Ikarus,osa 2...

Tartu Ikarus nr57. See on vist ainus säilinud kolmemôôtmeline mälestus temast. Sôber hôôritas ta otsas paar tundi, ehk harutan kuidagi lahti ja ajan sirgeks, liimin kokku.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta

Nonii,mitu Ikarust(250-seeria) Eesti Bussil viimast lõppu oli? Hakkas huvitama... Mis väljalaske aastatega need olid ja mis parginumbritega? Keegi eelmises osas kirjutas,et oli nähtud mitut sinivalget endise Eesti Bussi Ikarust Moskva-Tver liinil Oktoobris 2001.aastal. Kuhu need pankrotistunud Eesti Bussi Ikarused lõpuks siiski said?

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta

2000 aasta kewadel tulin Poolast tagasi üle Walga piiripukti.Siis seisis piiril 3-4 Eesti Bussi IKARUSt siinsete transiidi numbritega suunaga Läti poole.Gr numbreid küll ei mäleta. Mõtlesin,et hea müügimees on olnud ,et suutnud nood maha müüa,sest bussid nägid suht kurvad välja.Valgas oli näha ka 2 Eesti Bussi Scania või DAF bussi ,mis maakonna liine sõitsid.
Vasta

martinmannik Kirjutas:Tegelikult mõtlesin ma pigem bussi reaalset eluiga kapremonte arvesse võtmata, sest vaatamata neile oli ikkagi ette nähtud teatud kilometraaž, mille täissaamise korral tulnuks buss maha kanda. Käiguosa saab ju täielikult kasvõi lõpmatu arv kordi välja vahetada, aga kere küll kohe mitte kuidagi. Mind just see maksimaalne ekspluatatsioonikilometraaž huvitabki.
Loomulikult oleks põnev teada ka, kui palju on/oli Ikaruste ettenähtud läbisõit n+1 järgu kapitaalremondini jõudmiseks, sest ühelt poolt neid busse omal ajal ju kiideti taevani, teisalt olen ma aga sootuks vastupidiseid arvamusi kuulnud kehva kere üle, mis kergesti rooste läheb, jne...
Leidsin üles!! Nimekiri seisuga september 1987, kus on kirjas Tallinna linnaliinibussid - ligi 300 Ik-260 ja 290 Ik-280 - ja nende läbisõit. Vanimad 260-d on aastast 1975 (3 bussi 5067, 2295 ja 2855), suurima läbisõiduga on buss 2069 (1977.a.) 572 tuhat. Üle 55o tuh. on veel kolm 260-t.
Lõõtsasid on üks 1975.a. (5295, läbisõit 508 tuh.), üks 1976.a. (miljonär 2846, läbisõit 1005 tuh.) ja ülejäänud 1977 või uuemad. Buss 5238 on läbisõiduga 681 tuh. (aastast 1980, eluaeg sõitis 6. liinil), 5249 - 587 tuh., teised alla 550 tuhande. Ühe juhiga sõitnud bussid 28. liinil aastast 1978 olid 9 ja poole aastaga läbi sõitnud 350...382 tuh.
Justkui tulebki meelde jutt, et linnaliinibusside läbisõidu normiks oli 550 tuhat. Ja kapremonti viimine läbisõidust minu arust ei sõltunud. Igatahes olid seal käimata nii 5067, 2295 ja 2069 kui 5295, 5249, 5238 ja 2846. Lõõtsad 280-d käisid remondis üldse väga vähesed - küll aga enamik 180-d.
Vasta

On ehk kellelgi pilte lasnamäe liinidel sõitnud Ikarus 280 lõõtsadest, mäletan et kütusekriisi ajal oli Ikaruste kere nõrkus kohe näha - pideva ülekoormuse tõttu oli tunda mootori nõrkus kiirendusel, lisaks kõigele oli kere lõõtsa poolel ära vajunud, lausa tugevalt nähtavalt.
Vasta

Kui Lasnamäe park siin wene aja lõpus streikis siis tuli Tallinnasse üle Eesti IKARUS 260 busse appi.Olid puhtamad ja mõnelgi kardinad ees.Tallinna linnaliinidel keelati kardinad ära.Mu kaks majanaabrit olid 90 alul 260 peal paarimehed , nende bussil olid kardinad aga kästi ära wõtta .Põhuseks toodi,et keegi võib sinna nuusata.
Vasta

RED Kirjutas:On ehk kellelgi pilte lasnamäe liinidel sõitnud Ikarus 280 lõõtsadest, mäletan et kütusekriisi ajal oli Ikaruste kere nõrkus kohe näha - pideva ülekoormuse tõttu oli tunda mootori nõrkus kiirendusel, lisaks kõigele oli kere lõõtsa poolel ära vajunud, lausa tugevalt nähtavalt.
Oot, ma ei saa nüüd aru... Kuidas saab kere nõrkus olla seotud kütusekriisiga? Kui kütus on fekaal, siis annab see mootorite puhul tunda, küll aga mitte keredes. Ja äkki sa räägiks lähemalt, mida sa mõtled selle all, et kere oli lõõtsa poole peal ära vajunud? Kas tagumise vaguni ots oli võrreldes esimesega madalamal? Ise olen sellist asja täheldanud vanade Rootsi Volvode puhul, aga Ikaruste kohta kuulen sellist asja küll esmakordselt.
Vasta

Vaata, see oli selle pärast öeldud et kütusekriisi ajal olid bussid kogu aeg üle koormatud. Eriti drastiliselt muidugi tipptunni ajal. Praktiliselt seisma jäid Lauluväljaku mäel, kui buss pilgeni täis oli
Peale tagasilda, see osa mis tagasilla ja lõõtsa vahele jäi, oli vajunud.
Need kes elasid Tallinnas teavad seda, sest Tartus, Pärnus sellist asja näha polnud.
Vasta

Huvitav... Sellist asja ma ei teadnudki, et ka Ikarused raskuse all lääpa vajusid. Peaaegu kõik Tartus sõitnud vanad Volvo lõõtsbussid vajusid aja jookul ära, sest nende raami pikitalad läksid kõveraks. Täpselt selle koha pealt, nagu sa rääkisid. Aga Ikarust pidasin ma ikka suhteliselt tugevaks bussiks. 260-te kere küll kõveraks ei lähe, vähemalt pole ma ka kõige rondimate eksemplaride juures selliset asja täheldanud.
Kui palju see kõverus umbes olla võis ja kas see oli paista ainult altpoolt või oli katuseosa ka kaasa tõmmatud?
Ja kas selliseid olukordi ka tekkis, kus buss mäkke minna ei jõudnudki?
Vasta

RED Kirjutas:On ehk kellelgi pilte lasnamäe liinidel sõitnud Ikarus 280 lõõtsadest, mäletan et kütusekriisi ajal oli Ikaruste kere nõrkus kohe näha - pideva ülekoormuse tõttu oli tunda mootori nõrkus kiirendusel, lisaks kõigele oli kere lõõtsa poolel ära vajunud, lausa tugevalt nähtavalt.
Isa rääkis et kütuse kokkuhoidmise nimel sõideti nii: Peatusest 2. käiguga kohalt minema ja gaasi pedaal põhja, see järel 6.käik sisse ja jällegi gaas põhja. 6. käiguga olid välja ajanud ikka musta tossu aga jõudsid sõita niimoodi küll.
Vasta

Ikka akendeni välja, katus kah.
Vasta

78 aastal ehitati Kanama viadukti siis oli sääl ka soojakuna kasutuses IKARUS 620 ,halli värvi gr 2626.Oli mai lõpp läksin just TPL (muidu poleks seal toda näinudki).Siis juunis 79 sõitis Õismäel juba musta lõõtsaga 280 gr 2626.Enne olid 280 lõõtsad hallid.Kui keegi parandada oskab ,ootan huviga.
Vasta

PETSS Kirjutas:2000 aasta kewadel tulin Poolast tagasi üle Walga piiripukti.Siis seisis piiril 3-4 Eesti Bussi IKARUSt siinsete transiidi numbritega suunaga Läti poole.Gr numbreid küll ei mäleta. Mõtlesin,et hea müügimees on olnud ,et suutnud nood maha müüa,sest bussid nägid suht kurvad välja.Valgas oli näha ka 2 Eesti Bussi Scania või DAF bussi ,mis maakonna liine sõitsid.

Valgas sõitis endise Eesti Bussi sõidukitest maakonnaliini kaks bussi:
Volvo Delta nr. 494AKP (kanti maha sel kevadel)
Ikarus 260 904ALN (suvel veel sõitis)

rohkem ei ole oma silmaga näinud

Samas seisis üsna vahetult pärast EB pankrotti 402AKP lennujaamas päris pikka aega
Vasta

EdR Kirjutas:Nonii,mitu Ikarust(250-seeria) Eesti Bussil viimast lõppu oli? Hakkas huvitama... Mis väljalaske aastatega need olid ja mis parginumbritega? Keegi eelmises osas kirjutas,et oli nähtud mitut sinivalget endise Eesti Bussi Ikarust Moskva-Tver liinil Oktoobris 2001.aastal. Kuhu need pankrotistunud Eesti Bussi Ikarused lõpuks siiski said?

Ikarus 250:
422, 428, 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438, 440, 444, 496 - kokku 15 tk
Ikarus 256:
400, 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 409, 410, 411, 412, 413, 415, 416, 417, 418, 419, 492, 497, 498, 499 - 22 tk
Ikarus 365:
439, 441, 442, 443 - 4 tk

Need nüüd ARKi numeratsiooni järgi (täheühend AKP käib järgi), aga see pidavat kattuma osaliselt endiste garaazhinumbritega

408AKP saatus on ka veel päris hästi meeles. Too põles kuskil Mäo kandis maha, kui oli parasjagu hommikul Antslast Tallinna poole kulgemas. Keegi möödasõitva auto juht pidas bussi kinni. Juht ise polevat enne arugi saanud, et bussi tagaosa põleb.
Vasta

mustninja Kirjutas:
EdR Kirjutas:Nonii,mitu Ikarust(250-seeria) Eesti Bussil viimast lõppu oli? Hakkas huvitama... Mis väljalaske aastatega need olid ja mis parginumbritega? Keegi eelmises osas kirjutas,et oli nähtud mitut sinivalget endise Eesti Bussi Ikarust Moskva-Tver liinil Oktoobris 2001.aastal. Kuhu need pankrotistunud Eesti Bussi Ikarused lõpuks siiski said?

Ikarus 250:
422, 428, 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438, 440, 444, 496 - kokku 15 tk
Ikarus 256:
400, 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 409, 410, 411, 412, 413, 415, 416, 417, 418, 419, 492, 497, 498, 499 - 22 tk
Ikarus 365:
439, 441, 442, 443 - 4 tk

Need nüüd ARKi numeratsiooni järgi (täheühend AKP käib järgi), aga see pidavat kattuma osaliselt endiste garaazhinumbritega

408AKP saatus on ka veel päris hästi meeles. Too põles kuskil Mäo kandis maha, kui oli parasjagu hommikul Antslast Tallinna poole kulgemas. Keegi möödasõitva auto juht pidas bussi kinni. Juht ise polevat enne arugi saanud, et bussi tagaosa põleb.
Seesama vist ongi: http://www.pilt.ee/photo/217821/4588355 Kes pilt.ee-sse sisse loginud on,need peaksid saama seda lugeda. Ka netis peaks ka see artikkel leiduma.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta

Täna meenus mulle jälle miskit, ja mulle tundub et sellist asja pole siin veel mainitud. Ikarus busside mootorid remonditi Otepääl ja kered Tallinna Autoremondi ja Katsetehases. Otepääle viidud neljast mootorist pärast kap. remonti läksid käima kaks mootorit aga käima jäi üks.
Vasta

Ikarused Balti jaamas 1970


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

PETSS Kirjutas:Ikarused Balti jaamas 1970
ja kas see väike labidamees seal esiplaanil pole äkki mitte PETSS ise?
Vasta

Kudas anti teada oma väljumise soovist enne Ikaruste lõppu, kui tulid tekstid Väljumiseks vajutage nuppu ?
Venemaal oli nii, et ustekohal vajutas keegi mingi nuppu, siis käis mingi kella sound ja kollane tuli läks seal samas põlema.
Vasta

Need nupud ilmusid tagasi tõesti alles IKARUS te lõpus.260 ja 280 olid need vaid laes,uste kohale pandi alles 90 keskelt alates.Tegelikult olid need juba olemas 556 ja 180 .Need asusid uste kohal ja ka laes.Aga miskipärast võeti uste kohalt ära(jäivad ainult augud ning kiri NAZMITJE KNOPKU JESLI HOTITJE SOITII.).Laes olid nupud alles aga need ei töötanud.Trammidel KT 4 olid sellised nupud sees ja ka väljas aga kasutada saab neid alles viimastel aastatel.Paz 672 olid pisikesed mustad nupud uste juures laes.Siis kostis juhi juurest suht rõweda häälne signaal.To Volli:labidaga klemm olen mina enne sõitu Mähele.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne