Minski mootori kokkupanek?!
#1

Mõne päeva pärast hakkaks Minski mootorit kokku panema.Nimelt panen sinna ma uue väntvõlli ja veel muid asju.Nimelt need väntvõlli võllid kuidas need sinna poolte sisse saada, kas siis õli vahele panna laagritele ja siis panna puuklots peale ja haamriga vaikselt põksida?Eelmine kord ma juba keerasin väntvõlli tuksi.Lõin põsed kokku.Et jah kuidas kokku panna?On kellelgi kogemusi kuidas probleemideta mootor kokku saada!
Vasta
#2

Mina olen kaherattaliste mootorite pooli reeglina ettevaatlikult puitvasara kergete kopsudega kokku pannud. Loomulikult saab ju laiali olles vaadata, kas laagrid lähevad meelsasti oma pesadesse või ei. Kui ei, siis tuleb jõuga kõmmimise asemel selgitada põhjus resp. vaadata üle laagrid/pesad. Väntvõll on ikkagi ju karastet materjalist ning see pidi ikka paras tagumine olema, mis selle kõveraks ajas. Ehk - võlli põsed on eripressi all kokku pandud ja neid niisama lihtsalt ei liiguta.

Kui Sa väidad, et Sa eelmine kord pooli kokku pannes väntvõlli kõveraks tagusid, siis pidi midagi mingites detailides väga jamasti olema. Näiteks mingi kõverdunud/purunenud detail laagripesa ära \"vussinud\" - alumiinium on ju pehme materjal.

Kui asi on tõesti pesades - st et väntvõlli laagrid ei lähe kergete löökidega oma pesadesse või ei ole miskite deformatsiooni, valede liigutuste vms tulemusena pesad enam ühel joonel - siis on asi juba keerulisem. Siis tuleb paremal juhul pesad taastada lihvimise teel, ettevaatlike löökidega ja/või laagrid vahefooliumiga sisse panna. Halvemal juhul on pool (pooled) rikutud.

Laagripesade taastamist ei soovita aga kogemuste puudumisel ise uisapäisa ette võtta - võib kergesti ära rikkuda. Ei ole ju midagi halvemat, kui korpuses loksuv väntvõlli raamlaager...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Paljudel vanematel masinatel aetakse karteripooled 80-100kraadi soojaks, sellega soojuspaisumise tõttu laagripesa suureneb ja (külm) laager surutakse ilusti sisse.
Laagrid vätvõllile peavad ilusti surudes minema.
Vasta
#4

oldmoped Kirjutas:Paljudel vanematel masinatel aetakse karteripooled 80-100kraadi soojaks, sellega soojuspaisumise tõttu laagripesa suureneb ja (külm) laager surutakse ilusti sisse.

Noh, võid proovida ka väntvõlli sügavkülma panna. See peaks ka aitama.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

ise olen karteripooled elektripliidi peal kuumaks ajanud, kuumaga laagri ava paisub ja võll läheb lopelt sisse. NB! kui karteripool kuumaks aetud, tuleb väntvõll nö. ühe ropsuga sisse torgata, kui hakata aega viitma, siis võlli ots jahutab laagit ja päris kiiresti, seega - tuleb kähku tegutseda.
Kui üks karteripool on paigas, siis tihend vahele, hermeetikut ka, ja võib teist poolt hakata panema. Seal sama asi, et kähku peale ja KOHE kokku suruda nii palju kui võimalik ja poldid sisse. Samuti soovitan panna sise-kuuskant poldid, neid saab suurema jõuga keerata.
Vasta
#6

valdo Kirjutas:Mina olen kaherattaliste mootorite pooli reeglina ettevaatlikult puitvasara kergete kopsudega kokku pannud. Loomulikult saab ju laiali olles vaadata, kas laagrid lähevad meelsasti oma pesadesse või ei. Kui ei, siis tuleb jõuga kõmmimise asemel selgitada põhjus resp. vaadata üle laagrid/pesad. Väntvõll on ikkagi ju karastet materjalist ning see pidi ikka paras tagumine olema, mis selle kõveraks ajas. Ehk - võlli põsed on eripressi all kokku pandud ja neid niisama lihtsalt ei liiguta.

Kui Sa väidad, et Sa eelmine kord pooli kokku pannes väntvõlli kõveraks tagusid, siis pidi midagi mingites detailides väga jamasti olema. Näiteks mingi kõverdunud/purunenud detail laagripesa ära \"vussinud\" - alumiinium on ju pehme materjal.

Kui asi on tõesti pesades - st et väntvõlli laagrid ei lähe kergete löökidega oma pesadesse või ei ole miskite deformatsiooni, valede liigutuste vms tulemusena pesad enam ühel joonel - siis on asi juba keerulisem. Siis tuleb paremal juhul pesad taastada lihvimise teel, ettevaatlike löökidega ja/või laagrid vahefooliumiga sisse panna. Halvemal juhul on pool (pooled) rikutud.

Laagripesade taastamist ei soovita aga kogemuste puudumisel ise uisapäisa ette võtta - võib kergesti ära rikkuda. Ei ole ju midagi halvemat, kui korpuses loksuv väntvõlli raamlaager...


Siis veel seda ma parandan et lahti võtmisel ja ma ei tagunud mingi täis jõuga ja ta liikus ainult mingi 5mm ja sellest aitas.Ise olen pärast proovinud teda ka taguda aga ta ei liigu kuhugi.
Vasta
#7

Nii Nüüd mootor kokku pandud ja kuidagi moodi tööle saadud.Nimelt sai siis pandud,väntvõll,kolb,käigukast.
Nüüd uus probleem, et mootor koliseb seest ikka päris hullusti ja pöördesse ka ei taha üldse minna ja jõudu ka ei ole.Panin isegi vana kolvi tagasi,mis oleks ka veel ilusti sõitnud aga no kolin läks väiksemaks,aga ikka pöördesse ei lähe.Vaatasin seda, et võtsin kolvi maha, ja ajasin mootorit ringi.Käis väga hästi ringi ja mingeid takistusi kuskil ei olnud.Vaatasin ka silindrit aga kõik oli ilusti korras.Kolin oli siis kui küünal peal ja mitte siis kui küünal maas.Õli panin ka ilusti ja süüde peaks ka paigas olema.Siis oli veel see, et kui ma ta kuidagi tööle sain siis ta teki paugu ja suri välja.Siis ma panin ka seda tähele,et kui pauk käis siis ta ka viskas bensiini õhupuhastajasse.Vaatasin ka karbussi üle kõik oli kinni ja düüsid puhtad ja nii edasi.
Vaatasin kõik üle aga no pagan ikka ei tööta.
Äkki oskaks keegi nõu anda!!!
Vasta
#8

Asi siis oli ikkagi süütes.Süüde sai paika pandud ja asi on nüüd ilus vändapill.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne