7 ja 9 silindrilised mootorid
#1

tere

tekkis selline küsimus. kas on olemas nt. 7-, 9- ja 11- silindrilised mootorid? laialt on levinud 1-, 2-, 3-, 4-, 5-, 6- ja 8-, vähem ka 10- ja 12- silindrilised.

usun, et näiteks tark mees nimega margus- hans kuuse oskaks vastata aga äkki teab ka keegi siinse foorumi kasutajatest.

Lugupidamisega,

ka:rel

________________________
IZ 2125 "Kombi" '81
Skoda Octavia Combi 1,6 Elegance '02
Vasta
#2

Minuteada lennukite tähtmootoreid ning vast ka laevamootoreid on selliste silindriarvudega tehtud.Autodel-ei ole küll kuulnud,kuigi ntx W-9 mootorit saaks ikka aretada (3x 3 silindrit)
Vasta
#3

Sai lugeda Za Ruljom\'i kirjastuse välja antud veoautode entsüklopeediat ning 1956.aasta eriveokil Krupp Gigant oli R-7 diisel (õigemini küll 4- ja 3-silindrised diislid teineteise taga).
Vasta
#4

Enamvähem kõiki suuri 2-taktilisi laevamootoreid saab tellida suvalise silindriarvuga 5-st kuni12-ni välja.Aga pisemate 4-taktiliste kohta see ei kehti.Numbreid 7,9,11 ei ole küll kuskil kohand.Endal on kogemus reaskaheksase laevamootoriga(ida-saksa NVD36).See oli küll superühtlase käiguga,samuti oli sel super hääl!Ka on olnud juhus näha,kuulda ja katsuda Vene 56!-silindrilist M500-seeria tähekujulist diislit.Selle andmeid peast ei mäleta,aga see riistapuu on igas mõttes justkui otse kosmosest!
Vasta
#5

Tuli meelde veel paar huvitavat mootorit,millega on old juhust kokku puutuda.Mõlemad elasid SSSR-i sõjaväes,PVO komandopunkti el.jaamas,kus oli au 80-date algul teenida.Niisiis-3D100.See oli 1500hj reaskümnene kahetaktiline.Muidu nagu mootor ikka,aga tal oli 2 väntvõlli!Üks ülal,teine all.Ja kolvid käisid silindrites vastakuti,põlemiskamber jäi siis nende vahele.Ülemine vänt vedas tohutusuurt rootortüüpi õhukompressorit(MB C200K-l on siuke,aga mikromõõduline),alumine aga 1000kw generaatorit.Venelased,nagu ikka,olid selle ameeriklastelt maha viksind.Näiteks mõlemate aatomiallveelaevades olid sarnased kasutusel abimootoritena. Ja teine oli DK-2.Diiselkompressor,1silinder,2-taktiline ja temal ei olnud väntvõlli üldsegi!2 kolbi liikusid silindris samamoodi vastakuti,nende välimistele otstele kinnitusid 4-astmelise kompressori kolvid mis asusid ka ikka sellessamas ühes silindris.Suruõhu lõppsurve oli vist 250 kilo.Kolvid olid siiski omavahel ühenduses hammaslatt-süsteemiga,et töö segami ei läheks.Riistal oli vesijahutus,aga missugune selle pump oli,ei mäleta.Ja töö ajal tegi ikka jubedat lärmi(kinnises ruumis!)
Vasta
#6

Mille käitamiseks seda M500 seeria mootorit kasutati?
Vasta
#7

Vene SSSR ajal olid seokesed mootorid mingite sõjakaaterite peal.Neid laevasid remonditi Kopli alguses 7.sõjatehases.Kaatril oli neid peal 3tükki,projekt515 või516 täpselt ei mäleta,oli u.20meetrine paat vertikaalsete ribidega roolimajaga tavaliselt tumerohelist värvi,nagu piirivalve omad ikka.Selline seisis harilikult keset Irbenit,kalalaevad viskasid neile vahest mõne kasti värsket kala.Kui komandör sadamas edasikäiku andis,käisid tekimadrused perseli,ise nägin!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne