k: zazi mootori forsseerimine
#1

mul süke küsimus kuda saaks zazi mootorit forseerida?
Vasta
#2

sapperit pole mõtet forssimisega piinata....sest et ta töötab niigi ja mis veelgi olulisem, ära sega vene masinal töötamist
Vasta
#3

metallmees Kirjutas:sapperit pole mõtet forssimisega piinata....sest et ta töötab niigi ja mis veelgi olulisem, ära sega vene masinal töötamist
No mina ei saa nüüd küll mitte midagi sellest kirjast aru...

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#4

EdR Kirjutas:
metallmees Kirjutas:sapperit pole mõtet forssimisega piinata....sest et ta töötab niigi ja mis veelgi olulisem, ära sega vene masinal töötamist
No mina ei saa nüüd küll mitte midagi sellest kirjast aru...
sapperit pole mõtet forssimisega piinata....sest ta töötab niigi ja mis veelgi olulisem, ära sega vene masinal töötamist...

mis siin arusaamatut oli... aga jah sapperiga on nii, et ta ei ole kungi just erilise töökindlusega hiilanud, nii et pigem küsimus, et kuidas pikendada tema eluiga või siis et muuta tema töökäiku sujuvamaks, aga kui sooviks on rohkem hobuseid väljapigistada siis vist kärvab vaeseke üldse maha..

Edit: vahepeal liikus siin mingi veneaegne ralliauto ehitamise käsiraamat pdf failina... tutt järsku viitsid otsida, vahest on mõni hea nõu sees seal nimi oli tal vist avto ralli vms
Vasta
#5

metallmees Kirjutas:sapperit pole mõtet forssimisega piinata....sest et ta töötab niigi ja mis veelgi olulisem, ära sega vene masinal töötamist

Mis brauserit foorumi vaatamiseks kasutad?
Vasta
#6

Ühinen eelpoolkommenteerijate (metallmees, pvr jt) arvamusega, et sapaka mootorit ei ole mõtet forsseerida.

Lisaksin siia omalt poolt veel asjaolu, et sapaka mootori korral on praeguse kõrgeoktaanilise kütuse reaalsust arvestades kriitiline veel jahutussüsteem. Isegi Vene ajal, kui kasutati 66-72-76 bensiine, kippus sappar kuumil suvil üle kuumenema. Sapakal on ju õhkjahutus, mille toimimine on tihti kriitilise piiril - selle moderniseerimine eeldaks uue ventilaatori ehitamist (mis on generaatori korpusesse sisseehitatud) ning uute õhuvõtturite ehitamist.

Loomulikult on jahutussüsteemi kapitaalne rekonstrueerimine võimalik, aga kas ka jõukohane ettevõtmine.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

no vaidlen vastu kõikidele kes ütlevad et pole mõtet forsseerida sapaka mootorit. olen ise sellega jamand ja tuleb tunnitada et seda valu mis sapaka mootor vastu peab (jäärajal talvel -25 kraadises külmuses, kui ka suvel +35 kraadises päikesesäras) annab uskuda. kütuse kohta niipalju võin öelda, et on võimalik hankida veel ikka bensiini 80, kuid käib mootor ka väga eduliselt 95, tõsi siis ei taha ta minna nii hästi pöördesse. olen sõitnud ringi õlijäänusega karteris (kuna jooksis rohkem välja kui jõudsin sisse valada) ja solkkütusega, mis tõmmatud aastaid seisnud nissani paagist. jahutussüsteem ei ole nüüd nii nõrk koht, milleks siis jahutusavad kapotil? ühesõnaga kui on tahtmist ja ettevõtlust siis anna minna, praeguseks tean juba mootoreid, millel on ka tasakaalustusvõlle ära võetud ja mis ikka töötavad, sõidurõõmu saad küllaga ja pealekauba ei ole talvel jäärajal sulle 99% autodest vastastWink
Vasta
#8

Ma ka palju kuulnud, et 40 hj sappari mootor maru vinske asi. Tean, et ühel tuttaval veneaeg kadus 4 käik ära ning sõitis 3 käiguga pikkemat aega, ning maanteel 90 km/h polnud probleemiks. Ka vanasti pagisõitjatel olid vingelt forsitud zaz mootorid.
Vasta
#9

Romka Kirjutas:Ka vanasti pagisõitjatel olid vingelt forsitud zaz mootorid.




olen isegi seda kuulnud...olevat isegi silindrid suuremaks treitud..ja asi toimis 06\'e 1600cc kolbidega?

OldSchool Rulez...Smile
Vasta
#10

http://zuzer.nm.ru/tuning/968tuning.html

Cinquecento
Vasta
#11

enda autol olid sees žiguli kolvid, silindrid olid muidugi üle puuritud, momendilisa oli tunda kõvasti. lisaks ka uus ja korralik jagaja, õhuvõtt viia külma õhu kätte,Smile karbussi koha pealt võin öelda seda, et 1:1 istub peale nii mõnigi fiati solex ja weberi oma. asi mille kohta ei oska midagi öelda on klapid, neid ei tea et oleks asendatud suurematega (kuna tegemist kalli tööga). ühesõnaga teha annab ja ära karda asja ette võtta, kõik kogemused ju tulevad kasuksWink
Vasta
#12

urks Kirjutas:...et on võimalik hankida veel ikka bensiini 80...
Kustkohast, kui küsida tohib?
Vasta
#13

Rolleyes sorry, minu viga, pidasin silmas 91, kiiruga panin valestiToungue
Vasta
#14

mul on zaz luaz(ehk sapperi mootor on)
ja tahaks mootorit välja vahetada,aga käigukasti tahaks alles jätta.
MIS MOOTOR SOBIB ZAZI KÄIGUKASTIGA????????
Vasta
#15

zazi kasti otsa annab istutada Ascona/kadett B 1,2 mootori.
Ladaka mootoreid on sinna topitud küll,aga opeli oma ikka vähe parem.
Vasta
#16

tekkis rumal üldhariduslik küsimus:
milline näeb välja zaz plokk (kui kaas maas)? Jutust saan aru, et hülsi kui sellist pole (mille ümber õhk liikuda saaks)?

teet,
pole ühtegi V4 näppinud (aga teab siiski, kus zaz õlifilter asub - kui keegi ei tea, võin öeldaBig Grin)
Vasta
#17

urks Kirjutas:enda autol olid sees žiguli kolvid, silindrid olid muidugi üle puuritud, momendilisa oli tunda kõvasti. lisaks ka uus ja korralik jagaja, õhuvõtt viia külma õhu kätte,Smile karbussi koha pealt võin öelda seda, et 1:1 istub peale nii mõnigi fiati solex ja weberi oma. asi mille kohta ei oska midagi öelda on klapid, neid ei tea et oleks asendatud suurematega (kuna tegemist kalli tööga). ühesõnaga teha annab ja ära karda asja ette võtta, kõik kogemused ju tulevad kasuksWink
Just, ära karda ette võtta! Sest sapika mootor on suhteliselt lihtne auto küljest eemaldada ja remontida või täiustada. Tean seda omast käest, sest üks mu tuttav 80-aastane papi upitas taliga väiksemagi mootoririkke korral parema ülevaatlikkuse saamiseks oma sapikalt esmalt mootori maha ja lahutas algosadeks ning pani jälle kokku nagu konstruktori ja lasi kokkulaotud mootori taliga jälle auto taguotsa tagasi. Siis selgus, et lahtivõtmisest ja kokkupanemisest kasu ei olnud ja mootor tuli jälle maha võtta. Aga ma nägin, et ta põrmugi ei kurvastanud selle ebaõnnestumise üle, see oli talle kaif. No eks mootor vahel pärast sellist \"remonti\" käivitus ja vahel mitte -oli teine juba nii kulunud ja hõre.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#18

Ei tea küll kuidas nende vastu pidavusega lood on aga meie lõuna naabrid vähemalt tegelesid sappri ralliga kus mootoritest oli 140hj välja imetud (vähemalt nii oli lehes kirjas) ja pildil olev masin oli mootori poolest ikka tõsine monstrum õhufilter üksi ulatus puhtalt katuse ääreni. Järelikult peaks saprist päris vinge pilli saama aga iseasi kaua see peab või mis seal täpselt ka tehtud oli aga tasuks uurimist.
Vasta
#19

ise ostsin kah sõbralt vahejupi (vaz karbuss) mõistliku hinnaga aga pole veel peale pand naq tahaks teada kas on tõsi et 0-100 kiirendus paraneb 33 sek-22 sek-ni?
Vasta
#20

kes sulle seda jõuluimet lubas et 33-22 sekundini Cool, vaz-i karbuss ei anna mootorile oluliselt juurde lisjõudu, vaid paneb ta käima ökonoomsemalt ja ühtlasemalt, ühesõnaga paraneb mootori töö, kuid mitte ei suurene hobujõudude arv. Selleks et su sapakas hakkaks liikuma 11 sekundit kiiremini, selleks pead sa tegema kõikvõimalikke modifikatsioone, mitte vahetama karbussi ära, mõtle kui lihtne see modimine siis oleks. nii et ära võta kõike kullana mida lubatakse :duhBig Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne