mosse 401 Hind
#1

Küsimus rahvale, et kas mosse 401 mis eelduste kohaselt on veel originaal värvi all ja tehn üsnagi kobedas seisukorras ning mille omanik küsib selle eest 8000 raha on palju või vähe ?!

Vasta
#2

Kui rääkida paremate M 400-401 (ja üldse tolle ajastu Vene autode) hindadest, siis hinnaskaala kõrges otsas ehk korralike autode korral hakkavad määrama kolm asja:

A. Mis seisus on kroomdetailid. Kui need ei ole enam ideaalsed ja vajavad ülekroomimist, siis on ees suuremahuline ja kallis töö. Kui kroomdetailil on peal üksikud roostetäpid, siis võib ehk seda edasi pidada aga... kui ikka paras osa osa kroomist on lahti/maha tulnud, siis seisab see töö ees. Loomulikult võib selle töö maksumuse ideaalkorras auto maksumusest projekti juures maha lahutada.

Ning veel - kui kroomimist vajavad silumiindetailid, siis ma nt ei teagi, kes seda Eestis teeb - ma kardan et hetkel ei keegi. Kroomimise tavatehnoloogia sööb selle materjali lihtsalt olematuks Smile

B. Mis seisus on salongipolstrid - vaibad, istmekatted jms. Loomulikult saab ka kõige selle uue teha, kuid ka see töö on kallis ja väga-väga ajamahukas. Peale selle on paras tegu hankida algse või algsele lähedase välimusega tekstiili. Nii et - kui polstrid ei ole enam silma mitte riivavas seisus või on need kunagi varem juba asendet dermatiiniga (400-401-l väga sagedasti), siis ka tepingutööde hinna jagu toorik odavam.

C. Mis seisus on salongi plastosad ning muud kuluvad pisijubinad. Viimaste hulka kuulub 400-401-l on nt omapärane mehaaniline kojameheajam. 1940-60tel kasutatud karboliitplast on vägagi kapriisne asi ja vähegi suurem temperatuurikõikumine, niiskus ja päike lagundab selle lihtsalt nii ära, et taastada ei ole enam midagi.

Kuna keegi ei ole senini nishituru mahu väiksuse tõttu võtnud vaevaks 400-401 plastosi replikana järele teha hakata, seisab ees aeganõudev otsing või keerukas/mahukas/kallis individuaalkorras taastamine/replikate tegemine.

Alles nende kolme faktori järgi tuleb vaadata kere ja mootori seisukorda - kereplekkide õgvendamine /keevitamine ning korras mootori leidmine või selle remont on siiski võrratult lihtsamad kui eelnimetet kolme tüüpi asja taastamine.

Eeltoodust johtuvalt võib (heas) sõidukorras ja väidetavalt originaalsete 400-401 hind kõikuda väga suurtes piirides,ütleks isegi et kümme või enam korda. Konkreetse auto hindamiseks peab seda lihtsalt nägema.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Lisaks Valdo suurepärasele kommentaarile võiksid veel endalt küsida, kui väga ma seda masinat tahan? Kui vastus on positiive ( arvestades kindlasti ka sisetunnet), siis vaadata veelkord rahakotti ja kui sealt naeravad Jakobsonid suure suuga vastu, siis lüüa müüaga käed.

Puhh
ka vahest sama probleemiga hädas olnud.
Vasta
#4

Minu meelest on parem (kallim) lähtepositsioon alati lõpuks odavam kui esmapilgul paistev odav ning suhteliselt soodne tehing.
\"Põle nii rikas, et osta odevat asja\" Cool
Loomulikult kui omanik sellise kroomimise jutu peale hinda alla tõmbab on igati tore kuid .... kui on hea eksemplar, siis paar kilo siia sinna ei tohiks küll tehingut nurjata, sest pärast on jälle auto soomes.
Aga muidugi vahest tuleb ka osata \"ei\" ütelda kuigi tahaks jubedalt \"jah\" öelda!! - seda peab tagumikuga tunnetama - homne päev võib sulle sellest mitmedki tuhanded odavamalt hakata!
Projekti sisse läheb nii kui nii rohkem raha ja vaeva kui sa eales oled mõelnud!

terv,

Toungue kõps


Ostan M-410 või M-72. Või vahetan mingi kama vastu.
Vasta
#5

kõps Kirjutas:Projekti sisse läheb nii kui nii rohkem raha ja vaeva kui sa eales oled mõelnud!

Seda kindlasti. Alla 50 tuhande krooni vaevalt ühestki neljarattalisest projektist taastatud isend saab... seda ka siis kui enamik asju ise teha.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

Kõik ju oleneb kui originaalis kätte saad ning mis on isendi tegelik tehniline seisukord. Või kuidas ?
50 kilo on ikka vähe palju mosse taastamiseks Smile)
Vasta
#7

Skalaar Kirjutas:50 kilo on ikka vähe palju mosse taastamiseks Smile)

Mitte väga.

1. Värv. Säilitamiskõlbliku välisvärviga asja väga harva leiab. Vähemalt 3-4 tuhat maksavad korralikud materjalid (roostesurm, happekrunt, täitekrunt, pahtel, välisvärv) kogu auto jaoks.

Ei maksa ju ka unustada, et värvkatet ei vaja mitte ainult kere välispind, vaid KÕIK autodetailid - kere sisepinnad, põhi, mootor, sillad jne jne... Vanadel autodel (erinevalt Saksast kõksusaanuna toodutest) on just seal roostepoisu oma järamistööd teinud ja need pinnad vajavad kõiki samu (eelnimetet) materjale mis välispindki, v.a võibolla pahtel.

Ja noh alla mõne tuhande vaevalt keegi välisvärvi korralikult peale ka paneb. Nii kipub 10 alla minema asi ka siis, kui eeltööd kõik või osaliselt ise teha.

2. Tepingutööd. Ma olen näinud viimase 15 aasta jooksul 3 (loe: KOLME) Alma Mosset, mille algse, heas või rahuldavas korras sisuga võib rahule jääda. Mingist mitmekümnest nähtud autost. Siin vast ei suuda enamik meid ise hakkama saada, vaid reeglina tuleb tellida teenus. Noh... alla 10-15 ma kardan et kvaliteeti ei saavuta; ma mõtlen materjalid + töö. Lisaks tohutu otsimistöö algsele lähedaste riiete, paelte jms hankimiseks.

3. Kroom. Stanged, iluliistud, ilukilbid. Terve mäng ikka jälle sinna 10 kanti ja jälle ise ei tee. Perfektse kattega isendeid leiab harva ja... siis kulub sama raha telefonikõnede, mööda Eestit ringisõitmise ja kokkuotsimise jm peale ära.

Nonii... 30-35 juba käes. 10-15 kulub kindlasti igasuguse pudipadi peale ära - tööriistade tarvikud (lihvkettad, liivapaber); kasutatud elektrienergia; kola, kogemuste ja materjalide hankimiseks tehtud arvukad sõidud jms. Kõige suuremad summad kogunevad pealtnäha tühistest pisiasjadest.

Vrd - nt maja ehitamisel on tüüpiline, et kui on kokku loetud rahalises mõttes kõik suured materjalid ja tööd, siis tuleb kogumaksumuse saavutamisel korrutada see julgelt kahega.

Nii et minu prognoos on pigem ala-, kui ülehinnatud.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#8

50 tuhat ei ole palju mosse taastamiseks ja 8 tuhat ei ole palju välja käia 401 eest kui masin liigub ja selle kere on korras...ilu asjad saad sa teha ka siis kui sa selle masinaga juba sõidad , ning need teeb pärast tasapisi...
Vasta
#9

Isiklikult arvan, et projektidesse kuluvat raha ei saa kunagi palju. Pigem vastupidi. Alati on midagi, mida oleks saanud paremini teha (lasta teha), kui seda va krabisevat rohkem oleks tol hetkel olnud. Arvestades aga asjaoluga, et taastamiseks/restaureerimiseks kulub aastaid, siis stabiilse sissetulekuga inimestel pole viiekohalise arvu jagu vahendite investeerimine mingi probleem . Verstapostiks võetud 50000 teeb kolme aasta jooksul 1389 kr. kuus, viie aasta jooksul 833 kr kuus. Kas on palju?
Mossesse kuluv summa peaks aga kindlasti alla jääma kodanik Kikkase Lincolni minevast summast. Millega ma tahan öelda, et tulemus ei pruugi sugugi kehvem tulla ja ei teki ka mingit häbitunnet.

Jõudu taastamisel!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne