05-09-2021, 20:29 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-09-2021, 20:36 PM ja muutjaks oli E303.)
Täna lappasin oma tehnika piltide arhiivi ja silma jäi selline pilt mis lähemal uurimisel võttis lausa sõnatuks ja kirjeldab hästi nõukogude tootmise omapärasid. Esmapilgul on siin näha tavalised CK-3 , kuigi Kombainide punkrile on kirjutatud CK-4 aga 1962 aastal kui see kombain tootmisse läks siis olidki osad CK-4 veel vana CMD-7 mootoriga. Kuid saatan peitub detailides nagu öeldakse - kui alumist pilti suurendada siis on seal näha tootmis aasta 1970 ja kombaini tootmisnumber 622856 ja see viitab et kombain on tehtud ikkagi 70 aastatel. Teadmiseks et viimase CK-4 tootmisnumber mis tootmiskonveierilt maha veeres 1973 aasta 24 augustil oli 855589 . Viimaks on nende kombainide rivi kõrval veel näha moderniseeritud CK-4A kombaine uute turboga mootoritega. Mis vägi või partei käsk küll ajas ck-3 pärit CMD-7 mootoreid uutele kombainidele paigaldama 1970 aastal see vajaks küll põhjalikumat uurimist . Kuid selliseid kombaine toodeti siis massiliselt näitab ülemise pildil oleva kombaini tootmisnumber 681702. Seega pidi selliseid kombaine ka Eestisse tulema kui neid vähemalt mitukümmend tuhat valmis ehitati. Kas keegi on näinud Eestis selliseid ck-4 või teab neid põhjuseid miks järsku hakati kombainidele peale panema vana tüübi mootoreid olukorras kus polnud NSVL siis majanduskriisi ega midagi .
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.