10-08-2004, 11:51 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-08-2004, 11:55 AM ja muutjaks oli 13piisab.)
20.sajandi alguses (20ndail) ehitati ameerika miljonärile jahtlaeva \"Mere kutse\", kasutades selleks kõige kallimaid ja korrosioonikindlamaid sulameid. Laeva põhi moodustati monelmetallist (70% Ni, 30% Cu), laeva kiil aga terasest. Aga oh häda: merevees (elektrolüüt) tekkis kiilu ja laevapõhja vahel galvaanielement, milles anoodiks oli kiil ja katoodiks laevapõhi. Galvaanielement töötas niivõrd intensiivselt ja kiiresti, et jaht muutus sõidukõlbmatuks juba enne esimest meresõitu.
allikas: H. Karik \"Üldine keemia\", Tallinn 1981
ilmselt siis anood \"lahustus\" lihtsalt. Aga ka katoodil toimub mingi vesiniku eraldumine (kuigi näiteks tsink-raud galvaanielemendis korrodeerub vaid tsink - kruntide tööpõhimõte). Akudes toimub vist midagi taolist, ma pole keemias eriti kodus.
allikas: H. Karik \"Üldine keemia\", Tallinn 1981
ilmselt siis anood \"lahustus\" lihtsalt. Aga ka katoodil toimub mingi vesiniku eraldumine (kuigi näiteks tsink-raud galvaanielemendis korrodeerub vaid tsink - kruntide tööpõhimõte). Akudes toimub vist midagi taolist, ma pole keemias eriti kodus.
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"