Kombainid Eestis

Registri sisu pole saladus, ja tehakse ka järjest mugavamaks päringute keskkondi. 
Aga nii nagu andmete hoidmine ja struktureerimine, on ka statistilised päringud omaette kunst, kui tahta täpselt õiget tulemust. Peab teadma, mida küsida ja kuidas küsida. Ja mida parasjagu saada on Big Grin

Näiteks, kas teraviljakombainidel on oma kategooria(tunnus), või käivad need kõigi liikurmasinatega ühte patta? Kui eraldi tunnust ei ole ja kombain on üks LM puha, siis sel juhul saabki tulemuse kõigi LM masinate kohta kokku. Mis on 8895. https://www.mnt.ee/et/ametist/statistika...statistika
Vasta

(06-08-2021, 00:35 AM)TeeTL Kirjutas:  Registri sisu pole saladus, ja tehakse ka järjest mugavamaks päringute keskkondi. 
Aga nii nagu andmete hoidmine ja struktureerimine, on ka statistilised päringud omaette kunst, kui tahta täpselt õiget tulemust. Peab teadma, mida küsida ja kuidas küsida. Ja mida parasjagu saada on Big Grin

Näiteks, kas teraviljakombainidel on oma kategooria(tunnus), või käivad need kõigi liikurmasinatega ühte patta? Kui eraldi tunnust ei ole ja kombain on üks LM puha, siis sel juhul saabki tulemuse kõigi LM masinate kohta kokku. Mis on 8895. https://www.mnt.ee/et/ametist/statistika...statistika

Transpordiameti statistika ei näi kombaini eskavaatorist või metsatehnikast eristavat, kuigi valikutes on kombain eraldi välja toodud.
Ise pakuks et registreeritud ja mitte peatatud registrikandega kombainide arv on ca 1700.
Ehk siis LM kategooria all on;
-New Hollandeid 655
-Claas 588
-Don 76
-erinevaid Rostselmashi tooteid 55
-Case IH 39
-Clayson 4

Absoluutset tõde see tabel ei kajasta. Peatatud registrikandega masinaid see tabel ei kajasta. Kuigi all väidab väike tekst vastupidist.
Võtsin Börsist mõne Jenissei jms numbri. Näitab taustakontrollis et registrikanne peatatud. See tabel ei leia.
Vasta

Kombaini reg tunnistus näitab
Kat LM
Mark RSM
Kaubanduslik nimetus 152 Acros-595 plus Smile
Vasta

Eelmisest postitusest tulenevalt teeks väikese OT.  Need Acrosed tunduvad olevat päris delikatess kraam vaadates seda millises koguses neid saksamaale veetakse.

Aquila captas non muscas.
Vasta

 Siin mõned vähe tuntud vene kombainid 70- aastatest , mida siin foorumis pole ennem käsiteltud. 
скг-6 колос - riisikombain on nagu Niva ja Kolosi ristsugitis . Infot leiab kuid sellise  huvitava välimusega kombaini pilte rohkem pole leidnud .
CK-5у - selle kombaini kohta praktiliselt info puudub aga 1975 aastal ta näitusel oli , kuid kahjuks tootmisse   ei läinud .


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Pilt (pildid)
   

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Täna lappasin  oma tehnika piltide arhiivi ja silma jäi selline pilt mis  lähemal uurimisel võttis lausa sõnatuks ja kirjeldab hästi nõukogude tootmise omapärasid.    Esmapilgul on siin näha  tavalised CK-3 , kuigi Kombainide punkrile on kirjutatud CK-4 aga 1962 aastal kui see kombain tootmisse läks siis olidki osad CK-4  veel vana CMD-7 mootoriga. Kuid saatan peitub detailides nagu öeldakse  - kui   alumist pilti suurendada siis on seal näha tootmis aasta 1970 ja kombaini tootmisnumber 622856  ja see viitab et kombain on tehtud ikkagi  70 aastatel.  Teadmiseks et viimase CK-4 tootmisnumber  mis  tootmiskonveierilt maha veeres 1973 aasta 24 augustil oli 855589 .   Viimaks on nende kombainide rivi kõrval veel näha moderniseeritud CK-4A kombaine  uute turboga mootoritega.  Mis vägi  või partei käsk küll ajas ck-3 pärit   CMD-7 mootoreid  uutele  kombainidele paigaldama 1970  aastal    see vajaks küll põhjalikumat uurimist  . Kuid selliseid kombaine toodeti siis massiliselt näitab ülemise pildil oleva kombaini tootmisnumber 681702. Seega  pidi selliseid kombaine ka Eestisse tulema  kui neid  vähemalt mitukümmend tuhat valmis ehitati. Kas keegi on näinud Eestis selliseid ck-4  või teab neid põhjuseid miks järsku hakati kombainidele peale panema vana tüübi mootoreid olukorras kus polnud NSVL siis  majanduskriisi ega midagi .


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Pilt (pildid)
   

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

No kes on EPAs käinud ja "Teadusliku kommunismi aluseid" ja "Poliitökonoomiat" pidanud pähe taguma Big Grin sel on tuttav punavenemaa nn sotsialistliku majanduse ajuvabadus ja idiootlik- komöödialik plaanimajandus. Kogu selle idiotismi ühiseks nimetajaks oli püha lehm: plaan.
Vasta

Kättesaadavatest materjalidest oli selle ürituse nimi.
Ja see probleem ei kummitanud mitte ainult kombainide tootmise juures. 
Sai ju tänu korralike mootorite defitsiidile ka Lada oma mudelivalikusse hädatapu versioone.

Mul on kodus murutraktor GartenWolf mida pole ka olemas. 
Uus mudel pidi välja tulema aga uusi mootoreid polnud. Ca 2000 uut kere ristati vana mootori ja laenatud tagasillaga.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Sai üks SK-4 korrastatud

 https://www.youtube.com/watch?v=RxOj4bGI8z4
Vasta

Väga pōhjalik töö! Respect!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Tõeline meistriteos , nii põhjalikult renoveeritud  ja töökorras CK-4 on tõeline haruldus . Suur tånu nendele kes viitsid renoveerida sellist  ajaloolist  kombaini  .


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Kui norida, siis puudub silmapesu veenõu punkri seinal. Fantastilised-fanaatikud taastajad-mehed!
Vasta

Tänaseks päevaks on see silmapesu veenõu punkri seinale ka paigaldatud.
Pildid ehitusest
https://photos.google.com/share/AF1QipO9...o0UkZmdjRn
Vasta

Kiitus! Kas trumli rihmaseibide kate on puudu?
Vasta

(22-12-2021, 18:07 PM)gruppen Kirjutas:  Kiitus! Kas trumli rihmaseibide kate on puudu?
Jah. On puudu
Vasta

(21-12-2021, 21:56 PM)kurmokas Kirjutas:  Sai üks SK-4 korrastatud

 https://www.youtube.com/watch?v=RxOj4bGI8z4
Tänuväärt ettevõtmine.
Vasta

(22-12-2021, 20:57 PM)jürimees Kirjutas:  
(21-12-2021, 21:56 PM)kurmokas Kirjutas:  Sai üks SK-4 korrastatud

 https://www.youtube.com/watch?v=RxOj4bGI8z4
Tänuväärt ettevõtmine.

Kui veel märkusi teha, siis tol ajal ei olnud sellistel kombainidel turboga mootorit.
Vähemalt mina ei trehvanud ühtegi nägema. Ei kohanud ma ka käivitusmootoriga varanti. Kõik olid 24V starteriga pillid.
Võib olla neid siiski liikus kusagil.
Aga muidu tore töö.
Vasta

Käivitusmootori kohta seal videos öeldi, et neid pandi poolroomikkombainidele. Kuigi ma ise pole küll teab mis nõukaaegse tehnika fänn, on siiski äge vaadata, kuidas üks vana töömasin uueks tehakse. Müts maha!
Vasta

Turbomootor oli viimastel CK-4-l kindlasti olemas.
Vasta

(23-12-2021, 16:03 PM)Sidorov Kirjutas:  Turbomootor oli viimastel CK-4-l kindlasti olemas.
 

Oli, kuid hästi viimastel mis juba Nivaga segunesid.

Mul oli esimene Niva millel oli peal  lühikeste pihustitega     SMD-17 ehk siis  SK-4 mootori SMD-15  turbovariant.
Sidur oli veel ka sama mis vanal SK-4 tüüpi kombainil.
Vanad mehed rääkisid, et teavad meest kes oma silmaga olle vana 4 peal sellist mootorit näinud.

Aquila captas non muscas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne