Paberite saamine vanale autole
#1

Olukord siis selline, et oleks M401 dokumente vaja, et arvele võtta.
Praegu pole mitte üht paberit ja kerel on ka ainult 6 kohaline number. Ja sellelt metall (alumiinium) sildilt pole enam midagi võimalik välja lugeda.

Või on seaduslikul teel võimatu dokumente saada.
Vasta
#2

Kõige lihtsam on ARK-i kodulehelt küsida, seal on küsimuste foorum ja saad kindlasti õige vastuse, samas, anna sellest ka siia teada, sest omal vaja ka samale masinale varsti dokumente!
Vasta
#3

Natuke otsingut kasutades selgus et ARK´i lehelt pole erilist mõtet küsida kuna selle kohta puuduvad kindlad seaduse ja iga arkiimees võib seda erinevalt ajada.

Küll aga pidi sihile viima selline tee:

Autode registreerimisega tegeleb ARK. Neile tuleb kirjutada avaldus koos selgituste ja põhjendustega, kustkohast see liiklusvahend on saadud. Juhul kui see ei ole varastatud
või arestitud, ei ole neil mingisugust seaduslikku alust selle mitte arvele võtmiseks, või arvel oleku taastamiseks




Vasta
#4

ses osas olekski hää enne kontrollida, et kas sellise kerenr. masinat neil andmebaasis pole, et kui on siis läheb omaniku otsinguks ja sugulaste jne. ühesõnaga igasugune kamm! Loodame, et asi on kas nii vana, et teda andmebaasis pole, või siis arvelt maha võetud, et siis pääsed selle avaldusega ja 1600 krooniga
Igatahes põhimõtteliselt on sul vist õigus selle avalduse koha pealt.
Vasta
#5

saekas Kirjutas:Kõige lihtsam on ARK-i kodulehelt küsida, seal on küsimuste foorum ja saad kindlasti õige vastuse, samas, anna sellest ka siia teada, sest omal vaja ka samale masinale varsti dokumente!
Ma kunagi küsisin sealt,vastus tuli selline:
ARK Kirjutas:Küsimus: Tere.
Minu kätte sattus 60-ndatel aastatel valmistatud Volvo,millel ei ole dokumente ja keegi enam ei tea,kuidas see auto Eestisse sattus.Enne on see olnud Rootsi sõjaväe auto.Kas on kuidagi võimalik seda autot registreerida?

Küsimusele vastati: 19.04.2004 15:42:49
Vastaja: Sulev Vill
Vastus: Registreerimisele kuuluvad sõidukid peavad vastama kehtestatud nõuetele, olema seaduslikult soetatud ning olema identifitseeritavad. Täpsutatud andmetega palume pöörduda ARK büroo juhaja poole, kes vaatab asja üksikorras läbi.
Kuna ma ei oska tõestada,et ma olen selle auto seaduslikult soetanud,siis jäi edasine asjaajamine katki.
Seoses sellega võite mulle dokumentidega Lapplanderit pakkudaToungue

121;142;3315;960
Vasta
#6

risto124 Kirjutas:Olukord siis selline, et oleks M401 dokumente vaja, et arvele võtta.
Praegu pole mitte üht paberit ja kerel on ka ainult 6 kohaline number. Ja sellelt metall (alumiinium) sildilt pole enam midagi võimalik välja lugeda.

Või on seaduslikul teel võimatu dokumente saada.

Poollegaalseid võimalusi ikka leidub

Üks võimalus on tuttav mees ARK-s.

Teine, osta M401 paberid ja kirjutada volikiri, kus paberitel kirjas olev inimene volitab antud sõidukit kasutama, pole päris legaalne, aga oleneb ARK mehest.


Kolmas võimalus, otsida mees, kelle nimel on M401 paberid ja minna koos temaga ARK-i


Kõige olulisem vanade masinate puhul on omandiõigus, neid kerenumbreid nad niiväga ei vahi
Vasta
#7

Käisime teisipäeval ühte pobi Saue ARKs arvele võtmas. Auto eelmine omanik oli kaasas, eelmised dokumendid olemas jne. Probleem oli selles et passis oli märgitud et auto on kerenumbrita (kunagi kusagi autoremonditehases ära võetud) ja ülevärvitud. Passis oli pruun, auto ise valge. Ei jäänud muud üle kui liivapaberiga uus värv eemaldada paarist kohast!!! Kui leidsime vana tooni ja klappis ka mootorinr saime auto arvele. Suhtumine oli ülimalt ülbe ja vastik (vanem meesterahvas oli samas väga meeldiv inimene). Ei soovitaks sinna oma vanu autosid arvele võtma minna. Võite oma päeva ära rikkuda.

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#8

Volvoman Kirjutas:Kuna ma ei oska tõestada,et ma olen selle auto seaduslikult soetanud,siis jäi edasine asjaajamine katki.
Seoses sellega võite mulle dokumentidega Lapplanderit pakkudaToungue
Lihtkirjalik ostu-müügi leping viimase sulle teada oleva omanikuga. Siis see ja avaldus näppu ning ARK asjapulga jutule.

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#9

risto124 Kirjutas:Natuke otsingut kasutades selgus et ARK´i lehelt pole erilist mõtet küsida kuna selle kohta puuduvad kindlad seaduse ja iga arkiimees võib seda erinevalt ajada.

Küll aga pidi sihile viima selline tee:

Autode registreerimisega tegeleb ARK. Neile tuleb kirjutada avaldus koos selgituste ja põhjendustega, kustkohast see liiklusvahend on saadud. Juhul kui see ei ole varastatud
või arestitud, ei ole neil mingisugust seaduslikku alust selle mitte arvele võtmiseks, või arvel oleku taastamiseks
Eitea, kas mootorratastega on asi sama keeruline? Tahaks omale kangesti jälle \"vana jawat\" (kunagi oli), börsis mõned isendid on müüa, kuid enamustel dokumendid puudu Sad
Vasta
#10

minul ei ole olnud mingeid probleeme dok soetamisega ,isegi sauel käisin ilma omanikuta treileripeal majast läbi ja olid uued paberid koos värvi muudatusega olemas.
veel kuu tagasi käisin rakvere arkis ,väga meeldiv seltskond.
volgal 21 polnud kere numbrit ,ostu müügi paberites kirjutasid lihtsalt markeerimata , anti kleepsu peal uus kere nr ja kõik ,ei viitsitud suurt jamadagi auto nii vana ja vägev .
sellised mälestused ark töötajatest.
Vasta
#11

Landy Kirjutas:
Volvoman Kirjutas:Kuna ma ei oska tõestada,et ma olen selle auto seaduslikult soetanud,siis jäi edasine asjaajamine katki.
Seoses sellega võite mulle dokumentidega Lapplanderit pakkudaToungue
Lihtkirjalik ostu-müügi leping viimase sulle teada oleva omanikuga. Siis see ja avaldus näppu ning ARK asjapulga jutule.

Mul on sarnane probleem. Tegu ühe 1965. aasta uunikumiga. Dokumendid on küll olemas aga sõiduki omanik on juba ammu teise ilma läinud. Auto toodi eestisse värvitöödeks ning siia ta jäi. Eestis arvel ei ole olnud. Rootsis oli või on arvel.

Mis minu väljavaated nüüd siis on. Ilmselt selle jutuga et mul ühtegi dokumenti pole, pole mõtet minna. Kas minu ainukeseks valikuks jääb siis müügilepingu võltsimine? Sad Kas müügilepingul peab isikukood ilmtingimata peal olema? Ja kas nad üldse kontrollivad kah selle inimese tausta vms? Teist sellist autot eestis pole, niiet ei ole kedagi võtta kah kellel sama auto dokumendid oleks.
Vasta
#12

pkuldsaar Kirjutas:Käisime teisipäeval ühte pobi Saue ARKs arvele võtmas. Auto eelmine omanik oli kaasas, eelmised dokumendid olemas jne. Probleem oli selles et passis oli märgitud et auto on kerenumbrita (kunagi kusagi autoremonditehases ära võetud) ja ülevärvitud. Passis oli pruun, auto ise valge. Ei jäänud muud üle kui liivapaberiga uus värv eemaldada paarist kohast!!! Kui leidsime vana tooni ja klappis ka mootorinr saime auto arvele. Suhtumine oli ülimalt ülbe ja vastik (vanem meesterahvas oli samas väga meeldiv inimene). Ei soovitaks sinna oma vanu autosid arvele võtma minna. Võite oma päeva ära rikkuda.

Saue ARK-i tegelased ongi väga nigela suhtumisega. Ise sain sarnase ülbitsemise osaliseks laupäevasel päeval ja juba kell 9 hommikul. Kui juba nii vara hommikul pahur ollakse, siis ei kujuta ette mis nad veel õhtu poole on...

Chevrolet Astro '96
Chrysler Grand Voyager '97
Vasta
#13

liitun Saue ARK siunajatega - kui seal olukord 2005 aastaga (mu kogemus nimelt sellest ajast) võrreldes just muutunud pole.

nimelt läksin mootorivahetust vormistama - ning üritati mulle (kes ma vastavad seadused läbi käinud olin ning korra sama toimingut juba ka varem teinud olin) selgeks teha, et see on ümberehitus. Ei aidanud ei ussi- ega püssirohi ning seadsin sammud Tallinna ARKi, kus asjad kenasti korda sain.

teemasse niipalju, et taolisi asju maksab uurida Tallinna ARKst - praegu paistab tehnoosakonna juhataja küll teine olevat, kuid ehk on temagi siiski mõistlik ja otsustamisvõimeline. Proovin ehk järgmine nädal - mul oleks üks masin vaja passis pea kümnendi võrra vanemaks saada: nii nagu õige on...

terv,
Teet

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#14

Minul mure 1975 aastal välja lastud parempoolse rooliga moskvitsi (427iep) arvele saamisega. Omanik on teises ilmas, olemas vene aegsed dokumendid. Et ARK -is arvele võtta, peab olema NOTARI poolt antud pärimise tõend ning ainus pärija on notari jaoks süüdimatu. Notar nõuab eestkostjat, kes määratakse kohtu poolt. Praegu ei näe ma muud võimalust, kui oodata ja oodata, kui eestkostja mingil x ajal määratakse. Muid legaalseid variante ilmselt pole. Odavam on ilmselt teine samasugune auto muretseda, millel on dokumendid olemas, kuid sellist autot pole hetkel silmapiiril.
Vasta
#15

üldiselt ei külasta viimaselajal just tihti ark-i, sauel käisin viimati ja sain tagasilõõgi (aga noh ega paberid ka just kõige puhtamad polnud) aga siiski sain selle asja tehtud maardus (siiani väga head kogemused) suhtusid inimlikult kuigi 30a vanal autol oli mingi massi jama ja autot polnud näidata saadi aru, et kes see ikka vana autoga tahb nii väga petta, ka tallinnas olen väga mõistavat suhtumist kohanud, aga minge näit: saaremaale, selle kõrval on saue lausa pardiis.
Aga selle valerooliga vist järgmine aasta võtan ristiretke ette, kes jurist puregu:
auto aastast 62, rool paremal, olnud arvel NL-liidus, olemas Riias tehtud ost-müük koos notariaalse lepinguga mis lubab seda vormistada terve liidu territooriumil, kas see isik olemas keda volitati.Huvitav mis saab, kui väide, et NL-i notar ei kehti, siis kuidas on omaaja kinnisvara tehingutega, notar on notar jne (isegi notari tasu sissetuleku order on olemas)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne