tossama.See suht levinud viga nivadel kui ei viitsita õhupuhastit regulaarselt puhastada. Märjema vilja korral suitsemine on täiesti normaalne sest mootor saab siis palju suuremat koormust kui kuiva puhul. Niva suht nõrgukese mootori tõttu on umbrohtunud ja niiske vilja koristamine vaevaline tegevus võrreldes kaasaegste kombainidega.

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Leidsin järjekordse tehnikaime vene kombainiehituse ajaloost . Tõenäoliselt on ta seitsmekümnendatest aastatest pärit silokombain . Heeder tundub ees olevat igatahes maisi koristamise oma. Teine samalaadne roomikelukas on veel suurem ja mõeldud heina kogumiseks ning heina kuhjade moodustamiseks pehmetel heinapõldudel .Kui tuli talv siis külmunud maaga alles tassiti need heinakuhjad lehmalautade juurde.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Selline aparaat siis. Kuulub mu onule. Aastat kümmekond tagasi veel töötas kah, nüüd juba hulk aega seisnud.

http://album.ee/node/28887329/50233615
http://album.ee/node/28887331/50233615
Vasta

Mõned päevad tagasi vuras minust mööda SK-4. Vaatasin veel suurte silmadega, et mis kuradi aparaat see on aga ju siis kellelgi siin harjumaal selline veel kasutuses.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Vana kombaini Massey Harris 630S omanikuna, olen väga huvitatud kombainidest vanuses ca. 50 aastat. Vaadata, pildistada, suhelda, kuniks neid veel leidub. Sel aastal tutvutud 8 kombainiga. Sobivusel teatage vanadest kombainidest. Vanaain tel.53416341 või foorumisse, loen tihti.
Vasta

Hetkel Raplamaal liigub selline masin ringi. Täiesti töötab ja toimetab.. Vahest tuleb jällegi veidi hinge sisse puhuda aga muidu toimetab täiesti kenasti. Konkreetse masina tootmine lõpetati hiljemalt aastal 1972. Tegemist siis BM-Volvoga.[/code]


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Tartumaal ka üks sarnane täitsa töökorras Volvo tuvastatud. Keegi ehk oskab täpsemini võimalikku tootmisaega määratleda?

[Pilt: IMG_20140820_154205.jpg]

[Pilt: IMG_20140820_150723.jpg]
Vasta

See viimane peaks olema siin http://www.volvoce.com/constructionequip...20257.aspx aga veel on käibel ka järelveetavaid mõned.
Vasta

[Pilt: large_28906123_niMy.jpg]

Veel pole maha löödud
Vasta

(21-08-2014, 09:16 AM)olli Kirjutas:  Tartumaal ka üks sarnane täitsa töökorras Volvo tuvastatud. Keegi ehk oskab täpsemini võimalikku tootmisaega määratleda?

Kuldsed kuuekümnendad.
Vasta

(30-06-2014, 20:48 PM)krossifänn Kirjutas:  Alustuseks kaks pilti siis. Kas tunnete sarnasust ?

Esimese foto autor siis ksf.Sillu. Teine kellegi P.Pereshivailovi looming.
CK-4 vilja väljalaadimistoru on kuidagi ebaloomulikult pikaks venitatud,terapunkril olevad kirjad üle värvitud jne. Aga müts maha selle mehe ees kui kõik need pildid tema looming on.Galeriid saab vaadata SIIN
SK-4 väljalaadimistoru on joonistatud pildil silma järgi hinnates enam-vähem õige pikkusega, minu pildistatud kombainil on see originaalist märksa lühem. Kirjasid punkril SK-4 varasematel väljalasetel ei olnud (konkreetsel juhul tegu 1967. aasta kombainiga). Joonistatud pildil on kunstnik need SK-4 hilisematele väljalasetele vastavalt lisanud.

Olgu need pildid siis omamoodi austusavalduseks 2013.a. detsembri alguses siitilmast lahkunud kombainerile...


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta

Pakun välja variandi, et CK-4 võis ka omada kahe erineva pikkusega väljalaadimistigu, sest CK-5 lahingvarustuses oli igatahes olemas lühike ja pikk "toru".

Aquila captas non muscas.
Vasta

(27-08-2014, 16:07 PM)Daff Kirjutas:  Pakun välja variandi, et CK-4 võis ka omada kahe erineva pikkusega väljalaadimistigu, sest CK-5 lahingvarustuses oli igatahes olemas lühike ja pikk "toru".
E-303 -Ma olen ka piltide peal näinud et osadel nivadel oli küljes lühem vilja väljalaadimise toru .Huvitav kas sellised kombainid tulidki tehasest välja sellise lühikese toruga või oli see igal uuel kombainiga lihtsalt ühes ning vajadusel kruviti siis külge kui koristati mingeid pisikesi põlde. Tegelikult sai ju selle viljatoru ka transpordi asendisse panna kui oli oht selle toruga võsasid kündma hakata.

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Ma pakun, et lühem toru oli selleks, et kiiremini vili punkrist veokasti lasta. Muidugi, kui lühema toru diameeter oli sama, kui pikemal torul.
Vasta

(30-08-2014, 07:56 AM)vellemees Kirjutas:  Ma pakun, et lühem toru oli selleks, et kiiremini vili punkrist veokasti lasta. Muidugi, kui lühema toru diameeter oli sama, kui pikemal torul.


???? !!

Tervitab Veteran.
Vasta

Tehasest tulid kõik ühesuguste pikkade torudega. Lühikes tehti neid pigem häda sunnil. Kõveraks sõideti need väljalaadimisteod. (Nooremad mehed võibolla ei tea, et CK-4-jal tõmmati hooaja algul toru vinna tööasendisse ja oli nii hooaja lõpuni. Nivadel oli see luksus, et sai enne teele või võpsikusse minekut toru kiirelt kokku pakkida). Kas siis kombainer ise ukerdas selle kuskil kõveraks või aitasid autod kaasa oma kasti- ja kongi nurkadega. Ja kui remondi käigus nüüd enam ikka tigu ja toru kokku ei klappinud, siis oli ainus abi, jupp maha ja sai jälle hädapärast punkri tühjaks.
Vasta

Eks siis pika tilliga meestel läheb ka väljalaskmisega kauem aega.
Vasta

(29-05-2013, 21:20 PM)krossifänn Kirjutas:  Meenub ka miskit sellest 1978 sügisest.Meie talu kõrval oli samuti viljapõld lausvee all.Mõnes madalamas kohas vaat et tuleb vesi üle kummikuserva.
Kõrgemate kohtade pealt üritati vilja võtta aga miskit sellest välja ei tulnud.Nigu kombain teelt põllule keeras nii sinna ta sisse vajus.Selgelt veel meeles suured rööpad tee ääres.
Pilte tol ajal kahjuks veel ei teindSad Aga mõned pildid hilisemast ajast.
Tartumaa Soosilla 1982
[Pilt: IMG_46%2520Tartumaa%2520Soosilla.jpg?gl=EE]
Nõo sovhoosi viljakoristus Tartumaa Soosilla 1987
[Pilt: IMG_265%2520Tartumaa%2520Soosilla%25201987.jpg?gl=EE]
[Pilt: IMG_266%2520Tartumaa%2520Soosilla%25201987.jpg?gl=EE]
[Pilt: IMG_267%2520Tartumaa%2520Soosilla%25201987.jpg?gl=EE]
See pilt nagu vene muinasjutust kus taat,eit,koer,kass ja hiir naerist maa seest välja sikutasidSmile
[Pilt: IMG_268%2520See%2520pilt%2520nagu%2520ve....jpg?gl=EE]
[Pilt: IMG_269%2520Tartumaa%2520Soosilla%25201987.jpg?gl=EE]
[Pilt: IMG_275%2520Tartumaa%2520Soosilla%25201987.jpg?gl=EE]

Vot kuulsin kunagi veel sihukest juttu Doni-de kohta.Kardeti et need upuvad kohe meie pehmetel põldudel ära kuna palju raskemad.Tegelikkuses aga oli hoopis teisiti.Doni-l palju laiemad rehvid ja uppumise asemel tõmbas pigem kinnijäänud Niva väljaBig Grin
E-303 Vaatasin neid ksf krossifänni pilte omaaegsest viljakoristusest vihmast pehmetel põldudel ning kerkis küsimus miks ei kasutatud topelt esirattaid kombainidel nagu need olid küljes paljudel kombainidel põlva ja võrumaal tol ajal.  Lisarattad saadi mahakantud kombainidelt sest ega  tegelikult kombain ei suutnudki oma eluaja jooksul esirehve siledaks sõita.Lisaratta kinnitused on näha esimesel niva pildil ja tänu topeltratastele kombain kõnnib pehmel põllul palju paremini ega jää nii lihtsalt sisse. Praegustel kombainidel on juba nii suured esirattad ning enamasti ka 4x4 vedu et lisarattaid pole vaja enam külge pannagi pehmel pinnasel koristamiseks.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Minu kodukohas asunud kunagine Taagepera sovhoosi teraviljakombain SK 4. See kombain olevat olnud teraviljakoristuse ajal alati kõige esimena põllul. See SK 4 pidi alustama koristust alati esimesena. Kahjuks rohkemat kombainist ei tea mis temast edasi sai kui majand laiali läks. Võimalik, et see kombainer sai selle endale.

[Pilt: DSCN9199.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne