bensiinilisand (pliiasendaja) uunikumidele
#1

Leidsin www.unic.ee -st:

http://www.unic.ee/unic.nsf/eafea283d3e7...enDocument

Usun et meile paljudele kulub marjaks ära.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#2

Hind on veidi soolane. Põhjanaabrite juurest olen ostnud hinnaga 4-5 EUR ning selline pudel on ca 200 liitri bensiini jaoks.
Vasta
#3

\"Pudelike maksab 40 eeku ja sellest jagub 25-le liitrile. (Valvolini oma massab ca 90 eeku)\"- valvoline on 50 l kohta!

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#4

Natuke off-topic, aga keegi võiks loomkatse ära teha (st. mõistlikult masinat piinamata sõita moodsa bensiiniga ilma lisanditeta), kas Pobeda ja GAZ 51 mootoril ikkagi on tugevdatud klapipesad või mitte. Plii olevat ka vene bensiini seest praktiliselt ära kadunud juba seitsmekümnendate lõpul ja ometi sõideti igasugu külgklappidega mootoritega rõõmsalt edasi. Inglise vanaautoklubi testi põhjal enamus pliilisandeid olevat nagunii bluff...
Vasta
#5

priitk Kirjutas:Natuke off-topic, aga keegi võiks loomkatse ära teha (st. mõistlikult masinat piinamata sõita moodsa bensiiniga ilma lisanditeta), kas Pobeda ja GAZ 51 mootoril ikkagi on tugevdatud klapipesad või mitte.

Selle nn \"loomkatse\" tegemine on suuresti keeruline ühel lihtsalt põhjusel. Nimelt ei ole olemas ühte kindlat nimetusega \"Pobi ja/või 51 mootor\", vaid suur hulk väga pikal ajastul toodetud üksteisega vahetatavaid varuosi. Alates 1940test aastatest (tegelikult osalt juba emka aegadest 30test) tootmises olnud standard (tegelikult 1920te Dodge D5 meetermõõdustikku sobitet edasiarendus) jäi paika väga pikaks ajaks; nt alates 1960test aastatest toodetud GAZ 52 mootoritele, mid valmistati ju lausa 1990teni välja. Enamikele viimasel ajal \"kapitud\" Pobi/51 mootoritele on laotud sisse ju 52 jaoks valmistet \"pulgad\".

Kui nüüd eeldada, et viimati valmistatud klapid/pesad võiksid hävimata töötada ilma lisandita (mis on valmistamisaastaid arvestades ülitõenäoline), siis ei saa sellest midagi järeldada varasema toodangu kohta. Ja kui nüüd võtta loomkatseks ette miski isend, siis kes teab, millise ajastu ja millise tugevusega klapid/pesad seal sees on - Pobi/51/52 mootoreid laoti ju kapi ajal ikka paljupalju ringi. Nt 52 plokk (+väntmehhanism) on äravahetamiseni sarnane 51 omaga (selle 1960tel toodetud variandiga, kus on algsetest mõningatest eripäradest juba loobutud).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

Hmm, õigus jah, need mootorid kõik olid ju sedavõrd unifitseeritud, et vaevalt ükski neist nii \"originaalkonditsioonis\" säilinud on. Samas, kui 52 klapid-klapipesad tõesti \"pehmed\" ei ole, (mul tuttav talunik laseb oma 52\'ga A-80 kadumisest saadik 91-95\'ga ja mootoril pole kaunis suurest koormusest hoolimata senini midagi häda) on ju parim lahendus seda tüüpi mootoreile pliivaba \"kange\" kütusega sõitmiseks käes: kui seda juba ennem tehtud ei ole, lao 52 klapid-klapipesad sisse ja voila - hüvasti kallis pliilisand.
Vasta
#7

Vene tehnikaga katsetamine ei anna just õige paremat pilti ... aga samas ennesõda tehnika katsetamine ei ole meile lihtsalt jõukohane .... enne katsetusi tuleks ju mootorid remontida ja pärast katsetusi tuleb ehk mõningad neist uuesti remontida Sad

Dad.
Vasta
#8

Valvoline 89-kroonine pliiasendaja on jah 50 liitri kohta. Ja sedagi saab ju tegelikult odavamalt Rolleyes
Vasta
#9

Niisiis, asjas jälle veidi selgust. Sellest pudelikesest paistab et piisab ca 200-le liitrile. Ja loomkatsete kohapealt - Mati Leibategijal tuleb soomest ülevaatamisele üks pobi, mis seda lisandit kasutades seal paar aastat ringi sõitnud. Niiet - tema juurde kogemust saama
tafka
Vasta
#10

Kuna Valvoline pliiasendajat pole enam võimalik Eestist saada, siis avastasin Ülemiste Rimis omalegi üllatuseks, et ka STP-l on selline toode olemas. Must 250ml pudelike, 59.-
On vaid aja küsimus et ka see meie turult ära kaob, kuna klientuur on ju lausa mikroskoopiline Sad


wax (elab venemaa 76 peal)
Vasta
#11

Nii. Rõõmustav uudis. Ostsime kõik Euroopa laod tühjaks ja nüüd on taas Eestist võimalik saada Valvoline pliiasendajat. See on ka viimane võimalus, kuna enam seda juurde kusagilt ei saa, sest euroopa on tühi Big Grin
Kohe ostma pole vaja tormata, peaks jätkuma vabalt vähemalt aastaks Smile
Vasta
#12

Shellil on sihuke asi \"Milleniumi\" nime all. Kas aga Eestis saadaval, seda ei tea.

loll on loll olla.
Vasta
#13

Olen kah STP toodangut kasutanud, mida ostsin Järvelt. Samas hiljuti Rootsimaal käies võtsin bensiinijaamast lisandit. Väga palju odavam oli. Tänapäeval reisitakse nii palju, et mõni tuttav ikka leidub, kes välismaalt sellist kraami tuua saab. Samas Saksas ma sellist toodet ei märganud. Eriti ei otsinud kah.
Vasta
#14

Pikemas perspektiivis ei jää muud üle kui klapipesasid ja klappe varuda, kui neid tõesti ilma pliiasendajata minema hakkab. Mul õnneks 3 mootori jagu varu olemas Smile
Vasta
#15

Äkki teeks selgeks endale toimeaine? Ja hangiks seda kusagilt nt kemikaalidega tegelevate firmade kaudu? Nt hulgi ja korraga koos ja seda Vanatehnikaklubide Liidu vahendusel ehk?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#16

Kuna oli juba Rootsist juttu, siis ma sain autoga Rootsist kaasa pudeli pliiasendajat. See on ca 0,5 l ja jätkub 500 l kütusele (mul jätkuks sellest terveks aastaks). Peale selle pudel veel varustatud mõõdikuga lisandi doseerimiseks vastavalt kütusekogusele. Ei usu et see seal eriti tapja hinnaga võiks olla. Äkki oleks võimalik seda organiseerida ühiselt mõne tihedamini Rootsit külastava isiku kaasabil.
Käin garaa?is ära ja annan siis täpsema info tootja jne kohta.


Pudelil siis sellised sildid

Ps. Äkki keegi svenskat tundev tõlgiks ära mis sildi peal kirjas? Minu rootsi keele oskus piirdub kahe sõnaga, mis eesti keeles tähendavad \"valge krohv\"
Vasta
#17

Eelneva posti pildid: Mõni sõna jäi arusaamatuks, kuna kolimisjärgselt pole viitsind sõnastikku kastivirnast välja kaevata.

Esikülg:

PLIIASENDAJA

Ainult pliibensiini kasutavatele mootoritele.
Mitte kasutada katalüsaatormootorites.
Kaitseb miskeid klapivärke kulumise vastu.
Ei tõsta oktaanarvu.
Pudelitäis 500 liitri kohta.

Toimi nõnda:
1. Tangi auto
2. Võta pudelilt kork
3. Hoia pudelit otse ja vajuta ettevaatlikult, nõnda et otsas olev mahuti täitub bensiinihulgale vastava näiduni (vaata skaalat mahuti eesküljel)
4. Vala väljamõõdetud kogus bensiinipaaki.

Tagaküljel tavaline keemiatekst:

Ärritab silmi ja nahka.
Neelamisel põhjustab kopsukahjustusi.
Silma sattumisel loputa rohke veega ja kontakteeru tohtriga.
Neelamise korral ÄRA kutsu esile oksendamist. Kontakteeru otsekohe arstiga ja näita seda pakendit või etiketti.
Sisaldab destillaati (petrooli) (miskisugust kerget ja (väävliga?) töödeldud) ja kaaliumiühendeid.
Hoida laste eest.

Ühesõnaga täpselt sama asja teeb kui endised keemiad, ainult plii asemel pruugitakse kaaliumi. Ise olnd ka bensumüüja kunagi, kui oli veel see \"musta\" voolikuga 95 saadaval, (mitte 95E) siis polnd selles ka pliid mitte vaid samad kaaliumiühendid. Ja polnd toda pliiühendit kuulu järgi juba tükk aega varemgi kasutusel olnud, põhjus kõrgemas hinnas.

Terv. Ivar

loll on loll olla.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne